|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
2101 zagrqva?
|
|
Автор | hm (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.06.04 22:54 |
|
Na kolata i e napravena centrovka. Remuka e opunat dostatuchno. Vodata v radiatora e goresta i ot gore i ot dolu. Datchika za temperaturata na dvigatelq e smenen(i ot nego ne e).
Vupreki vsichko tova - kolata zagrqva po bair mnogo burzo ..15-20km bair.
Molq ako nqkoj moge da pomogne...10x predvaritelno
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 18.06.04 02:11 |
|
Един път с такова положение се бяхме видели в чудо. Накрая отворихме горното казанче на радиатора и се оказа, че половината тръби са затлачени - прокарахме ги със стоманена пластина и после можеше да се кара дори без перка за вентилатора от септември до май.....
Когато е много затлачен радиатора не помага промиване.....
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
SCRAPHEAP (бивш админ) |
Публикувано | 18.06.04 02:14 |
|
Първото нещо, което трябва да питам е дали ти работи правилно термостата. Ако е "избушен" точно така става. Като запалишш студена кола, трябва радиатора да остане студен през цялото време на загряването, и когато премине 80 градуса почти извенъж да се стопли. Ако загрява заедно с двигателя, значи трябва да се смени термостата.
Второто е наличието на достатъчно вода (антифриз) в радиатора и разширителния съд.
Трето ако стрелката стига до края на буквата "Д" това си е нормално по баир прз лятото и не е повод за притеснение. Ако го подминава вече е лошо.
Прегряване се получава и от: некачествен или твърде нискооктанов или твърде високооктанов бензин, преобогатена смес, детонации (те поне се чуват)
Изчисти тия неща и ако не се окаже в тях кажи, все нещо ще измислим.
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
3ъл Дyx_ (новак) |
Публикувано | 18.06.04 04:31 |
|
Охладителната система на тая кола почиствана ли е през последните 15 години примерно?Защото ако не е,нищо чудно да прегрява.Аз помня моята като я взех навремето,в радиатора само дето водорасли нямаше...като свалих радиатора и като тръгнах да го мия,извадих от там една шепа тиня.А като пуснах един маркуч да промия и останалата чааст от охлаждането,идея нямаш какво излезе от там...а колата беше на десет години.
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
Nik55 (любопитен) |
Публикувано | 18.06.04 08:05 |
|
Най лошото е ако ти е заминала гарнитурата на главата, тогава свялянето й е майката, дано не е така. Колкото до затлачването на охладителната система има номера бол, аз съм го правил с оцет - 4-5 шишета и останалото вода и карах 200-300 км после свалих радиатора и промивах наред, да не ти приказвам какво излезе от вътре. Друг вариант е с минерална вода, но не всяка става, край Трявна например има един минерален извор водата му сваля дори и боята, така че можеш да пробваш промивки и ако не помогнат сваляй главата.
Човек съм и нищо човешко не ми е чуждо
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор | hm (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.06.04 09:43 |
|
10x za ideite...
Ste pisha kakvo e stanalo
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
Filo (луд психопат) |
Публикувано | 18.06.04 09:45 |
|
До колко градуса загрява? Щото да подмине 90-95 за баир и за ладичка си е нормално. Все пак си с малък двигател тежка и тромава кола. Ако загрява повечко е отва си е проблем.
Мъжете правят пари, но парите не правят мъже!
| |
Тема
|
Re: 2101 zagrqva?
[re: hm]
|
|
Автор |
Щиpлиц (разузнавач) |
Публикувано | 18.06.04 10:53 |
|
Ми да споделя и малко мои патила...
Случи се преди няколко месеца, сигурно вече сте я чели таз случка. Та гледам аз, че попушва малко синкаво от ауспуха, и леко намалява масълцето... Викам си - то няма какво да чакам, трябва да го оправя. И понеже си я карам 18 години таз колица, карам я на сервиз, и му разправям на майстора: "- Да ми смените гумичките на клапаните.". Та я закарах на сервиз, щото сам щеше да ми трудно да го направя, че и инструменти за целта нямам... А майстора ехидно: "- И на теб кой ти каза, че трябва да се сменят гумичките?". А мен ме хвана малко яд, и му разправям: "- Ми ти не виждаш ли я?". Смениха ги те, и се почна... Грънците ми били изгнили, не могат да направят газов анализ. Смених ги. Как регулираха клапаните - не знам, но всичките бяха хлабави след тях. Делкото не било в ред, нямало да върви като хората... Сменяха части по делкото... Обаче някъде тук се получи голямата грешка. Какво и как са сменяли не знам, но авансовата плочка имаше 2 мм луфт, самия лагер мърдаше от вътрешната страна, не е занитен към плочката добре, а опашката на вакуумния регулатор не пасва правилно върху плочката, и там още 1 мм луфт, и да не ти разправям ефекта какъв беше. А после установих, че и вакуумния регулатор бил вече повреден и пропуска въздух. Ама това го установявам после, като почнах да си я оправям сам... А междувременно в сервиза - правят ми центровката на 10 градуса, майстора твърди, че всичко ще е ток и жици, тръгвам аз, ама при тръгване и ускоряване мъкаааа, не върви и това си е, двигателя се чуди в коя посока да завърти. На другия ден, на студен двигател няма палене... Видях се в чудо, гепвам ключ 13, и въртя към предварение... запали!!! че и върви добре. обаче само на градско... като тръгнах извън града - чудо, за 5 километра дигна температурата до "О"-то. Слизам, връщам центровка на око, и температурата спадна само за един километър. Ама не ще да върви бря. Тресе се, а карам на газ... В крайна сметка малко луфтове по делкото могат да ти направят живота черен. Всички тези ефекти изчезнаха след като свалих делкото, пльоснах го на масата, направих го както трябва да бъде, и си направих центровка сам.
Друго - въздушния филтър. Все пак при тези коли, поне по веднъж на 5 години трябва да се сменя .
Друго - термостата. Колегата ти го е пообяснил вече. При студен двигател като запалиш - радиатора трябва да е студен. Т.е. термостата да е затворен. Ако радиатора почне да се затопля бавно, заедно с двигателя - ще значи, че термостата е запекъл в някакво положение, и нито затваря, нито отваря повече, дори колата да прегрява. Просто го провери, ако се налага - сменяй.
По автомагазините има да се продава за 6-7 лева в бутилки една специална течност, дето като я налееш в радиатора - бръмчиш 10-тина минути, и източваш - било правило промивка на охладителната уредба. Нужно си е през няколко години да се прави. Особено заради радиатора на парното, мнооо гадно се задръства.
| |
|
Тези препарати за почистване, които се добавят към антифриза преди смяна, някой пробвал ли ги е и може ли някой да разкаже личен опит от тях?
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"
| |
Тема
|
Да те питам
[re: Щиpлиц]
|
|
Автор |
Filo (луд психопат) |
Публикувано | 18.06.04 16:57 |
|
От скоро имам една 7ца с двигател 1.3. Температурата ми стои точно между бялата и зелената зона на датчика. Което май около 70 - 80 градуса. Само в понапрегнат градски режим с много чакане на сфетофари и каране на 1ва и 2ра стига до средата на зелената зона. Нормално ли е да държи такава температура или нещо термостата не е наред.
Мъжете правят пари, но парите не правят мъже!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|