Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:19 11.12.25 
Автомобили
   >> Лада
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Голяма глупост направихнови  
Автор15OOS (Нерегистриран)
Публикувано01.03.06 13:31



Здравейте колеги по автомобили:)
Вчера направих много голяма глупост. Ще започна с това че съм от Русе. Вчера валя някаква ужасна лапавица и улиците станаха почти непроходими и ужасно заледени. Та като се прибирах от работа вечерта и на един баир забуксувах. С много мъки, яко форсиране на първа и леки спускания и изкачвания успях да си разчистя коловози до чист асфалт и да го изкача. Обаче от продължителното форсиране и въпреки навременното включване на перката двигателя загря до 92 градуса (едно деление на стрелката след делението за 90).
Сега за двигателя. На около 11 000 от първи основен ремонт е. Смених абсолютно всичко.
Въпроса ми е какво може да съм прецакал от тази груба интервенция? Тази сутрин усетих само малко по-силно тракане на клапание. Ще съм благодарен на всякакви мнения и съвети - наистина съм много притеснен да не съм изгорил клапан примерно или пък да се е сдухал някой маслен или компресионен сегмент



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: 15OOS]  
Автор Xoлдън (уморен)
Публикувано01.03.06 14:50



Нищо не би трябвало да и стане от температура 92 градуса.Това е нормална температура за двигателя.Ако се е сдухал маслен сегмент ще пуши,а от компресионен ще губи мощност.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат

Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: Xoлдън]  
Автор LADA15OOS (непознат )
Публикувано01.03.06 15:01



А форсирането на първа с 4500 - 5000 оборота при така загрял двигател?
Сори ама в бързината не се логнах като поствах темата



Тема Re: Голяма глупост направих [re: 15OOS]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано01.03.06 15:15



Ами иди да регулираш клапаните - при форсиране проявяват склонност към разрегулиране ......



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: Mapтo]  
Автор LADA15OOS (непознат )
Публикувано01.03.06 15:53



В петък съм при майстора - няма проблем. Други потенциални повреди ме притесняват. Какъв е риска да съм прецакал нещо?



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: 15OOS]  
Автор 3ъл_Дyx (вестоносец)
Публикувано01.03.06 16:27



На 92 градуса нищо не можеш да прцакаш.И на 109 също.Това все пак е лада.Охладителната и иситема не е херметизирана и има доста аванс да понася високи температури.



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: 3ъл_Дyx]  
АвторTarbox (Нерегистриран)
Публикувано02.03.06 07:44



Няма страшно щом е сработил термодатчика, управляващ релето за включване на перката. Личи си, че и термостата ти е в ред. Просто е дошло време след тия километри за проверка притягане глава и реглаж клапани.



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: Tarbox]  
Автор LADA15OOS (непознат )
Публикувано02.03.06 08:41



За притягането на главата - майстора още като го сглобяваше я е притягал не с 12, а с 14кг и каза, че няма да се налага повторно да го прави след еди-колко си километра. Имам му доверие, човека е работил 20 години в сервиза на ЛАДА в Русе. А и досега каквото е оправял по колата повече не се е повреждало. Че и не ми взема скъпо.
Та въпроса е това с притягането с динамометричен ключ при събиране на двигател с повече от 12 кг правилно ли е или ... ?



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: 15OOS]  
АвторTarbox (Нерегистриран)
Публикувано02.03.06 10:11



Явно и майсторът ти е с опит, би трябвало при проверката да няма мегдан за дозатягане, но нека провери! Винаги има улягане и премачкване на гарнитурата. За да поддържаш по-умерен температурен режим, накарай човека си да ти монтира на планката за смукача "ЦК" ключе, като свърже черен кабел към масата на релето на перката, намира се горе на преден десен подкалник, за принудително включване, другият край някъде на маса в купето. Тогава няма да чакаш да стигне 90-94 гр. при боксуване, горещо време или големи изкачвания, а предварително включваш да върти. Не се доверявай на термодатчика на радиатора, нагаря им пъпката на биметалната пластина.



Тема Re: Голяма глупост направихнови [re: Tarbox]  
Автор LADA15OOS (непознат )
Публикувано02.03.06 10:33



Благодаря за съвета. Мислех да направя нещо такова преди ремонта когато датчика не включвше винаги, но сега съм с един немски, който наистина включва винаги и то на 2 деления на стрелката преди 90 градуса; предполагам че това отговаря на 82 може би.
Не мисля повече да правя такива изпълнения - форсиране с 4500 - 5000 оборота на първа с паузи в продължение на около час може би. Днес следобед съм при майстора. Стискам палци да се размине само с регулиране на клапани, центровка и мерене на компресията.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.