Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:34 03.11.25 
Автомобили
   >> Honda
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Въпроси за Хонда(CRX)нови  
Автор KickingKing (TheImmortalKing)
Публикувано24.03.05 02:46



Lok-Na-Rok!

Бих искал да ви запитам това онова както и да ви чуя мнението. В момента притежавам кола, но ми се струва, че към лятото бих желал да я заменя за Honda CRX. Но аз желая точно определен модел. Когато купувах сегашната ми кола имах възможността да си купя CRX от 86-87(850кг - 140к.с.), но нещо не ми грабна окото. Не ми затупка сърцето така да се каже.
А ето какво ми хваща окото:


Това е снимано в София в кв.Д.
Та какво търся аз? Доколкото виждам на тази кола пише Vtec. Е да ама дали е така или не не знам. Не за друго ами съм виждла такива дето уж са Vtec но само с един ауспух. Горе долу същата кола я има и в Младост-1, само че синя и отново изглежда готино кат тая.
Друго, което я различава от останалите е в задницата има прозрачно "прозорче" на което пише CRX. Още има и шибидах, който при тази беше прозрачен(при синята не знам).
Та ето какво знам за тази кола:
1. Хонда
2. CRX
Ето какво предполагам за тази кола:
1. Vtec
2. Година на производство 1990г.

Моля ви да кажете прав ли съм до тук. След това и (1)какво ви е мнението за тази кола.
Също бих ви помолил с (2)една дума да кажете частите за хондите(и в частност тази) скъпи ли са сравнение примерно с Форд.
И като последно(3) за колко мислите, че мога да намеря тази кола след половин година(като пари де :Р).

Благодаря ви предварително!

Hail and Kill

Kicking King

Тема Re: Въпроси за Хонда(CRX)нови [re: KickingKing]  
Автор Borislav (Анти)
Публикувано30.03.05 22:36



Този модел излезе 1988 и аз купих една от тях същата година (в САЩ).
Както вече казах в друга бележка, колата беше на около 400000 км, когато беше разбита при катастрофа след 12 години.
Бил съм с нея по места в планините, където само джипове ходят, блъскал съм я около 2 години из Мексико и до края харчеше около 6,5 литра на 100км. Никакви повреди. Само смених предни ротори на около 200000 км и алтернатор.



Тема Най-накрая... Благодарсконови [re: Borislav]  
Автор KickingKing (TheImmortalKing)
Публикувано01.04.05 01:35



Lok-Tar!

6.5 градско? Блаа или извънградско? Ами май модела е 88-91г. доколкото разбрах(изръчках се в нета). Можеш ли да ми дадеш някакви съвети като отида да си купувам на какво да обърна внимание(всички да дават съветите де :)).

Hail and Kill

Kicking King


Тема Re: Най-накрая... Благодарсконови [re: KickingKing]  
Автор Borislav (Анти)
Публикувано02.04.05 01:26



Градското беше около литър повече.
Този вид са два основни модела. Единият е CRX HF, който е с най-лекото шаси на Хонда и най-економичния.
Другият модел е СRX Si, който е по-мощен.
Разновидностите са с ръчни скорости (5 ск.), автоматик, климатик, с електрически прозорци.
Има малка разлика във вратите и страничните прозорци между HF и Si. Иначе всичко друго е взаимозаменяемо.
Някякъв идиот беше ми разбил страничното стъкло и го смених с едно от моргата (Хонда морга). Когато го купувах, собственика ме питаше дали не искам и един мотор. Оплакваше се, че никой не купува моторите, защото не се развалят.
Наистина двора беше пълен с мотори.



Тема me = dumbнови [re: Borislav]  
Автор KickingKing (TheImmortalKing)
Публикувано03.04.05 15:06



Lok-Tar!

Хммм много благодаря за отговорите ти. Но ще ти задам още един въпрос, който ще звучи много глупаво :)
За същесвтуването на Si знам. За HF не бях чувал, но бях 100% сигурен, че има и друг освен Si :)) Обаче аз искам точно такъв като на снимката. И понеже през тия години те имат 1000 вида CRX и на мене много не ми е ясно положението. За това бих те попитал Si и HF и двата ли са VTEC(аз искам VTEC) и този който си имал също ли е бил VTEC.
Също така какви точно са ралзиките в вратите и прозорците?

Е те станаха два въпроса :) Но се надявам да ми отговориш :)
Благодаря предварително!

Hail and Kill

Kicking King


Тема Re: Въпроси за Хонда(CRX)нови [re: KickingKing]  
Автор ADH-HondaМодератор (УНИКАЛЕН !)
Публикувано04.04.05 09:44



Това от снимките ти е CRX ЕЕ8 - 2-а генерация с B16A1 мотор (1,6 DOHC VTEC 150 коня). За Европа е наричана "CRX i-VT". Тази кола е предлагана само 1990-а, 1991-а и малко от 1992-а година и то САМО за Европа и Япония (за Япония има малко разлики и модела е наричан "CRX SiR"). Нещата за които ти говори "Борислав" в случая теб Не те интересуват, по простата причина че той говори за Американски модели, а там нещата са доста по-различни (за САЩ и Канада CRX ЕЕ8 - т.е. с VTEC мотора 150 коня, НЕ Е предлаган) !!!
А CRX EE8 е коренно различен на дизайн от "обикновените" CRX 2-а генерация ED9.

Мнението ми за тази кола........... това е УНИКАТ !!! CRX ЕЕ8 e толкова рядко срещана кола (особено пък тези които са останали в оригинален вид и са що - годе запазени) че си нямаш на идея ! Това е буквално казано УНИКАТ !!! Ако ти падне възможност за такава и по мотор е ОК - взимай я ! Това е МАНИЯ ! Зависи и за какви пари говорим де
Това за сравнението на цените на части с Форд - NO COMMENT CRX е псевдо спортма бегачка, но от НАЙ-добрите ! Т.е. казано на по-човешки език, един сравнително ДОБРЕ направен спортен автомобил с предно предаване. Да се сравнява с ФОРД (говоря за моделите от среден клас, изключвам модели като Мустанг, PROBE и т.н. ) е просто СМЕШНО ! НЕможе да сравняваш КОН с МАГАРЕ, за каквото и да става дума.
А за колко можеш да намериш такава - труден въпрос Тези коли просто НЕ се намират, това е ! И ако евентуално се намери ще е или издухана и ще става само за скраб или ще е някой музеен експонат, запазен, лъскав, като нов.... но ще е и цифра. Просто всичко зависи. Прави си сметка - CRX ED9 (т.е. обикновените 2-ра генерация CRX-и) се движат от 3 до 6 бона в зависимост от годината, екстрите и състоянието. Това е пазарната цена ! CRX EE8 е както вече се повтарям много по-рядко срещана ! Ти си прави сметка за колко може да се намери (ако въобще се намери за продан такава кола). Но една цена от 5 до 8 хиляди лева за един сравнително запазен и добър екземпляр, НЕ би трябвало да те стряска (макар че звучи налудничево, как такава малка кола, на 15+ години струва такива цифри.... , така е, НО - това е положението).

Общо взето... това е.

ПС: CRX EE8 тежи НЕзареден към 950 - 1000 кг, в зависимост от това дали има Климатик. Т.е., не е чак толкоз лек колкото си мислиш Всички приказват че "японска кола върви, защото мотора и високо оборо0тен и тънка ламарина, лека е" - глупости на търкалета Митове и легенди и простотии. CRX ЕЕ8 си тежи нормално за кола с тези габарити и т.н., НЕ Е правена от стъклопласт че да е лека на перце. Но е направена ! Това е кола за МАНИЯЦИ, НЕ Е направена за посредствени (колкото и смешно да звучи на някои затова, колко много я превъзнасям тази стара Хонда) шофъори. Това е



Тема Re: me = dumbнови [re: KickingKing]  
Автор Borislav (Анти)
Публикувано04.04.05 15:48



Модераторът отговори по-добре от мен
За разликата в прозорците не знам точно каква е. Аз и не питах.
Каросерията на всичките CRX (външно) е една и съща на вид.
Някои хора тук в САЩ слагат Vtec и разни друго джаджи и цените на такива коли е около 6000 долара.
Официално по-мощните двигатели не бяха внасяни в САЩ, защото колите не могат да се продават в някои щати (примерно Калифорния), където пазара е най-голям.
За сравнение с Форд не може да се говори. Трябва да сравняваш една и съща конфигурация, мощност, кубатура и т.н. А за CRX-а трудно може да се намери подобен модел от друга фирма, с който може да го сравняваш. То е горе-долу уникална кола. И мен все още ме човърка мисълта пак да взема една



Тема Мнооо благодарско :)нови [re: ADH-Honda]  
Автор KickingKing (TheImmortalKing)
Публикувано05.04.05 03:22



Lok-Na-Rok!

Благодаря ADH-Honda!!!
Бих казал, че получих доста пълно инфо за това, което ме интересуваше.

Все пак с Борислав мисля, че не сте ме разбрали правилно за някой неща :) Примерно за сравнението с частите. Знам, че разлика има, но питах примерно ако въздушен филтър за моя Форд е 10лв(примерно щото още не съм купувал, но мисля, че е около 7-8лв.), то колко ще е за дадения CRX.

За цената на тази кола мислех, че е около 5-6хил. лв и явно съм познал горе долу. 8к. няма да дам, но 6к. бих дал :)

Иначе мисля, че колата ще ми пасне доста добре и от това, което си написал още повече се обеждавам. Единственото ми изискване е да има шибедах хехех :) Е и другите екстри няма да са зле, като на климатика не държа. Надявам се 6000лв да ми стигнат за това.

Междудругото колкото съм гледал технически характеристики тежи дори 1100кг :) Но от колите, които съм карал съм виждал огромна разлика м/у две коли 1300кг 1.8 бензин. Просто от небето до земята, а кубатурата и тежестта са едни и същи. Така че мисля, че тежестта не играе толкова голяма роля, колкото как е направена да не забравяме и другите и качества.

Честно казано интериора на EE8 ми харесва. За разлика от '86, която не ми хареса(имах възможност да си купя такава, която междудругото беше с калници от стъклопласт и тежеше 850кг. - 300 по-малко от тази, а беше 140к.с. Стори ми се прекалено много за мойте възможностти и се отказах(не само поради тази причина де)). За ЕЕ8 обаче четох много добри отзиви. Включително и за двигателя. Пишеше, че върви много харчи малко и т.н и т.н.

Принципно ако нямам пари за ЕЕ8 най-вероятно ще си взема Toyota MR2 от най-старите('89 май се пада), но временно докато сабера пари за ЕЕ8(ако не ми стигат). Благодаря ви, че ми помогнахте с подробната информация. Ако искате да напишете още нещо бих се радвал :))

П.П.: "псевдо спортна кола" звучи много шантаво. Аз я възприемам по-скоро като Civic с заводски тунинг и coupe версия + още нещо :Р Абе CRX си е CRX. До сега обаче не съм карал 150 коня, 1100кг. кола. Принципно карам спокойно, но като всеки си имам моменти на "юркане". До сега най-мощната кола, с която съм го правил е била 1300кг - 122к.с. с ABS и т.н. Мислите ли, че ще имам проблеми. Четох някъде, че ЕЕ8 имал проблеми при мокрото(върти гуми). Изобщо някой карал ли е тази или другата спомената от мен CRX?

П.П.2: Когато щях да купувам онзи CRX гледах 2 такива. Единият собственик си обичаше колата и ми разказа това онова за нея. Спомена нещо, че VTEC не работели много добре и имали проблеми при студено време. Дали това е вярно? За пример той ми даде EE8 от Младост 1а. Каза, че със собственикът се познават и т.н.

Hail and Kill

Kicking King


Тема Re: Мнооо благодарско :)нови [re: KickingKing]  
Автор ADH-HondaМодератор (УНИКАЛЕН !)
Публикувано05.04.05 11:40




Въздушния филтър е около 30-ина лв, може и повече да е... Но НЕ виждам смисъла затова да се брпоят буквално казано стотинките за такива неща, които се сменят веднъж на 20 000 км примерно, щом за консумативите до такава степен ще се обръща внимание затова колко струват, какво ли ще е при някоя по-сериозна част. То по тая логика, по-добре да НЕ си купува кола човек, че като се замисли ще е супер яка набутвация.... (което си е и самата истина ).

CRX ЕЕ8 има стандартно Ел. шибидах, както и ел. стъкла, ел. огледала... Именно това са тези дребни детаилчета които го отличават от обикновените CRX 2-а ген. (ED9) - че стандартно е оборудван с пълния ел. пакет, както и кожените седалки (докато при ED9 НЕ са от кожа, а от плат някакъв) и че при ЕЕ8 на таблото НЯМА велурени апликации както при ED9
Имай напредвид че, такъв модел CRX НИКОГА НЕ Е предлаган с хидравлика на волана, т.е. - ще поразвиваш яки бицепси, особено ако има яки джанти Само CRX 3-ата генерация (наричан още като "Del Sol") е оборудван сериино с хидравлика на волана. Същото се отнася и за ABS системата - CRX 2-а генерация е с 4 дискови сприачки, но НЯМА ABS. Само при CRX 3-а ген. Дел Сол е предлаган сериино ABS и то за топ версията с B16A2 мотор - 160 коня.

Интериора на ЕЕ8 си е почти същия като интериора на ED9 - разликата са тези дребни детайли които изброих по-нагоре. Това си е CRX 2-а генерация (предлагана от 1987-а до 1992-а). Докато ти вече започваш да споменаваш и 1-вата генерация CRX (модел от 1983-а до 1987-а) Те наистина са с пластмасови калници и доста по-леки от наследниците си (наистина са към 780 - 800 кг) И на CRX 1-а ген НЕ Е слаган мотор 140 коня (а впрочем и на никой CRX НЕ Е слаган двигател с мощност точно 140 коня ). Слаган е ZC1 (1.6 16V DOHC, пълна инжекция) който е 125 коня.

НЕможе да се опише какво е усещането да караш кола с такъв мотор още повече. Просто трябва да го усетиш. Няма думи подобно изживяване НЕ го сравнявай с кола 1300 кила и 122 коня (ако пък и говориш за 190-ка...) - просто.... тук НЕ става въпрос за цифри на килограми, конски сили и т.н. Тук става дума за....... (ще прозвучи много смешно и детско ) МАГИЯ Самото усещане че си седнал в тази кола, че едва ли не си легнал на пътя, самото усещане на НЕ шумоизолираност и как всичкия звук на мотора влиза в купето ...... а пък самият звук от двигателя е просто НЕсравним !!! Нямаш си и на идея този мотор какъв звук издава, дори и напълно сериен вариант (БЕЗ да е с;ложен "спортен" въздушен филтър, без да е сменена изпускателната система) ! Като го подкараш - 1500, 2000, 2500 оборота.... всичко е нормално, като в друга, "обикновена" Хонда. Продължаваш да ускоряваш - 4000 оборота , 4500, 5000 .......... и изведнъж - около 5500 - 6000 оборота звука на мотора се променя !!! Изведнъж, това става друг мотор - започва вече да ръмжи уникално, НЕСРАВНИМО С НИЩО ДРУГО ! Тягата, ускорението която те лепи (в буквалния смисъл на думата) за седалката също става по-силно ! Така до 8000 оборота (и малко отгоре) продължавай да искоряваш с този автомобил Просто.......... НЕможе да се опише, трябва сам да го изпиташ и тогава ще ме разбереш за какво говоря и се опитвам да обяснявам УНИКАЛНО Е ПРОСТО

А по принцип, CRX си е точно това - спортна версия на СИВИК-а CRX 1-а, 2-а и 3-а генерация (Del Sol) са спортни версии на Сивици, съответно 3-а, 4-а и 5-а генерация. Общо взето, еднакви коли, на една и съща платформа, само че при CIVIC се е конструирал повече за практични нужди, докато при CRX моделите - там е залегнато САМО върху предните две седалки (задните до такава степен се игнорират, че при последния модел - Del Sol, те вече липсват изцяло) и кефа на двама души. Затова под "псевдо" имах предвид че, реално погледнато, това си е една малка (няма и 4 метра дължина), градска кола. Но е така направена като удобство, като ергономия, като ДИЗАЙН най-вече, че имаш чувството че си се качил в една расова бегачка от най-висок калибър. А двигателите пък още повече подсилват тази магия

Коментара ми относно последния ти абзац.... какво да ти кажа Онзи който ти е казал че VTEC системата НЕ работила много добре, особено при студено време - това си има следните обяснение
1-во - това е всезнаещ факт че, докато НЕ Е загрял мотора и НЕ Е достигнал оптималната температура на охладителната течност и НАЙ-вече на маслото, VTEC системата НЯМА да работи. Просто така е конструирано (все пак, тези допълнителни "гърбици" на разпр. вал(ове) при VTEC двигателите се задействат/активират именно чрез маслото на двигателя ). Така че това НЕ Е някакъв конструктивен или фабричен дефект - просто така е измислено, защото и реално погледнато - дали е VTEC или не, дали въобще ще е Хондов двигател или някакъв друг - НЯМА значение, той докато е студен и НЕ Е загрял - НЕтрябва да се чанчи, НЕтрябва да се "реже" ! Само малоумник и душманин кара така кола - докато е студена да я тумби до дупка

2-ро - за да бачка като хората и да се запази за максимално дълъг живот един Хондов мотор с VTEC система, трябва задължително да има високи изисквания към МАСЛОТО и ОХЛАДИТЕЛНАТА ТЕЧНОСТ (и най-вече към маслото). НЕ само че маслото трябва да се сменя на интервал от НЕ повече от 10 000км пробег, ами трябва и да се използва точно такова, каквото е описано в книжката на автомобила. Или казано накратко - трябва да е хубаво (скъпо ) масло ! НЕможе да се кара тая кола с М10Д или Диона Просто ще ебеш майката на тоя мотор за отрицателно време, а кофтито е че повечето такива машини които са в БГ са именно по този начин прецакани За съжаление, българина е МЪРЛЯЧ по отношение на подръжка и експлоатация на автомобил, но както и да е - няма да намесваме тая тема на разговор.

Докато самата VTEC система, това усложняване на газоразпределителния механизъм - това е система която съществува от вече 16 години, произведени са МИЛИОНИ такива двигатели, официално досега НИКОГА НЕ Е споменавано че, VTEC система е дала отказ, че се е скапала и т.н. Това НЕ го казвам Аз - Аз съм Никой Това го казват световните специализирани Авто издания ! Няма какво да добавя повече

Редактирано от ADH-Honda на 05.04.05 11:45.



Тема Re: Мнооо благодарско :) [re: KickingKing]  
Автор PARADOX_sf (пристрастен)
Публикувано08.04.05 21:38



Предложих ти црх 2-ра генерация 1,6 втек 150 коня за 5000лв ама ти нещо си затрая...
Давай го тоя форд на някой, но според мен црх-а не може да се третира като основна кола освен ако не си на 20 например.


DOHC VTEC



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.