Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:53 30.04.24 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови  
Автор o_megas (BG)
Публикувано20.06.22 15:01



Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели, но отнема време, а Скопие го няма
19.06.2022 г



Помогнете да защитим Украйна. Ето основната сметка на страната
Спаси Живот

Три знака, че идва инсулт и има проблеми
Кардион

Съдовете се изчистват незабавно, налягането се връща към нормално
Tensital

Тези забравени хапчета почистват кръвоносните съдове за 3 дни
Tensital
Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели, но отнема време, а Скопие го няма
Не съм оптимист, че Северна Македония, въпреки усилията на Париж и Берлин да помогнат за премахване на ветото, може да започне преговори с ЕС в края на френското председателство поради вътрешната ситуация в България, но и защото няма промяна в дебатът в родната общественост в България, каза в интервю за МИА австрийският социолог и президент на влиятелния мозъчен тръст European Stability Initiative Джералд Кнаус.

- Според моя опит от миналото с гръцкото вето, със словенското вето от времето на Хърватия, ключът към решението е промяна в дебата в местната общественост и не виждам да има такава промяна в момента в обществения дискурс в България. При подобни двустранни спорове това, което трябва да се случи, е държавата, която го е причинила, да осъзнае, че не може да успее. Гърция трябваше да осъзнае, че не може да промени самоличността на Македония, като промени името й на Северна Македония. Всъщност Македония спечели този спор, защото имате македонски език, македонска нация и Гърция трябваше да приеме това. Словения осъзна, че няма да получи промяната на границата с Хърватия, както иска, и се отказа. България трябва да разбере, че въпросът за българското малцинство не е проблем. Истинският проблем е, че нямате гаранции, дори и да постигнете споразумение за това, по-големият проблем е, че България, тоест някои в България проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, с което Македония няма, каза Кнаус на въпрос за началото на преговорите ни с ЕС до края на френското председателство.

Според Кнаус, който е добре запознат със ситуацията в Западните Балкани, спорът с България няма да се разреши лесно, Северна Македония е направила всичко необходимо, но според него има неща, които не трябва да бъдат компрометирани и в момента проблемът лежи в България.

Той смята, че ще бъде лош и опасен прецедент за ЕС, ако българските искания, свързани с детерминантите на идентичността, влязат в преговорната рамка за страната. Северна Македония, дори и да иска да направи някои отстъпки, Кнаус предлага това да стане двустранно и да не им позволява да бъдат включени в рамката на преговорите.

- Не искам да давам съвети, в крайна сметка правителството в Северна Македония решава какво иска да прави. Мисля, че това е опасно за ЕС. Ако Северна Македония иска да направи това, това е нейна работа, но това би било опасен прецедент за ЕС, защото вие навлизате в въпроси, които са напълно двустранни и които никога не трябва да бъдат основа за налагане на вето на европейско ниво. Това не е добре, защото могат да възникнат много други въпроси в процеса на разширяване с останалата част от Балканите. Затова смятам, че това е лош прецедент. „Дори ако Северна Македония иска да направи някакви отстъпки, защото ще реши, че си струва да се направи, направете го двустранно, кажете на България, че сме готови да направим това“, но не го поставяйте в рамката на преговорите, каза той. Кнаус .

В интервю за МИА, което следва изцяло, той говори между другото и за евентуалното отделяне на Албания, ако ветото на Северна Македония не бъде отменено през юни, за позицията си по френското предложение за европейска политическа общност. Кнаус обяснява идеята си за присъединяване на страните от Западните Балкани към единния европейски пазар като конкретна полза, която всяка страна в процес на присъединяване трябва да получи изключително въз основа на собствените си заслуги и без възможност за вето. Кнаус, който участва в Преспанския форум за диалог в Охрид, говори и за възприемането на региона в ЕС и предоставянето на кандидатски статут на Украйна и Молдова.

Седмица преди Европейския съвет и след усилията на Париж и Макрон лично да посредничат в спора със София за премахване на ветото и миналоседмичното посещение на германския канцлер Шолц в Скопие и София, как оценявате възможностите за Северна Македония да започват преговори с ЕС?краят на френското председателство?

- Разговорите се водят, докато разговаряме, опасявам се, че не съм оптимист от това, което чух, поради вътрешната обстановка в България. Но е вярно, че както френският президент, така и германският канцлер казаха, че въпросът трябва да бъде разрешен. Въпреки това, според моя минал опит с гръцкото вето, със словенското вето по времето на Хърватия, ключът към това е промяна в дебата в местната общественост и аз не виждам такава промяна в момента в обществения дискурс в България. Надявам се, че греша, не съм толкова добре информиран, колкото някои други казват, че са оптимисти, но съм виждал такива двустранни спорове и това, което трябва да се случи, е държавата, която ги е причинила, да осъзнае, че не може да успее. Гърция трябваше да осъзнае, че не може да промени самоличността на Македония, като промени името й на Северна Македония. Всъщност Македония спечели този спор, защото имате македонски език, македонска нация и Гърция трябваше да приеме това. Словения осъзна, че няма да получи промяната на границата с Хърватия, както иска, и се отказа. България трябва да разбере, че въпросът за българското малцинство не е проблем. Истинският проблем е, че нямате гаранции дори за постигане на споразумение по този въпрос и че България, тоест някои в България, проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, което Северна Македония няма. Македонската нация и Гърция трябваше да приемат това. Словения осъзна, че няма да получи промяната на границата с Хърватия, както иска, и се отказа. България трябва да разбере, че въпросът за българското малцинство не е проблем. Истинският проблем е, че нямате гаранции дори за постигане на споразумение по този въпрос и че България, тоест някои в България, проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, което Северна Македония няма. Македонската нация и Гърция трябваше да приемат това. Словения осъзна, че няма да получи промяната на границата с Хърватия, както иска, и се отказа. България трябва да разбере, че въпросът за българското малцинство не е проблем. Истинският проблем е, че нямате гаранции дори за постигане на споразумение по този въпрос и че България, тоест някои в България, проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, което Северна Македония няма. и че България, т.е. някои в България, проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, което Северна Македония няма. и че България, т.е. някои в България, проблематизират македонската идентичност. Ще дойде време, когато България ще разбере, че не може да победи. Проблемът е, че това отнема време, а времето е единственото нещо, което Северна Македония няма.

Бях песимист още през 2019 г., че щом въпросът бъде повдигнат от България, а сега се страхувам, че няма да се реши лесно. Така че нищо не е грешка на македонското правителство, то опита всичко, Договорът за приятелство беше много добро нещо, преговорите бяха сериозни, Македония не провокира България по никакъв начин. В случая Северна Македония направи всичко, което трябваше, но има неща, които не трябва да бъдат компрометирани и в момента проблемът е в България.

Доколко политическата криза, която настъпи в София след напускането на един от партньорите в управляващата коалиция на премиера Петков, може да бъде допълнителна пречка за постигане на споразумение между Скопие и София за премахване на ветото?

- Ситуацията в България, трябва да кажа, се променя всеки момент и имам контакти с хора в България, а в Украйна се случват много неща, бях в Молдова преди няколко седмици, за да говоря за тяхното прилагане. В момента работим много усилено Босна да получи статут на кандидат следващата седмица, така че не съм фокусиран само върху България, а българската политика в момента е толкова сложна и не можете да я следвате, ако не сте фокусирани на 120 процента върху какво се случва там. Нямам обаче добро усещане за начина, по който протича дебатът в България. Знам, че има българи, които искат да решат това, и които бяха устно атакувани. Това не е добре.

България настоява техните искания, свързани с националната ни идентичност, език и история, да бъдат включени в преговорната рамка, като условие за започване на преговори. Словакия и Чехия вече заявиха, че няма да приемат подобни двустранни искания в преговорната рамка, които са в противоречие с принципите на ЕС. Възможно ли е да се направи такава отстъпка за България на предстоящата среща на върха на ЕС?

- Да, Словакия и Чехия са прави. Вижте, аз не искам да давам съвети, в крайна сметка правителството в Северна Македония решава какво иска да прави. Мисля, че това е опасно за ЕС. Ако Северна Македония иска да направи това, това е нейна работа, но това би било опасен прецедент за ЕС, защото вие навлизате в въпроси, които са напълно двустранни и които никога не трябва да бъдат основа за налагане на вето на европейско ниво. Това не е добре, защото могат да възникнат много други въпроси в процеса на разширяване с останалата част от Балканите. Затова смятам, че това е лош прецедент. Дори Северна Македония да иска да направи някакви отстъпки, защото ще реши, че си струва да се направи, направете го двустранно, кажете на България „готови сме да направим това“, но не го поставяйте в преговорната рамка.

Какво развитие по отношение на разширяването може да се очаква след края на френското председателство, ако Скопие и Тирана се вдигнат отново за началото на преговорите? Ще се разделят ли страните по пътя към ЕС?

- Мисля, че в интерес на Северна Македония е да бъде разделена, защото в момента, в който виждате, ЕС блокира Албания без причина. Това всъщност предполага, че не само България блокира, а нещо повече, това е очевидно. Ако ЕС започне преговори с Албания, а единствената страна, която в момента е блокирана, е Северна Македония, тогава е ясно защо. Мисля, че това ще помогне на Северна Македония да изясни въпроса, а България да почувства, че не са единствените, които имат дилеми относно разширяването. Хубаво е, че Албания не е поискала прекъсване на отношенията, защото е добър съсед, но смятам, че ако сега няма добро споразумение, ако Макрон и Шолц не успеят да променят българската позиция, преговорите трябва да започнат в най-малко с Албания. защото тогава ще стане ясно, че някои други страни членки се крият зад това. Всъщност мисля, че ще е по-добре. Северна Македония и Албания се нуждаят една от друга по много въпроси и отношенията им са добри и не бих рискувал, но в момента никой не напредва. Черна гора води преговори от 10 години и затвори само три глави, това не е сериозно. Сърбия води преговори от осем години. Всички тези връзки, т.е., че страните трябва да са в пакет, като тази в Северна Македония и Албания, всъщност изкривяват идеята за напредък според заслугите. Северна Македония няма да загуби, ако Албания започне преговори. Черна гора води преговори от 10 години и затвори само три глави, това не е сериозно. Сърбия води преговори от осем години. Всички тези връзки, т.е., че страните трябва да са в пакет, като тази в Северна Македония и Албания, всъщност изкривяват идеята за напредък според заслугите. Северна Македония няма да загуби, ако Албания започне преговори. Черна гора води преговори от 10 години и затвори само три глави, това не е сериозно. Сърбия води преговори от осем години. Всички тези връзки, т.е., че страните трябва да са в пакет, като тази в Северна Македония и Албания, всъщност изкривяват идеята за напредък според заслугите. Северна Македония няма да загуби, ако Албания започне преговори.

Ако погледнем същността на присъединяването към ЕС, ЕК трябва да каже, че страната е постигнала добра готовност по всички глави плюс върховенството на закона. В последния доклад на Комисията по главите и тук ще сложа всички държави, ще видим, че Северна Македония в момента е в същата позиция със Сърбия, без да започва преговори, което означава, че ако имахме оценка на заслугите, Северна Македония е просто толкова близо до присъединяване, колкото и Сърбия. Албания в момента изостава и ще е добре ако я настигне, но в крайна сметка дали страната ще се присъедини или не, решава изпълнението на критериите и разбира се политиката, но без това никоя държава не може да се присъедини.

Затова се застъпвам за започване на преговори с Албания, защото това ще бъде добре за всички страни и особено за блокираните като Косово, Босна и особено за Северна Македония. Ако страната постигне добра готовност по всички глави, тогава трябва да има гаранция сега, че тази страна може да се присъедини към единния пазар и да получи четирите свободи за хората и капитала като Норвегия и Исландия. Това не е алтернатива. Вие преговаряте за членство, но политиката на разширяване, както видяхме, е сложна. Въпреки това, ако дадена страна отговаря на тези критерии и Комисията оценява всяка страна всяка година, тогава тази страна или всички държави трябва да получат гаранция, че веднага след като изпълнят критериите, те ще получат поне достъп до единния пазар.

Предложих това преди три години и ако това бъде прието, мисля, че Северна Македония ще бъде толкова близо, ако не вече е там, за да получи четирите свободи. Както посочих в панелната дискусия, на Литва и Латвия, страни, които са много сходни със Северна Македония по размер и БВП на глава от населението, са били необходими 34 месеца, за да се конкурират с цялото европейско законодателство. Възможно е и тук и това би означавало, че имаме процес, който наистина се основава на система на заслуги и всичките шест страни ще имат цел, която не може да бъде блокирана с вето. Не можете да налагате вето на своя напредък, постиженията си или докладите на Комисията, която очевидно е обективна по отношение на това. Например в областта на публичната администрация, съдебната система, корупцията и др., Северна Македония е на върха според Комисията, направи това да има смисъл и мисля, че има шанс. Така че това не е промяна в процеса на присъединяване, нито е нова форма на членство, а конкретна полза, която страната трябва да получи единствено въз основа на своите заслуги.

Как да постигнем това?

- Това изисква предложение, което може да бъде внесено от чешкото председателство като споразумението за транспортната общност да има споразумение за икономическа общност, което не означава нова процедура, нови преговори, веднага щом сте в процес на присъединяване и отговаряте на тези критерии - получавате тази полза. Мисля, че това може да работи, защото не може да бъде наложено вето и не включва политика, но ще даде на хората ползи с четирите свободи. Това означава, че всички от Северна Македония ще имат всички права в ЕС като норвежците. Норвежците могат да учат навсякъде в ЕС на същата цена като гражданите на ЕС. Вече изобщо няма граничен контрол за бизнеса. Това е разликата между Северна Ирландия и Обединеното кралство днес. Това, което виждаме след Brexit е, че Северна Ирландия е икономически много по-добра от Великобритания, защото е част от единния пазар. Това е истинска полза. Великобритания, която е извън единния пазар, плаща същата цена като Западните Балкани, с тази разлика, че това беше избор на Великобритания, а страните от региона нямаха такъв избор.

Президентът Макрон излезе с нова идея за създаване на европейска политическа общност в момент, когато процесът на разширяване на практика е спрян и войната бушува на европейска земя (в Украйна). Какво мислите за тази идея?

- Вече има европейска политическа общност от демокрации, която включва Великобритания, Северна Македония и Швейцария, а това е Съветът на Европа. Министрите на страните членки на Съвета на Европа могат да се срещат веднъж годишно, става въпрос за общи ценности. Укрепването на СЕ е много добра идея и за балканските страни, защото те вече са членки. Бих говорил повече за изпълнението на решенията на ЕСПЧ, защото страните от Западните Балкани се справят много добре тук. Ако погледнете присъдите, които се считат за приоритетни, защото са много важни, Черна гора няма нито едно решение, което да не е изпълнила. Всички балкански държави са сред най-добрите в СЕ. Така че укрепването на СЕ и подчертаването, че балканските страни са сред най-добрите, когато става въпрос за изпълнение на съдебни решения, смятам, че е важно послание за останалата част от Европа, защото хората не го знаят. Идеята за създаване на по-тесни връзки, докато страните се присъединяват, е добра, но трябва да има съдържание, трябва да има интерес.

Предимството от присъединяването към единния пазар е нещо конкретно. Норвегия има това, Финландия и Австрия също го имаха преди да се присъединят към ЕС. Те за първи път се присъединиха към единния пазар през 1994 г., а година по-късно през 1995 г. станаха членове на Съюза. Защото след като станете част от единния пазар, влизането в ЕС е много лесно. Причината, поради която интеграцията в ЕС работи, е, че има стимул. Римският договор гласи, че целта е да се премахнат бариерите, които разделят Европа. Не се казва премахването на бариерите между шестте държави, а за Европа. Първо имаше шест държави, след това 12, след това 15, след това 27. Трябва да премахнем всички бариери между Балканите и ЕС, а това е единственият пазар, четирите свободи. Както заяви френският министър на външните работи Шуман по време на създаването на първата общност - солидарността в действие. Имаме нужда от повече солидарност в действие, защото интересите свързват страните. Единният пазар се прилага в Северна Ирландия. Днес няма граница между Северна Ирландия и Ирландия, след пет години така трябва да изглежда границата между Северна Македония и Гърция. Това е осъществимо. Ако Словакия успее да приключи преговорите за по-малко от три години, това е осъществимо. Но е необходимо да се даде сигнал. Ако Словакия успее да приключи преговорите за по-малко от три години, това е осъществимо. Но е необходимо да се даде сигнал. Ако Словакия успее да приключи преговорите за по-малко от три години, това е осъществимо. Но е необходимо да се даде сигнал.

В Преспанския форум за диалог присъстваха високи гости - президенти, премиери, министри от региона, президентът на ЕК, специални пратеници за Балканите, САЩ, Германия, Великобритания, ЕС и Австрия, експерти, политически анализатори Какво е вашето възприятие Променя ли се представата за региона и неговата европейска интеграция в Европа?

- Беше много добре, че политиците от региона, включително и от Северна Македония, казаха много открито, че подкрепят кандидатския статут на Украйна, защото някои от Западна Европа казаха „не“ на Украйна, защото Западните Балкани чакат. Но това не помага на Западните Балкани, ако Украйна бъде блокирана. А това, което виждаме днес, е обратното. С предоставянето на статут на кандидатка на Украйна и Молдова, дебатът за реформиране на процеса на присъединяване е много по-силен, по-сериозен. Защото сега какво да кажем на Украйна, получихте статут на кандидат и това е всичко? Те водят война. Ако статусът на кандидат е като този на Северна Македония - да чакат 17 години в стая, от която не могат да излязат - украинците няма да приемат това. Така че сега има истински дебат за това какво трябва да се направи по-нататък и това всъщност е добре за всички.

(МИА)



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови [re: o_megas]  
Автор nikolayds ()
Публикувано20.06.22 17:58



Австрийски предатели. Това е.



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови [re: o_megas]  
Автор tormentor (мъчител)
Публикувано20.06.22 18:03



австрийско нго, четкащо македонистите и развяващо опорката, че "двустранните" спорове не трябвало да се вкарват в преговорната рамка. не можело, ама вече може.
тоя кнаус специално ни храчи от поне 2020, същия идиот като ония гниди от ифимес или как им беше името на ония люблянски сърбокомунисти.

кажи му северномакедонец вместо да го обиждаш



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови [re: o_megas]  
Автор MupaM (ordinary юзър)
Публикувано20.06.22 21:45



Имам чувството, че след "френското" предложение отново се се активират храчките по нас откъм приятели на Северджания със западно гражданство. Този по-долу, Ъруин Фуере, е ирландец, бивш представител на ЕС при тях. Излезе ми във Фейсбук. България злоупотребява и шири "отров", а в същото време не СМк, а България е тази, която не спазва правата на малцинството, доказвано много пъти в Страсбург. Нали.



”И замирисва на море
човекът в угарите тъмни
и синурите им бездънни
оставя друг да дооре...”

Редактирано от MupaM на 20.06.22 21:49.



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови [re: nikolayds]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано20.06.22 23:26



Нещо за австрийския език дали ще каже?



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели,нови [re: NAVYBG]  
Автор nikolayds ()
Публикувано20.06.22 23:31





"Бетовен -> автриец, Хитлер -> немец"

Австриците случиха на народ майка (немският) след втората световна. Прощават им всички подобни...

Е и ние ли като Германия да се скрием и срамуваме от дедовците и бабите ни? Как сега да кажа, баба и дедо беха македонци и говореха македонски. Синът ми, дай Боже един ден внуците, на тех какво да кажа? Ще ме мислят за откачалник и шовинист.



Тема Re: Кнаус: София ще разбере, че не може да спечели, [re: o_megas]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано21.06.22 06:40



Някой си Владимир Владимиров:

Губим голямата игра, ако България се сдобие с българско малцинство в македонската конституция. Това каза за БНР международният анализатор Владимир Владимиров.

Владимиров е на мнение, че френското предложение за РСМ е максимално добро и максимално в полза на България: "Франция предлага нашите проблематични точки да станат част от преговорния процес - ако Македония не изпълни тези важни изисквания, няма да може да преговаря по отделните глави. Това е един успех за България и по този начин получаваме допълнителна и много сериозна гаранция.“

"Вдигането на ветото ще премести фокуса от България, която остава абсолютно неразбрана, върху Северна Македония, което би означавало допълнителен натиск върху местните политически играчи. Това също би било допълнителен успех на България", допълни още Владимиров.

Той очаква изявено проевропейските и пронатовски партии у нас да заемат съответна позиция и по този въпрос в парламента.





Тема френското [re: cumanich126454]  
Автор o_megas (BG)
Публикувано21.06.22 09:34



Някой чел ли е това френско предложение..че да можем да го комерираме?
Няйъде има ли ги качено?



Тема ИЗТРИХМЕ ТЕРМИНА "МАКЕДОНСКА ЦЪРКВА" [re: cumanich126454]  
Автор o_megas (BG)
Публикувано21.06.22 09:56






ИЗТРИХМЕ ТЕРМИНА "МАКЕДОНСКА ЦЪРКВА" И ВСЯКА ДУМА, ПРОИЗИДАНА ОТ "МАКЕДОНИЯ" - КАЗВА ВАРТОЛОМЕЙ
НОВИНИ
. 0

Исторически момент е, че разколът, продължил почти шест десетилетия, по инициатива на Вселенската патриаршия, приключи, премахнат е и навлизаме в нов период, каза Вселенският патриарх Вартоломей в интервю за гръцката телевизия ERT снощи и изрази задоволство от последните развития в църковния въпрос на МВР от Атина.

Вартоломей обясни, че още преди решението на Вселенската патриаршия е имало диалог между църквите на Македония и Сърбия.

- В миналото, преди нашето решение, беше започнат диалог със църквата в Скопие, но нашето решение улесни църквата на Сърбия и в четвъртък, 19 май, Негово Блаженство Патриарх Порфирий, главата на СПЦ, покани главата на Охридския Църква и имаше съвместна литургия в Белград. Това ни изпълва с удоволствие. Това е исторически момент. Един разкол, продължил около шест десетилетия, по инициатива на Вселенската патриаршия, приключи, премахна се и навлизаме в нов период. „Сърбия нарече тази съвместна литургия на 19 май помирителна литургия и се радваме за тези събития“, каза Вселенският патриарх.

В интервюто той обяснява, че конкретната тема за разкола е във фокуса на Патриаршията от много години и доста често са идвали делегации от църквата ни за консултации, но и искания от политическото ръководство.

- Опитахме се да им помогнем. В един момент определихме Негово Блаженство Албанския архиепископ Анастасий да има посредническа роля. Опита, отиде, върна се, разговаря и с двете страни, не успя заради реакциите, основно от сръбската църква и официално с писмо, в един момент върна мандата. Но усилията и молитвите на Вселенската патриаршия не бяха прекъснати, разкрива Вселенският патриарх.

Той посочи, че след „апелативната жалба (еклит) на тази църква към църквата-майка, която според решението на четвъртия вселенски събор в Халкидон има това неотменимо право да решава такива дела на най-високо ниво“, разколът е бил премахнати.

- Въз основа на този еклит премахнахме схизмата, обявихме, че влизаме в евхаристийното общение с тях. Нарекохме църквата им Охридска архиепископия, изключихме термина "Македонска църква" и всяка произлизаща дума от думата "Македония". Ограничихме границите на юрисдикция в границите на територията на Северна Македония, както се нарича днес, и възложихме всички допълнителни административни въпроси на Светата Сръбска църква, с предпоставката тези други въпроси да се основават на каноничните акт и вековни практики на цялата православна църква, каза Вселенският патриарх.

Той добави, че Сръбската църква е действала правилно, за да се съобрази с решението на Вселенската патриаршия.



Тема Re: френското [re: o_megas]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано21.06.22 10:00



БГНЕС публикува проекто-заключението:

1. Позовавайки се на заключенията си от 14 декември 2021 г., Съветът приветства трайната решимост на Северна Македония да напредва в програмата за реформи на ЕС и да постига осезаеми и устойчиви резултати, които подготвиха почвата за решението за започване на преговори за присъединяване през март 2020 г.

2. По пътя на Северна Македония към членство в Европейския съюз Съветът припомня значението на постигането на осезаеми резултати и добросъвестното изпълнение на двустранните споразумения, включително Преспанското споразумение с Гърция и Договора за приятелство, добросъседство и сътрудничество с България.

3. Във връзка с това Съветът приветства споразумението за [двустранен протокол] (окончателното наименование предстои да бъде потвърдено – бел. ред.) за прилагане на Договора между България и Северна Македония. Тази важна стъпка ще допринесе за добросъседските отношения и регионалното сътрудничество, които остават съществени елементи на процеса на разширяване, както и на процеса на стабилизиране и асоцииране.

4. Тя ще позволи също така да се укрепят правата на лицата, принадлежащи към малцинствата и общностите в Северна Македония, и като такава ще допринесе за спазването на политическите критерии от Копенхаген. В тази връзка Съветът приветства намерението на Северна Македония да започне и извърши приоритетно съответните конституционни промени с оглед на включването в преамбюла на Конституцията на гражданите, които живеят в границите на държавата и са част от други нации, като например българите.

5. Като отчита изцяло този напредък и непрекъснатото спазване на изискванията във всички области, определени от Съвета през юни 2018 г., Съветът реши да одобри Преговорната рамка и да проведе, в съответствие с усъвършенстваната методология, политическа Междуправителствена конференция със Северна Македония на 23 юни 2022 г. в Брюксел на равнище държавен глава или правителство, за да представи следващите стъпки в процеса на разширяване след приемането на Преговорната рамка

6. Съветът също така решава да свика нова Междуправителствена конференция, с която да се открият преговорите за присъединяване на Северна Македония към ЕС, и изразява готовност да я проведе без повече отлагания и без допълнителни политически решения, веднага щом Северна Македония изпълни ангажимента си да завърши горепосочените конституционни промени в съответствие с вътрешните си процедури.

7. Във връзка с това Съветът отбелязва, че Комисията е напреднала в работата си по провеждането и завършването на процеса на аналитичен преглед на правото на ЕС (аки) и е готова своевременно да представи резултатите от него на Северна Македония. На тази основа Съветът приканва Комисията да продължи да оценява състоянието на подготовката на Северна Македония за започване на преговори в конкретни области и да определи най-вероятните въпроси, които ще възникнат по време на преговорите, като започне с клъстера "Основи", който в съответствие с рамката за преговори ще бъде отворен първи, след като Северна Македония изпълни съответните критерии, договорени от Съвета.






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.