|
|
|
Тема
|
Напречна греда на купето
|
|
| Автор |
tender_tom (antidote) |
| Публикувано | 15.10.04 09:57 |
|
|
Накратко - появи се едно пукане под мястото на шофьора, при рязко подаване или отнемане на газта.
Вдигнах колата на повдигач и при огледа се видя, че е изгнила гредичката, която е разположена от прага до надлъжната греда. Тази гредичка е към 30 см дълга, с почти квадратно сечение
И се е отлепила от надлъжната греда в мястото на свръзката.
Дайте ми някой добър тенекеджия да я смени, без докато я заварява да ми стопи инсталацията на колата (отгоре сигурно минават и кабели).
И да не иска само от мен да си уреди живота финансово, де...
Благодаря предварително.
Томи Тодоров
-------
Целта е нищо. Пътят е всичко.
| |
|
Тема
|
Re: Напречна греда на купето
[re: tender_tom]
|
|
| Автор |
Mapтo (машината) |
| Публикувано | 15.10.04 11:12 |
|
|
Call Марто да ти каже един, пък ти ще видиш дали те устройва. Иначе се продава цялата града със с тойката за крика, а също и всичкото това + дъно.......
| |
|
Тема
|
Re: Напречна греда на купето
[re: Mapтo]
|
|
| Автор |
Aвaтapчe (pow(d)ered user) |
| Публикувано | 15.10.04 11:52 |
|
|
shto ne zemesh da go kazesh toz na wseoslushanie :))))
che i aze imam edna greda za karpene - moe da idem komplekt i da ni naprai otstapki :)))PP
| |
|
Тема
|
Re: Напречна греда на купето
[re: Aвaтapчe]
|
|
| Автор |
млaдeжa* (пристрастен) |
| Публикувано | 15.10.04 17:51 |
|
|
Твърде е възможно над 90% да не ти пука от таз гредичка.Карал съм преди изкърпването -когато подмених както Марто каза всичко комплект-практически без тези гредички.Пукаше наистина но видях че лайсните на шофьорската седалка там където са заварени за пода - заварките са спукани.Уж съм 60 кила с мокри дрехи ама спукани.При замяната на дъната накарах майсторите да презаварят и от тогава не пука.Не е зле да огледаш по подробно отдолу обикновенно изгниването на гредичката е свързано с изгниване на стойката за крика и пода.За това го продават комплект.
След инциденти като моя със среща камък в гредичка на пролет ще се опитам само нея да сменя.
Което не става с кубатура става с обороти
| |
|
|
|
Прегледахме я колицата. Гредичката е тръгнала, праговете също, но отвътре. Не било нищо сериозно, каза тенекеджията.
Подът е здрав, стойките за криковете - също. Надлъжните греди също са бетон. Реално няма належаща тенекеджийска работа.
Пукането е отдругаде, търся го още.
Най-вероятно е от горното закрепване на задния амортесьор.
Или от тампона на задната пружина, кръглия отгоре - захабени са и двата и може пружината да опира някъде на метал и да припуква при "сецване" (рязко подаване или отнемане на газта на ниска предавка).
Лесно ли се сменят тия тампони?
Томи Тодоров
-------
Целта е нищо. Пътят е всичко.
| |
|
|
|
Сравнително лесно но трябва да се откачи амортисьора от долу.
Виж сега пукане ли е или чукане?
На колко хил. са амортисьорите ти отзад и какви са -оргинал,пълнени,сменени с какво?
Въобще като свалиш амортисьорите отзад може да се пробваш без тях дали има същите звуци дето ги описваш.
Което не става с кубатура става с обороти
| |
|
|
|
Благодаря ти за мнението.
Аз го усещам като пукане.
Идва отзад, откъм задния мост някъде, и то когато тръгвам/отнемам газта след потегляне (в градски условия).
Амортесьорите отзад са ми нови, маслени двойнодействащи, полски, ако не се лъжа - на не повече от 15 хил. км. Като ги пробвам на място с натиск, се държат отлично, в движение и в завой също не ми се мятка отзад колата.
Ако тампоните на задната пружина са много изхабени, дали не е възможно тя да "бяга" от осевата си линия и да се намества после при потегляне, при което да се чува това пукане?
Говоря за ненатоварена кола.
Ще я натоваря отзад, да видя дали като е легнала пак пука...
Томи Тодоров
-------
Целта е нищо. Пътят е всичко.
| |
|
Тема
|
Re: Напречна греда на купето
[re: tender_tom]
|
|
| Автор |
dpt (минаващ) |
| Публикувано | 19.10.04 11:42 |
|
|
Така както го описваш, най-вероятно причината е в тампоните на дългата реактивна щанга (надлъжна в ляво, щом чуваш тропане под седалката на водача) на задния мост - тези към купето. Чукането се получава точно при промяна на момента към задния мост - рязко подаване или отнемане на газта.
| |
|
Тема
|
Re: Напречна греда на купето
[re: dpt]
|
|
| Автор |
tender_tom (antidote) |
| Публикувано | 19.10.04 12:39 |
|
|
Щангите (точно дългите) са сменени с нови заедно с амортисьорите.
Ще я кача пак да ги разгледам, но не вярвам да са свършили за 10-15 хил. км...
Томи Тодоров
-------
Целта е нищо. Пътят е всичко.
| |
|
|
|
Ново не значи дълговечно като е оргинала.Много неща могат да издават звуци.Но наистина слез долу и гледай.Много полезно ще е някой да има и горе и да натиска и да бута и да разклаща докато ти се ослушваш и опипваш отдолу.
Успехи ти желая.
Което не става с кубатура става с обороти
| |
|
|
|
|