|
Тема
|
Проблем с Li-Ion батерия
|
|
Автор |
тyчo чyчo (издръжлив) |
Публикувано | 05.11.01 11:38 |
|
Преди около две седмици си купих Li-Ion батерия за Nokia 8810 от Илиенци за скромната сума от 35 лв. Предполагах, че може и да имам проблеми с такава батерия, но поради финансови съображения се спрях именно на нея. В началото всичко беше ОК, заредих я според препоръките на специалистите, функционираше идеално докато на четвъртия ден, след като индикацията показваше две отделения изведнъж показа, че батерията е пълна. Така издържа още ден и половина без зареждане и изведнъж телефона изключи. При опита ми да заредя обаче,на дисплея се изписа Not charging. Многократно опитвах да включа адаптора и най- накрая започна да зарежда. При следващият ми опит за зареждане след няколко дни се получи същата ситуация- същата индикация на дисплея, която показваше, че батерията е пълна, отново Not charging при опита ми за зареждане и т. н. При многократните ми опити успях и заредих батерията, но сега не успявам. Предполагам, че чипа за изключване на зарядното, който е в батерията е повреден и за това индикира пълен заряд. Моля посъветвайте ме какво да направя- не мога да дам 75-100 лв. за нова батерия, а не искам да сменя и телефона. Дали може да се ремонтира ?!
| |
Тема
|
Re: Проблем с Li-Ion батерия
[re: тyчo чyчo]
|
|
Автор | чyчo мyчo (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.11.01 12:23 |
|
Не твърдя че разбирам много от това, но все поназнайвам нещичко. Опитай се да зареждаш батерията преди телефона да се самоизключи. По принцип тези батерии малко трудно започват да зареждат, ако в тях не е останал поне малко ток. И още - винаги когато я зареждаш я изчаквай да се зареди до край, т.е. докато индикатора за батерията престане да индикира зареждане.
Ако все пак се наложи отново да си сменяш батерията - гледай на нея да пише че е произведена в Чехия. За твоя модел телефони чешките батерии дават най-добри показатели.
| |
|
Всичко е от батерията.......
Аз имам 8210 и предната ми батерия изгори 2 зарядни защото именно този чип ли е....какво е там... не изключваше зарядното и то......изгаря като работи нон-стоп...!!!
Прецакал си се и това е......кофти батерия си взел....не може да се ремонтира!!!
Единственото решение е хубава, скъпа, качествена батерия...например от Германос.......защото по-евтиното излиза по-скъпо....  
A blessing in disguise!!!
| |
Тема
|
Re: Проблем с Li-Ion батерия
[re: тyчo чyчo]
|
|
Автор | ... (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.11.01 16:37 |
|
Доколкото знам, зарядните устройства за различните типове батерии са различни. Li-Ion батериите имат много по-голям заряден ток и сриват слабите зарядни устройства. Пробвай със зарядно устройство за Li-Ion батерия за Nokia 8810. Сигурен съм че това е проблема.
| |
Тема
|
Re: Проблем с Li-Ion батерия
[re: ...]
|
|
Автор |
тyчo чyчo (издръжлив) |
Публикувано | 05.11.01 17:23 |
|
Благодаря за съвета, но защо тогава успях да заредя батерията два пъти с този адаптор, който имам. Дали има разлика в моделите адаптори за различните видове батерии на Nokia и дали ще намеря такъв за 8810?
Освен това най- смущаващото е, че индикацията на дисплея показва, че батерията е пълна, което според мен означава, че проблема е в батерията.Редактирано от тyчo чyчo на 05.11.01 17:29.
| |
Тема
|
Re: Проблем с Li-Ion батерия
[re: тyчo чyчo]
|
|
Автор | ... (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.11.01 11:11 |
|
1. По принцип колкото батерията е по-разредена, толкова първоначалният заряден ток е по-голям. За Литий-йон батериите това е още по-силно изразено. Нормално те се зареждат при по-висок заряден ток за по-кратко време от останалите батерии. Когато се опиташ да зареждаш такава батерия със маломощно зарядно устройство - то работи на границата на възможностите си. Ако батерията е разредена до край - необходимият зараден ток е по-голям от този който може да даде зарядното устройство. Всеки уважаващ себе си производител предвижда защита по ток в подобни устройства.
2.Индикацията на дисплея за нивото на батерията е по-скоро ориентировъчна и се базира на измерване на напрежението на батерията - не дава точна информация за това какъв е зарядът в батерията.Това доколко батериярта е заредена се определя от зарядният ток и времето за зареждане (не е съвсем точно, но да не пишем формули). Искам да кажа, че по напрежението трудно може да се определи колко е заредена батерията (говоря за Литий-Йон). В случая - индикацията, че батерията е пълна не е вярна.
Преди да заредиш батерията по нормалния начин - зарядно устройство за Литиево-Йонни батерии и Х часа зареждане, не може да твърдиш, че батерията не е наред. Може да вземеш на заем зарядно устройство за Nokia дори за батерии с по-голям капацитет от твоята.
| |
Тема
|
Re: Проблем с Li-Ion батерия
[re: ...]
|
|
Автор |
DTMF (“ѓЃѓ^ѓЉѓѓ) |
Публикувано | 06.11.01 21:38 |
|
Невинаги ли-йон батериите се зареждат бързо,например 6110 се зарежда към 4 часа.По напрежението може точно да се определи оставащото време стен бай- виж накой Т28 или ер320-показват точно
| |
Тема
|
И пак за батериите
[re: DTMF]
|
|
Автор | SDF (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.11.01 11:57 |
|
Порблема ми е следния: Телефона ми Siemens S35. Много често взе да ми казва, че батерията е разредена. Като закача зареждачката - след 5-10 минути казва че е заредена. Интересното е, че напрежението между крайните крачета при разредена батерия е около 4,15 4,16 Волта. При заредена става малко повече. Някой знае ли какви напрежения трябва да меря при различните състояния?
И другият въпрос е дали мога да ползвам зареждачка за C35 на S35-цата?
| |
Тема
|
Re: И пак за батериите
[re: SDF]
|
|
Автор |
DTMF (“ѓЃѓ^ѓЉѓѓ) |
Публикувано | 07.11.01 19:14 |
|
Ако е ли-йон максималното напрежение след като я заредиш трябва да е 4,2 волта,изглежда че бат.ти е наред.
За зарядното не съм сигурен но предполагам че става.
| |
Тема
|
Re: И пак за батериите
[re: DTMF]
|
|
Автор | SDF (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.11.01 12:13 |
|
Благодаря за информацията. Наистина е Литиева батерията. Някъде обаче четох за такъв проблем със версия 5 на софтуера, но пък до скоро си работеше много добре?
| |
|
|
|
|