|
Тема
|
любима музика от игри
|
|
Автор |
OgnenDemon () |
Публикувано | 10.04.12 17:59 |
|
Не е само яката музика (рипнах си всичките музики, бяха .мод файлове).
Мартире удари 5 точки с това. Щом помниш какво е МОД-файл, си моя тип хардкор. и не бяха само mod, ами stm/s3m и xm и това бяха най-разпространените. аз лично зарязах програмирането в училище в момента в който разбрах как се прави музика с редактор, при това започнах от рано точно с stm-ове, преди да мина на другите като излезнаха другите редактори, да не говорим че в началото нямах с.бластер - всичко се слушаше през спийкъра на 12mhz на мойта 386ца. после с първия бластер се родих.
впрочем Стар Контрол-а първоначално го слушах на спийкър и него.
и говорейки за него единия от мод-овете (не помня на коя раса беше) се казваше potatojuice - това си ми остана най-любимата песньовка от играта
та като почнах тая тема, да пусна моя класация:
игри с най-добра FM музика:
- Stone Age
- GODS (това е под въпрос дали е точно в този раздел ама горе долу)
- Dune 1,2
игри с най-добра MIDI музика:
- X-Wing / Tie Fighter
най-добър дигитален стрийминг саундтрак:
- Full Throttle (.voc - лично ги бях рипвал навремето)
най-добър дигитален не-стрийм саунтрак:
- Star Control II (.mod)
- Silverball (така и не установих формата)
- Pinball Fantasies (.mod)
най-добра музика от преди ерата на звуковите карти:
- Xenon 2 (поне мисля той не подържаше adlib/sb)
- Goody (Opera Soft) - тва който не го е играл не е играл нищо
- Grand Prix Circuit
сега да се поясня:
- FM - frequency modulation - това са синтезаторните звуци от старите саунд карти най-просто казано. чист звук синтезиран в реално време от OPL2 чипа на саунд-картата. най-просто казано тогава картите с този чип си бяха чист програмируем синтезатор в най-добрия смисъл на думата синтезатор. съвременните карти вече не използват тази технология.
- MIDI - принципно това е протокол за обмен на данни между музикален хардуеър. но в случая имам предвид игри с .midi-базирана музика, които използват wavetable-а на саунд картата
- дигитален стрийминг звук - семплиран непрекъснат поток от звук. с други думи - .wav .mp3 и тн. независимо дали с компресия или не
- дигитален не-стрийм звук - пак семплиран, но не цял поток а отделни откъси (семпли) които програмно се просвирват в дадена последователност и на различни честоти за симулация на ноти. тук спадат всички игри от старата ера тип Стар Контрол, които използваха .mod/.s3m/.xm и тн. енджин. по едно време беше масова практика.
тва съм го въртял по час, само да му слушам музиката навремето
тази версия включва семпли от оригиналната песен (която е писана от една брейк група впрочем и албума им никак не е зле)
тук внимание че идат ФМ-мегахитове. в описанието на плейлистата има линк за сваляне в мп3, а плейлистата съдържа и останалите песни от играта плюс пича си е събирал музика и от други игри. редактора на този формат е един от двата най-добри за ФМ-музика които съм виждал
както казах това който не го е играл нищо не е играл (но се съмнявам че има някой дето не го е играл). на видеото е версията за zx spectrum
POTATOJUICE.MOD (Star Control II)
Редактирано от OgnenDemon на 10.04.12 19:51.
| |
|
на тази дата нещо се случи в Смоленск.
поздрав.
my new Sign:
Turkey is The Key.Turkey
Каквото и да означава това - cold or hot.
| |
|
|
|
|