|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Речник II
|
|
Автор |
!S (непознат
) |
Публикувано | 13.05.03 09:02 |
|
Само за десетина дни обемът на моя българо-български правописен речник нарастна почти два пъти. Този факт, честно казано, предизвиква у мен само тревога. Смешното се изпари, остана тъжното, страшното. Неграмотността, а значи и простотията расте.
Господа българисти, литератори, преподаватели по българска граматика и литература. ОБВИНЯВАМ ви, че не си вършите добре работата, учейки нашите деца на четмо и писмо. Работа, за която ВИЕ получавате заплати, премии, осигуровки от НАШИТЕ данъци. Работата , на която сте се обрекли Вие не я вършите както би трябвало! Как иначе да си обясня факта, че хора с толкова слаба езикова култура са преминавали и преминават в по-горни класове, респективно завършват училище? Защото за голяма част от грешките, които съм събрал в този "речник", автоматично трябва да се пише оценка "слаб 2", нали? Как, ако не с несвършена ваша работа мога да си обясня факта, че значителна част от днешните ученици не могат дори правилно да конструират едно нормално собствено изречение или фраза, пък било то и псувня, да формулират една мисъл, пък била тя и нецензурна?
Господа родители, вие, които купувате на децата си компютри, ДВД-плеери, телевизори с плоски екрани, които им давате пари за компютърни клубове. Купувайте им книги, настоявайте да ги четат, особено класика! Езикова култура се възпитава много по-лесно и много по-ефикасно чрез тях. Филмите, компютърните игри трудно ще научат децата ви да пишат грамотно, да изразяват правилно мислите си, а и изобщо да мислят културно... Защото не е срамно да нямаш компютър или модерна видеоуредба в къщи, но да си неграмотен е ПОЗОР!
Така мисля аз, а вие?
АНфУра АМфОра
АрхимеТ АрхимеД
БАлха БЪлха
БеС БеЗ
АбУруген абОриген
БлагоевграТ БлагоевграД
БогаДство БогаТство
БОдалкам БУдалкам
БоМбонче БоНбонче (в ник)
БОтилка БУтилка
ВАзможно ВЪзможно
ВАрви ВЪрви
ВАрху вЪрху
Вашта вашата (или поне ваща)
ВмЕрисан ВмИрисан
ВрАщам ВрЪщам
ВъпроЗ въпроС
ГЕнеколога ГИнеколога (в ник)
ГеограВска ГеограФска
ГергЙовден ГергЬовден
ГОберка ГУберка
ГоспоТ ГоспоД
ГугуДкти ГугуТки
ДАлбока ДЪлбока
ДАрвета ДЪрвета
ДОховит ДУховит
ЗаСка ЗаЗка – марка автомобил
ЗаблОдена ЗаблУдена
Збърка Сбърка
Здобрили Сдобрили
Згрешиш Сгрешиш
Иба Еба
ИзведнъШ ИзведнъЖ
ИЗкам иСкам
ИзпраЗкам изпраСкам
ИзрУд ИзрОд
ИнсталирВА инсталира
ИСгониш иЗгониш
ИСказа иЗсказа
ИСкарваш ИЗкарваш
Искачам иЗскачам
ИСключение ИЗключение
Ислуша иЗслуша
ИСпити иЗпити
ИСползвам иЗползвам
КАде кЪде
КамОфлажна КамУфлажна
КирЕлица КирИлица
КлонинК КлонинГ
КолеШке колеЖке
КомОнистически КомУнистически
КОпувам КУпувам
КрАв крЪв
КУмин КОмин
КЪмшик КАмшик
ЛИЗбийка лЕСбийка 
МадриТ МадриД
МАже мЪже
МАлчиш мЪлчиш
МаниЯк маниАк
МЕнАпулираш МАнИпулираш
МразЕш мразИш
МрАсник мрЪсник
МУтика МОтика
НатОрален НатУрален
НевАУражено НевЪОражено
НевръЗни НевръСТни
НеобОзданата НеобУзданата (в ник)
НИкрофил нЕкрофил
ОбЕвявам обЯвявам
Обеди Убеди
Обие Убие
Обия Убия
Оваслиси У вас ли си 
Одавя Удавя
Одарена Ударена
Одарихме Ударихме
Одобно Удобно
ОплашЕш УплашИш 
ОПща ОБща
Оредена Уредена
Оредим Уредим
Ослужа Услужа
ОсобенНо Особено
Осойница Усойница
Оспокоителна Успокоителна
Оспокоих Успокоих
Оста Уста
ОткАде от Къде
Оточнен Уточнен
ОФСа ОВЦа 
ОхлЬОв ОхлЮв 
ПенЕцилин пеНицилин
ПИдИрас ПЕдЕрасТ 
ПлАт плЪт
ПледУария ПледОария
ПогАделичкам погЪделичкам
ПозЪвартя позАвъртя
ПовоТ ПовоД
ПрЕбирам ПрИбирам
ПредвиТ предвдиД
ПредОпреждавам ПредУпреждавам
ПрЕличам ПрИличам
ПрЕписвам Приписвам(употребено в смисъл набеждавам за нещо)
ПрИнесем прЕнесем
ПришАлец пришЪлец
ПрокОрор ПрокУрор
ПрякУр ПрякОр
ПУмиар пОмиЯр 
РОгатни РУгатни
РозАв РозОв
РОмънец РУмънец
САбуждам СЪбуждам
САрце СЪрце
СЕликон СИликон
СигОрен СигУрен
СигОрно СигУрно
СлеТ СлеД
СмотлЙО СмотлЬо
СтриптизИора СтриптизЬора (в ник)
СФинско СВинско
СъбУта СъбОта
СъдиАта съдиЯта
СъжЕлявам СъжАлявам
СЪнтиметър САнтиметър
СъШТУ СъЩО 
ТеВтер ТеФтер
ТОлуп тУлуп
ТУблерон ТОблерон
ТЪкава ТАкава
Убичам Обичам
Убъркано Объркано
Убърна Обърна
Угледай Огледай
Улово Олово
Улекне Олекне
УмАлчали УмЪлчали
УнУва ОнОва 
Уригинал Оригинал
Усран Осран
Утивам Отивам
Утидем Отидем
УтИшила УтЕшила
Учите Очите
ФОнийки ФУнийки
чесно ЧесТно
ШТо Що
яШ Яж
| |
Тема
|
Re: Речник II
[re: !S]
|
|
Автор |
gali (по-малкоядосана) |
Публикувано | 13.05.03 22:01 |
|
На една родителска среща във връзка с матурите, преподавателката по литература на 12 "А" клас - елитна паралелка, порицава Христо, че системно не се подготвя,... абе много проблеми си имахме с тоя човек. Майката Мариела Георгиева - тогава библиотекар (страж на знанието ли беше?) в училището и общински съветник, отговаря със следните думи: "И мъжът ми не е чел, но стана човек. "
Как един учител да стимулира децата да учат, след като мързелът им се поощрява от родителите?
П.П
ОБВИНЯВАМЕ ви се пише или на нов ред
ОБВИНЯВАМЕ ВИ
или на същия ред: Обвиняваме Ви
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
Тема
|
Re: Речник II
[re: !S]
|
|
Автор |
gali (по-малкоядосана) |
Публикувано | 13.05.03 22:17 |
|
Ха, та днес имахме педагогически съвет, нека поне си го излея, стига все учителите сме виновни.
1. По закон ако ученикът допусне15 неизвинени отсъствия, майката губи правото на стипендия и детски или каквито там помощи се дават. Това е първия начин да се накара родителят да обърне внимание на детето и да се поинтересува защо семейството губи ок. 50 лв на месец. По мои наблюдения на родителите, особено тези с високи доходи - голямото дубрутро, това не им прави впечатление.
2. Много родители, поради голямата безработица - не по наша вина, са по гурбет - работят в чужбина, децата са оставени на баби и общо взето са без контрол. Работят като сервитьори по заведения или интернет зали, системно не си доспиват, не остава време за подготовка на уроците. Ние ли караме децата да работят до 3-4 сутринта??
3. След като министър атанасов - да ме прощава,не си заслужава главната буква, позволи родители и ученици да му се качат на главата и да го манипулират, положението ни стана още по-тежко, понеже към нас изискванията останаха, а децата са с впечатление, че могат да постигнат всичко, без да учат.
4. За тазгодишните дипломи - при прием в университет се вземат само балообразуващи оценки, май единствено русенски университет взема и общия успех от дипломата, такаоще веднъж стимулирамедецата да не учат - достатъчно еученикът да има отличен по 2 учебни предмета, другитеоценки са без никакво значение!!!
5. хайде друг път, много се ядосах вече
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
Тема
|
Re: Речник II
[re: gali]
|
|
Автор | Standby (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 09:22 |
|
Ne se qdoswai nqma smisal!
Edwa li o4akwa6 kogato cqloto stado se zagubi samo wa6ata owca /obrazowanieto/ da se warne ...
I az taka se qdoswah na suma ti gluposti slujebni no wzeh 4e pretrapnah... i po dobre - sega se sprawqm s ne6tata mnogo po lesno :)
| |
Тема
|
:-Р
[re: !S]
|
|
Автор | Kopekтop (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 11:06 |
|
Да знаеш, че се пише "изказа", а не "изСказа", "невъоръжен", а не "невъорАжен", "откъде" , а не "от къде", "предвид", а не "предвдид"
| |
Тема
|
Re: Речник II
[re: !S]
|
|
Автор |
gali (по-малкоядосана) |
Публикувано | 14.05.03 13:27 |
|
Днес Бюлент и Иван от 12 "А" се явиха на училище в нетрезво състояние. Нима учител им е дал пари за алкохол и е спял спокойно, докато синът му цяла нощ е скитал по улиците или е пил под някоя маса?
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
Тема
|
Re: Речник II
[re: !S]
|
|
Автор | cвиднa (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 15:15 |
|
Съгласна съм в общи линии с гореизложеното. Но в никакъв случай не смятам,
че само и единствено българските учители, преподаватели и българисти трябва да носят цялата вина относно всеобщото изпадане на децата в мрака
на неграмотността. Причините са комплексни и не искам да занимавам публиката с такива до болка познати анализи и съждения.
Но винаги ще ме възмущава и учудва как от така наречените чужди демокрации ние винаги възприемаме най-лошото. През тоталитарните години
негодувахме срещу униформите - сега те отново ще бъдат върнати. Което, честно казано, ме радва. Така съревнованието кой е по-марково облечен и т.н. може и да понамалее. За съжаление обаче, битието наистина определя
съзнанието - и поради тази причина още дълго време, по мое мнение, ще се
обръща по-голямо внимание на материални придобивки от рода на ДВД-системи за домашно кино, супер-ултра-скоростни и модерни компютри и прочие, а не на глупави дреболии от сорта на това колко и какви книги си прочел...
Но хубаво е, че тревожната лампичка просветва... Има все още загрижени и
ГРАМОТНИ хора.
| |
Тема
|
И какво от това?!...
[re: cвиднa]
|
|
Автор | Aз (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.05.03 13:41 |
|
Според теб кой живее по-добре, тоя, дето е грамотен и няма екстрите, които се споменаха и непрекъснато философства над нещата от живота и както са казали китайците "със знанието трупа печал" или тоя, дето е прост, ама не му пука и си има всичко и си гледа кефа, м?
| |
Тема
|
Re: И какво от това?!...
[re: Aз]
|
|
Автор | cвиднa (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.03 15:20 |
|
Сам си отговори на това питане, драги Аз... И сам потърси субекти, които носят в себе си отговорите - и от двата типа... А и понеже виждам, че си на `ти` с елементите на китайската мъдрост, ще ти цитирам и аз една : човек е сляп за хубавите неща в битието си, докато нещо не го застраши...
| |
Тема
|
Re: И какво от това?!...
[re: Aз]
|
|
Автор | Mинaвaщa (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.03 16:35 |
|
....защо ми се струва, че поставяш нещата алтернативно? Според теб невъзможно ли е да си грамотен, но и да имаш въпросните екстри и да живееш добре?
Задължително условие май е според теб да си прост, за да "си гледаш кефа"...
Хем "кефът" при грамотните е къде-къде по-КЕФ!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|