|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
технология от бъдещето или..
|
|
Автор |
Metropolis (LANL) |
Публикувано | 29.05.25 17:42 |
|
Къде го чукаш .
| |
|
какво те притеснява или?
| |
|
.... струва ми се, че тази тема е за подфорум гоблени.
| |
|
Ами да, за тези теми трябва търпение и компетентност.
| |
|
Струва ми добра демострация че за даден проблем има много решения, но единици за практически широко приложими.
| |
|
Горивни клетки масово се ползват във военните подводници, доколкото знам, не са на този принцип. Натрият НЕ е в течно състояние, да, мек метал е, може да го срежеш с нож, но не е течен. Има една особеност, че реагира като бесен с водата/кислород и се държи под петрол. Ма т'ва офнюз наука са твърде далече от науката...
Дори 3 пъти по-ефективна такова нещо за самолет ще тежи ужасяващо много! Другото, което ми е смешно, че още във въздуха ще се получава натриев карбонат... Само дето СО2 във високите атмосферни слоеве е нюню количество, дето ни плашат с неговия парников ефект - просто е много по-тежък от въздуха (3 пъти)...
Ако имаше реални ползи, първо военните щяха да си го гепят!
Сигурно съм го писал - суперкондензаторите са бъдещето на електрификацията.
| |
Тема
|
Re: технология от бъдещето или..
[re: NAVYBG]
|
|
Автор |
Metropolis (LANL) |
Публикувано | 30.05.25 13:42 |
|
Не съм се заровил в оригиналните текстово, но от това на български оставм с усещането че и това, като водородните горивни клетки изглежда много примамливо. Но проблема с взриоопасността и на тези с натрий ми изглежда нерешима задача в близкото бъдеще.
Инак прав си, че в реактори на бързи неутрони се използва и натрий като топлоносител. (Не помня дали беше в първи контур или из другите кръгове.)
Редактирано от Metropolis на 30.05.25 13:44.
| |
Тема
|
Re: технология от бъдещето или..
[re: Metropolis]
|
|
Автор |
741 () |
Публикувано | 30.05.25 13:48 |
|
Мдам, ново поколение кемтрейлс.
Самолетите вече ще ръсят натрий вместо алуминий :)
| |
Тема
|
Re: технология от бъдещето или..
[re: NAVYBG]
|
|
Автор |
741 () |
Публикувано | 30.05.25 14:20 |
|
Натрият НЕ е в течно състояние, да, мек метал е, може да го срежеш с нож, но не е течен.
Не е принципен проблем. Преди да се появят масово литиевите батерии, някои от първите електрокари са били с натрий-сяра батерии. Не им е пречело, че при нормални условия натрият не е течен. Работната температура на тези елементи е над 300 градуса и там вече става течен. Предполагам и в тая горивна клетка правят същото, ама няма да отварям пак да чета статията.
Ако горивната клетка се разруши и натрият влезе в контакт с въздуха, наистина има проблем, ама то и керосинов резервоар като се разбие, пак е проблем.
| |
Тема
|
Re: технология от бъдещето или..
[re: 741]
|
|
Автор |
Metropolis (LANL) |
Публикувано | 30.05.25 14:25 |
|
Не вярвам да се стигне до приложение в авиацията. Може да се направят няколко демонстративни модели. ще се вземат от някои едни пари и толкова.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|