|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
nikolayds () |
Публикувано | 30.12.23 08:48 |
|
Това разбира се са хипотетични и крайно редки случай. Ако беше масова практика, щяха да се качват на платформи камионите, както правят днес украйнците.
====
В общият случай, забавянето е минимално, а цената на ден върху кило, дори и в твоят краен случай е под 15—17цента на килограм оскъпяване (независимо от стоката, при 20тона товар).
Не знам колко е цената на килограм телешко, ама 30—34ст, но да кажем е 12 лв/кг, то оскъпяването е 2.5—2.7%. Мисля, че ще се съгласиш това не може да е дори вторичен фактор при определяне цената на дребно.
====
И го сравни с цената да издържаш да кажем 100 000 емигранта (оборотни, докато едни идват други ни връщат), ако България стане външна шенгенска граница и каналджийството си продължи на воля. И това хич не е хипотетично, ами си е занижена оценка.
А не дай Боже да се надигнат на бунт, като във Франция или Британия, един погром на Софийска улица ти е смел всичките спестявания от телешкото за година.
Редактирано от nikolayds на 30.12.23 09:01.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
goga (изследовател) |
Публикувано | 30.12.23 09:34 |
|
Явно не идваш често в Бг и не пътуваш от Бг до околните шенгенски държави.
Колкото пъти да мина, колоната тирове в двете посоки Видин-Калфат е винаги поне 15 км!
Там тировете, ако минат за 36 часа,са късметлии. Между Румъния и Унгария е същото.
Проблемът е, че не можеш да планираш. Може да минеш за 36 часа, а може и за седмица.
Там, където могат с платформи, вече го правят - между Одрин и Пловдив.
Не сравнявай САЩ с Европа, цените тук на горивата са драстично различни.
Редактирано от goga на 30.12.23 09:49.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
sofijanec (пристрастен) |
Публикувано | 30.12.23 13:02 |
|
цените тук на горивата са драстично различни.
Грую и Гошо знаят това!
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/16719866
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
nikolayds () |
Публикувано | 30.12.23 13:26 |
|
Не сравнявам цена на горивата, там пък дали седи на опашка или не, разлика в горивото почети няма (освен хладилни камиони, но и там е минимално).
=====
а даже в твоят пример поскъпването е с 15—17 ст на кг полезен товар. И това за продукция в хладилни камиони, които трябва да им работи фризера. За другите, разхода ти е само заплата на шофьора и лизинг.
=====
15 км опашка минава може да ми е относително бързо (часове). Минавал съм Калотина неколкократно [10на пъти в едната посока, през сезона на отпуските 2014—2018], и 5 км опашка на коли и тирове (тировете през сезона на отпуските са с по—малка опашка), минава за около 2+ часа. И ги гледам как минаваха до мен. И на Калотина има жп линия и проверката е в Цариброд.
На Кулата още по—често съм я минавал и обикновено е 1—2 км опашката от камиони от към Гърция и изглежда да върви бързо. От наша страна почети не съм ги виждал опашките. Там признавам не съм се засичал, кой по—бързо минава, както на Калотина.
За Турската и Румънската не знам, признавам си. Нито за Румъния—Унгария как е.
И отново, тези хипотетични 15ст на кг (в най—лошият случай) спестени от Шенген, ще ти излязат през носа като пряко, доказуема цена за имигранти. А за потенциалните вреди, ако стане некое масово изнасилване като в Кьолн или погрома от преди две години в Лондон и Париж … вече едва ли ще мислиш за 15ст оскъпено телешко на кг. И наистина, мислиш ли, че потенциалната вреда си струва 15ст на кг, от които 12 да речем отиват в джоба на шофьора и служителите на фирмата и се харчат обратно в България?
======
А за планирането — ами то е ясно имали опашка и колко бързо минава. Не знам за Европа но тук в камиона има апликация ю, която ти дава до час кога пристигаш със забавянията по пътя. А тук и ги теглят ками9ните на всеки неколко стотин километра за да ги таксуват. И има километрични опашки на кантарите. По радио Фокус, ако не се лъжа докато ходех на работа, преди Ковида, слушах за новини и песни и чат пат влизаше пътната обстановка в България, Румъния и Унгария и забавянията по границите за камиони. Само няколко пъти (при стачката в Гърция) съм чувал в дни да говорят. Иначе тук таме кажат за забавяне от часове допълнително на съответен пункт. Така че, не е толкова зле, поне от моите впечетления, планирането.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
goga (изследовател) |
Публикувано | 30.12.23 15:03 |
|
Е, баш пък апликацията да изчисли кога ще минеш границата е малко нелепо
Тирът като работи на място също хаби гориво. Шофьорът на студ ли да стои? А през лятото на жега?
Тръгнеш, спреш - този режим е най-неикономичен.
Върти го , сучи го - 300 евро е тирът на ден, пък ти както искаш го върти. Забавиш ли се с два-три дни в едната посока, сметките стават съвсем различни.
Редактирано от goga на 30.12.23 15:13.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: sofijanec]
|
|
Автор |
goga (изследовател) |
Публикувано | 30.12.23 15:18 |
|
Народ от луканкаджии сме
В Добрич също имаше подобна история.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
nikolayds () |
Публикувано | 30.12.23 16:08 |
|
Отново, Гога, нещата не са така като изглеждат. Мисля да спра след този пост, пиши на лично, ако искаш подробности, че излиза като заяждане от моя страна :)
====
Дори и тези 300 евро на ден — имаш 300/20000 кг или под 1.5 цента на ден на кг оскъпено телешко. Айде да кажем по 4 часа се бави средно, имаш общо под 1ст на кг на ден оскъпяване. Как мислиш това влияе на цена от 12лв на кг?
И не забравяй, ТИР неможе да кара повече от определеното време на ден и без това. Т.е. така и така ще спре за тези 4 часа. Дали на границата или на паркинга, няма значение за цената на ден, освен ако не са 3 шофьора. Даже при два 4 часа забавя на ден се компенсира. А при сам — ясно ти е.
Чакането на границата, не е като трафик да е тръгни—спри. Спира се. Минават н—тира, след 15—20—30 минути се дърпаш напред. Двигателят ти е спрян. Таймера е на база движение и е спрян също. Мини на Калотина, там са един до друг потоците и виж.
====
А за екстрените случай:
И на място да се включи фризера да изстуди, като не се отваря на хладилен камион e между 1 и 4 литра. На Прицеп говоря. Т.е. ако стой 4 часа имаш средно 8литра по 3 лева - 24лв разход. Същото е за климатика/отоплението вътре в кабината — регулира се от радиатор с маслена течност или от батерия в новите, като си на Стоянка. Камиона не пали през нощта, като спиш. Не е като колата.
====
Апликации (безплатни) са на база прехода по маршрута на камионите преди теб по време. Т.е.колко е отнело на камионите (осреднено) преди теб да минат този маршрут, базирано на пътните датчици, по номерата на камионите (за тол такса системата).
====
Има и апликация (мой колега е работил над нея), която е само за твоята фирма и абонати. Там дава до слот от 15мин, 4 часа преди да пристигнеш, за да се отвори мястото на дока и да те разтоварват. И е точна в 90% от случаите (според него това не е добър показател). Тук времето се взима освен от датчиците по пътя, а и от камионите в които е инсталирана (и работеха по изкуствен интелект, ама той напусна).
Има(ше) проблеми през зимата и при големи температури. Справи се с блокадата на Колорадо “като пич”, според него. Ще те излъжа за името на фирмата, но ако държиш ще го питам. Имаха 10 хиляди камиони абонати, като почнаха.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
goga (изследовател) |
Публикувано | 30.12.23 16:44 |
|
Месо, млечни - без фризер, абсурд. Това е храната. Същото важи за голяма част от зеленчуците и плодовете.
Не разбирам какво се опитваш да докажеш - как 15 км колона минава за 2 часа или чакането по границите на Шенген не е проблем за бизнеса?
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
nikolayds () |
Публикувано | 30.12.23 17:15 |
|
Сигурно не пиша ясно — написах го с числа — оскъпяването е минимално, дори и в екстремните случай, които показваш. Не се заядам, просто числа, може пък да бъркам в сметките, ще се радвам да покажеш.
Предиспозиция:
Включих цена на кг на ден през твоята оценка 300евро на ден на ТИР.
Това идва до 1.5с на Килограм на ден.
300 евро на ден оскъпяване и получаваме:
* 1.5с на кг “телешко” оскъпяване на ден.
* Това е под 1% от цената за 3 дни оскъпяване.
Това оскъпяване определящо ли е за инфлацията (като загатваш в първият пост, че точно това оскъпяване на телешко от Будапеща до България, спомага за по високи цени на продуктите от тези в Испания и други страни спомена)?
За мен — не е. За теб може да е.
===
Лична позиция:
Сигурно е проблем за бизнеса, че не е в Шенген. То всяка “пречка” е проблем. Въпроса е колко струва този проблем и дали отстраняването му, няма да доведе до по скъп проблем за теб и мен.
Пример: ограничаването на часовете на шофирането на ТИР на ден е огромен проблем за бизнеса. Ама една катастрофа с недоспал шофьор (което е един от основните поводи за мярката), би била фатална за теб и мен.
В нашият случай: влизането в Шенген, би махнало някой бюрократични пречки пред превозвачите, които биха ти намалили цената на телешкото да кажем с 1% (тук в най—лошият случай), но биха довели до неограничен брой временно пребиваващи у нас мигранти. За пример посочвам близката Гърция и нейните острови или Сеута или Италиянският остров (Пантанезнамкакво) до Малта. Е това нас ни чака, ако сме в Шенген. И сега струва ли си това?
Ако за теб си струва — ОК, имаме право да сме на различно мнение.
====
Включих, колко гори фризера (на ден на 20 тона прицеп е 48 литра на ден в най—лошият случай или 150 лв или 0.27с на килограм, в общият случай е 25 л/ден, а за охладител е далеч по—малко). Включих, колко имаш право да караш на ден, така че чакане под 4 часа, не би се отразило финансово негативно на курса, според мен, реалното оскъпяване е дори под 0.2%, но да се изчисли, имам нужда от още данни.
====
За мен, превозвачите не пищят за нашите камиони за България, а основно за транзитният трафик и изискването да се връщат на всеки 6 седмици камионите, които работят в ЕС у нас. Това на тях им струва 300 евро, което немогат да ти го сложат на твоята цена на дребно (не прекарват стока за България) и си им е 100% загуба.
И затова изпозлват “примера с Будапеща и инфлацията” да играят техната си “игра”.
Пиши ме Тома Неверни, за техните мотиви.
Редактирано от nikolayds на 30.12.23 17:24.
| |
Тема
|
Re: Задава се чутовен провал за Шенген
[re: goga]
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 30.12.23 17:22 |
|
Чакането по границите носи финансови загуби за транспортните фирми, а не за бизнеса като цяло. Бизнеса има карго и за това наема транспортна фирма, като за това има система, в която транспортната фирма играе за поръчката. Цената е фиксирана. Фирмата с каргото не плаща в повече ако стоката закъснее, напротив получава неустойки от транспортната фирма, в зависимост от стоката. Тъй че не го мисли, не чакането по границите оскъпява стоките.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|