|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
ходи си карай тира из Минесота и не се заяждай.
На никой не се репча, а водя диалог чрез който научавам важни неща. Ако на Сашето не му е интересно, няма да ми отговаря.
А към теб въпроси нямам.Редактирано от goga на 21.10.19 18:06.
| |
|
Още не съм бил в Минесота. Един път ходихме на почивка на границата с нея.
А и нещо си ми сбъркал професията.
Ма той Комитата е виновен , че ви изсипа пловдивски айляци с бай Лазо...
| |
|
Нямам нищо общо
| |
|
Комитата няма нищо общо, макар че го познавам по физиономия извън форума.
Общо-взето, форумът е да си обсъжда всеки, каквото го интересува по начин, който счете за подходящ.
Нито ме засягат твоите отношения с други участници тук / с някои от които очевидно не се харесвате/, нито пък съм тръгнал да се навирам в диалозите ти.
Със Сашето сме приятели в социалните мрежи. Щом сме станали такива, значи е имало защо. Той е по-възрастен от мен с 1 година и, ако нещо не го кефи във въпросите ми, спокойно може да ми каже: "Глей си работата".
Така, че и аз те съветвам да си гледаш твоята.
Редактирано от goga на 21.10.19 18:37.
| |
Тема
|
Виж как стојат нештата,
[re: goga]
|
|
Автор |
SashetoBE (стар клубар) |
Публикувано | 21.10.19 19:23 |
|
аз нјамам никакво доказателство че некој от моите преки претци се имал за балгарин. Значи преполагам, и много е верјатно да е било така до некаква степен, нарочито че двама прадедовци учасници во големото востание са били писмени и са ходили в балгарско училиште на детска возраст (което е 100% потврдено) при това едениа и два класа тогавашна гимназија в Битоља а и сашто е имал достап до преписки на организацијата, но, нјамам устно (нито написмено) предание , намек или било каква приказка от било кого от којато бих могал с мирна совест да кажам и да тврдам че са били с балгарко самосознание или пак оште повече че са се залагали за балгарштината в пошрок смисал нито пак как са восприемали балгарското име(ако изопшто) и до какав степен са го разбирали като припадност генерално.
Напротив, единственото семејно предание за прадедо ми Дончо поврзано с балгарштината е по некаква начин отрицателно т.е. като такво е пренесено до мене от башта ми. Дедо ми Флоре некојпат е бил казал пред башта ми че след провала на востанието прадедо ми Динчо е преживјавал много трудни денове, четата била растурена, предавтсва и потери на сите страни, и на 2-3 пата е бил близо да баде заловен от турците(след това некак си успјал с чужди документи да се истегли през Србија и Романија и со брод избегал за САШт). Приказната има два три варијанти но воглавно суштината е: една вечер некаде помеѓу 1930 и 1935 година соратник на прадедо ми, Иљо от село Живојно които му бил и војвода на четата по едно време дошел е на гости ... всичките жени и деца били испадени од стајата но дедо ми Флоре като најстар от децата се добрал да слуша какво говорат... Дедото Иљо казал че можеби балгарите ште се врнат и нешто в този стил ... но прадедо ми се наљотил и остро му отврнал че не иска ни да чуе ни да ги види балгарите оти както разбрал от преписки след востанието цитирам “Те (се мисли на нашите војводи и првенци на организацијата) са се борили само за Балгарија и са мислили само за Балгарија а не за нас“. Какво наистина е мислил дедо Дончо, дали наистина така е казал и какво е разбал малкиа Флоре много трудно ште утврдим оти дедото Дончо строго е пазил да не говори за тие нешта даже и когато е бил упорито попитван от внуците (башта ми много го еинтересувало на пример дали е убил турчин некога).
Та искам да кажа че тук има голем проблем оти настава одреден прекин в колективната и семејната меморија от коиот произлизат преданија които се половични е можеби и навеждат на прогешни изводи и пр.. В секи случај постои една доза на нејаснотиа и недореченост т.е. как аз да кажа на сина си че прадедо ти Дончо бил балгарин или не бил македонец или нешто от сортата ?
Редактирано от SashetoBE на 21.10.19 19:26.
| |
|
Вече си набеден в същност радвам са че са тук.
| |
|
“Те (се мисли на нашите војводи и првенци на организацијата) са се борили само за Балгарија и са мислили само за Балгарија а не за нас“.
Именно това е интимната, вътрешно затворена причина, корена на македонизма. "Българите", идват и си отиват, страдаме ние. "Бефме бугари", но от това само пострадахме. И турци, после сърби и гърци, ни унищожават, защото сме бугари. Да си бугар, носи опасност за живота, за потомството. И окончателного пречупване идва след ВСВ. След нея, вече няма изход, няма спасение. "Македонец", ти дава правото, хем да си различен от тормозителите, хем да запазиш бъдещето си и да не те тормозят. Положението в Егея е поради ябсолютно същите причини. Инстинкт за самосъхранение.
| |
|
Говорели сме си го с тебе.
Отчиташ факта, за, както го казваш прекино в меморията точно помежду цитираните поколения, което е правило, също както и недоволството към тези от революционерите, засълнали семействата си в България.
| |
|
Сега...прашаш ли ни нас бугарите шо ни е? Дедо Дончо колне организацията дека работела само за Бугария. А дедо Драги (Георгиевски) колне дека организацията немала ништо заедничко со Бугария.
Запомнете едно луге. Не беше проблемот дали лугето се бугари или македонци. Македония изгоре, защото Сърбия и Гърция сакаха лугето во Егея да се гърци, а кай Вардаро сърби!
| |
|
Къде ме прати в него комарник чак там... колкото ти си от Кълараш, толкоз аз съм от Пловдив.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|