Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:35 24.06.24 
Автомобили
   >> Лада
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: PRESSURE]  
Автор FryscoМодератор (кукуряк)
Публикувано01.06.03 14:11



Напротив, ниските обороти са причина генератора да не произвежда необходимото напрежение за консуматорите.Затова акумолатора така да се каже компенсира разликата и съответно се разрежда бързо.След това спираш за кебапче и таратор, а после стартера само прицъква и неще да завърти.



Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: Frysco]  
Автор maniqshki (прелитащ)
Публикувано01.06.03 17:17



ха сега и аз да сплюя нещо по въпроса. движение на четвърта на обороти( някъде към 1500-1600) са нормални и не могат да то разреждат акумулатора. как стигнах до този извод, значи сигурно сте правили смяна на акумулатори при запален автомобил, оборотите са същите като горепосочените и колата определено не изгасва. при наличието на нормално реботещ генератор , необходимостта от акумулатор се появява само при запалване или при включване на няколко сериозно консуматора( фарове-дълги, чистачки и да речем вентилатора за отоплението) . и въпреки това смея да твърдя , че по доказаният начин за проверка на работещ генератор с откачанетона + клема, и едновременно включване на гореизброените консуматори, дори при липсата на акумулатор , колата пак ще работи
ако нещо съм в грешка , моля да бъда поправен:)


ха сега де?!


Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: maniqshki]  
Автор ladaraider (новак)
Публикувано01.06.03 17:29



Ау Прешър, недей така бе :)
Чертожна маса... сигурен ли си, че руснаците дори днес ползват такива екстри в автомобилостроенето си :)
Слагайте си волтмери! Защото този генератор + туй реле, бая своенравни са...
А тези разходи, с които се похвали колегата, то неговата лада сигурно е 6-700 кг?
;)



Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: PRESSURE]  
Автор млaдeжa ()
Публикувано01.06.03 20:29



Ами и аз скоро правих преход до София и реших да засека отново разхода извън града - на магистралата и в двете посоки скорост 110-120 по някога малко отгоре на километраж без да е бъзикано нищо по предавките на предавателния механизъм с нормални гуми демек 165 на 80 на 13 нарочно споменавам и това трима души с багаж газова бутилка бързо изпразваща се и още някои неща да речем не повече от 30 кг.Бензин към 25 л.
Та след тия разяснение разхода бе малко над 11 на стоте.В последствие следващото пълнене в града малко над 15 л. на стоте.Като в първия случай имам няколко километра и на бензин по баирите около тунела просто да видя защо не ще да дърпа колата на газ и веднага 140 км.в ч. на баира.А във втория случай има и известен преход извън града каран съвсем спокойно 60-70 км.в ч.
Относно разсъжденията да исках само да кажа че не е толкова необходимо кривата на максималния въртящ момент да е толкоз остра и в тая неприятна зона за която говорим.По равна да е в диапазона 2000-4000 об.Тоест да не е толкоз ясен максимален въртящ момент а да е по постоянен.



Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: ladaraider]  
Автор млaдeжa ()
Публикувано01.06.03 20:34



За килограмите съм съгласен.В смисъл че са такива за такъв разход при такава скорост - аууу колямо повторение.



Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: млaдeжa]  
Автор PRESSURE (не точно новак.)
Публикувано01.06.03 23:10



Оу, много бързо караш! Аз досега само три пъти съм се престрашавал да вдигна повече от 120 и при 130 се отказвам да пробвам повече - трите пъти всъщност с намерението да видя колко може да вдигне:))) Та не знам колко вдига...
За разхода - висок е, но и ти с друг разпр. вал пък и бързичко караш... та нормално.
Иначе за характеристиката - така си е. От по-новите коли има такива и доста добре се кара.
Мисля си, че двукамерния карбуратор има също вина за тая работа - наслагват се две различни характеристики едната плюс другата и става много стръмна общата с пика на втората само:(
ПС: Знаеш ли други адреси като онзи който ми беше дал за двигатели. Там беше интересно, но и други неща ме интересуват дето ги нямаше там.

GET IN SIT DOWN SHUT UP HOLD ON


Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: ladaraider]  
Автор PRESSURE (не точно новак.)
Публикувано01.06.03 23:25



Добре са хората в проектирането, много е лошо изпълнението само. Както и да го погледнеш, Лада от старите поколения си е добър автомобил сравнен с повечето през онези години.
А между другото - последната ми засечка на газ на градско - 11.1, но са ми зле настройките.
И друго - на вашите коли като погледнете през първа камера на карбуратора и натиснете газта докрай долу клапата вертикално ли застава или не. Защото днес забелязах, че при мен си остава пак на около 2-30 градуса наклонена от вертикалното положение.

GET IN SIT DOWN SHUT UP HOLD ON

Редактирано от PRESSURE на 01.06.03 23:35.



Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: PRESSURE]  
Автор AUTO_FORUM (ВАЗ 21063)
Публикувано02.06.03 06:51



И аз като си откача кабелите на акумулатора колата си работи съвсем нормално.
За клапата би трябвало да се отваря като подаваш газ, но мисля че когато двигателя е на смукач не я отваря.



Тема Za klapata...нови [re: AUTO_FORUM]  
Автор PRESSURE (не точно новак.)
Публикувано02.06.03 15:09



Значи аз го пробвах това нещо на изключен двигател, като издърпам лостчето на газта докрай клапата не застава вертикално. Да не би като работи колата клапата да е с пружинка и да отваря още от вакуума? Ама би трябвало май вертикална да застава...:( Иначе за смукача - би трябвало да работи пак, иначе няма как да караш на смукач ако затваря клапата.

GET IN SIT DOWN SHUT UP HOLD ON


Тема Re: Kak da nato4a Zigularataнови [re: PRESSURE]  
Автор млaдeжa ()
Публикувано02.06.03 21:48



Ако става реч за този
http://www.ab-engine.ru/smi.html
учудвам се че не си намерил това което търсиш.Доста богата информация гарнирана с малко снимчици.


http://www.larkon-auto.ru/tuning/literature/chargers/index.htm
Инфо за механични нагнетатели.


http://cartuning.frog.ru/start.htm
Един фен на Лада направил си страничка и инфо какво е правил по нея и др.

http://www.larkon-auto.ru/tuning/motor/JacksonRacing/jakson_superchargers.htm
Чарджъри със сравнително странна конструкция

http://www.larkon-auto.ru/tuning/catalogs/vibrant/index.htm
Понеже знам че си вен на изпускателни уредби


http://rrt.ru/RRTHold/Catalog/GlubTuning/TuningDvig.htm
Тук пак е за тунинг сайт.
http://www.sr-tuning.ru/page1.htm
И още един.

Нека да разгледаме двигателят на някоя от малките коли които се продават днес.Доста по малък на габарити от нашите!!От сравнително еднакъв обем се постига по висока мощност а и разхода на гориво е сравнително по нисък а и въртящия момент е по висок.На какво се дължи всичко това.
Пълнене – инжекцион – не бих казал че е с по големи габаритни размери или че е по тежко като маса но важното е че се следи подаваната горивна смес да е оптимална.В карбуратора нещата не стоят така и от там се губи и в трите направления мощност като крайна стойност въртящ момент не като максимум толкова колкото като полегатост на кривата и разход на гориво като за това причината е в несъвършенството на разпръскването на горивото от карбуратора па бил той и най свършенния.Имам една статия за съжаление не съм и записал адреса в която се тестват карбуратори три на брой - еднокамерен Вебер!!!! и два двукамерни - Солекс от Самара като единия е оргинал а другия с най често доработваните системи.Статията си е статия и резултатите са ясни предварително - зависи кой плаща за нея но впоследствие по Руските форуми подобни на нашия тук отрекоха еднокамерния Вебер като карбуратор с недостатъчна крайна мощност тоест с невъзможност да напълни добре цилиндрите с горивовъздушна смес при върхови натоварвания.Силата му според статията е плавноста - нямало почити разбира се на каква предавка си тяга има повече от Солексите с двете камери тоест карбуратора е с по плавна характеристика-изключително прост без намеса на допълнителните и сложни системи при опонентите.Та така с карбураторите между другото и нашите могат да станат по гъвкави има и такива доработки да кажа за чия сметка става това- първо и най важно - е за сметка на пъргавоста на автомобила и второ не чак толкоз маловажно за токсичноста на отработените газове.Какво се прави - отваря се дифузора на първа степен по почина на стария двукамерен Вебер монтиран в Жигули а даже и повече.Две еднакви камери като диаметър на дифузорите с съответно обогатени настройки на жигльорите - горивен и въздушен.Като краен резултат - добра динамика,гъвкавост тоест доускоряване с по малко усилия за превключване на предавките и като нещо неприятно по лоши параметри на изходните газове поради което е спрян от производство.По малкото сечение на нашите в първа степен доставя въздуха с много по - висока скорост с което се постига много по добро разпрашаване на горивото и от там работа с по обеднена смес и по добро ускоряване от нулата защото цилиндрите се пълнят по добре при ниските честоти на въртене-скороста на потока е по висока.Правил съм си експерименти да намаля още това сечение с една фтулка повтаряща до някъде профила на дифузора но с по малък диаметър с около 4 мм. Идеално ускоряване от място но за сравнително кратко време и от там при задействането на втора степен един доста мощен подскок - твърде нежелан.Е разбира се могат да се пипнат и жигльорите но по малки от моите не се намират Самаровия карбуратор - Солекс има но са различни от Озоновите като закрепване към карбуратора.С което опитите ми прекъснаха.
Нещо друго и то доста важно за характеристиката на мотора - разпределителния вал.Сменят ги хората но си имат производители които работят качествено и най важното на чертожната маса с акъл.Имат серия валове които удовлетворяват различи желания за постигане на нещо по така от мотора."Мастер мотор" е фирмата като шеф е човек занимавал се в Толиати с други неща от производството на Лада но и с валовете като хоби.Значи негова разработка е разпределителния вал дето карам с него и на Оката вала също но това при заводски условия - прави си частна фирма и произвежда валове за които е характерно че покриват диапазоните от честоти като - низов - за честотите от 1500-3000 среден 2500-4000 и върхов над 4000 оборота.Оборотите не ги цитирам с точност а по смисъл.
Значи хвали се Руснак монтирал низов че преодолява препядствия - височини с ремарке на 5 предавка нещо за което преди това не си е и помислял.
Мнението му за оргиналния Фиатов разпр. вал е твърде меко казано отрицателно.Най вече като конструкция на гърбиците - защо?
Още в началото започнали да правят всичко както са го писали инж. от Фиат.След което при гаранционното и извънгаранционно подържане на автомобилите забелязват че имат изключително много сменени разпределителни валове.Започват да ги втвърдяват като материал и обработки за допълнителна твърдост и до някъде са поспаднали рекламациите но в крайна сметка след промяната на овала на гърбицата се постига по голяма дълговечност на детайла който изпитвал много силни натоварвания от вибрации при определени но като правило по високи обороти.Ето защо щом семейния автомобил попадна в ръчичките ми и зарочнах да го карам по така тоест в по високи обороти вала скоропостижно си замина с доста ями и по него и по кобилиците все едно мишка е гризала.Не така стоят нещата с новия ми вал.Това съм писал вече във форума.Склонен съм да пренебрегна относително по високия разход на гориво щом не ми се налага да регулирам клапаните на 2000 км. пробег.Вече става 1год. от поставянето но клапани не тракат.Има и друго трудно при бензин се чува да трака аванса и чукането е доста анемично-не съм се замислял точно защо но това бе установено и от друг водач и разбирач.Позволява искрата да се подаде доста по рано без да предизвика предишните детонации.
Покарах малко едно Пунто-значи много от рано се чувсва присъствие на въртящ момент достатъчен да те изстреля напред.Е верно и килограмите на автомобила са малко някъде 600-700 което не е за пренебрегване но пък означава че са направили достатъчно добър разчет на всичко и не се налага да чакаш или сменяш предавки като луд за да си динамичен - мого добре се кара такъв автомобил наистина.И то на газ.
Жалко че не можах да намеря един адрес където се цитираше необходимата степен на сгъстяване на пропан-бутана.Височка е но повече съизмерима с тази от западняшките возила отколкото с нашите.Работя по въпроса както знаеш но става бавно.
Пак се поувлякох май.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.