Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:07 08.07.25 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Издирва се....нови  
Автор icel (ентусиаст)
Публикувано09.10.08 06:39



DOCUMENTUM, доказващ че Охридската архиепископия, създадена от Василий Втори е МАКЕДОНСКА.

Чакам, Дуне!

П.С. Документи от 1967г. не важат!

Редактирано от icel на 09.10.08 06:42.



Тема Малко фалшификати, разобличени отнови [re: icel]  
Автор ЧepнopизeцXpaбъp ()
Публикувано09.10.08 09:43



македонската наука




ПЪРВА ГРАМОТА НА ВАСИЛИЙ ВТОРИ
Много и големи са добрините, с които човеколюбивия Бог е дарявал през различни времена нашето царство; има обаче една, която надминава всички други, тя е – присъединяването на българската държава към ромейската под един ярем. Следствие на това ние утвърдихме благочестивейшия монах Йоан да бъде архиепископ на България и да управлява съответните дела на архиепископията. И понеже той поиска да му се определят писмено клириците и париците, задължени да работят за църквите на неговата епархия, както и на тия на подчинените му епископи, дадохме му тая царска грамота, с която заповядваме:
Самият архиепископ да има в градовете (крепостите) на своята епархия, т. е. в Охрид, Преспа, Мокра и Кичево, 40 клирици и 30 парици.
Епископът пък на Костур да има в градовете на своята епархия, т. е. в Костур, Корешча, Колоня, Девол, Воюса, и Мор 40 клирици и 30 парици. Ако и по-рано той да е имал и повече може би, но ние не искахме, неговите клирици и парици да надминават по число ония на архиепископа.
И епископът на Главеница заповядваме да има в самата Главеница и в Канина и Неаниска 40 клирици и 30 парици.
И епископът на Мъглен да има в самия Мъглен и Просек и Морихово, и Сетина, и Острово, и Заодрия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Битоля да има в Пелагония, Прилеп, Дебреще и Велес 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Струмица да има в самата Струмица, и Радовищ, и Конче 12 клирици и 12 парици.
И епископът на Морозвизд да има в самия Морозвизд, и в Козякъ, и в Славище, Злетово, Луковица, Пиянец, и Малешово 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Велбужд да има в самия Велбужд и Сотеска, Германия, Теример, Стоб, Долна Сотеска и Разлог 15 клирици и 15 парици.
И епископът в Триядица (Средец, София) заповядваме да има в самата Триядица и в Перник, и Суково, и Знеполе (или Звонци ?) 40 клирици и 40 парици.
И епископът на Ниш да има в самия Ниш и в Мокро, Компл, Топлица и Свърлиг 40 клирици и 40 парици.
И епископът на Браница (Браничево) да има въ Браница, в Морависк, и Смедерево, и Гро…, Висьск, Сталач, и Бродарьск 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Белград да има в самия Белград, и в Градец, Омц, и Главентин, и в Бяла Църква 40 клирици и 40 парици,
И епископът на Срем заповядваме да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Скопие да има в самото Скопие, и във Виници, Премор, и Луково, и Принип 40 клирици и 40 парици.
И епископът на Призрен да има в самия Призрен и в Хвосно, Лесковец, и Брат… 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Липлян да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Сервия заповядваме да има в цялата си епархия 30 клирици и 30 парици.
Всички тези клирици да са свободни от икомодий и други повинности, както се освобождаваха и при Самуил. Поради това и за сведение на императорите, които ще царуват след нас, дадохме тая грамота на архиепископа, като я подпечатихме с нашия царски моливдовул.











ВТОРАГРАМОТА НА ВАСИЛИЙ ВТОРИ


Тъй като след издаването на тая първа грамота за обсега на всяка българска епископия, светейшият архиепископ на България поиска от царство ни да се направи и друга грамота за останалите негови епископства, неизброени в първата грамота, защото съседните митрополити ги били заграбили от българската област и си ги били присвоили, и понеже царство ми не желае да допусне никого от тези митрополити или от техните люде ни крачка навътре в границите на българската област, то постановихме, щото сегашният светейши архиепископ да притежава и управлява всичките български епископства, които при цар Петър и Самуил се притежаваха и владееха от тогавашните архиепископи, и всички други градове, защото не без кръв, не без труд и пот, а с многогодишно търпение и с божия помощ, тая страна ни се подари от Бога, чиято благост явно ни помагаше, та да се съедини под един ярем разделеното, без да нарушат границите и наредбите, добре установени от царуващите преди нас. Защото, ако и да станахме господар на тая страна, запазихме непокътнати нейните права, като ги потвърдихме с наши хрисовули и грамоти. Също и сегашният архиепископ на България постановяваме да има толкова епархия, колкото е била при цар Петър и да владее и управлява всички епископства на България, т.е. не само ония, които бяха изброени в първата грамота, но и тия, които, които са били пропуснати и неизредени там и които в тая грамота се обявяват и поименно излагат. И на тези (епископства), както и на останалите подаряваме клирици и парици, т.е. заповядваме, щото епископът на Дръстър (Силистра) да има в градовете на своята епархия и в другите нейни околни градове 40 клирици и 40 парици. Защото при царуването на Петър в България тая епархия е блестяла с архиепископско достойнство, а след това архиепископите преминаваха от едно място на друго, един в Триядица (София), друг във Воден и Мъглен, и сетне ние намерихме сегашния архиепископ в Охрид, затова (заповядваме) самият Охрид да има архиепископ, а в Дръстър да се ръкополага епископ.
Заповядваме епископът на Видин да има в градовете на епархията си 40 клирици и 40 парици, защото тая епархия ми стана най-полезна и предана, като ми отвори пътищата си за страната, та и трябваше тя във всеки случай да бъде възвисена над най-добрите. Но за да не надмине и да не се постави над епархията на архиепископа, дадохме й равно число клирици и парици с тия на архиепископа, като увеличихме тия последните, които са 70, с още 10 души.
И заповядваме епископът на Раса да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И заповядваме епископът на Орея да има в цялата си епархия 12 клирици и 12 парици.
И епископът на Черник заповядваме да има в цялата си епархии 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Химара заповядваме да има в цялата си епархия 12 клирици и 12 парици.
А на митрополита на Дирахий (Драч) заповядваме да остане само на своя престол, да се задоволява от своите имоти и доходи и да не пристъпва в И нито сам митрополитът, нито други в българските епископства да не се разправят, а да се задоволяват с това, що е тяхно, удостоверено от старо време, и винаги неизменно да пребивават при своята си власт.
Заповядваме епископът на Адрианопол (Дринопол) да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът (името е пропуснато в гръцкия текст, според Гелцер е бил епископа на Велас, Дрипуполско) заповядваме да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Ботрот заповядваме да има в цялата си епархия 12 клирици и 12 парици.
А епископът на Янина заповядваме да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Козил заповядваме да има в цялата си епархия 15 клирици и 15 парици.
И епископът на Петра заповядваме да има в цялата си епархия 12 клирици и 12 парици.
И епископът на Риги (Роги?) за има в цялата си епархия 40 клирици и 40 парици.
И постановихме, светейшият архиепископ на България да притежава не само изложените по име епископства, но ако има и други някои, които се намират в българските предели и са пропуснати поради забравяне, заповядваме и тях да владее и управлява. Също и всички други градове, които не са споменати в грамотите на царство ми, да ги владее същия светейши архиепископ и да събира от всички тях законния данък, както и от власите по цяла България, и от турките около Вардар, доколкото ги има в българските предели.
И всички стратези в България и останалите чиновници и архонти да почитат високо и да слушат думата и наставленията на архиепископа и да не се бъркат в делата нито на български манастир, нито на църква, нито в каква да е друга църковна работа и да не се бъркат нито нему, нито да пречат на подчинените му боголюбиви епископи, за да не би такива да понесат голямото и безмилостно наказание на царство ми.
Поради това и за сведение на царете след нас, ние направихме тази грамота и я дадохме на светейшия архиепископ, като я подпечатихме с моливдовула (оловния печат) на царство ни, в месец май, индикт 3, година 6528 (1020).














ТРЕТА ГРАМОТА НА ВАСИЛИЙ ВТОРИ


Тая грамота се даде от царството ни на свeтeйшата архиепископия на България, за да обладава тя безпрепятствено следните епископства, именно на Сервия, Стаг и Бер, защото и те лежат в българските предели, с тая наша грамота и тях причисляваме към останалите епископства и подвластихме под архиепископията на България и разсъдихме да надарим и тях с клирици и парици.
На епископа прочее на Стаг - 12 парици и 12 клирици, на Берския - 30 клирици и 30 парици, а на Сервийската епископия се даде в първата грамота; и там на (епископите) да не се пречи.



ІІ. ПЕЧАТ НА АРХИЕПИСКОП ЛЪВ

Богородице, помагай на своя раб Лъв, архиепископ на България.

По ХИБ, т.1, Петров, Гюзелев, НИ, С.,1978, стр. 365 (К. Митяев, Новоткрит оловен печат на български архиепископ, ИБАИ, V, 1929, стр. 250.

ІІІ. ПЕЧАТ НА АРХИЕПИСКОП ТЕОФИЛАКТ



Богородице, помагай на Теофилакт / Архиепископ на България

Печатът е с диаметър 16мм., от двете страни е с надписи. Датира се около 1100г. Печата се намира във Виена. Издания: Laurent, Corpus V.2 no. 1493, Sandrovskaja, Sfragistika no. 865 и Nesbitt - Oikonomides I no. 29. 9.

ІV. ПЕЧАТ НА АРХИЕПИСКОП МИХАИЛ



Благовещение / Непорочна Дево, защитавай Михаил, архиепископ на България.

Печатът е с диаметър 25мм, от едната страна е изобразено Благовещението на Богородица и надпис, а от другата има 5 редов надпис. Датира се около 1150г. Печата се намира във Дъмбъртън Оукс. Издания: Schlumberger, Sigillographie p. 242, no. 9, Laurent, Corpus V.2 no. 1495, Nesbitt - Oikonomides I no. 29. 8 и Cheynet, Comnènes p. 65, n. 62.





Тема Re: Малко фалшификати, разобличени отнови [re: ЧepнopизeцXpaбъp]  
Автор icel (ентусиаст)
Публикувано09.10.08 16:29



Сега ще ти обясня. Не е това фалшификат, но не било доказвало нищо.



Това да управлява "всичките български епископства" от времето на Петър Първи и Самуил, това за преместването на архиепископите, въобще тази приемственост от Петрово и Самуилово време... нямат значение.

DOCUMENTUM било единствено и само когато дословно пише "архиепископ български" (не "на цяла България"), точно както пишело "архиепископ македонски" в . Та, аз чакам този DOCUMENTUM, но за времето на Василий Втори.



Тема Re: Малко фалшификати, разобличени отнови [re: icel]  
Автор ЧepнopизeцXpaбъp ()
Публикувано09.10.08 17:11



Ти си била много хитра , бе колежке! Ти така ще си го чакаш Дунката още 5-6 хилядолетия. А ние да измираме...

Те затова Велика Македония насочи вълните на финансовата криза да ти залее островчето... И сега какво ще правиш .. Щеш не щеш ще откриеш документум в някой гейзер оставен от македонски кораб 3 века преди Ерик.



Тема И по-сериознонови [re: icel]  
Автор ЧepнopизeцXpaбъp ()
Публикувано09.10.08 17:26



Вранишовски, като по-хитър се опитва да промени и домисли каноните:

универзалниот критериум на соборноста на Црквата да се наметне над критериумот за соборност на секоја локална Црква, а со цел да се институционализира Патријаршијата како правен механизам за гарантирање на единството на Црквата. Веруваме дека од таква погрешна еклисиологија се водени толкувањата кои се трудат да објаснат дека без оглед на тоа што бугарскиот Патријарх се селел од Епископија во Епископија тој ги задржувал своите патријаршиски права. Тоа е спротивно на еклисиолошкиот критериум за соборност (католичност) на секоја локална евхаристијска заедница. Никој нема право, без негова согласност, или без суд да го отповика Епископот на една локална Црква и да му ја одземе јурисдикцијата во неговата Епископија. Секако, на тоа нема право ниту Патријархот, па затоа јасно е зошто селењето на бугарскиот Патријарх неможе да се толкува како селење на Патријаршија, или како селење на претстоителот на таа помесна Црква.


Обаче:

Във връзка с униятските уклони в Константинопол през 13 и 14 век Търновският патриарх заема мястото на Вселенски патриарх, като “столпъ правоверия” и в съгласие с идеята за Търновград - Трети Рим. Като такъв той е ръкополагал сръбския патриарх и Охридккия български архиепископ. Коронясва и “цар” Стефан Душан.

Однако одним вычеркиванием имен патриархов из тырновского формуляра дело не ограничилось. При болгарском царе Иоанне-Александре появляются тенденции присвоить патриарху в Тырново (тогда кафедру занимал Феодосий II) титул «вселенский» (Лотоцький. Автокефалiя, т. II, с. 108.). Но дело не ограничилось даже титулами. Патриарх Тырновский реально претендовал на власть вселенского патриарха. Свои претензии он выразил в действии. Так, он возвел архиепископа Сербии Иоаникия в сан Патриарха (то есть, предоставил автокефалию Сербии), а правителя Сербии Стефана Душана миропомазал на царство [Это был первый прецедент предоставления автокефалии не Константинопольским престолом. Прав или не прав был Тырновский патриарх – вопрос сложный. Если Сербия получила первую иерархию и крещение народа от болгар, то болгары имели основания видеть в себе Церковь-Мать для сербов]. Но и это, с точки зрения канонической, еще поддающееся оправданию, действие было не самым дерзким.

Сырку П. К истории справления книг в Болгарии в XIV в. Том I. Литургические труды патриарха Евфимия Тырновского. (выпуск II). СПб,



Тема Eve sega .....нови [re: icel]  
Автор istrit2 (минаващ)
Публикувано09.10.08 18:50



Prvo , taa crkva ne e sozdadena ot Vasilij Bugaroubiecot , PRIPADNIKOT NA MAKEDONSKATA DINASTIJA .....
Toa e crkva sozdadena na teritorijata na deneshna makedonija ... ot Justinijan .... i go nosi imeto JUSTINIJANA PRIMA .... neznalico bugarska .

" ... ARHIEPISKOP OHRIDSKI I MAKEDONSKI ... "







Тема Re: Eve sega .....нови [re: istrit2]  
Автор Aмaтьop (тъмносин)
Публикувано09.10.08 20:04



Ми тя Юстиниана Прима не беше ли основана за "всички Даки"? Не мога да разбера, след като гордият Македонски нАрод има 2-3 хилядолетен (по някои преценки и до 15 хил.) континуитет, защо все остава незабелязан от другите? Баси негирането, баси конспирацията!



Тема A kakvo e toa Daki ?нови [re: Aмaтьop]  
Автор istrit2 (минаващ)
Публикувано10.10.08 00:14



Nekoja pod-vrsta na Bugar , shtoto crkvata bila Bugarska , nali ?

sozdadena ot ;elovek roden na ovie prostori , sozdadena da im sluzi na hora ot ovie prostori .... ja upravuvaat hora ot ovie prostori ... i zashto da bide crkva , hram ... za





Тема Къде са ти документите?нови [re: istrit2]  
Автор icel (ентусиаст)
Публикувано10.10.08 03:14



>>>" ... ARHIEPISKOP OHRIDSKI I MAKEDONSKI ... " 1967г

А DOCUMENTUM, касаещ 11 век?


>>> ne e sozdadena ot Vasilij Bugaroubiecot.....

Добре, не е създател. Българската църковна институция е била създадне. Определя диоценза й и назначава архиепископа.

>>> Vasilij Bugaroubiecot , PRIPADNIKOT NA MAKEDONSKATA DINASTIJA .....

Който определя диоценза, включващ "всичките български епископства, които при цар Петър и Самуил се притежаваха и владееха от тогавашните архиепископи" и назначава архиепископа "на цяла България". Ни дума за нещо македонско в писаните от него грамоти. И какво като е "припадникот на македонската династия"?

>>> Toa e crkva sozdadena na teritorijata na deneshna makedonija....

И какво като е създадена на територията на ДНЕШНА Македония?

>>> Тoa e crkva sozdadena ... ot Justinijan... i go nosi imeto JUSTINIJANA PRIMА

Василий за Юстиниана Прима не пише. Най-напред е "архиепископ на цяла БЪЛГАРИЯ". Чак 12 век се заговаря за Юстиниана Прима. И как пък това доказва, че Охридката Архиепископия от времето на Василий е МАКЕДОНСКА?

А какво да правим с приемствеността на архиепископията с църквата от времето на ПЕТЪР ПЪРВИ? Да си затворим очите? Или да обявим църковната институция от времето на Първото Българско царство за македонска?




П.С. Чакам DOCUMENTUM.

Редактирано от icel на 10.10.08 03:44.



Тема Re: Малко фалшификати, разобличени отнови [re: ЧepнopизeцXpaбъp]  
Автор icel (ентусиаст)
Публикувано10.10.08 04:39



Подозирах аз, че на форумов някой кълне и проклина, покрай мен, и бедната Исландия...

Иначе аз наистина имам документум от старите викинги, касаещ нашите балкански дела.



Harald 3 Hardrada (1015-66) fought as 15 year old in the famous battle of Stiklestad in 1030, where his half brother Olav Haraldsson got killed. He then fled through Russia to Constantinople, where he entered the service of the Byzantine emperor in 1034. For several years he fought for the emperor in Bulgaria (Въстанието на Петър Делян)...


HARALD'S SAGA:

Hvasst frá eg Haugi hið næsta
hlífél á gram drífa,
en Bolgara brennir = опустошител на българи
bræðr sínum vel tæði.
Skildist hann og huldi
hjálmsetr, gamall vetra
tyggi tólf og þriggja,
trauðr við Ólaf dauðan.









Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.