|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Компресия
|
|
Автор |
LADA15OOS (вманиачен) |
Публикувано | 30.04.06 20:30 |
|
Здравейте,
с цел да си дообогатя техническата култура бих искал да задам няколко въпроса свързани с компресията на двигателя:
1. какви стойности се приемат за нормални
2. при какви стойности трябва да се мисли за отваряне и ремонт
3. каква е стойността за чисто нов двигател
4. а след основен ремонт колко трябва да е
PS: имам предид ладови двигатели
![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
| |
Тема
|
Re: кога стана за ОР?
[re: LADA15OOS]
|
|
Автор | Tarbox (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.04.06 21:50 |
|
Не се ли интересуваш малко късно? Трябаше да мине зимата, буксуването по баирите, ниското налягане на маслото, смяната на маслото и филтъра, та чак тогава ли ти станаха интересни заводските стойности? Защо не и взе трите бона, като ти ги даваха?
| |
|
заводско и след ремонт трябва да е 11 атм. а за ремонт е когато падне на 8.5 /9 атм.
| |
Тема
|
Какъв ОР, какви 5 лева?
[re: Tarbox]
|
|
Автор |
LADA15OOS (вманиачен) |
Публикувано | 01.05.06 12:25 |
|
Колега,
миналата година веднага след основния ремонт я замерихме - 11,5-11,6 и на 4-те цилиндъра. Сега след смяната на маслото пак я замерихме - 10,9-11 и на четирите. Масло не пипа. Вчера без проблем на връщане към града отвях един голф 2 дизел със 150км/ч (за пръв път вдигам толкова след ремонта, ускори с лекота машината).
Нямам никакви притеснения, ремонта е извършен качествено. Както писах вече - обогатявам си техническата култура.
| |
|
Целта на анкетата освен обогатяването на техническата ми грамотност е и всеки да даде информация за компресията на двигателя на автомобила си
И понеже искам да се чувствам пълноценен член на този форум освен въпроси ще споделя и малко опит от последните манипулации и профилактики на колата:
1) диференциално масло - сложих Castrol 80W-90, 14 лева литъра и в скоростната кутия, и в диференциала. Резулатата е повече от добър - скоростите влизат супер гладко и без никакви проблеми - както ме учеше инструктора на времето - скоростния лост се държи само с палец, показалец и среден пръст Препоръчвам го на всички.
2) спирачната течност НАИСТИНА ТРЯБВА ДА СЕ ПОДМЕНЯ ЦЯЛОСТНО ВЕДНЪЖ НА 2 ИЛИ 3 ГОДИНИ максимум !!! Каква черна мътилка изкарахме ... не е истина. Чудо е че гумичките са здрави и няма течове.
3) профилактичното обезвъздушаване и на 4-те колела също не е лоша идея
4)купувайте само качествени маслени филтри. Аз повече тези руски боклуци Цитрон няма да слагам! Сега съм с Шампион, струва 7 лева. Като си помисля че подозирах майстора за некачествен ремонт заради ниските показания на налягането на маслото ....
5)въобще каквито профилактики пише в книжката за Лада че трябва да се извършват след определен брой километри - правете ги ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif) Редактирано от LADA15OOS на 02.05.06 17:35.
| |
|
Купих мойта лада на 120 000км. Веднага след като смених маслото на двигателя измерих компресията с един приятел. Даде 11,5 атм. на четирите цилиндъра еднаква. Колата си върви и съм доволен от нея. Личи си, че има компресия. Познава се не само че върви като я натъпиш, а и че като дадеш рязко газ и трябва да ти прекърши врата и обратното - като отнемеш рязко газта трябва да целунеш волана . Познава се също и компресията когато оставиш колата на наклон с изгасен двигател и на първа предавка. Не трябва да изпуска (това е вече твърде относително, защото градусите на наклона(пътя) варират в големи градуси и за целта съединителя трябва да ти е перфектен). Според мен заводските данни на нова лада-класика от завода трябва да са малко на 12атм. (взимам за пример мойта която е на 120 000км. и е 11,5атм.), доколкото съм запознат основен ремонт се прави когато двигателя падне под 9,5 атм. Мерих компресията на една лада която беше на 1000км. след пълен основен ремонт на двигателя и извади 1 цилиндър-12,9атм.
2цилиндър-12,9атм.
3цилиндър-12,5атм.
4цилиндър-11,7атм.
Може би някъде му изпускаше клапан или майстора не му беше направил добре ремонта и въпрекио това тази лада доста добре набираше, особено по баирите... Аз съм втори собственик на ладата която карам и стария собственик ми каза, че е запазил така добре двигателя с редовна смяна на консумативите и освен, че се сменят редовно се и слагат качествени и хубави консумативи. Аз продължавам да си сменям всичко редовно и не я форсирам във високи обороти.
| |
|
бате моята лада 21013 1200 мотор компресията ми е 8,5 и си пълни километража!!! ремон се прави когато падне на 5 атм. а пък за тея 12 ,5 атм. не сам съгласен защото заводско им дават 11атм. прочети малко книги и виж кво пишат хората! 12 ,5 е абсол. невъзможно!!!
| |
|
Извинявай колега, но и на мен ми се струват странни тези стойности. Майстора ми е работил 20 години в сервиза на ЛАДА в Русе - ако го видиш как пипа ще разбереш за какво става дума.
При условие че рамонта ми е първи и че е сменено абсолютно всичко (разпределителен вал, кобилици, клапани, маслени и компресионни сегменти, биелни лагери и втулки, основни лагери,......) + шлайфане или обиране или както там наричат манипулацията на струг на цилиндрите и главата .... остава само уреда, с който замерва компресията да е дефектен и да не отчита правилно! Ще потърся друго място за да сравня показанията и ще пиша.
Като натисна педала до ламарината сякаш някой ме блъска отзад, и това е на газ ... страх ме е да си помисля на бензин как ще е
Ако можеше една 5-степенна скоростна кутия от 7-ца да намеря, ама втора употреба, че не ми се дават пари за нова ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/frown.gif)
| |
Тема
|
Re: И на мен ми се струва странно
[re: LADA15OOS]
|
|
Автор |
maxpower (мераклия) |
Публикувано | 07.05.06 09:11 |
|
То за компресията след ремонт е от значение и какви хлабини са ти оставили м/у цилиндрите и буталата.Демек,дали са го направили по-стегнат в зависимост от това,колко съвестно ще се разработва двигателя през първите там 3-4хил км.Поне аз така мисля.
Ако ти дават взимаш,ако не ти дават взимаш и бегаш!
| |
|
Абе бате, аз ти казвам какво съм видял с очите си. Твърдо седя и продължавам да стоя зад думите си. Лично аз измерих компресията на тази кола и съм сигурен в показателите и. И какво му е страното не мога да разбера? И с какво не си съгласен? Нима не си виждал лада с компресия над 12 атм.? И също така мога да ти кажа, че не всичко което го пише в тези стари книги които четеш е вярно. Всичко показатели и параметри които ги пишат в тези книги за ладите (разход, ускорение...) са твърде относителни и при всяка лада са различни. Пише например в книгата ,,Аз ремонтирам лада", че лада 2103 в градско дава средно разход 11,9 литра. Виждал съм лади - класики които в града си дават спокойно разход 10л. с добра центровка. Аз все още не съм го постигнал този разход от 10л., защото моята кола е направена да върви . Честно ще си кажа, че в града с нормално каране през лятото ми харчи около 11л. И стига си чел книги, а излез и виж как седят напрактика нещата Моята компресия е 11,5атм. при студен двигател който е на 120 000км. ела и я измери лично ако не вярваш. А представяш ли си преди 120 000км. колко ми е била компресията ?
Редактирано от butaloto на 07.05.06 18:54.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|