|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
Тема
|
БПЦ отказва да бъде църква-майка,отказа 1000 г. ОА
|
|
Автор |
bash_bugarash-41927 (мин. на проп.) |
Публикувано | 14.05.18 19:53 |
|
На днешното заседание на Св. синод е отхвърлено искането на МПЦ, българската да и стане майка. Синодалните старци са взели решение повече да не се занимават с този казус. Освен това се разпуска и специално създадената в края на миналата година за това комисия, оглавявана от старозагорския владика Киприян. Това научи Faktor.bg от свои източници в синода.
На този етап информацията е неофициална, но на сайта на БПЦ вече се появи решението, че българска църковна делегация няма да участва на тържествата по случай 1000 години от създаването на Охридската архиепископия. Духовници коментират, че обявеното решение е ясен знак, че процесът за признаването на МЦ от Българската е приключил.
https://faktor.bg/bg/articles/vyara-i-demoni/sled-ruski-natisk-sv-sinod-blokira-protsesa-bpts-da-stane-mayka-na-makedonskata-tsarkva
БПЦ няма да изпрати представител за 1000 г. Охридска архиепископия
БПЦ няма да изпрати представител за 1000 г. Охридска архиепископия / БГНЕС Българската православна църква няма да изпрати архиереи за честванията в Македония за 1000-годишнината от създаването на Охридската архиепископия, реши днес Светият Синод, предаде репортер на БГНЕС. "По повод постъпило писмо, вх. № 231/09.05.2018 г., на Македонския Архиепископ Стефан, с отправена покана представители на БПЦ – БП, да вземат участие в тържествата по повод 1000-годишнината от създаването на Охридската архиепископия, която ще бъде отбелязана на 27 май т.г. – Петдесятница, гр. Охрид, Р. Македония, по устен доклад на Русенския митрополит Наум и след проведени обстойни разисквания, Св. Синод на БПЦ – БП не дава благословение представители на БПЦ - БП да вземат участие в тържествата по случай 1000-годишнината от основаването на Охридската Архиепископия в Охрид, Р. Македония", гласи решението на Синода. „За” горното решение да не бъдат изпратени архиереи за честванията в Македония гласуваха митрополитите: Ловчанский Гавриил, Доростолский Амвросий, Западно- и Средноевропейский Антоний, Варненский и Великопреславски Йоан, Неврокопский Серафим, Русенский Наум, Врачанский Григорий, Видинский Даниил. „Против” гласуваха: Сливенски Йоаникий, Великотърновский Григорий, Плевенский Игнатий, Пловдивский Николай и Старозагорский Киприян. На същото си заседание Св. Синод разгледа предложение на Пловдивския митрополит Николай, Старозагорският митрополит Киприан, придружен от епископ на БПЦ – БП, да посетят Република Македония и вземат участие в тържествата по случай 1000-годишнината от основаването на Охридската Архиепископия на 27-28 май т.г. Сливенският митрополит Йоаникий предложи придружаващия Старозагорския митрополит епископ да бъде Гл. секретар на Св. Синод Мелнишкият епископ Герасим. След проведени разисквания и гласуване Св. Синод реши да "не приеме предложението на Пловдивския митрополит Николай, допълнено от Сливенския митрополит Йоаникий, за изпращане на представители на БПЦ – БП на тържествата по случай 1000-годишнината на Охридската Архиепископия". „За” изпращане на българска църковна делегация на въпросното честване гласуваха: Сливенския митрополит Йоаникий, Великотърновския митрополит Григорий, Плевенския митрополит Игнатий, Пловдивския митрополит Николай и Старозагорския митрополит Киприан. „Против” гласуваха митрополитите: Ловчанский Гавриил, Доростолский Амвросий, Западно- и Средноевропейский Антоний, Варненский и Великопреславски Йоан, Неврокопский Серафим, Русенский Наум, Врачанский Григорий, Видинский Даниил. /БГНЕС
http://www.bgnes.com/bylgariia/obshchestvo/4585567/
Редактирано от bash_bugarash-41927 на 14.05.18 19:54.
| |
|
10 ноември за гъркоманско-русофилската ДС измет в БПЦ още не е дошъл
| |
|
Няма две думи по въпроса. Това е зле !
По- зле отколкото невзимане становище по въпроса или началото на процес на протакане.
както имаше поговорката : ако бе замълчал , щеше философ да си остaнеш.
Da bides denes bugarin vo R. Makedonija e prasanje na intelektualen predizvik.
| |
|
Сега поне патриотите във ФИРОМ ще си отдъхнат...остават си без майка....т.е. имат майка в Белград, обаче тя не ги ебава като пълнолетни...
Ако се Бугари, арно - ќе се разберам...
| |
|
... и като ми станА едно православнооо ...
| |
|
Наследник на Охридската архиепископия е Българската православна църква, а църквата на Вардарска Македония има връзка с тази българска средновековна архиепископия само и единствено чрез Българската екзархия, неин наследник, от която са били част преди да ги налазят сърбите. Но там твърдят друго, българския характер на Охридската архиепископия е изопачаван, премълчаван, фалшифициран. Отивайки на сборището им нашите старци биха се поставили в неудобно положение като гости да слушат лъжи без да могат подобаващо да отговорят на домакинити. Мъдро решение, а и мисля призната самостоятелна църква във вардарско е ненужна и само пречка за обединението на българския народ.
| |
Тема
|
Re: БПЦ отказва да бъде църква-майка,отказа 1000 г. ОА
[re: mulcho]
|
|
Автор |
cumanich126454 (ивохристовист) |
Публикувано | 14.05.18 21:29 |
|
Наследник на Охридската архиепископия е Българската православна църква, а църквата на Вардарска Македония има връзка с тази българска средновековна архиепископия само и единствено чрез Българската екзархия
Не е така... Българската православна църква през II-рата българска държава и Охридската патриаршия са били конкуренти и съперници в териториите където диоцезите им се застъпват поради временните промени в териториите на България и Византия. Охридската архиепископия по това време е била изцяло гърцизирана и антибългарска.
| |
Тема
|
Re: БПЦ отказва да бъде църква-майка,отказа 1000 г. ОА
[re: cumanich126454]
|
|
Автор |
mulcho () |
Публикувано | 14.05.18 21:42 |
|
Това са били две паралелно действащи църкви на българския народ, разбира се в конкурентна борба в контактната зона, по голям диоцез това значи повече приходи и по-голяма тежест. Гърците една църква ли имат днес? Това с разделянето на гласовете при решаването на проблема е добре изиграно. Институция с 2000 години история не трябва да се подценява.
| |
Тема
|
Re: БПЦ отказва да бъде църква-майка,отказа 1000 г. ОА
[re: mulcho]
|
|
Автор |
cumanich126454 (ивохристовист) |
Публикувано | 14.05.18 21:59 |
|
Това са били две паралелно действащи църкви на българския народ, разбира се в конкурентна борба в контактната зона, по голям диоцез това значи повече приходи и по-голяма тежест.
Това е опростенческо разбиране на нещата. Документите говорят друго:
...Има вече много години, откак обитателите на страната на Балкана4 подигнаха глава против византийското владичество5, като отхвърлиха безсрамно неговото иго, завладяха голямо пространство земя и подчиниха под своята власт почти всички земи на запад, които граничат с морето. Като се възгордяха от това, те нахално преобразиха своето управление чрез червени дрехи6, и други украшения, които има обичай да обозначават царското достойнство, а още и с наименованието на царството. Обаче, те не спряха тук своята дързост, а невъздържано устремиха своите пожелания и към самото висше достойнство на йерархията. Те искаха да свържат с царското достойнство и патриаршеското, за да не куца уж тази власт с липсата на другата. И така, те произведоха един йерей7 (той беше от законните) в епископски сан чрез ръкополагане от един византийски архиерей, т. е. от покойния Видински, а после като привлякоха съдействието на папата от стария Рим8, чрез изпращането от там на един кардинал, почетоха го чрез него с патриаршеското достойнство9. От този новостъкмен патриарх се прогласиха като верига епископи българи в цялата църква на България, защото от каноничните и законни архиереи едни се предадоха на бягство поради тази светска буря, а други нещастно (пропаднаха) във време на трудностите. Тези българи епископи ръкоположиха пък навсякъде свещеници и дякони. Тяхното и извършеното от тях ръкополагане се оспори от законните архиереи. Затова, прочее, трябваше ние по необходимост да размислим в синодално заседание, дали трябва да приемем в йераршеско общение казаните епископи, а и ръкоположените от тях.
И така, като председателстваше на синода наше смирение, стана разискване по този въпрос в нашия свещен събор.
и
... Не преди много време българската власт, като завладя и нашата такава, постави навсякъде в църквите от тоя край и едноезични5 архиереи, понеже от бившите в тях йерарси едни предпочетоха, поради промяната на властта, за да се спасят, да се преселят другаде, а други бяха вече измрели. Тези български архиереи ръкоположиха по време на своето служене мнозина в чин на поддякони, дякони и свещеници, които, постъпвайки съгласно със старите свещенически правила за светата черковна служба, останаха докато тази власт пропадна, а преселилите се архиереи потеглиха назад от чужбина в полагащите им се (епархии). След като те се завърнаха, обсъди се въпросът дали трябва да се приемат ръкоположените от българските епископи. Едни бяха на мнение последните и ръкоположените от тях да се отхвърлят; те ги нарекоха прелюбодейци6 и натрапници и посочиха циника Максим7, който се споменава в четвъртия канон8 на втория вселенски събор9, и се произнесоха, че и тука трябва да се спазва онова, което съборно се определя за него и за ръкоположените от него, защото и той се опитал натрапнически и по начин лукав да се натрапи на Константинополския трон.
| |
Тема
|
Re: БПЦ отказва да бъде църква-майка,отказа 1000 г. ОА
[re: cumanich126454]
|
|
Автор |
mulcho () |
Публикувано | 14.05.18 22:08 |
|
В Римската империя не е имало българи и тяхна църква лоялна към централната власт? Ти харесваш ли конкурентите си?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
|
|
|