Безброй са свидетелствата от други народи, които говорят, че в Македония е имало само български славяни, и нищо друго; и то - от много векове насам. Тук аз не ще се спирам на някои изчерпателни свидетелства. Ще посоча само някои изолирани доводи, на които македонските учени няма да са в състояние да дават каквото и да било обяснение:
Пример №01
Император Василий Втори, след като победи при Беласица Цар Самуил, се нарече “Българоубиец“ - и така стои името му във всички истории дори и до днес. Защо не се нарече “Македоноубиец“, ако Самуил и войската му бяха от македонска народност?
Пример №02
Какво ще ни кажат македонските учени за плочата, която и сега стои в Битоля, на която Цар Иван Владислав е написал, че е българин? Той е племеник на Цар Самуил.
Пример №03
Охридският Архиепископ Теофилакт, наскоро преди смъртта на Цар Самуил, в началото на 11 век, изрично пише, че живее всред българи в Охридско, които миришели на овчи кожи. Ако тамошното население беше от македонска народност каква причина имаше Теофилакт да го нарича българско?
Пример №04
Всички гръцки стари сведения гласят, че Петър Делян повдигна в Скопие българско въстание през 1040 година. Ако населението беше от македонска народност - защо гръцките историци го посочват за българско?
Пример №05
Отец Паисий от Банско “Македония“ се провикна преди повече от двеста години, че сме българи и не бива да забравяме народното си име и да се наричаме гърци. Ако беше македонец по народност - защо не би отправил своя знаменит позив към “македонците“?
Пример №06
Йоаким Кърчовски и Кирил Пейчинович издават книжки още преди 200 години и изрично отбелязват, че книгите им са писани на български език, за да ги разбере и простия българин. Самите тия двама автори са българи. Кой ги е заставял да се наричат така? И кой би им попречил в онова време да се нарекат “македонци“ по народност, ако са били наистина такива?
Пример №07
Кое накара братя Миладинови да обявят книгата си с народни песни под наименованието “Български народни песни“? И кое ги е карало да се наричат сами българи, за което и умряха?
Пример №08
Кое караше Григор Пърличев открито да заявява в Атина пред толкова учени хора там, че е българин?
Пример №09
Защо сръбските вестници толкова хвалби написаха за македонските българи, когато се водеше борба за извоюване на българска национална църква в Македония?
Най - добрите свидетелства са сръбските, че за създаването на Екзархията допринесоха преди всичко македонските българи, със своята борба срещу гръцката църква. Значи, не беше Екзархията, която създаде македонски българи, а точно обратното - те създадоха Екзархията. И това става в едно време, когато нямаше налице никаква българска държава. България биде освободена осем години след създаването на Екзархията.
Македонските учени разправят, че братя Миладинови, Григор Пърличев, Гоце Делчев, и въобще всичките наши възрожденци - българи от Македония не са се били още “осъзнали“ национално докато бяха живи. С други думи, всички тези велики българи, според пропаганда на македонските учени, били македонци по народност. Но ако те, и самия наш народ в Македония бяха от македонска народност, питаме: защо турския Султан, - в своя ферман по създаването на Екзархията - говори за откриване на Велешка българска Екзархия? И защо същият Султан позволи да бъдат открити и българските епархии Битолска, Охридска, Струмишка, Неврокопска, Скопска, Дебърска? Или Султанът трябваше да чака някой македонски учен да се роди, та да му посочи какви народности има в Империята му?
Пример №10
Защо Великите сили в 1876 г. в Цариград, събрани на известната Конференция заедно с Турция, определят Македония като втора автономна област “с мнозинство българско население“, като я включват под управата на главен град София? А за източната българска автономна област, пак под суверенитета на Султана, определиха град Търново. Дали самата Турция и великите сили не знаеха, че славяните в Македония са българи? Или Турция и великите сили е трябвало да чакат да се явят някои като днешните македонските учени, за да ги просвети и осъзнае?
Пример №11
Дали Русия не знаеше в 1878 година, че в Македония има българи, когато включваше в границите на Сан-Стефанската българска държава и Македония.
Пример №12
Всички първенци на нашия народ в Македония отправиха до великите сили мемоар, за да искат в общата българска държава, в 1878 г. да влезне и Македония. Първенците тогава хиляда пъти по-добре изразяваха чувствата и интересите на народа ни, отколкото днешните македонски политици.
Пример №13
Гоце Делчев, Дамян Груев, Мише Развигоров, Христо Узунов, Георги Сугарев, Лазар поп Трайков, Васил Чакаларов, Петър Ацев, Ефрем Чучков, Тодор Александров, Иван Михайлов, и цял легион борци - водачи, не знаеха ли, че са българи? Защо те не се нарекоха “македонци“ по народност - кой им пречеше?
Пример №14
Защо после 1908 година, когато в Македония “Серско“ Сандански и Димитър Влахов си обявиха своя легална партия под име “федеративна“, се наричаха българи? Те пишеха и говореха все на български книжовен език.
Защо Димитър Влахов, когато беше депутат в цариградския Парламент, отиде там като българин, представител на българското население от южна Македония? Това население не е било повлиявано от никаква пропаганда в България. То се намираше вън от границите на българската държава. Запазени са в турските архиви в Цариград сведения, че депутатът Димитър Влахов е бил българин и е представлявал именно българско население.
Македонските учени няма да отговорят на поставените по-горе въпросни примери, защото се боят народа да не узнае истината.
|
Пример №01
Император Василий Втори, след като победи при Беласица Цар Самуил, се нарече “Българоубиец“ - и така стои името му във всички истории дори и до днес. Защо не се нарече “Македоноубиец“, ако Самуил и войската му бяха от македонска народност?
Василиј Втори е родум от Тема Македонија и е дел от МАКЕДОНСКАТА ДИНАСТИЈА .........
Пример №02
Какво ще ни кажат македонските учени за плочата, която и сега стои в Битоля, на която Цар Иван Владислав е написал, че е българин? Той е племеник на Цар Самуил.
Па можеби бил Бугар по крв, по гражданска принадлешност , можеби .........
Пример №03
Охридският Архиепископ Теофилакт, наскоро преди смъртта на Цар Самуил, в началото на 11 век, изрично пише, че живее всред българи в Охридско, които миришели на овчи кожи. Ако тамошното население беше от македонска народност каква причина имаше Теофилакт да го нарича българско?
Теофилакт Български (Охридски)
блажен отец, архиепископ, богослов
Роден: ок. 1050
о. Евбея, Византийска империя
Починал: ок. 1107
неизв.
Самуил умрел на 6 октомври 1014 година .....
владеач на Самуиловото царство
Роден 958
?
Починал 6 октомври, 1014
Преспа, сега Република Македонија
айде със здраве
|