Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:34 18.05.22 
Технически науки
   >> Машиностроене
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Тема набиване на втулки  
Автор мaшинocтpoитeл (непознат )
Публикувано29.07.05 23:28



може ли някой да ми помогне с методика за определяне на усилието при набиване на лагерни бронзови втулки. проблема е че са разцепени и сметките за пресови сглобки не важат.



Тема Re: набиване на втулкинови [re: мaшинocтpoитeл]  
АвторPin (Нерегистриран)
Публикувано30.07.05 02:49



Най-лесната методика е на една ръчна преса - дърпаш с един динамометър или някое от тия пружинните кантарчета и умножаваш по предавателното отношение на пресата + рамото, от което дърпаш с кантарчето

Ако искаш теоритично - досега не съм срещал, но мисля, че не е толкова сложно и сам да си я измислиш:
Примерно: Измерваш диаметъра на отвора и диаметъра (външния) на сцепената вулка дето искаш да я набиваш - от тук директно получаваш радиалната деформация, която трябва да получи втулката за да се намести в отвора. Ако не можеш да изчислиш какво повърхностно налягане е нужно на втулката за да получи тази деформация - можеш да опростиш задачата като приемеш, че втулката е права греда с височина дебелината на стената на втулката и ширина - дължината на втулката, а за дължина на гредата взимаш периметъра по средния диаметър на втулката. Тази греда е подпряна на една опора по средата и е натоварена с равномерно разпределен товар - и значи задачата е какъв е този равномерно разпределен товар дето ще огъне краищата на тази греда, така, че деформацията да е равна на разликата в диаметрите на втулката в свободно състояние и диаметъра на отвора. Щом получиш този разпределен товар, умножаваш го по дължината на периферията на отвора (пи* д_отвор) и това нещо умножено по коефициента на триене между материала на втулката и отвора ти дава теоритичната сила, с която би трябвало да можеш да набиеш въпросните втулки. Оооопс, забравих да ти кажа (но се надявам сам да се досетиш), че въпросният теоритичен резултат трябва да се умножи по коефициента на Нагоденко за да има нещо общо с това, което ще ти е нужно в действителност

П.П. Ако имаш някоя програма за FEA,тази цялата история се решaва доста по- бързоо и лесно и не ти трябват греди, колци и пр.



Тема Re: набиване на втулкинови [re: мaшинocтpoитeл]  
Автор*** (Нерегистриран)
Публикувано01.08.05 18:57



При този случай не може да ползуваш натягането на сглобката. Някъде трябва да имаш ограничител - конструктивно за да не се превъртят втулките в гнездото. При срязаните втулки натяга е малък. Какъв е диаметъра на втулките?



Тема Re: набиване на втулкинови [re: мaшинocтpoитeл]  
Автор мaшинocтpoитeл (непознат )
Публикувано05.08.05 19:10



ако все пак някой се интересува от темата, намерих на сайта на фирмата
GLYCODUR диаграма за усилието в зависимост от диаметъра.
http://www.glyco.de/en/lieferprogramm/gleitlagerwerkstoff/glycodur_a.htm
заслужава си да се погледне. Направих и експеримент с хидравлична преса с втулка ф75. Необходимо е около 4 т.




Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2022 Dir.bg Всички права запазени.