|
|
|
|
|
Статистика на DAAD за броя на дипломираните чуждестранни студенти в Германия по националности - от 2000 до 2007 година. България е 5-та по ред.
| |
|
|
|
българските студенти имат най-голямо увеличение на завършилите за тия 7 години.
Проблемът е, че според мен със сигурност над 50-60% не "обогатяват" българския работен пазар.
| |
|
|
|
Чудесна новина.
| |
|
|
|
Важното е, че вече се заформя една общност от 100-тина хиляди български абсолвенти на западноевропейски и американски ВУЗ. Първо 90% поддържат все някаква връзка с България - имат братя, сестри, племенници, бивши колеги, на които дават акъл. Второ, 1/10 от тях да се върнат в България за постоянно, още 1/10 за някакъв период от кариерата си в глобалния свят, то нещата ще се променят много. Някой спомена за 40-те години на Мойсей през пустинята. 20 минаха. Тези млади хора са част от смисъла на следващите 20 години.
Редактирано от бyrapckиekoнoмckитиrap на 27.06.10 16:17.
| |
|
|
|
Някога, преди девети, точно на такива хора се е дължал бързият икономически възход на страната. А дано се повторят нещата...
| |
|
Тема
|
Re: Напред, науката е слънце
[re: croesus]
|
|
| Автор |
747 (Само Ботев-Пд!) |
| Публикувано | 28.06.10 12:00 |
|
|
кое пък й е чудесното?!
и освен това, ако преди 09.ІХ и сега в нормалните държави, образованието - и то колкото по-високо, толкова по-добре - в момента в България е по-скоро минус! познавам 2 души с докторски степени в областите си, които не си ги пишат в автобиографиите при кандидатстване, точно заради лош опит... единият е даже доктор от германски университет: стоя, стоя в България, търси си работа, и най-накрая се върна отново в Германия, за да работи. не защото не обича родината си, а защото мрази държавата си... и ако преди 09.ІХ в България се говори за индустрия и индустриализация, в момента българският фирмаджия съвсем съзнателно се стреми към манифактуризация: машините са скъпи, работната ръка - евтина. и колкото по-ниско образование има, толкова по-лесно управляема е...
| |
|
|
|
Понеже имаше съобщение, че на 29 юни ще излезнат новите данни, разгледах страницата отново. Новините са добри - България вече е на 4. място. А относно поляците, ме съмнява че бройката се формира от Европейския университет в граничния град Франкфурт на Одер, който е замислен полските студенти минават границата всеки ден, за да учат в него .
Данните:
| |
|
|
|
В Харвард да видим как е, че да не каже някой, че само в Германия сме пробили:
| |
|
Тема
|
Re: Напред, науката е слънце
[re: 747]
|
|
| Автор |
stapless () |
| Публикувано | 02.07.10 01:27 |
|
|
И аз се чудя има ли смисъл да обучаваме на високо ниво сума ти кадри, които после отиват да обогатяват чужди икономики!? А при нас остават само мангалите с децата им, да ги издържаме от социални помощи! Ами по-добре да пуснем тези дето искат чужбина, да ходят там да се обучават, да спестим разходите им за наша сметка! Тука учили езици, тука се образовали - после - в чужбина правят семейства и се развиват! В смисъл -забиват ни го няколко ката отзад - тези толкова симпатични български гении! Чудесни са предаванията на някои телевизи за българите в чужбина, особено - преуспелите! Как са преуспели, къде са получили образованието си, върнали ли са инвестираното в тях - никой не казва! там отишли, било много по-хубаво...Ами платете си тогава разходите на държавата ви за началното, средното и висшето ви образование, тарикати такива!? Отчислявайте от доходите си, ако се налага! да, ама не! Ще плюят България отстрани и ще се ползват от това, което, въпреки всички трудности, тя им е дала! Това, че ние тука, издържаме родителите им-пенсионери, хич не ги засяга! Даже се гневят, че пенсиите били малки! От които България няма никаква полза!
| |
|
|
|
В случая с учещите в чужбина важи принциът сееш 10, за да покълнат 5, изкласят 3 и върже плод 1. Един на 10 да се върне, пак ще е от полза. Относно разходите за държавното обучение - тези 100 хиляди души едва ли са проблемът, на фона на общата картинка университетите масово да тикат към диплома студенти от кол и въже, само и само да си приберат субсидията от МОН.
| |
|
|
|
|