|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
Искаш да говориш за произход на писмеността?
Можеш ли?
Само луди хора без морал допускат, че ще нападнем Украйна. 15.02.2022
| |
|
Не обсъждам общоприети факти. Но ако искаш накрая да се почувстваш зле, продължавай.
Z
| |
|
Не зная кои са общоприетите факти според теб.
Ако искаш да разговаряш по тези теми, ти трябват поне двадесет години изучаване, без разни зетки в подписите.
Едва тогава можеш да разговаряш с мен.
В някой следващ живот.
Само луди хора без морал допускат, че ще нападнем Украйна. 15.02.2022
| |
|
Основно училище: 1 - 5 клас
Про-гимназия: 6 - 8 клас
Гимназия: 9 - 12 клас
Когато аз бях ученик (до 8ми клас в България), думата "прогимназия" я чувах само от дядовци и баби: предполагам това е била учебната система по тяхно време. По мое време, в България имаше основно (до 8ми клас) и средно (до 11 клас) образование.
В Калифорния (САЩ), учебната система беше като българската: нямаше прогимназия, а само основно (до 8ми клас) и гимназия (до 12 клас). Но! Когато дойдохме в Тексас, учебната система в нашия и околните учебни окръзи се оказаха с прогимназия, наречена "средно училище". Както разбрахме, това е била учебната система внесена в Тексас от Европа още от мексиканско време (когато Мексико са призовавали имигранти от католическите държави на Европа). И тази система точно пасва с все още използвания термин за гимназия, "висше училище": има основно, средно, и висше. Университетът е отвъд тази учебна система.
| |
|
Разбирам.
Обърках се, че имаш пред вид системата по времето на чорбаджи марко от "под игото".
Цитатът бе оттам.
Само луди хора без морал допускат, че ще нападнем Украйна. 15.02.2022
| |
Тема
|
Re: За празника на буквите
[re: Naki]
|
|
Автор |
samson (Оня) |
Публикувано | 25.05.24 00:25 |
|
"Не знаех, че буквите били нечии.
Даааа, паднали са ни от небето, директно от Оня Горе.. "
Аз съдник за на кого са буквите няма да ви ставам
, но като ви чета такива като теб какво празнувате днес, и ми се отщява да празнувам с вас.
Ами вие сте се материализирали тотално, а празникът е за духовността.
Сте се заловили за буквата като удавник за сламка.....и го празнувате.
Буквата е само средство за израз на духовноста бе, буквата не е духовност, кво празнувате тогава буквата?????
Ама не че ще разбереш, но нали да ти разваля празника с букви!
Празнуваш ли, празнувай?
Мнението е продуктово позиционирано и няма нещо общо!
| |
|
Досетих се за времето в което се случва цитираната размисъл. (Позабравил съм "Под Игото".) За това развъртях моите пък размисли за еволюцията в образователното ниво чиято стойност бива оспорвана.
Дядо ми Георги Марков Коцов, от Враца, е бил 1 момче с 3 сестри. Образоването по онова време (царство България) е било безплатно до 5 клас (ако помня правилно). Всички 4 деца са завършили 5 клас. Прогимназия и гимназия, обаче, са били с плащане. И семейството на дядо ми решило: най-добрите 2 ученика продължават в про-гимназия и гимназия, защото семейството нямало пари за всички. В прогимназия и гимназия продължават сестра на дядо ми (Ана) и дядо ми. Дядо ми не е искал да учи гимназия: бил е здравеняк, и лятно време работел в пясъчник - и изкарвал добри (за представите му) пари. Пра-дядо ми Марко провежда възпиталено усилие, с помощта на... помагало във формата на тояга, и дядо ми вразумява да стане гимназист. (Завършва Врачанската Гимназия със златен медал. Във Военната Академия сменят името му Коцов с правилно благозвучното Коцев.) Между другото, моят баща, също в края на прогимназията, също не искал да става гимназист, а цигулар във врачанския ресторант. (Има случаи дядо ми Христо, гарнизонен ветеринарен лекар, да се прибира у дома пешком, и да бъде достиган от баща ми, хлапак прогимназист, возещ се в такси (фаетон)...) Последвало подобно възпитателно усилие, но вместо тояга, дядо ми Христо използвал "руската метода" с ремък. (Това било допълнителното наказание, "руската метода", защото дядо ми Христо, след опита си на Добруджанския Фронт, беше заклет анти-руснак. Та баща ми е бил двойно бит, фигуративно казано: и физически, и символично.) Баща ми също вразумял и станал гимназист.
Това между другото. Щото отворихме тема за прогимназия.
| |
|
Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!
| |
|
В отговор на:
Марко имаше свой практически възглед за възпитанието. Човек малообразован, от прежното време, той със своя естествен здрав смисъл разбираше добре човешката природа и знаеше, че онова, което се запрещава, по-силно се желае. По тая причина, за да ги заварди от наклонност към кражба, той поверяваше на децата си ключа от ковчега с парите.
— Гочо, иди отвори севлевия сандък и ми донеси кесията с минцовете!
Друг път поръчаше на другиго:
— На, татовата, иди ми отчети от панерчето с жълтиците двайсет рубета, та да ми ги дадеш, като се върна. — И излизаше.
Въпреки обичая на повечето бащи по онова време, додето обядват, да държат прави децата си, уж да ги научат на почит към старите, Марко винаги туряше своите на софрата. Също и кога имаше гости, той викаше синовете си да присъствуват.
— Нека да добият господарски нрави
| |
|
дацата в калифорния бяха
начално училище 1-6 клас
средно (middle) 7-8 клас
вискоко училище 9-12 клас
после по-високо (higher)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|