|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
|
не е имало нищо антимакедонско в този акт, но сега спокойно може да мине за такова. При това не е хубаво да се кръщава на покойник , не е добър знак . Септември 1943 е със силен резонанс от смъртта на царя . Отмена е сватба на семейни приятели ( тя беше с баба и дядо от Леринско). Дай сега го извъртим на антибългаризъм . Обикновено се оказва и некой бъдещ другар , който 1943 е член на Бранник . Виж при вашия случай дали не е местен , станал титовец 1944.
Баба ми кръщава второто дете Кольо , на деня на най близкия светия . Първият , не я послушват и го кръщават на дедо му Васил, загинал ПСВ, умира от туберкулоза като току що проходил.
Нейн брат го кръщават на един дядо , който нямал наследници и искал да ги осинови . Владко. А пък нейна сестра на жена му , Ветка . Баба ми казваше , че дядото бил благ , но бабичката проклета и та се ги отбягвала , а тя я търсела да и’ се кара , че се крие. Разсиновили ги , че други се поблазнили от наследството и ги прикоткали . Наричали тогава чичо ми Борко , и майка разбрала един ден истинското му име като отишли на гробища и видяла плочата. А той починал от менингит ВСВ в Сърбия като гонели шумкари . Този ми чичо , Борко/Владко , пък бил левичар . Като си идвал отпуск разказвал , че цялата му рота пускала шумкарите през обръчите обкръжение . Прадядо ми пък , напротив , за него комунистите били най мързеливите и висели в кръчмата по цял ден , говорели само кой някой все трябва да им даде.
Като се родил Симеон вдигнали оценките в училище с една единица. И сега има израз “Живееш си като Симеончо”. леко сте се разминали …
Редактирано от torlakov-93629 на 23.12.22 17:43.
| |
|
| |
|
во својата книга “Македнија„ од 1929 година
поглавје “Народни Обичаји“
стр.164 пишува
дека куќната или семејна слава(која ја меша и со именден) била типичен српски христијански обичај уште пред да започен блгарската пропаганда во Македонија т.е. пред 19 век. па се назад до птокелото на истата од пагански времиња.
| |
|
Скиор до скиора, мила моя майко льо!
| |
|
За съжаление преди повече от 20 години почина бебе на няколко месеца на моя съученичка- също Александър Македонски. Второто го кръстиха Васил, жив и здрав ли си е, вече мъж.За жалост майката почина рано.
| |
|
дека куќната или семејна слава(која ја меша и со именден) била типичен српски христијански обичај
Този израз бих го редактирал за да звучи достоверно:
дека куќната или семејна слава(која ја меша и со именден) била типичен христијански обичај
Типичен обичай, ама дали е баш сръбски? Пусти мерак сръбски: “Где jе слава, ту jе Србин!”
| |
|
Всъщност, дискусията от 20-те и 30-те години на ХХ век, в която се включват едни от най-известните имена на сръбската и българската наука - Владислав Скарич, Киро Трухелка, Радослав Груич, Афанасий Селищев, Любомир Милетич и др. допринася много за това дискурса за славата да излезе извън пропагандните клишета по страниците на публицистичния печат и политическите борби, като се превръща в стимул за по-задълбочени изследвания и обогатяването на интерпретационните техники. Започва голямата дискусия в сръбската историко-етнологична литература за произхода на славата, дискусия, която не е завършила и до днес (Влаховић П., 1998; 24). И тук сме напълно съгласни с констатацията на Миленко Филипович, че тезата за това как славата, службата или кръстното име са чисто сръбски белег, е: “…заблуда на романтичното и патриотично гражданство и пишещите от тази среда”, заблуда, от която “…jе само Српство имало више штете, него користи” (Филиповић М., 1985; 152). Макар тук и там из научната и особено из популярната литература, дори и в официални издания на Сръбската православна църква12 да се преповтарят някои от тези романтични заблуди за славата като сръбски етно-идентификационен маркер13, сериозните учени, интерпретиращи славата - М. Филипович, В. Чайканович, П. Влахович, П. Ж. Петровић, Н. Пантелич, Сл. Зечевич, Д. Бандич, изтъкват предимно аграрните и интегративни функции на обредността, обединена под названието слава, и нейната обвързаност с култа към предците14.
| |
|
Аха. Специално за ги събрали като за това бебе. ;)
Но Марковска и Козовски са си нашенци, ако правилно ми ги е идентифицирал Гугъл - Красимира и Георги са им първите имена, като Георги е с Е и има бащино. Неделковски хич не съм го търсила дали не се казва Коле. ;) А Александър Македонски и Гугъл не го побира.
Сигурно не са имали подръка други антични македонци освен Неделковски и тия са били най-близкият заместител за посрещането на Ал. Мак.
-----
Жалко за познатата ти и детето и.
„...дълбоко там под слоя горен,
загризал тайно сладък корен,
мезон те гледа ококорен!“Редактирано от MupaM на 23.12.22 19:23.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
|
|
|