|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
Като ученичка съм чела Достоевски и не ми е хрумвало да се мятам от балкона.
Сега за подобни четива нямам нерви.
| |
|
Толкова си и разбрал.
Това е въпрос НА ВКУС.
Но “Дипломираният музикант” не ги е оценил като КАЧЕСТВО, а като УНИКАЛНОСТ.
Общи приказки.
Струва ми се, че това при теб вече не е въпрос на вкус, или въпрос на уникалност,
а въпрос на компетентност.
(Не ти е за първи път, между другото.)
И между другото, познавам дипломирани музиканти, чиито музикално-критични
способности са такива, каквито са литературно-поетичните способности
на канцеларския машинописец, да речем.
(Както едните често не могат да свирят без ноти и не могат
да композират, така и другите не могат да напишат стихотворение или роман,
а могат само да го препишат.
( Това става с мърдане на пръстите.)
Абсолютно нищо нямаше да кажа, разбира се, ако това се беше случило за първи
път, или ти беше просто меломан.
Но като професионалист, ти постоянно даваш някакви ужасни примери.
(Нещо от Евровизия беше коментирала преди известно време и после беше показала
някакъв льольо, който пък изобщо не можеше да пее.
Гласът му беше изравнен и обработен с autotune, за да паснат нотите.)
Добре, тогава. Направи ми кратка делова рецензия на Ейс ъв бейс на професионален език.
Опиши ми с няколко думи способностите и постиженията на отделните "музикати"
и певци в този (подозирам) чисто продуцентски диско бенд ала Мили Ванили,
както аз мога да ти направя моментална критика на Гилън, Гловър, Блакмор, Пейс
(Пърпъл); на Плант, Пейдж, Джонс, Бонъм (Зепелин); на Крос, Фрип, Уетън, Брафърд
(Кинг Кримсън); на Емерсън, Лейк, Палмър (ИЛП); на Уилямс, Хенкок, Шортър,
Картър, Дейвис (Майлс Дейвис втори квинтет); на Завинул, Шортър, Витоуш,
Пасториъс, Джонсън, Бейли, Томпсън (няколко имена от дългата кариера на Уедър
Рипорт); на Кобъм, Хамер, Леърд, Маклoхлин (Махавишну); на Хендерсън, Уилис,
Кинзи, Ковингтън (Трайбъл Тек); на Кърия, Патитучи, Уекъл (Чик Кърия Илектрик
бенд); Хаслип, Феранте, Минцър (Йелоу Джакетс)... и прочие.
Давам само най-елементарни примери. Това са добре познати изпълнители.
Един дипломиран музикант в областта на популярната музика, или един фен, би
трябвало да разпознае поне половината от тях.
Рецензирай ми твоята любима група.
(Всъщност аз не знам какво си дипломирала и не питам.
Естрадният факултет даваше полувисше образование до средата на 80-те, после
стана вишо. Може да си дипломирала нещо друго, но не питам. И после
си заминала в чужбина с връзки.)
Няма проблем.
Ти просто започна да фамилиарничиш с мен ("пиленце") при положение,
че аз винаги съм се държал учтиво и нетенденциозно с теб.
С батко Ауси така не може. (Нищо, че си по-голяма от мене.)
Чакам рецензия.
P.S.
Нищо не каза за Wichita Lineman.
Хареса ли ти хармоничната прогресия?
Отговори като професионалист.
| |
|
Айдеее отиде коня у реката....Сега ще се изпитваме ли?
Ако някой е заминал да пее в чужбима, с връзки или не, значи може да пее.
И аз искам да мога да пея, но не мога.
Не съм музикант, но музиката е важна част от живота ми.
Харесвам рок и английски текстове, уникалната не понася рок. Въпрос на вкус.
Също харесвам abba и роксет, тук си приличаме с уникалната.
Дали музикалното и образование е виШУ, не ме вълнува.
| |
|
Върху френски шансон от средата на миналия век (на първите тактове очаквах от някъде да се появи Ален Делон разхождаш се в Париж в л'ете индиен сезона), е насложена кънтри китара. С нищо неразличима от хилядите други в подобен стил песновка.
Би могла да се яви на Златния Орфей в категорията за чуждестранен изпълнител и евентуално да й дадат първо място заради пролетарския текст.
| |
|
Харесвам рок и английски текстове, уникалната не понася рок
Айде, бе!
| |
|
Леле, тук някой е дърдорил по мой адрес!
Ако знаех, че така ще се разглаголстваш - много по-отдавна щях да те нарека “пиленце” и да се наслаждавам на размера на “симфониите” ти.
Хич не ме познаваш, ако си мислиш, че дори съм прочела целия ти пост. Който ме познава - знае. Дълги постове не чета.
Каквото имах да кажа по въпроса - казала съм го в миналите си постове. И го поддържам, независимо КОЙ и ЗАЩО не е съгласен с мен. Не е мой проблем.
ПОЖИВЕМ-УВИДИМ!!
| |
|
С нищо неразличима от хилядите други в подобен стил песновка
Всяка година Библиотеката на Конгреса на САЩ избира 25 музикални звукозаписа
от всеки стил - опера, класика, поп, джаз, кънтри - които да бъдат запазени
завинаги за бъдещите поколения. Записите са избрани, защото комисия от 30
професионални музиколози са решили, че те са важна част от американската култура,
история и изкуство. Wichita Lineman е един от тези записи. Излишно е да казвам, че
това е много рядка награда. Само по едно или две произведения годишно от всеки
стил влизат в тази селекция.
Ако имаш проблем с този избор, можеш да драснеш едно писмо на комисията.
Кажи им, че според теб песента не става.
Или се опитай да я чуеш отново с моя помощ.
Защо сравнението с френски шансон е неудачно.
Защото във френската музика песен като Wichita Lineman е невъзможна.
Защото френската музика е като българската музика.
Защото французите контролират строго своята култура като средство за укрепване
на националните си чувства и за поддържане на имиджа на страната си. Това
понякога е хубаво, а понякога - лошо. Контролът върху културата в една страна
може да бъде такъв, че да засегне органичното развитие на музикалните жанрове
и всички други изкуства.
Затова разнообразието на стилове в много европейски страни е малко.
Във Франция, СССР, България, например, прави впечатление, че артисти и
композитори се стремят главно към едни такива направо Шекспирови нива на
лиризъм. Те са майстори на думи, а не на музика (UnicaDonna?) и техните песни
са преди всичко текстови песни, а музиката идва на втори място.
Следователно много от песните в крайна сметка се оказват музикално доста
прости, консервативни и не винаги много привлекателни.
(ФСБ правеха изключение в България. Приятели от Словакия са ми казвали, че са
ги гледали на концерт в Братислава и много са ги харесали.)
Нали си свирил на китара като малък? Ноти учил ли си?
Структура на композицията?
(интро-куплет-припев-куплет-припев-куплет-соло-припев... UnicaDonna го знае това)
Това е Wichita Lineman:
Интро | Fmaj7 | Fsus4 | Fmaj7 | Fsus4 |
Куплет | Bbmaj7 | F/A | C7sus4 | D-minor A-minor | G | D | D |
Припев | Csus2 | Csus2 | G/B | G-minor/Bb | D/A | A7sus4 || B-bmaj7 | C | Bb | Csus4 |
Спомни си какво казах по-горе.
Във френската музика такава песен е невъзможна.
Тя е типично американско произведение.
Куплетът се сътои от 7 такта и съдържа две мелодични фрази от по 3 такта всяка, с
допълнителен такт ре, добавен за начало на припева. Това веднага ни
изненадва и ни вади приятно от равновесие. Френският класически шансон е много
тромав и предвидим в това отношение.
Прогресията на акордите (гледай схемата) е пълна с изненади. Тя, може да се каже,
е като онези малки елетрически автомобилчета на кръглия манеж в увеселителния
парк, които много бързо сменят посоката.
Обърни особено внимание на разнообразието от различни акорди в тази иначе
кратка песен – триади, мажори, минори, септакорди и мажорни септими, висящи
акорди (D/A), акорди с неосновни тонове в баса за разширение на палитрата
(G/B, G-минор /Bb), и.т.н.
Именно това хармонично разнообразие прави песента да звучи свежо и изненадващо
през цялото време. Без значение колко пъти е чуло песента, на ухото още му е
трудно да предскаже коя е следващата смяна.
И както обикновено за Джими Уеб - страхотна песен и страхотна мелодия, която
да ни води през песента.
Голям композитор.
Между другото, глътнах си езика, когато за първи път чух негова песен.
Мисля и друг път съм го казвал.
Тогава моментално станах фен на R&B и Филаделфия соул. Мотаун като цяло.
The Тhree Degrees
Everybody gets to go to the Moon
Всеки може да отиде на Луната
(Това е песента от "Френската връзка" с Джин Хекмън)
И какви сладки коремчета имат само!
Извинявам се за дългия пост и пордължавам да чакам професионална реценция
на Ейс ъв бейс от UnicaDonna.
Приятен ден и лека нощ!
| |
|
Wichita Lineman
| |
|
| |
|
Да не би това да ти е “My Favorite Songs • No.1”?
ПОЖИВЕМ-УВИДИМ!!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|