|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Християнска етика
|
|
Автор |
Baldrian (опасна) |
Публикувано | 05.10.25 15:34 |
|
Всъщност не знам, доколко темата е правилно озаглавена, но ще се радвам, ако по-знаещите от мен дадат отговор.
Казвала съм ви, че имам съседи-католици, но на късни години завършиха теология.
Съседката казва-Ако злият се осъзнава и работи върху слабостта си, то това вече е работа и заслуга. По-голяма от тази на незлобливия, защото той такъв е създаден. Добротата му е дадена като дар и той не полага усилия затова.
Езотеричното християнство би казало, че душата на лишеният от злоба е еволюирала. Тоест самата концепция за прераждането предполага път и развитие...
Но мен ме интересува християнското обяснение от официалните деноминации.
Извън-Не осъждай...Приема се, че априори към грешника се подхожда с разбиране...
Условно казано, наличната добродетел и работата(пътят към постигането и) как се тълкуват?
Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!
| |
|
Езотеричното християнство
Пуканки?
Тъкмо ги направих, топли-топли.
| |
|
ами последователи на Дънов, Щайнер, розенкройцери, толостоисти и т.н се наричат така. не знам как са се наричали богомили, катари, манихейци...
вярват в Христос, не приемат църквата, приемат прераждането...
знам, че са обявени за ерес...
въпросът ми е друг-към официалните деноминации. съвсем идеята не е спор.
твоето обяснение, на Метрополис, Тузлия, а и на всеки невеж като мен, ако знае или има мнение.
Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!
| |
|
въпросът ми е друг-към официалните деноминации. съвсем идеята не е спор.
твоето обяснение, на Метрополис, Тузлия,
За другите двама не знам, но аз не съм богослов, че да давам отговори и да чета лекции.
Което те интересува, е обяснено
| |
|
Благодаря!
Катехизисът е сериозно четиво.
Ценно да го има постнато.
Коя глава дава моят отговор?
Може да прозвучи тъпо въпроса, тъй като бъде съвършен като отца си си е труден път...И вероятно цел на добрия и злия(под условие).
Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!
| |
|
В края на изданието има азбучна търсачка по думи с препратки към глави и абзаци. Пробвай с нея по ключови думи.
| |
|
Здравей,
Според мен отговорите на въпросасе намират в самият въпрос.
Така погледнато въпросът е за Християнска етика!
Следователно трябва точно и ясно да формулираме какво означава "Християнска" и "етика". И чак след това да вникнем във въпроса, който задаваш!
Извън това, във въпросът ти се забелязва желанието ти да питаш или поне да прочетеш нещо някъде, разбирам го така:
"Условно казано, наличната добродетел и работата(пътят към постигането и) как се тълкуват според Християнска етика?
Според мен "Християнска етика" е описана в Библията.
Там ни се загатва как се е случило самото Християнска описание за въпросът ти!:
“…..Но ако съм придобил милост пред Тебе, прати ми Духа Святаго, да напиша аз всичко що е било направено в света от начало, що е било написано в Твоя закон, за да могат людете да намерят пътеката, и ония които поискат да живеят в последните времена да могат да живеят……..
……..В четиридесет дена бяха написани деветдесет и четири книги. И когато изтекоха четиридесет дена Всевишния каза: “…първите, които ти написа изложи открито, за да ги четат достойни и недостойни, но последните седемдесет запази за да ги дадеш на мъдрите измежду народа, защото в тях е проводника на разума, изворът на мъдростта и реката на знанието .”…Тъй и направих.”
Ездра: ХІV---22……48
Там Ездра 40 дена нито е ял нито е пил вода...
Мнението е позиционирано и няма нищо общо!
| |
|
Въпросите за Християнската етика се основават на Божии Закони, жестоки, неумолими, но Справедливи!
Огромен обем от такава информация се намира в древните индийските предания, които не противоречат на Християнските, а ги допълват.
И във въпросът ти се намират противоположностти...За сложността на законите...предполагам с цел за да може ние човеците да се изразим, чрез изборът си?
Ето, като това например...при условие, че се приема сериозно с търсене и намиране на отговори:
"ЗА СЛОЖНОСТТА НА ЗАКОНИТЕ
Улупи каза:
Когато те съгледах, срази ме Камадева. Смили се, момко хубав, над влюбената дева.
Наричам се Улупи. Измъчвана от бога на любовта, заставам пред тебе в изнемога
и моля те, о сине на Кунти: обладай ме. Самотна съм. Утеха в страданието дай ми.
Арджуна каза:
Не знаеш, о русалко, о хубавице мила, че царствена повеля на мен е отредила
въздържане за цели дванадесет години. Закон е туй за мене, додето срокът мине.
Бих искал да изпълня молбата ти, русалко, но аз не съм излъгвал дори за нещо малко,
та камо ли закона да взема да престъпя. Кажи дали ще мога така да сторя, скъпа,
че тебе да зарадвам, но туй да не събаря ни даже да подронва законите на царя?
Улупи каза:
Потомъко на Панду, и аз, и всички люде отдавна знаем кой си и кой те тук прокуди.
Да бъдеш целомъдрен дванадесет години — с туй брат ти Юдищира наказа те, о сине
на Кунти, затова че си влязъл ненадейно при брат и при съпруга, когато те семейно
били уединени. А бяхте се заклели,
че който туй извърши, изгнаник ще е цели
дванадесет години. И с право те прогони мощта неумолима на клетви и закони.
Но няма да пострада от сливането наше законът, о пандава, това да те не плаши.
Защото към закона от памтивека спада дългът да се помага на оня, който страда.
За помощ аз те моля, самотната русалка, и ти според закона помагаш на страдалка.
А даже и донейде законът да пострада,
ще бъдеш пак достоен за прошка и награда,
защото ще възвърнеш живота ми, Арджуна: отхвърлена от тебе, смъртта си ще целуна.
Целувай, обладавай снагата, обладана
от твойта хубост, момко. Къде ли ще се дяна,
отблъснеш ли ме? — Мъртва простирам се тогава. А знаеш, че законът най-първо повелява
човекът да спасява живота на човека. Спаси ме, избави ме от явна гибел. Нека
законът да намери в ръцете ти на мъж закрилника си, както било е неведнъж.
Помагал си на скръбни, помагал си на бедни, на всеки, който само печално те погледне.
И аз сега прибягвам към твоята защита: закрилнико мъжествен, стори и мен честита.
Вейшампаян каза:
Аржуна беше трогнат от сълзите и стона. Изпълни й молбата, почитайки закона…
Книга първа (Адипарва), гл. 206"
Мнението е позиционирано и няма нищо общо!
| |
Тема
|
Re: Християнска етика
[re: Baldrian]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 05.10.25 21:25 |
|
християнската доктрина не признава родил се такъв и онакъв, всяко действие произлизало от свободната воля на безсмъртната ни душа
NE SUTOR ULTRA CREPIDAM
| |
|
Душа, темата ти е дисетрабилна:
Ако имаш траен интерес по въпроса ти трябва специфична литература.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|