Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:07 28.09.24 
Автомобили
   >> Лада
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Бъзици по карбураторанови  
Автор Filo (луд психопат)
Публикувано01.02.02 00:17



Гледам, че тука на дълго и на широко се обсъждат карбураторите. Та реших да отворя още една тема, където споделяйки опита си да се ограмотим малко. Признавам, че съм малко бос в карбураторите и винаги ходя на диагностика когато ми се стори, че нещо не е наред. Но искам да споделя нешо което мисля, че ми попадна в АБВ. Значи там прочетох, че някой си е правил приспособление което да изпарява бода в карбуратора, и тази идея го е осенила след като заблязал, че когато е дъждовно колата вървяла по добре, и като се замисля като чели има несхто вярно.
Другото нещо, което ме вълнува е на какъв принцип е направена втората клапа да се отваря - на обороти, коеот е по вероятно или по натиска върху педала, макар че това като чели е глупаво(изхождайки от скромните си познания за карбуратор)


Мъжете правят пари, но парите не правят мъже!


Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: Filo]  
Автор peizanina (simpatiaga)
Публикувано01.02.02 00:50



Prijatelu,
tozi karborator na ' BABA'-taka i vikam az na ladata,nee tolkova slojen za razbirane samo ti trjabva malko da poprochetesh i da vidish njakoi i drug chertej i si gotov,E razbira se i trjabva da se zamislish ,vse pak kakvo pravish de,
Inache 2-rata klapa na karboratorcheto se otvarja s edin lostof mehanizam koito e komandvan ot pedala za gasta.
A za vuzduha koito vliza v karburatora za da stane gorivnata smes razbirase che ima znachenie s kakva vlajnopst e --pomisli malko!!!!!!



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: peizanina]  
Автор Filo (луд психопат)
Публикувано01.02.02 12:08



Можеш ли да ми препоръчаш от някаде да се ограмотя, защото имам доста сериозни пропуски явно. Но след като втората клапа е вързана на педала, не е помислено за едно нещо, че като се натисне педала до долу при ниски обороти ще се подаде много смес към двигателя.

Мъжете правят пари, но парите не правят мъже!


Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: Filo]  
АвторlTSO (Нерегистриран)
Публикувано01.02.02 19:42



книгата 'аз карам лада' не е лоша има какво да се научи.



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: lTSO]  
Автор Filo (луд психопат)
Публикувано01.02.02 20:31



Предполагам, че нова не може да се намери :о) А и предпочитам нещо в електронен вид, по евтино е!

Мъжете правят пари, но парите не правят мъже!


Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: Filo]  
Автор mladejaМодератор ()
Публикувано01.02.02 21:36



Първо искам да уточня нещо.Значи някъде горе долу 1980 година е рожденна дата на карбуратора "Озон" и неговите разновидности 1,2 и т.н.Значи при последния втората клапа не се отваря от лостова система както бе написано по горе а от един вакуум който взема въздух от май и от двете камери.Не съм много сигурен в последното си твърдение.Но това че втората клапа не се отваря принудително при Озоно е напълно сигурно.Всеки притежател на такъв карбуратор може да го провери съвсем просто е.Начало отваря се капака на двигателното отделение /предния капак/ навежда се от страната ва въздушния филтър и натиска с пръст лоста на газта постепенно до край.В случая се наблюдава следното първата се отваря до край а втората не помръдва.Защо ще попита някой ами защото има едно лостче зразрешаващо тая работа което влиза в една кръгла работа гоято е под въздушния филтър. Има три винта които се виждат от горе и едно тънко и дълго лостче което стига до ламаринката на втората клапа и е захваната с нея.Едва когато е натиснат лоста за газта до край и това лостче се притисне нагоре втората клапа се отваря.Всичко е така сметнато че това да става при определено засмукване клапата да се отваря на определен ъгъл.Ако не е регулирано лостчето а то има едни гайки по него /последните регулират дължината му и от там кога да се отвори втората клапа/.Не е ли регулиран правилно както бях направил на времето втората клапа не отваря напълно или въобще не отваря.С това се постига по бавно ускоряване и евентуално но почити сигурно снижение на максималната скорост на автомобила.Така бях направил по неразбиране и аз на времето.Удължих лостчето с гайките от неразбиране и даже и на 120 км. в час втора клапа не отваряше напълно.За икономия на бензин не знам но не е съществена.По някога е по важно да ускориш бързо за да преодолееш евентуално пътно транспортно произшествие / да изпревариш бързо,да се измъкнеш бързо и т.н./ няма начин да не ви се е случвало и какво става натискаш педала и двигателя ускорява но не достатъчно поради тромавоста на системата и .....
Често се прави компромисен вариант - сваляш въздушния филтър и развиваш трите винта на вакума за втората клапа те са достъпни от горе.Тогава от вътре се изважда пружината която е около 1,5 см. в диаметър и затваряш всичко отново.Аз например до скоро карах така постига се някакъв ефект но не е някак си пълен.Други вадят всичко даже и вакуумната мембрана но не вярвам да постигат нещо повече.Тази седмица ми се наложи да свалям главата заради прогорял клапан-изпускателен / гадна работа заради 4лв. колкото струва новия клапан се разглобява почити всичко от горе на двигателя/ и остана малко време за карбуратора.От доста време съм замислил да направя втората клапа да се отваря както е в Ладите преди изобретяването на "Озон" а в деиствителност двукамерния "Вебер".Именно там втората степен на карбуратора се задеиства чрез лостова система като след определен ъгъл на отваряне на първата започва да се отваря втората.Колкото повече натискаш педала толкова повече се отваря.Е има си край трябва да се отвори до вертикално положение гледано от горе или от долу ламарината на клапата трябва да се вижда като една чертичка.Тук искам да кажа че съм виждал такива които или прескачат отвореното състояние и започват пак да затварят и други които не се отварят напълно.И двата случая довеждат до непълна мощност на двигателя.Би следвало да се отрегулират.Та дасе върна на моя случай.Следкато свалих карб. отвих гайката та вала задвижващ втората клапа.След това освободих ламаринката която я задвижва от пружинката и я извадих.След това запоих едно горе долу "ге"образно желязо може и тел ама да не е медна че ще се износи бързо.Целта е да може лостчето което идва от първа клапа да влезне в този отвор и да се движи свободно в него.И получения резултат е следния след отваряне на 1/3 на първа клапа чрез това нововъведение започва да се отваря втора въпреки вакума.Ако се подберат геометричните размери на новото тяло то може да се получи - при мен случайно стана-при отворена до край първа втората има още възможност да се отваря това допълнително отваряне става от вакуума.Оставам все още доволен от доработката-автомобила ускорява значително по добре.Друго което може да се направи - какво съм правил.Всеки е виждал - говоря пак за Лади след 1980 година - един маркуч които свързва карбуратора с делкото.Как се отразява работата на този вакум на двигателя.Авансовата плочка е захваната с лостова система към една мембрана и при подаване на газ вакума придвижва аванса в + бих казъл автоматично а не както беше при по старите модели с една врътка горе на делкото и поставен веднъж не се променяше във времето на каране.Та колкото повече вакум или ускоряване на двигателя толко ва повече + на ъгъла на запалването но не повече от 5 градуса.Колкото по бързо се натиска педала толкова по бързо се премества аванса в + и съответно по динамичен става автомобила.Какво направих тук - ами първо се изважда маркуча от делкото и там май беше ключ 19 се отвива една тънка гайка на вакума.Като се внимава че вътре има пружина и може да изхвръкне просто се придържа с пръсти при последните обороти на отвиването.Та като се извади пружината при мен имаше подложени две или три шайби за да се втвърди пружинното усилие тоест по трудно вакума от карб. да придвижи лостовата система.Е махнах ги тези шайби и се получи малко по бързо достигане на + 5 градуса и съответно динамика.Имам намерение в последствие да сваля цялата работа и да подпиля отвора от вътре на делкото така че да може да се получава ъгъл повече от 5 градуса.
Заболяха ме пръстите вече.
За извор на информация ползвам Руски сайтове - имаше ги някъде написани.
Книгата не беше ли "Аз ремонтирам Лада"?
Моля всеки да сподели опита си.А за въпроси и подробноси отговарям на всеки който се интересува и до колкото мога разбира се.Все пак съм любител и не си вадя хляба с тази работа.
Айде чао за сега.



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: mladeja]  
АвторKing_Rat (Нерегистриран)
Публикувано01.02.02 22:16



Po-dobre idi do pyrvata morga i si kupi za 5-6 lv edin karburator za 1500S. Nomera mu po4va s 2106 - qwno za neq e razraboten. Ima si el. magniten klapah i mehani4no otvarqna na vtora klapa. 4ista rabota.



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: mladeja]  
Автор peizanina (simpatiaga)
Публикувано01.02.02 23:19



MLADEJ,
az nevidjah njakude tuka da se e pitalo za OZON karburator taka che vse pak ti mersi za uroka no az si go znam i proveri JIGULATA s kakuv karborator e i togava shte si govorim



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: King_Rat]  
Автор peizanina (simpatiaga)
Публикувано01.02.02 23:22



Ama razbirase be chovek s 2 izrechenija a ne kato "uchenija" da iznasja lekcii za neshto koeto nerazbira a samo chete



Тема Re: Бъзици по карбураторанови [re: Filo]  
Автор silent (някакъв)
Публикувано01.02.02 23:24



вода в или по точно водни пари..................идеята не е на някой..........а на мерцедес..........на до военните модели на мерцедес са се поставяли такива устройства за подаване водни пари към горивната смес.........след като днес не виждаш ни един мерцедес с такива устройства сети се сам какъв е ефекта........втората клапа на карбуратора се отваря не на определни обороти а от първата клапа след като премине определено положение.......което пък е следствие на положението на педала на газта............

незабележим



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.