Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:19 28.09.24 
Я! Архивите са живи
   >> Интернавти 2002
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема айде и аз за целтанови  
Автор Плaмeн (мързелив едиот)
Публикувано16.03.02 18:52



на практика единствения отговор, който се дава като се постави този въпрос е:
"да се популяризира интернет".

да ама не (както казвашр бочаров), защото това не може да бъде цел на експеримент, това може да е цел на рекламна кампания.

евентуално най близкото, което може да се формулира подобно на горния отговор и да бъде цел на експеримент е:
"доколко по този начин може да се популяризира интернет" и да има някаква предложена методика, която ще даде отговор на този въпрос.
например какво е било интернет потреблението преди експеримента, какво след него, как евентуалното нарастване се различава от нормалното нарастване за същия период от време.

това което искам да кажа е, че целта на всеки експеримент е или да докаже нещо или да отговори на някакъв въпрос.
като предварително се описва използуваната методика и очаквания резултат.

доколкото в случая такова нещо няма, защо се използва думата експеримент за това което вие правите?

от вашето обяснение следва, че по-точното определение е рекламна или pr кампания.

Пламен


Тема Re: айде и аз за целтанови [re: Плaмeн]  
Автор Debora (без титла)
Публикувано16.03.02 19:02



Все си мисля, че и те не са наясно какво точно правят.
Явно чакат да минат 100те дни и тогава според случилото се да излязат с темата.

Пиците им свършиха, та няма да четем по дневниците че са закусвали пица, обаче ще четем как месят тесто.
Що ил не са им купили една машина за хляб, да не си изкълчи при месенето китките някой от двамата.



Тема Re: айде и аз за целтанови [re: Debora]  
Автор Илko ™ (®)
Публикувано16.03.02 19:21



Да можеш да месиш хляб в началото на 21 век си е голямо предимство.

Все пак ако не им потръгне с WEB дизайна винаги могат да отидат на работа в етногравския музей "Етъра" за да упражняват на практика знанията придобити по време на експеримента.



Тема Re: айде и аз за целтанови [re: Илko ™]  
Автор malkia (char *argv[])
Публикувано16.03.02 22:23



hehe - dobra idea :)

wsushnost ako ne drugo dvamata mozhe bi shte sa izkarali 100 naj-stranni i naj-populjarni dni za tjah....

Um tzaruwa, Um robuwa, Um belia delfin


Тема Re: айде и аз за целтанови [re: Плaмeн]  
Автор djsupermax ()
Публикувано18.03.02 23:04



Е, не. "Да се популяризира Интернет" в никакъв случай не е единствената цел на експеримента. Многократно и официално заявяваната основна цел е да се провери дали Интернет може да бъде работна, комуникационна и жизнена среда за хората. В съответствие с нея са изработени условията на експеримента /методиката, за която говориш/: 100 дни, никакви други комуникационни средства и прочее. Въпросът е: "Може ли да бъде или не може...?" Няма предпоставен отговор, който се цели предварително да се докаже. Ние не знаем дали може или не може. И експериментираме, за да проверим. Именно затова наистина става дума за експеримент.

Погрешното ти допускане, че това не е експеримент, а рекламна кампания, те води до следващата грешка. И дума не може да става за цел "доколко може да се популяризира Интернет" и да се следи Интернет потреблението преди и след експеримента. Това е просто абсурдно:)

Искаме да популяризираме какво прави и може да прави Интернет за хората и бизнеса, а не да рекламираме достъпа до Интернет. Интернет ВЪОБЩЕ не е сбор от няколко милиона сайта, както крайно погрешно смятат повечето хора. Това е изключително мощна технология, която тепърва ще промени коренно света и надали дори и 2% от ползващите Интернет си дават дори бегла сметка какво всъщност се случва пред очите им.

Хората на този форум например ползват Интернет и вероятно не отскоро. Те си мислят, че Интернет няма нужда да се популяризира, щото всички знаели какво е, ама бил скъп и затова го ползвали малцина /цитирам най-популярната теза, не че всички мислят толкова елементарно/. Не е евтин, спор няма. Но другото е изцяло погрешно схващане. Грешката е съвсем нормална. Като знаеш нещо отдавна и доста добре, то си мислиш, че и за другите е толкова елементарно, колкото за теб и че поради това всички го знаят. Но не е така.

Вижте данните - едва 14% от българите ползват интернет. Значи 86% не ползват. Силно се съмнявам огромната част от тях да знаят дори бегло какво е и как се ползва Интернет. /пример: Миналата седмица един любопитен таксиметров шофьор ме пита какво работя и аз му казах, че нещо там с Интернет. Той заразправя как отишъл в Интернет клуб да търси сайтове за запознанства с чужденки и колко се възмутил, като видял, че ги няма адресите на жените - пишело, че трябва да си плати такса. "Е, защо" вика. "Няма безплатен обяд. Няма и безплатно такси. Ти без пари ще ме возиш ли?" питам го. "Ама аз нали си плащам - дадох близо 3 лева в клуба!", възмущава се той. Обясних му, че са за връзката, а съдържанието понякога се плаща допълнително. Той - не: "Това са кръвопийци и мошеници! Нали в интернет е безплатно иначе?" Викам му "Не е. Това, дето го търсиш някой го е събрал първо като информация, създал е сайт, обновява го, поддържа го - е ти безплатно ли искаш да ти го даде? Ти като си си купил кола, нали не можеш да я караш без бензин и си плащаш и за него, даже всеки ден? Бензина е с пари. Същото е в интернет" "Кажи", вика, "поне адресите, нали това работиш, сигурно ги знаеш всичките, ама що не щеш да ми ги кажеш не мога да разбера". Автентичен диалог с човек, който поне малко знае английски, щом ровичка в чуждата част от нета, има мобилен телефон и GPRS. Какво според вас знаят за Интернет другите, които нямат тези "екстри"?/

От цитираните 14% над половината ползват единствено мейл, не и www. Обаче виж как реагират даже много хора на форума, които постоянно ползват Интернет. Първата им асоциация с Интернет е, че това е www. Иначе всеки ще ти каже "не, бе, разбира се, че знам разликата между двете". Но не я прави автоматично. А иначе като Ани писа, че Интернет бил "мощно оръжие" разни отворковци й се смяха съвсем искрено. Но ако им кажеш, че Ани е абсолютно права, а те не правят разлика между Интернет и луканка /девойката Дебора точно такъв паралел правеше:)/ - и гледай как ще те оплюят:)

Интернет НЕ Е просто сбор от сайтове, които изискват връзка и скъп компютър. Уж всички го знаят и мнозина пак не го разбират. Това е висока технология, ползата от която е огромна и чиито плодове могат да се ползват без въобще да ти трябва интернет връзка или да имаш компютър. Най-очевидното доказателство за това е Easycard. Обяснявал съм го вече, да не се повтарям и да не звуча рекламно. Който иска, лесно може да си го намери /и мнозина пак няма да знаят как.../.

Хората не са виновни, че не знаят или че бъркат. Просто някой трябва да им обясни. Ние използваме нещо любопитно, забавно и провокиращо вниманието като интернавтите, за да опитаме да им кажем много сериозни неща. Изобщо не сме сигурни, че можем да го направим. Или пък какъв ще бъде резултатът от това. И това ако не е експеримент - здраве му кажи:)

При това го правим с наши средства, на организаторите - няма спонсори, реклами, ТВ шоута. Ако беше ТВ шоу или реклама /интересно на какво - на сървис провайдър?! Кой?/, щяха ли да го подкрепят "Майкрософт", "Сиско" и БАИТ? Някой да е виждал такива големи и сериозни компании да се занимават с глупости или да рекламират в сапунена опера?

От друга страна такава мащабна задача като популяризирането на Интернет е действително и ПР кампания, спор по този въпрос не може да има. Само че ПР кампания не се прави така - всички, които го казаха това, са абсолютно прави. Те просто предположиха, че ние наистина правим някаква ПР кампания и очевидно хабер си нямаме как се прави тя, че отгоре на това ги и залъгваме, че уж правим нещо друго:) Не, знаем що е ПР. Но правим експеримент, затова ги няма основни елементи на ПР-а в него. Едновременно с това пробваме да видим дали ще успеем да направим и ПР /популяризиране в случая/ на Интернет. Тоест - пак експериментираме.

Трикът е в това, че няма трик. Има рационална цел - организаторите получават някаква реклама със самия факт, че са организатори на нещо, за което се говори, а не че нещо специално рекламират с това "нещо". Има и идеална цел - да популяризираме Интернет като използваме факта, че сме успели да привлечем внимание към експеримента. До момента е изпълнена рационалната цел - за "Интернавти 2002" се говори и то много. На хората им е интересно, замислят се, спорят, критикуват. Нататък ще опитаме да постигнем и идеалната цел. Ако успеем. И в двата случая ще сме доволни.

Ако пък Ани и Марин издържат 100 дни - е, това ще накара много повече хора да се замислят накъде отиваме всички ние като хора. Няма да е 100% доказателство на нищо - това означава, че конкретно те двамата са успели да издържат така 100 дни, а не, че всички могат или трябва така да живеят. Ако не издържат - това пак няма да е доказателство, че не може или не бива така да се живее. Няма да е някакъв провал на експеримента или на предварително приета концепция или идея.

Този експеримент е много по-голям от Ани и Марин или от организаторите си. Той повдига много интересни въпроси за обществото ни като цяло. Не искам пък и да мисля за научни, психологически, народопсихологически и всякакви други аспекти, които има. Не е по силите ни и се отказахме от тях. Поне този път:)



Тема Re: айде и аз за целтанови [re: djsupermax]  
Автор lntel_lnside (Designed for Wi)
Публикувано18.03.02 23:44



Da be, samo s internet a? Ja kwo e napisal Marin:

Жалко, че няма как да подаря по една роза на трите най-важни жени в моя живота - приятелката ми , майка ми и сестра ми. По-късно вечерта ще им се обадя по телефона, дано да са си вкъщи!

Viva Microsoft


Тема Re: айде и аз за целтанови [re: djsupermax]  
Автор Илko ™ (®)
Публикувано19.03.02 00:05



Какво да кажа ...

Първо четем " ... Многократно и официално заявяваната основна цел е да се провери дали Интернет може да бъде работна, комуникационна и жизнена среда за хората ... "
А после " ... Ако пък Ани и Марин издържат 100 дни - е, това ще накара много повече хора да се замислят накъде отиваме всички ние като хора. Няма да е 100% доказателство на нищо - това означава, че конкретно те двамата са успели да издържат така 100 дни, а не, че всички могат или трябва така да живеят. Ако не издържат - това пак няма да е доказателство, че не може или не бива така да се живее. Няма да е някакъв провал на експеримента или на предварително приета концепция или идея ... "

Нещо ви куца формулировката на целите. Какво все пак експериментирате ? Вие вече сте си направили изводите и в двата случая и винаги експеримента ви е успешен. Всъщност кога ще е неуспешен ?

Може би след този експеримент ще направите нов с различни условия (на друг етаж, други РС-та, друга скорост на връзката към интернет или други хора) за да раберете кой е оптималния вариант ?

Може ли ако не е тайна да публикувате тази прословута методика за да можем и ние не толкова напредналите в интернавстването да разберем за какво иде реч. Интересно ми е защо точно сто дни, защо без никакъв друг достъп към света, защо с предварително заредена храна, защо момче и момиче, защо точно WEB дизайнери, защо в апартамент а не в къща и много други защо. Не ми отговаряйте конкретно на въпросите - публикувайте методиката, мисля че ще е полезно да анализираме всички правила по които вие смятате, че е редно да се прави подобен експеримент.



Тема Re: айде и аз за целта [re: djsupermax]  
Автор Плaмeн (мързелив едиот)
Публикувано19.03.02 00:49



много интересно, непрекъснато твърдите, че популяризирането не е единствената и даже не е най-важната цел, но като се изключи първия параграф, по-нататък, пак само за популяризиране се говори.

така че каквото и да се твърди, докато няма повече данни за целта и за методиката по която ще се оценяват резултатите, никой не може да ме убеди, че това е експеримент.

просто за мен популяризирането не може да бъде цел на експеримент, може да е цел на нещо друго.

и недейте да разправята, че сега го правите и накрая ще видите какви са резултатите, и всъщност това е целта да се видят какви са тия резултати,
защото в края на краищата да се видят какви ще са резултатите в един експеримент не е важно, важното е тези резултати да бъдат анализирани съгласно някакви критерии. а за тези критерии информацията е 0.

естествено доколкото вие си харчите вашите пари, изобщо не сте длъжни да информирате за целите и критериите, но тогава защо вдигате всичкия тоя шум?

Пламен

Редактирано от Плaмeн на 19.03.02 00:51.



Тема Re: айде и аз за целтанови [re: lntel_lnside]  
Автор Mopфиyc (матричар)
Публикувано19.03.02 11:13



Ti za net2phone tehnologiata 4uwal li si ? eto ti ne6to razli4no ot www & mail

Welcome to the real world


Тема Re: айде и аз за целтанови [re: Mopфиyc]  
Автор lntel_lnside (Designed for Wi)
Публикувано19.03.02 17:45



Abe chuval sam i sam polzwal takwiz raboti, ama ne mi kazwaj che internaftite si njamat njakoj gsm-che tam.


Viva Microsoft



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.