| 
	
 | 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     разход на масло...???? 
 | 
 
 |  
| Автор | 
begamot (непознат) |  
| Публикувано | 05.06.03 15:52 |  
             |  
           | 
            
           
  здравейте на всички......
 имам едно питане във връзка с разхода на масло:
 
 1.колко масло според вас е нормално да харчи моя мотор D15Z6..???..до сега съм минал към 4000км и си е хапнала масълце.....
 за мен е интересно дали това е нормално за хонда,защото тя все пак работи в доста високи обороти...от друга страна съм чувал че хонда не яде масло......
 2.ако не е нормално какъв може да е проблема...????
 за уточнение:
 - колата съм я натискал доста, но в нормалните граници...без червени обороти и при добре загрял двигател (болен съм на тази тема..това е най-големия шок за мотора да се юрка студен)....
 - маслото ми е Castrol GTX 5-40 пълна синтетика......
 
 аз мисля че единия проблем може да идва от маслото, защото е много тънко...
 другия да идва от марката...просто има масла които пасват по добре на някой мотори а на други не......
 
 какво масло препоръчват за хонда...????
 
 мерси прадварително
 t.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...???? 
[re: begamot]
 | 
 
 |  
| Автор | 
ADH-Honda  (Honda-Маняк) |  
| Публикувано | 05.06.03 16:15 |  
             |  
           | 
            
           
 
  
 За 4000 км колко масло си долял ако не е тайна ?
 
 По принцип - и аз съм чул (но не съм гигурен - просот така сам пододул) че ПЪЛНАТА СИНТЕТИКА си "чезне", особено при по-"спорно" каране, т.е. при по-висок диапазон на работа на мотора. Просто Пълната синтетика е прекалено тънко и от многото обороти то се "мачка" повече и така чезне ! Така съм чул поне, дали е правилно или грешно - коригирайте ме.
 
 По принцип - за Хонда казват че трябва да се движи с ШЕЛ, ОБАЧЕ - трябва много да се внимава от къде се купува това масло. НА моята Хонда (Сивик 3-а генерация 1.5 12 клапана Карбуратор мотор - 86к.с.) от както я имаме (8 години) само с "ЖЪЛТ ШЕЛ" я караме (маслото се купува САМО от бензиностанцийте ШЕЛ - там би трябвало да е оригинално, дано...) - мисля че се води полу синтетика, но ен съм сигурен. Сега в момента Хондата е на почти 300 000км (от 150 000+ при нас), въпреки че от гарнитура на калпаните, от уплатнението на капачката и дори малко от гарнитурата на картера съм забелязал че се омаслява - от смяна до сманя (винаги закъсняваме с смяната - 11000, 11500 - имало е моменти и на 12 000 да сменим маслото  ) - нивото на маслото по пръчката НЕпада под критичния минимум. При положение че при сипване на новото масло на нивото по пръчката поакзва че е до максимума, за 10 000 - 11 000 км нивото е някъде на 1/3 от тази малка скала, където е отбелязан критияния максимум и критичния минимум. Пак казвам - въпреки че леко тече от гарнитурите и капачката - масло НЕ СЕ долива, защото никога НЕпада под минимума.
 
 До колко0то знам и БУЛТРАКО са дилъри на масла ШЕЛ, би трябвало да е оригинално тяхното.
 
 Но все пак - кажи за тези 4000км колко масло ти е изчезнало ?????????
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  не съм много сигурен, но мисля че половин литър....което ми се струва доста.....
 Но пак казвам, че доста я натисках през тези километри и мисля че 5-40 масло е много тънко
 каква може да е другата причина..???
 t
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...???? 
[re: begamot]
 | 
 
 |  
| Автор | 
ADH-Honda  (Honda-Маняк) |  
| Публикувано | 05.06.03 16:47 |  
             |  
           | 
            
           
 
    
 Демек, за тези 4000км на пръчката за проба на масло - къде показваше нивото на маслото (като се има на предвид че като току що "заредено" ново масло ще е до чертичката, отбелязваща критичния максимум) ???
 
 Половин литър на 4000км ми се виждат много. Или маслото НЕ Е годно за този мотор, или от някъде тече ИЛИ го гори, което е много лошо и НЕ ми се вярва за таккава млада Хонда!!! Или поне НЕ за кола която да е ПОД 350 000км и да НЕ Е Поддържана и да е карана зверски (а ти си казал че твоята кола е пазена и карана леко - от бабичка ли, какво беше там).
 
 Според мен - отиди в ЮБИ-Ко или при Сашо ОМБРЕ (на 4-и километър му е сервиза - свънни му по GSM-а да те опъти) и се консултирай. Защото - сериозно си е това все пак !!! Още повече като твоя мотор е SOHC VTEC система - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА КОМПРОМИСИ С МАСЛО, БИЛО ТО НЕКАЧЕСТВЕНО, СТАРО (демек на повече от 10 000 - 11000км да се кара с едно масло) ИЛИ ПЪК ДА ПАДА ПОД МИНИМУМА !!! Има опасност ако тези фактори са пренабрегнати - VTEC системата да се прецака и самия мотор като цяло    
 
 Затова - иди при специалист и сподели болежките си.
 
 УСПЕХ  
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...???? 
[re: ADH-Honda]
 | 
 
 |  
| Автор | 
str_8 (user) |  
| Публикувано | 05.06.03 17:02 |  
             |  
           | 
            
           
  За доливането ADH-HONDA е прав.Аз не съм доливал ,изяждането на маслото е 
 в рамките на белязките.
 Маслата също са много спорна тема.Познавам много хора,които си карат ХОНДИТЕ само с Castrol и са доволни.Жълтият SHELL никак не е лош,с такъв карам един бус Mitshubishi L300 i съм доволен(но при него на 4000-5000 km доливам около 200gr).
 SHUTTLE-a го карам с ARAL,препоръчаха ми го от сервиз.
 Виждал съм и HONDA на капака на рзервоара
 да пише ,че препоръчват масла и бензин ARAL.
 Може само да е реклама,но от Аral-а съм доволен.
 При него смяната трябва да е на 10000км.,а не на 15000км. както при 
 Castrоl-а.
 Най-добре е наистина да се купува от оторизирани представители,
 заштото са ми казвали ,че има и фалшфикати м/у маслата.
 
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...???? 
[re: str_8]
 | 
 
 |  
| Автор | 
ADH-Honda  (Honda-Маняк) |  
| Публикувано | 05.06.03 17:19 |  
             |  
           | 
            
           
 
   НЕ само че има ментета - повече от 80% на пазара от стоката за Автомобили (като почнеш авточасти, автоаксесоари, автокозметика, масла и т.н.) всичко е менте !!!
 
 Познавам хора, видели с очите си как във ферибот вижда ПРАЗНИ ботилки с етикетите на......................ИМЕННО ЖЪЛТИЯ ШЕЛ ! Разбрали от рабоптниците които отговаряли за стоката (ботилките) че така идват от еди къде си - в Румъния се налива т.нар. "масло"    
 
 А, относно АРАЛ - нямам лични впечатления, но - Сашо ОМБРЕ който иам сервиз главно за ХОНДИ (и по принцип за Японски коли) казва че АРАЛ е страшен боклук масло !!! беше ми казал как един иначе много запазен Акорд 3-а генерация (1985-1989) дошъл с прецакан мотор - СКЪСАН КОЛЯНОВ ВАЛ   което точно на този мотор (А20... - на там непомня какво беше) НИКОГА НЕможе да стане, просто този мотор бил бевтон и като цяло Акорд 3-а генерация според Сашо ОМБРЕ е един от най-здравите автомобили, не само от Хондите ами като цяло !!! Той до този момент не е виждал такъв мотор с такава повреда бил  той и на НАД 400 000км. Този бил със скъсан колянов вал и бил каран именно с такова масло АРАЛ. 
 
 Чул съм че REPSOL било добро масло.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...????
[re: begamot]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Vik~ () |  
| Публикувано | 05.06.03 17:29 |  
             |  
           | 
            
           
  разхода ти е мнооого голям, на мойта бившата Хонда на двигател 1,3 16 клапана да се е случвало да доливам до 50 грама на 5000 километра /каране основно из София/ от смяната и то точно от синтетика на Кастрол, Хондите не харчат масло в такъв размер, поне на мойта разхода на масло беше абсолютно незабележим...един съвет - наистина си провери двигателя в някой сервиз, положението е сериозно, според мен...
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: разход на масло...???? 
[re: begamot]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Kicho (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 05.06.03 17:45 |  
             |  
           | 
            
           
  az se pitah systia vypros, zashtoto  i moiata (D16Z6) gori taka  za okolo 4000km  0.5 litra.   
 i neznam dali zashtoto kolite sa ni na po X km ili Vtec-a gori maslo?
 no si pravih smetka che edna tuba 4 litra shte stigne za 10000km i zatova ne go mislia. ( dvigatelia +filtyr vze 3L. ) 
 masloto mi e Valvoline polusintetika
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Така...
 Сега можеш и да пробваш 5W50 ако пак дърпа същото количество пробвай с 10W60 или 5W60. Задължително ПЪЛНА СИНТЕТИКА!
 АДХ нека да направя едно разяснение.
 Повечето хора или ЛАМЕРИ казват следното:
 Синтетиката била тънка, минералното гъсто, а полусинтетиката между двете! ТОВА Е АБСОЛЮТНО НЕВЕРНО!
 За кво подяволите ще ги пише тия вискозитети, а? Например 10W50 го има както минерално, така полусинтетично, така и пълна синтетика! И искаш да кажеш че двете масла ще са с различни вискозитети? Напълно НЕвярно твърдение!
 След 5000км минералното ще е боза, полу синтетиката към 7500 и на 10000 пълната!
 
 Добре Kakво подяволите означават тези букви цифри и т.н.?
 Първата буква показва вискозитета на маслото при студен мотор, а втората при топъл мотор.
 Хубаво е първата цифра да е малка но винаги има едно НО!
 Когато мотора е студен детайлите въре в него не са заели правилната форма и позиция в която са при топъл мотор. Тогава се образуват много малко разстояния между тях и колата почва да харчи масло, ако то е много рядко при студен мотор като например 0W40. 
 После се чудат хората що гърнетата са пълни с боклук (изгоряло масло) и колата харчи масло. Например 5W40 е добър компромис както и 10W40. Някой ще каже добре де ама на 15W40 кво му е? Ами това че е прекалено гъсто за студен старт и не пази мотора под 10 градуса. Ще сканирам една таблица и ще видите какво имам предвид.
 Втората цифра е вискозитета при топъл мотор. Например 5W30 е кофти масло за температури над 115 градуса! Просто защото при високи температури става на боза. За това е хубаво и 2-рата цифра да не е много малка, но не и голяма, че маслото става много гъсто.
 Ще ме попитате какво сипвам аз предполагам? Ще кажа Shell! Някой казват че е боклук, но тва пише в книжката на Хонда и тва сипвам. Не вярвам, че са такива балъци за да препоръчват некачествени масла. Ако не знаете дори Ферари идва със Shell!
 А относно гамата масла на Шел...
 Ами Най-скапаното мисля че беше Червения Шел. Минерално масло препоръчва се за разни Лади, Москвичи и т.н.
 Жълтия е подобрено МИНЕРАЛНО и се препоръчва пак за соцвозила и по-обикновени западни коли.
 Син или Зелен (вече нямам прясен спомен) Шел. Полусинтетика. Слага се на по-старите резачки например на Пежо 205 ГТИ това се препоръчваше.
 Сив Шел. Пълна синтетика. Най-доброто от гамата на Шел. Това се слагам и на Хондите. Тва пише и в книжката на колата.
 АДХ на ваща Хонда може и пълна синтетика да и сложите. Въпросът е дали има смисъл. Ако е с подходящи вискозитети няма да го лапа. Ако ще и минерално дето уш било гъсто със малки вискозитети пак ше го лапа!
 
 ВСИЧКО КОЕТО Е ПО-ЗЛЕ ОТ ПЪЛНА СИНТЕТИКА Е КОМПРОМИС!
 
 
 
  VTEC POWER
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Shell maslata v bg ne sa kato v chujbina, a za benzina kakvi porazii mi e pravil da ne govoria, ama kato vsichko go vnasiat or Rumunia taka stava. Daje mi kazaha, che fabrikite v Rumunia sa pod vsiakakva kritika. Ne kazvam, che Shell e losho maslo, prosto v bg ne e tozi Shell, koito e v Germania ili drugade.
 A vijte niakoi kakvo maslo slagat.
 
 
 
 
 <P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от japan_car на 05.06.03 20:02.</EM></FONT></P>Редактирано от japan_car на 05.06.03 20:04. 
           
  
             |   |  
  |   
 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
 |  
 |   
 |