Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:09 23.05.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема возач-втори пилот-наблюдателнови  
Автор vozac (Driver)
Публикувано26.06.22 22:40



Вчера,25.06.2022г. имате годишнина от авиобазата в Граф-Игнатиево. Тръгнахме, сина в години за това, гледал незнам колко пъти Топ Гън 1, 2 пъти Топ Гън 2, разследване на самолетни катастрофи - тръгнахме. Новите цени на бензина разредили потока по магистралата: или такива по работа, камиони, бусове, баничарки или баровци. Средният и под-средния клас коли ги нямаше. След Пазарджик има ШЕЛ-ка, спряхме, на екипажа му се допика. Излизаме от Шел-ката и кола на Военна Полиция, както си стоеше в аварийната, рязко тръгна и застана пред мен. Отляво джип и две пилотни около него, ескорт. Или фатмака-президент или фатмака-военен-министър. Пътният възел към Карлово блокиран от полиция, ние след ескорта. От този пътен възел до Граф Инганиево са 12 км, минахме ги за 2 часа. Изпилих съединител за 50 хил км. Явно разбраха, че има много желаещи да видят и един хеликоптер започна да лети отлява, отдясно и успоредно на пътя. Атракция, сина, жената, деца от други коли се показват през прозорците и се радват.
Тогава си помислих, че само на 400-500кг по права линия, при шума на самолет или вертолет, който където може заляга в канавките. Дуализъм някакъв. Мислех си, че точно сега, война, инфлация, дали пък това шоу май можеше да не се проведе.
Един, с баничарка, пловдивски номер, реши да изправари колоната. Веднага го посрещна полицай на мотор и вместо да му напише акт, да му вземе книжката - развика му се: къде бе, къдее. Що е полицай и се дЕре, а не прилага закона.
Стигнахме, паркира се в една нива, на травата. Пълно с хора. Влязохме в базата. Личи си минало величие. Синът познаваше самолетите, преди да им е прочел табелките. Имал албум със сники, гледал в youtube.На пистата, шоу, озвучено с музика на AC/DC. Руска техника. Симулация на въздушен бой, обяснен, Спартаните, парашутисти, командира на авиобазата с МИГ-29 показа какво може. На опашките на самолетите нарисувани ликовете на Списаревски, Неделчо Бончев - другите не ги познах.
Шум, децата зле, някой плачат. Синът ми ме обяви за гениален, като извадих антифони-тапи. Понякога си ги слагам в ушите, като е много шумно в офиса, не мога да си чуя мислите от викане. Нищо гениално.
На земята, самолети и хеликоптери за разглеждане. Редим се на опашка. На един хели, на носа, най-хубавото момиче, което съм виждал, рижа коса, униформа, редничка. Питах я, да не е статистка, да са я наели и облекли за шоуто. малко късно ме разбра, едно детенце дойде да дръпне едни чопъл на една тръбичка, тя го спря. Тръба на Пито? Вика - да. Не беше преоблечена актриса. Един старши сержант го питах дали е ефрейтор, бях забравил нашивките. Старшините не са с пагони "Т", а е една една дебела и една тънка нашивка, една до друга. Старшинката ме гледаше като фосил, как може да питам за старшински пагони "Т".
От есента на 1986г. за първи път говоря с военни.
Два F-16 от Авиано, но заградени. Българските-съветски самолети и хелита с достъп, само вардеха да не се качват по крилата, НАТО-вските не, без достъп.
Военни, с налепки US ARMY продаваха нашивки, тениски. Касови бележки не пускаха. Питах го един, знае ли какво е "rakija" - не знаеше.
И българите не пускаха касови бележки.
Бичи AC/DC.
Непрекъснато имах чувството, че някой ми бърка в джоба и вади пари, за керосин, ресурс на самолетни двигатели, заплати на клатикурци. Все си мисля, че не трябваше да се провежда тази година. По БНТ, в 20 часа, интервю с фатмака-президинт и фатмака-военен министър - тъпотии. Непрекъснато си мислех за един украинец-военен пилот. "Айде ракета, зле програмирана, външни фактори - удря жилищен блок. Мога да приема, но не мога да лети на 200-300метра и да пусне 500кг бомба на площад, или на жилищна сграда."
Показваха ни това, поразяване на цели на пределно ниска височина.
Аналогова техника от 70-те и 80-те години на миналия век.
Ще платят ли роялти на AC/DC?

Редактирано от vozac на 26.06.22 22:44.



Тема Re: возач-втори пилот-наблюдател [re: vozac]  
Автор Baldrian (опасна)
Публикувано26.06.22 23:50



Ще платят ли роялти на AC/DC?

връщаш ме отдавна, отдавна...
баба ме държи за ръчичка и гледаме високо вуйчо ми с парашута-точица...
аз му махам и викам.
овдовялата рано жена ме държи, гледа нагоре, но намира сили да ми отговори, че ме чуват...и аз съм и някакво детенце...
после и аз съм била точка...и по-добре е да гледаш отгоре-надолу, отколкото отдолу-нагоре...много, много по-добре е.

кого го е еня в такъв момент кое, какво ще плати...
като слезе. а понякога, ако слезе.

паметникът на Списаревски и другите е до нас. в една малка градинка. този в София. има и още един, на който е имало и клубни посещения, мисля...млади...малки дори. много нямат 20.
труден за виждане, ако не искаш да го видиш целенасочено...

и това ще мине...ще имаме сигурно някога техника, по-скъпа от роялите на диси.
дано не ни потрябва Списаревски...

хубаво си го написал. и хубаво, че синът ти го е видял.



Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!

Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: vozac]  
Автор Noy BG (библейския)
Публикувано27.06.22 01:15



Ха, служил ли си там?
Аз съм! 1986 - 1988, ефрейтор в полка. 2'ра ескадрила...
Още поддържам връзка с един летец - Сербезов, ако го познаваш?





Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: vozac]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано27.06.22 10:48



Цял пътепис се е получил. AC/DC, значи





Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: vozac]  
Автор MilaO6 ()
Публикувано27.06.22 13:26



Ей, бях забравила какъв писачески феноменалник си

Нали не се появяваш често, пък и не винаги музата ти държи ръката и танцува в главата:-)) Е, грешки има, не е като да няма, но никой не държи да си уникален правописник, след като има какво ново и различно да кажеш по различен и неподражаем начин

Първите ми спомени от авиацията са от кажи-речи бебешка възраст, когато са ми показвали " нещото" в небето. После в деЦката, когато дружно викахме "лета, лета" и ни возиха на селскостопански екземпляр В гимназията пък скачахме с парашут. Имах 2- ма съученика и 2 гаджета шофьори на самолети, та ми е емоционално близка темата:-))

А инак има резон да не се изхвърлят в тия кризи, още повече, че състоянието на авиацията ни днес е "грамофон свири, майка плаче", ама като имаме пагон начело, без подобни мурафети, явно няма как да се мине. Важното е, че на сина си доставил удоволствие и развлечение

Редактирано от MilaO6 на 27.06.22 16:53.



Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: vozac]  
Автор RujaKaramfilova (2Х1)
Публикувано27.06.22 13:34



Хубаво си направил! Важно е децата да се разнообразяват по този начин, а не да седят зад компютърните игри.

И да ти кажа, аз съм по-добре от теб

Внукът ме качва вчера на въртележка, на кончето бях Разрешиха и баби да има мисля, че ме снимаха за местния вестник, като атракция
За дете се прави почти всичко, за внуци - всичко!



Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: MilaO6]  
Автор Vtasahme q (Е, и?!)
Публикувано27.06.22 16:26



В гимназията пък скачахме с парашут.

И ти знаеш, значи, как изглежда светът от окото на птица:-)

Бягали сме в 4 на разсъмване от къщи с мойте две, за да стигнем "на стоп" до летището. В ремарке, на мястото на прасетата сме балансирали в торта, пресичайки нивята, само да стигнем до високото. Цялото ни щастие-нещастие се определяше от височината на ръкава, който отсичаше ще бъде или не летателен ден. Машините, които се уголемяваха и носеха надежда, че ще качат нас, после се смаляваха в нагорното, отнасяйки разочарованието, че са взели големите. Изгоряла трева, съчки, които чистехме от приземените куполи плат, жега, разхвърляни от вятъра коси, прашни кубинки, навити крачоли, мръсни лица - никаква суета. Само стремеж и липса на страх.

Ако животът е изглеждал като фуния, била съм от тясната и част, с поглед към огромен потенциал за разгръщане без граници.

Не било така. Да съм знаела, че ден след ден ще обличам по един шлифер страх и "помъдряване". Докато разбирах как се живее, се пречупвах.

Сега съм страхлива. Не мога да скоча, не мога да карам отново мотор, дори не мога да се кача на него. Остана ми само мигновеното избухване всеки път, когато чуя рев на двигател. Но съм запалка. Паля и гАся.

Животът май прехвален ще дойде, или аз грешно схванах играта. Защо идва страхът? Слаба вяра ли? Страх ли е или загуба на вдъхновение? Едно време вярвах, че всичко е възможно. Сега пак вярвам, но подплатено със старчески разум.

Събирахме се снощи с мойте да пием ракия. Гледам ги и изтърсвам - а ,бе, някой мислил ли си е, че така ще се развие бъдещето. Лицата им са уморени, улегнали някакви, разумни, всяка има някаква тежина. Приземени летящи хора. Бивши национали по парашутизъм.

Никой не знаеше и не знае какво ще е - отговарят ми.

Това му е най-хубавото.:-)

Звучи тъжно, но не е. Просто остарявам. Когато бях на 16 казах, че няма да живея посредствено. Е, не беше посредствено. Не точно както го мислех, но...
Сега казвам, че няма да остарявам като цървул. Аз съм катедрала! Даже Катедралата у нас има една стена, която удивително ми напомня за мен. Тъй де, рестарт. На вдъхновението спрямо конюнктурата:-)

От момчето на Возача тръгнах. За неговия поглед мислех. Било е хубаво, прекрасно, интересно. Така, както само едно чисто дете може да усети преживяването.
И се върнах към мен.

Воювайки, загърбваме смирението, а Бог ни гледа отстрани. И отвътре.Glastar


Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: Vtasahme q]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано27.06.22 16:50



Защо идва страхът? Слаба вяра ли? Страх ли е или загуба на вдъхновение?

Някои хора просто имат страх от височини или от твърде обширни пространства. Това би могло да се оправи с целенасочена работа върху себе си... поне така мисля - не съм ти в обувките дето се вика.

Сега казвам, че няма да остарявам като цървул. Аз съм катедрала! Даже Катедралата у нас има една стена, която удивително ми напомня за мен.

А защо по-скоро не остарееш като самата себе си. Другото за катедралата и цървула са само проекции на ума.





Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: Vtasahme q]  
Автор MilaO6 ()
Публикувано27.06.22 16:50



Ееей, 2-3 думи, пък на, цяла палитра от спомени разгръщат:-)))))))))

Отделно, от всяко изречение може да тръгне ново тематично разклонение... Не си остаряла ти, дип щом още можеш да подхващаш кълбото с приказката и да го разплиташ и заплиташ



Забравих да спомена, че първите ми летачески опити бяха с чадър от 2-3 метрова плоча на 4-5-годишна възраст. Вторите на 7-8 години от 2-3 етаж на строеж в голямата купчина пясък, а третият - пак по това време паднах от третия етаж на лагера в Обзор и после ходих с гипсирана ръка и натъртено дупе... по-късно на средно млада възраст и с бънджи скачах, да не казвам още кви щуротии и дивотии съм правила, пък сега, дет викаш и на ластик 2-ра степен няма да скоча



Тема Re: возач-втори пилот-наблюдателнови [re: osvoboden pich]  
Автор Vtasahme q (Е, и?!)
Публикувано27.06.22 17:10



Моят страх придобит, не е вроден, за да го лЕча.:-)

Е като себе си остарявам, де, да не би да не ти мязам на катедрала, Боре?!?



Воювайки, загърбваме смирението, а Бог ни гледа отстрани. И отвътре.Glastar


Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.