|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Farove
[re: alex_matrix]
|
|
Автор | 12OOC (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.01.05 20:48 |
|
И мен ме вълнува тоз въпрос. Така се случи че в последно време карам доста чсто вечер и направо ми изтекоха очите най вече заради някои меко казано недобросъвестни колеги дето не си регулират правилно фаровете. Сега си купих 4 рефлектора Н4 ,още не съм ги монтирал. Моята е 2106 от 79г. и е оригинално с Н1, 40/45вата. Имам релета за светлините но ще издъжи ли все пак 90-ватови Н4??? Да не взема да оплескам нещо? Все пак при мен са 4фара, ще имам ли проблеми с ел. инсталацията като включа на дълги. Харесал съм едни Оsram Cооl Blue 16лв. бр. ама ме е страх да не прецакам нещо.
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: 12OOC]
|
|
Автор |
Mapтo (машината) |
Публикувано | 16.01.05 09:45 |
|
Релетата спокойно ще поемат товара от 100 Вата. Дългите и късите са на отделни релета.
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: Mapтo]
|
|
Автор |
Diki () |
Публикувано | 16.01.05 09:51 |
|
Мисля вече съм го казвал, но ще повторя......И аз съм с 4 фара-2103 - 1500, Сложих Н4 - 90-110 Ксенон само на късите, но......2(два) пъти сменях троиника на волана и 4(четири) пъти клемореда, заради мен си и некадърен майстор....... Релетата които имаме не стигат за тия фарове....сега на късите съм с две и ми обясниха че слагам ли на дългите и там ще ми трябват две.......
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: 12OOC]
|
|
Автор | bez (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.01.05 14:19 |
|
Лошото при Н4 90/100 е, че заслепяват дори и когато фаровете са регулирани правилно. Иначе осветеността и далекобойността са отлични.
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: Diki]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 16.01.05 14:27 |
|
Не виждам защо за крушките обвиняваш ключа на волана.......през него минава трябва да преминава само комутиращ ток! Ако някой е правил промени - друг въпрос! Ако щеш и по 1 kw лампи си сложи - най-много да прецакаш старите си релета, но не и ключа!
За мощните лампи се слага реле тип "стартерно", което издържа на контактите ток от 30А /при 12 V това прави 360W!!!/ Няма нужда от две релета!
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: Шkoдa]
|
|
Автор |
Diki () |
Публикувано | 16.01.05 18:36 |
|
Еми как да не ги обвинявам като, релето релето което си имаме по принцип е за 40-50 В и то е умряло първо, от там клеморед щото в него има пъпки и за фаровете, а пък ко не умре той идва ред на тройника, а м/у другото забравих и за самия ключ на фаровете....и той ми е умирал неколко пъти......Тва всичко се случва най-вече когато дълго време караш на фарове....( примерно 3 часа ). От как съм с две релета немам тоя проблем...
| |
|
Да разкажа на всички цялата теория накуп, пък всеки да чете това дето го интересува.
Ладите 2101-2103 нямат оригинално релета на фаровете и в това си изпълнение могат да работят относително надеждно само с оригиналните крушки (обикновени). Халогенните и ксеноновите крушки, дори да имат същата мощност не се препоръчват, защото имат многократно по-силен стартов ток. Заради него нагарят многото контакти по трасето - контактен ключ, копче за включване на фаровете, превключвател къси-дълги. С времето по тия контакти се трупат окисления и нагар, в които се получава колям пад на напрежение. При мен този пад беше почти 4 волта!!! С увеличаване на мощността на крушките падът също се увеличава (U=IxR, където U-пад на напрежение в контактите, I-консумиран ток от фаровете, R-съпротивление на нагара в контактите) Една особеност на всички лампи с нажежаема жичка (включително халогенните и ксеноновите) е, че при намаляване на напрежението с 10% спрямо номиналното, излъчваната светлина намалява с над 30%, а при 20% с над 60. Дори при използване само на стандартни крушки за 20-30 години нагарът става твърде голям и се налага или смяна на всичко по веригата или монтиране на релета. Това второто е за предпочитане във всички случаи.
Н4 е стандарт за оптическата система на фара. Мястото на светещата жичка на Н4 крушките е различно от това на щатните крушки и съответно се променя формата на рефлектора и оптичните "грапавини" по стъклото на фара. Ако не се спази съответствието между рефлектора и крушката не може да се регулира правилно фарът и да се получи рязката граница между тъмна и светла зона.
Друг проблем, който трябва да се има впредвид е, че при работа на двигателя на празен ход, генераторът развива малка мощност, недостатъчна за захранване дори на стандартните фарове. Разликата се компенсира бързо при потегляне и акумулаторът бързо се дозарежда. Ако консумацията, обаче, е прекалено голяма, електроенергията не достига и акумулаторът прогресивно "пада". Това с особена сила важи за 2101-02, снабдени с по-слаб алтернатор.
Препоръчва се на тези модели да се монтира алтернатор от 2103-07 или да се постави по-малка ремъчна шайба.(нямам представа от какво може да се свали). Това последното е опасно ако се кара често на много високи обороти!!!!
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"
| |
Тема
|
Re: Farove
[re: bez]
|
|
Автор | 12OOS (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.01.05 12:00 |
|
Вижте, колега, аз не сам някакъв злобар дето иска да окьорави всичкото шофьори в отсрещната лента! Искам да сложа 100 вата само на дългите, които не ползвам постоянно, с цел да поизпържвам някои отворковци дето карат само на дълги, че ми е писнало... Иначе другия вариант е -имам един прожектор, донесох го от гурбет, 5000 000 кандели с 25см. диаметър на рефлектора, направо ще им се излющи боята отпред на таралясниците ако им светна!!!
| |
|
Такова нещо мислех да си сложа вместо лампата за мъгла отзад И някой тарикат като кара зад мен на дълги - свет! Олеле майко германци!
| |
|
Това такава мъгла ще изгенерира, че може някой да загине
Я не се ебавайте с опасни работи
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|