Тема
|
Rabotna temperatura
|
|
Автор |
Mitterbauer (непознат
) |
Публикувано | 26.10.01 16:45 |
|
Zdraweyte!
Ot izwestno wreme se chudia normalno li e towa che ladata mi (140K km, '87 1500s, t.e. 21061) zagrawia samo do polowinata na skalata t.e. do okolo 75*C max, samo kogato popadna w zadrystwane ili kato izkachwam niakoi bair s prodyljitelno karane na treta ili wtora wyw po-wisoki oboroti, stiga do 90*C. Towa normalno li e? Shtoto primerno zabeliazah che na bashta mi bavareca zagraia do 90*C i prez cialoto wreme strelkata si mu stoi tam. Ne che dwete koli moje da se srawniawat de, no se chudeh dali wsichki ladi sa taka kato moiata ili moiata se dwiji nesto po-studena?
Bredwaritelno blagodaria za otgoworite!
|
|
|
Причини много:
- първо се сещам за термостата - ако е постоянно отворен ти работят и двата кръга но пък при сравнително топло време би трябвало да стигне работна температура от 90 градуса
- другото е центровката на запалването - ако е с голямо закъснение температурата от изгорялите газове се изхвърля навън от двигателя и грее аспуха даже съм виждал нажежени гърнета до червено.Това разбира се е опасно за двигателя защото прегряват изпускателните клапани
-Може да ти се е повредил вентилатора и да върти постоянно и да сваля работната температура
-може и уреда за показване на работната температура да не отчита вярно градусите.
Най-вероятно е термостата но и другите причини са възможни.Трябва да го провериш по следния начин:
Ако с пускането на двигателя температурата отива към радиатора и го загрява значи термостата е постоянно отворен и дори при голямо натоварване ,както си правил,двигателя не може да загрее.В случая трябва да се смени защото не добре загрял двигател харчи повече гориво и не работи устойчиво.
Успех при диагностиката и ремонта.
|
|
|
Mnogo blagodaria za otgowora!
Znachi ako prawilno razbiram rabotnata temperatura pri ladite syshto triabwa da e 90*C, taka li? Ako e taka, nai-weroiatnata pricina shte e termostata, wentiratora sys sigurnost ne raboti postoianno, proweril sam go, a i mu razpoznawam zwuka kogato se wkluchwa (a towa stawa dosta riadko, tiy kato riadko mi stiga do 90*C).
|
|
|
Mejdu drugoto na gaz mi harchi kam 14 na 100 gradsko, 10 na 100 izwangradsko, urkam ia kolkot moje.
|
|
|
Сигурно по високия ти разход в града се дължи на по ниската температура на двигателя.В града двиг.загрява по трудно поради късите разстояния.А извън града горе долу е добре моята средно харчи на газ 11 на сто но често минавам над 120 а там вече се отваря напълно клапата на втората степен и харча е голям.Сега съм си махнал пружината на вакумния привод на втората степен за да ускорява по добре.Но за карбуратора ще отворя нова тема когато съм готов с конкретни резолтати....
По книжка работната температура на двигателя е около 92 градуса.Тогава се включва вентилатора за охлаждане.А термостата в зависимост от екзепляра започва да отваря при 80 плюс минус 2 градуса а е отворен напълно при 94-96 градуса.
|
|
|
Da ti imam problema ;)))
Moita shtaiga obojava da zagriava ujasno barzo ;((( niama znachenie dali ia turkaliam na benzin ili na gaz .... redovno se kachva nad 90-te, dori kogato e po-studeno vremeto na vun. Dori i pri pusnata perka na 80 gradusa (iznesal sam si vkluchvaneto na perkata na kluche v kupeto - inache ne ia puska izobshto ili puk ne ia spira) pak kateri mnogo barzo, a ne ia tormozia na niska predavka s visoki oboroti ..... daite akul kakav i e problema?
10x ;)))
|
|
|
При теб може да е обратното.Тоест ако термостата е блокирал и не може да отвори върти само малкия кръг през двигателя и той загрява повече от необходимото.Второ ако е наливано само чешмяна вода имаш порядъчно количество котлен камък отложен по стените на охладителната система.Мисля че продават някакви добавки за прочестването на последната.Аз не съм пробвал но ако не е термостата можеш да пробваш.Друго което се сещам е че може охл.ситема да не е обезвъздушена тогава много бързо загрява че даже и прегрява.Как се сменява охладителна течност пише по книгите има една подробност.Хубаво е да качиш само предницата на някакъв байр например на тротоара кранчето на парното да е отворено и наливаш.След това палиш и ако загрява по бързо пак има въздушна възглавница.
Друго не се сещам сега но почни от термостата.Запали двиг. и го попипвай дали отва ря когато водата загрее.Ще се ориентираш по загряването там където е било студено. Успех.
|
|
Тема
|
Re: Rabotna temperatura
[re: mladeja]
|
|
Автор |
HlTMAN (The Darksoul) |
Публикувано | 16.11.01 10:48 |
|
Pri vuzdushna vuzglavnica v ohladitelnata sistema triabva da zagiava po-bavno mai ili sum v greshka ?
WWell BE COOL
HITMAN
|
|
|
Моето скромно мнение е че при възд.възгл. двиг. загрява много бързо и даже прегрява.И то на място на празен ход.Причината е че охлаждащата течност не се движи и загрява локално.Виждал съм го.Друго за което се сещам е че може и водната помпа да се е скапала но е малко вероятно.Другото е че радиатора ако от вън е заплескан не може да охлажда водата.Следва да се измие за предпочитане е на пароструйка.
|
|
Тема
|
Re: Rabotna temperatura
[re: mladeja]
|
|
Автор |
HlTMAN (The Darksoul) |
Публикувано | 16.11.01 22:55 |
|
Mozhe .. ne sporia biaha mi kazali obratnoto :)
WWell BE COOL
HITMAN
|
|