ПОЩАЗатвори
Име:
Парола:
Регистрирай Free

Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:21 02.08.14 
Автомобили
   >> Лада
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Въпрос за фарове  
Автор21O11 (Нерегистриран)
Публикувано24.12.04 00:50



Фаровете са ми много слабички,защото рефлекторите са за боклука и крушките са от 70-те годиниТа мисълта ми е като си взема нови рефлектори,да си купя ли и от онези крушки,които ги продават в метро-студеносиня светлина и по-силно светене?Някои пробвал ли ги е тез лампи,да ми каже дали си струват.

Редактирано от Frysco на 15.01.05 00:33.



Тема Re: Faroveнови [re: 21O11]  
Авторkiro_thexfiles (Нерегистриран)
Публикувано24.12.04 10:48



Ще ти се скапат бързо рефлекторите, ако са много силни крушките



Тема Re: Faroveнови [re: kiro_thexfiles]  
Автор white_shark (2140 GT)
Публикувано24.12.04 10:59



Е то за нови фарове май има специални Н4 направо ..тоест има фарове за Н4....И ще си вземеш нещо от порядъка 55/60В а не 90/100В и няма страшно за рефлектора


The Blacksea White Shark

Редактирано от white_shark на 24.12.04 11:00.



Тема Re: Faroveнови [re: white_shark]  
Автор vipservice (Raider)
Публикувано24.12.04 11:19



Взимай смело. Аз си сложих руски фарове (стъкло с рефлектор)Н4 с ксенон и се родих....



Тема Re: Faroveнови [re: 21O11]  
Авторa (Нерегистриран)
Публикувано24.12.04 17:38



преди 3 год си смених рефлекторите и си сложих такива крушки доколкото резбирам става дума за оsram комлекта от две кушки ефекта е много дабър става дума за лада 2103 сажалявам само че няма такива евтини и за дългите които са ми н1 но на метро което се намира на цариградско скоро не съм виждал да има от тези май бяха останали само от другите 50 % повече светлина които се водят silvar които са 25 лв сините бяхя 17 лв с ддс



Тема Re: Faroveнови [re: a]  
Автор млaдeжa* (старо куче)
Публикувано24.12.04 22:08



Аз също съм с нови рефлектори за почитибез пари се продават може и по евтини от крушките да са - Руски за крушка - Н4.Вземаш от първата бензиностанция комплект синкави крушки за 10-15лв. двете в една кутийка с с орел ли е или няква друга птица.Три години светят идеално.

Което не става с кубатура става с обороти


Тема Re: Faroveнови [re: 21O11]  
АвторДиkи (Нерегистриран)
Публикувано25.12.04 13:27



И аз съм с Ксенонки от бая време, при това 90/ 110 в, на Н4 , нямаш никъв дерт. Пред тебе е ден. Яд ме е че като ги сменях имаше гот и за дългите също с халогенни крушки но нямаше некви пластинки и артисах но ги дебна и ако пак се появят ще си взимам...



Тема Re: Faroveнови [re: 21O11]  
Авторфpaнцoв (Нерегистриран)
Публикувано14.01.05 21:48



карам 21011 и като тебе страдах от този проблем. Но смених целите фарове с Н4 и сложих кру6ки ПЛАЗМА 100/90 родих се .Фаровете светиат като на ниакое ауди от 2002 година . Ве4е деистват около 1г. безотказно



Тема Re: Faroveнови [re: фpaнцoв]  
АвторZdraveca (Нерегистриран)
Публикувано15.01.05 09:46



Ako e mnogo stara kolata moge da niama6 releta za farovete i ako slaga6 halogeni (H4) trebva da si slogi6.



Тема Re: Faroveнови [re: Zdraveca]  
Автор alex_matrixМодератор (2101 SPORT)
Публикувано15.01.05 19:59



не е вярно
Н4 е стандарт за вида на крушката а не мощност

ако слагаш нормални H4 55/60 няма да имаш проблеми
тъй че реле не е нужно

но ако сложиш 90/100 може я ключ, я кабел, я крушка да изгориш
при този вариант си трябва

единствено за Н4 се изисква гнездото да е за тях
старите руски крушки са други

но рефлектори със Н4 гнездо се продават и за 2101



Тема Re: Faroveнови [re: alex_matrix]  
Автор12OOC (Нерегистриран)
Публикувано15.01.05 20:48



И мен ме вълнува тоз въпрос. Така се случи че в последно време карам доста чсто вечер и направо ми изтекоха очите най вече заради някои меко казано недобросъвестни колеги дето не си регулират правилно фаровете. Сега си купих 4 рефлектора Н4 ,още не съм ги монтирал. Моята е 2106 от 79г. и е оригинално с Н1, 40/45вата. Имам релета за светлините но ще издъжи ли все пак 90-ватови Н4??? Да не взема да оплескам нещо? Все пак при мен са 4фара, ще имам ли проблеми с ел. инсталацията като включа на дълги. Харесал съм едни Оsram Cооl Blue 16лв. бр. ама ме е страх да не прецакам нещо.



Тема Re: Faroveнови [re: 12OOC]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано16.01.05 09:45



Релетата спокойно ще поемат товара от 100 Вата. Дългите и късите са на отделни релета.



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор Diki ()
Публикувано16.01.05 09:51



Мисля вече съм го казвал, но ще повторя......И аз съм с 4 фара-2103 - 1500, Сложих Н4 - 90-110 Ксенон само на късите, но......2(два) пъти сменях троиника на волана и 4(четири) пъти клемореда, заради мен си и некадърен майстор....... Релетата които имаме не стигат за тия фарове....сега на късите съм с две и ми обясниха че слагам ли на дългите и там ще ми трябват две.......



Тема Re: Faroveнови [re: 12OOC]  
Авторbez (Нерегистриран)
Публикувано16.01.05 14:19



Лошото при Н4 90/100 е, че заслепяват дори и когато фаровете са регулирани правилно. Иначе осветеността и далекобойността са отлични.



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано16.01.05 14:27



Не виждам защо за крушките обвиняваш ключа на волана.......през него минава трябва да преминава само комутиращ ток! Ако някой е правил промени - друг въпрос! Ако щеш и по 1 kw лампи си сложи - най-много да прецакаш старите си релета, но не и ключа!
За мощните лампи се слага реле тип "стартерно", което издържа на контактите ток от 30А /при 12 V това прави 360W!!!/ Няма нужда от две релета!



Тема Re: Faroveнови [re: Шkoдa]  
Автор Diki ()
Публикувано16.01.05 18:36



Еми как да не ги обвинявам като, релето релето което си имаме по принцип е за 40-50 В и то е умряло първо, от там клеморед щото в него има пъпки и за фаровете, а пък ко не умре той идва ред на тройника, а м/у другото забравих и за самия ключ на фаровете....и той ми е умирал неколко пъти......Тва всичко се случва най-вече когато дълго време караш на фарове....( примерно 3 часа ). От как съм с две релета немам тоя проблем...



Тема Re: Faroveнови [re: Шkoдa]  
Автор SCRAPHEAP (бивш админ)
Публикувано17.01.05 11:59



Да разкажа на всички цялата теория накуп, пък всеки да чете това дето го интересува.

Ладите 2101-2103 нямат оригинално релета на фаровете и в това си изпълнение могат да работят относително надеждно само с оригиналните крушки (обикновени). Халогенните и ксеноновите крушки, дори да имат същата мощност не се препоръчват, защото имат многократно по-силен стартов ток. Заради него нагарят многото контакти по трасето - контактен ключ, копче за включване на фаровете, превключвател къси-дълги. С времето по тия контакти се трупат окисления и нагар, в които се получава колям пад на напрежение. При мен този пад беше почти 4 волта!!! С увеличаване на мощността на крушките падът също се увеличава (U=IxR, където U-пад на напрежение в контактите, I-консумиран ток от фаровете, R-съпротивление на нагара в контактите) Една особеност на всички лампи с нажежаема жичка (включително халогенните и ксеноновите) е, че при намаляване на напрежението с 10% спрямо номиналното, излъчваната светлина намалява с над 30%, а при 20% с над 60. Дори при използване само на стандартни крушки за 20-30 години нагарът става твърде голям и се налага или смяна на всичко по веригата или монтиране на релета. Това второто е за предпочитане във всички случаи.
Н4 е стандарт за оптическата система на фара. Мястото на светещата жичка на Н4 крушките е различно от това на щатните крушки и съответно се променя формата на рефлектора и оптичните "грапавини" по стъклото на фара. Ако не се спази съответствието между рефлектора и крушката не може да се регулира правилно фарът и да се получи рязката граница между тъмна и светла зона.
Друг проблем, който трябва да се има впредвид е, че при работа на двигателя на празен ход, генераторът развива малка мощност, недостатъчна за захранване дори на стандартните фарове. Разликата се компенсира бързо при потегляне и акумулаторът бързо се дозарежда. Ако консумацията, обаче, е прекалено голяма, електроенергията не достига и акумулаторът прогресивно "пада". Това с особена сила важи за 2101-02, снабдени с по-слаб алтернатор.
Препоръчва се на тези модели да се монтира алтернатор от 2103-07 или да се постави по-малка ремъчна шайба.(нямам представа от какво може да се свали). Това последното е опасно ако се кара често на много високи обороти!!!!

_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"


Тема Re: Faroveнови [re: bez]  
Автор12OOS (Нерегистриран)
Публикувано17.01.05 12:00



Вижте, колега, аз не сам някакъв злобар дето иска да окьорави всичкото шофьори в отсрещната лента! Искам да сложа 100 вата само на дългите, които не ползвам постоянно, с цел да поизпържвам някои отворковци дето карат само на дълги, че ми е писнало... Иначе другия вариант е -имам един прожектор, донесох го от гурбет, 5000 000 кандели с 25см. диаметър на рефлектора, направо ще им се излющи боята отпред на таралясниците ако им светна!!!



Тема Re: Faroveнови [re: 12OOS]  
Автор Max Extreme (състезател)
Публикувано17.01.05 12:25



Такова нещо мислех да си сложа вместо лампата за мъгла отзад И някой тарикат като кара зад мен на дълги - свет! Олеле майко германци!



Тема Re: Faroveнови [re: Max Extreme]  
Автор SCRAPHEAP (бивш админ)
Публикувано17.01.05 12:31



Това такава мъгла ще изгенерира, че може някой да загине
Я не се ебавайте с опасни работи

_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"


Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано17.01.05 12:56



И колега какво общо има 'тройника' и 'клемореда' на волана с мошността на лампите? може ли да ни осветлиш ?



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор Diki ()
Публикувано17.01.05 14:05



Мисля че колегата Scrapheap много добре е обяснил проблемите и нямам какво повече да добавя...



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор SCRAPHEAP (бивш админ)
Публикувано17.01.05 14:23



Мерси

Между другото захванах се да пиша една статийка за сайта по тези проблеми и ако е рекъл господ до утре трябва да я пратя за редакция и публикуване
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"

Редактирано от SCRAPHEAP на 17.01.05 14:24.



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано17.01.05 14:42



Мда обяснил е проблема за модели:

"Ладите 2101-2103 нямат оригинално релета на фаровете и в това си изпълнение могат да работят относително надеждно само с оригиналните крушки (обикновени). ",

а ти казваш, че си с 2106 - мисля, че Шкода ТИ е ОБЯСНИЛ проблема -той може да е единствено и САМО в релетата - другото са съчинения по свободна тема.

Лично моето мнение, че няма нужда от 100Вата лампи при положение, че имаш четири фара на разположение - слабото светени идва предимно от няколко неща: - травиалното е мръсни стъкла на фаровете :)), другото е мръсни рефлектори и стъкла но отвътре!, потъмнели рефлектори и не на последно място КАЧЕСТВЕНА лампа- тук е момента да да кажа, че мошността не е правопорционална на силата на светене. Пример лампи 'ментак' 100Вата (не си спомням марката - но са най-често срешаните евтинджоси) светят по-слабо от истинските ФИЛИПС с който карам сега. А съм слагал и 100ватовите ментаци при мене на релетата (да се върнем пак на темата) и освент това след 1год. екплоатация с такива лапмпи отворих релето да видиа как му се е отразило - идеални контакти - без нагар - ко да комнтираме.



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор Diki ()
Публикувано17.01.05 15:11



" Ладите 2101-2103 нямат....." . Анджек де....нямат. Ми аз съм с 2103, не знам що реши че съм с 2106....Пък рефлекторите са ми чисто нови, ама съм кьорав ( т.е. нося очила ) и искам да виждам по хубаво....
Не се заяждам....просто лаф да става



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано17.01.05 15:27



О сорри грешката е моя - мислих, че става дума за 1600 - е като няма релета не може направо - така е.

И купи си хубави лампи - не ти требват 100 Вата.....

Редактирано от Mapтo на 17.01.05 15:29.



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор Diki ()
Публикувано17.01.05 15:48



Няма дерт. Дай идея какви.....? сега съм с Ксенонки. А за дългите знаеш ли некви с бяла светлина, не халогенни...?



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано17.01.05 16:47



Не халогенни с бяла светлина? - какво имаш в предвид, ако говориш за цокъла - има и Н4 с цокъл за обикновена лампа (не халогенна)



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор Diki ()
Публикувано18.01.05 12:40



Имах впредвид "бяла" светлина.... Нали стандартните са с една такава жълтеникава.....А сините Ксенонки светят бяло.....



Тема Re: Faroveнови [re: Diki]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано18.01.05 13:36



Оникновена лампа винаги свети по жълтеникаво от халогените .....

Няма с други думи...

Редактирано от Mapтo на 18.01.05 13:36.



Тема Re: Faroveнови [re: Mapтo]  
Автор SCRAPHEAP (И пак админ)
Публикувано18.01.05 17:53



Ако я храниш с 14 волта изобщо не е жълтеникава. Аз съм с една обикновена и една халогенна крушка (не питай) и светят с почти еднакъв цвят откакто си сложих релета и си коригирах зареждането. Ако ти е ниско напрежението тогава са жълтеникави.

________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"


Тема Re: Faroveнови [re: SCRAPHEAP]  
АвторДвиraтeлиcт (Нерегистриран)
Публикувано19.01.05 10:53



Много изчерпателно! Съгласен съм със почти всичко, освен с това ,че всички поставяте налогенните и ксеноновите лампи под общ знаменател, а те нямат нищо общо. Не знам колегите за какви "ксеноноки" говорят, но комплекта за допълнително вграждане на такива лампи на "Филипс" е около 3000 лв., като само крушките са 250-350 лв. едната.



Тема Re: Faroveнови [re: Двиraтeлиcт]  
Автор Mapтo (машината)
Публикувано19.01.05 16:41



Е ясно, че говорят за псевдоксеноните - Н4 синкави - ала бала...




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2014 Dir.bg Всички права запазени.