Тема
|
Хубавото масло
|
|
Автор |
Nikiboy (познат/непознат) |
Публикувано | 07.07.03 11:00 |
|
Преди 1200 км заредих с Приста 15-40 супергаз и какво се получи 400 гр. разход при нови гумички на клапаните и отсъствие на течове.
Чудих се какво да правя и добавих 1 литър кастрол мултигрейд 10-50 и какво се случи?
Разход на масло за 300 км. почти никакъв. Преди перката за охлаждане не исключваше нито в града, нито извън града. Сега си стана всичко нормално.
Така, че кофти масло ебава целия двигател и прилежащи системи.
И като допълнение трябва да се вярва само на масла, които са сертифицирани от надеждни организации. Иначе какво пише на опаковката и какъв боклук е вътре не се знае.
|
|
|
Mnogo mu e debela cenata na Castorl inache e perfektno .
Az sum s OMV 20/50 za liatoto i SUPERTRUCK ako ne se luja taka se kazvashe pak na OMV i za 10k dolivam po 1 - 1.5 litra i e mnoo po tunko ot Castrol a - 30 kinta se vruzva sus filtura i go ima na seka benzinostancia na OMV![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
Ни мъ глей че съм кат фафла в раминиете знам фатки![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif)
|
|
|
Az se izvozih s OMV prez zimata i malko sam rezerviran kam markata.
Ne 4e vinata ne e moq ama......![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/blush.gif)
|
|
Тема
|
Re: Хубавото масло
[re: Nikiboy]
|
|
Автор | PRESSURE (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.07.03 16:43 |
|
Направо ме съсипа. Аз досега откак карам жигулатора (70-80 хил. км.) все с Приста карам и я сменям на 5 хил. км. и проблеми не съм имал нито с харчове, нито с топлинните режими или с нещо друго. Всъщност ако гледаш уреда за налягането ще видиш, че дори супер добри минерални масла като се загреят и стават на "вода" и налягането направо се срива на празен ход. Остава неясно само как са стабилизирани маслата по отношение на влагата, но това не го пише никъде. Между другото напоследък откак времето стана по-топло по капачката на капака на главата престана да се получава конденз. Тези дни ще си направя допълнителен щуцер за вентилация на картера през капачката та след време чакайте резултати.
|
|
Тема
|
Re: Хубавото масло
[re: PRESSURE]
|
|
Автор | blacky (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.07.03 16:53 |
|
А бе време ми е да сменям маслото - 9000 км. Кажете някакво и къде в София на компромис, като цена/качество, че в събота и неделя пак ще врътна 500 км.
|
|
Тема
|
А как би следвало да се премине от минерално на...
[re: Nikiboy]
|
|
Автор | PRESSURE (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.07.03 16:53 |
|
..синтетично масло? Имам приятел дето премина без нищо - просто източи едното, смени филтъра и сипа синтетиката. Нито се пресече, нито нищо. Кара си човека. Имам предвид, че в двигателя остават някъде към 2-400 гр. масло по помпата и магистралите. Дали да не направя междинна смяна с някакво промиващо масло? Само ме е страх да не вземат да се разтекат гарнитурите - точно боклуците са ги запушили:) Досега не съм ползвал такова. Иначе при смяна така или иначе като източа старото масло и развъртам на стартер няколко пъти да изхвърли още.
|
|
Тема
|
Re: Хубавото масло
[re: blacky]
|
|
Автор | PRESSURE (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.07.03 17:01 |
|
На колегата като си купува последния път масло са му казали, че дори синтетичното масло не бива да се кара повече от 7-8 хил. км. макс. и то на нов двигател... та за километража имах предвид... сменяй го по-често - и без това се зацапва, а чистотата е основен по важност параметър не само за ДВГ.
|
|
Тема
|
Re: А как би следвало да се премине от минерално на...
[re: PRESSURE]
|
|
Автор |
млaдeжa* (новак) |
Публикувано | 07.07.03 20:34 |
|
Аз също стигнах до същия извод.По честа смяна и вътре се изчистват нещата - от налепи и т.н.Сега карам с наливен Валволин 20-50.Преди Мотор-Крафт пак 20 -50 доволен съм и он двете.Но направих междинна промивка с М10Д наливно щото май е най евтино като го карах 500-600 км. тамън започна да чернее леко и после в една тубичка за не до там важни мазания.Иначе има вретенно масло - много тъко е за каране но 5-10 минути за промивка на празен ход се ползва ама няма смисъл нищо не изчиства.Само отгоре отгоре магистралите.Виж сега като зачестих подмяната на маслата до 5-6 хил. км. нещата почнаха да светват като сваля капака на клапаните.
|
|
Тема
|
Re: А как би следвало да се премине от минерално на...
[re: млaдeжa*]
|
|
Автор |
Benton () |
Публикувано | 08.07.03 00:59 |
|
Nikiboy, ne si prav za masloto prista. Starata skoda 105 ot osnovnia remont do moneta, t.e. 7 godini ili 85 000 km se kara samo s prista 15W40. Merih i kompresiata predi 2 meseca - 1.08 MPa. Maslo harchi okolo polovin litur na 1000, makar che po kniga i davat poveche. To izvestna chast ot masloto izticha ot garniturata na kartera i benzinovata pompa. A i kakto vsichki znaem, klapanite niamat gumichki...
|
|
Тема
|
Re: А как би следвало да се премине от минерално на...
[re: Benton]
|
|
Автор |
Nikiboy (познат/непознат) |
Публикувано | 08.07.03 09:00 |
|
За пръв път сложих Приста и не съм доволен. Появиха се много странични ефекти.
Баща ми също сложи такова масло и му блокира двигателя. Сега ще прави основен ремонт на двигател на Лада на 140 хилки. Тъпо е?
Незнам, може и да е от партидата, но резултатите са на лице.
Сега като поразпитах тук там се установи, че най-вероято да са преработвали дърто танково масло и да са спестили повечето от присадките. Единствено са го филтрирали от серните образования.
|
|