|
|
|
Тема
|
Тунинг на лада - като услуга
|
|
| Автор |
iloveyou (безрезервно) |
| Публикувано | 20.06.05 00:16 |
|
|
Здравейте,
искам да попитам дали някъде се предлага подобна услуга - тунинг с цел повишаване на моюността на двигателя и съответните корекции по останалата част?
Става дума за двигател 1300 от 2105.
И ако можете да ми кажете някакви ориентировъчни цени и какви ефекти могат да се постигнат?
Искренно ще съм ви благодарен ако можете да ми отговорите!
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: iloveyou]
|
|
| Автор |
Frysco (невъзпитан) |
| Публикувано | 20.06.05 00:20 |
|
|
Зависи колко пари си готов да дадеш, хора които да направят това има.Но не е обществена тайна просто...
За ефектите-подобряване на мощността, стабилността, управляемоста и вътрешния и външния вид на колата.Както казах, зависи от парите-поне консултацията е безплатна.
Елате повече!
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: Frysco]
|
|
| Автор |
iloveyou (безрезервно) |
| Публикувано | 20.06.05 08:37 |
|
|
500-600лв.
и то най вече за мощност - ускорение
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: iloveyou]
|
|
| Автор |
Frysco (невъзпитан) |
| Публикувано | 20.06.05 23:04 |
|
|
За тези пари мисля спокойно можеш да направиш твоя двигател...2105 става перфектно 1600 кубиково зверче.
Ще потърся разни оферти ,но не обещавам...Откъде си?
Елате повече!
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: Frysco]
|
|
| Автор |
iloveyou (безрезервно) |
| Публикувано | 21.06.05 00:54 |
|
|
Здравей,
от София съм.
Това което казваш ми звучи доста обнадеждаващо!
Какъв ще ефекта от този обем - коне?
Ще има ли проблеми с охлаждането, с надежноста и живота на двигателя?
То предполагам хванеш ли се на хорото :) после идват доработка след доработка.
Имам и още едно питане - дали може да си продължа да си карам на газ?
И дали ако си карам леко разхода няма да се вдига особено много - в момента съм на 11-12л газ градско - десния ми крак е доста тежък и трудно го повдигам .....
Благодаря ти!
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: iloveyou]
|
|
| Автор |
maxpower (мераклия) |
| Публикувано | 21.06.05 17:23 |
|
|
http://zsiguli.hu/tuning/tuning_pavel_motor_en.htm
Ето тук можеш да видиш за какво всъщност става въпрос.Аз подкрепям колегата-това според мен също е най-добро като преработка на този двигател,пък и резултатите си ги бива. А отностно карането на газ-след тази преработка даже е препоръчително да се кара на газ,е ako имаш кинти наливаш бенз 100 октана и си свиркаш Имай в предвид,че така направен мотор може да се кара САМО с високо октаново гориво,иначе детонациите ще му разкажат игратаРедактирано от maxpower на 21.06.05 22:02.
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: maxpower]
|
|
| Автор |
Frysco (невъзпитан) |
| Публикувано | 22.06.05 21:27 |
|
|
Значи, това което ще препоръчам като план...
Двигател ВАЗ 2105-Смяна на коляновия вал със такъв от ВАЗ 2106 или ВАЗ 2103 (1600/1500).Комплект мотовилки от Фиат Типо 1.6 Двувалов...Съответно трябва да се види дали няма да трябват нови лагери.Евентуално и сегменти за буталата ако са позаминали.Сваляне на блока с около 1 мм е предостатъчно.
Олекотяването вече е по скъпо а и по опасно, не го препоръчвам.
Разпределителен вал 21213, за Нива 1.7-също пасва без преработки-задължителна регулировка на клапаните на 0.15 хлабини.
Нов карбуратор за 2106 (ако твоя не е нов, или прави големи мизерии), ако не, поне смяна на жигльорите като за 1600.
Комплект безконтактно делко-нискоомна бобина-комутатор запалване.Тертип от самара и нива, осигурява много добра искра и е надеждно и усъвършенствано запалване за ладите...
Почистване, проверка, регулиране на всичко което може да се провери-бензинова помпа, маслена помпа, цялата охладителна система (дори препоръчвам промивка и почистване, на каналите и отделно на радиатора).
След изпълнението на този план (не е детайлен), би трябвало да имаш кола с много по голям ряз, при обороти около и над 3000 (този двигател няма да обича да работи на обороти над 6500, а и не е препоръчително), освен това друго предимство на шортрод (такъв е типа на двигателя след тунинга) е доста стабилната и тиха работа в режими на ниски обороти и празен ход, което в комбинация с ремъчното разпределение е доста добре.Със здрави гърнета и регулирани клапани ще учудиш много хора със тихичкия мотор.
Относно сила в коне, предполагам че поне 85-90 коня в зависимост от изпълнението ще имаш под капака.Ускорението чувствително ще нарасне, двигателя ще е много по бързооборотен, и тъй като скоростите на 2105 са къси, вероятно ще имаш добър старт по светофарите и бързо набиране на скорости за града-60-80 км/ч.
Извънградско трябва да се прежалиш и да караш малко по кротко.Но предполагам че след като разработиш мотора, скорост от 160 км/ч няма да е проблем...
Елате повече!
| |
|
Тема
|
Re: Тунинг на лада - като услуга
[re: Frysco]
|
|
| Автор | st (Нерегистриран) |
| Публикувано | 24.06.05 12:06 |
|
|
Нека да не спекулираме със скоростта. Вдигал съм 140 км/ч по наклона на магистрала хемус и то замалко. След това като пуснах по инерция мотора едвам се държеше да не загасне и присветваше лампата за налягането на маслото. Това според мен се получава поради това, че се кара дълго на високи обороти и по този начин се влошава мазането на двигателя, тъй като маслото става твърде рядко. Значи ако има 5та скорост и с хубаво масло може и да се кара нормално с 140км/ч примерно. Но как ще е разхода? Според мен трябва да се помисли за подобряване на аеродинамиката. А сигурността? Оригиналните колани примерно не ми се виждат съвсем сигурни. В този ред на мисли 120км/ч ми се вижда нормалната скорост за каране.
| |
|
|
|
Имам познат,който приспособява карбуратор,клапани и пр. от москвичов двигател точно за двигател 2105 - резултат - от 90 до 130(!) коня под капака,като при максимума средния разход става 14л.Тази модификация е евтина(за момента),като обаче няма да можеш да и се насладиш без 5-степенна трансмисия и поне 15" джанти - все пак имаш 130 доста своенравни коня!А и двигателя свършва бързо - може и да не докараш до 100 000 км за ремонт.
Създавайки снаряда,човек се е доближил максимално до Твореца
| |
|
|
|
|