Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:46 18.04.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Въпрос към автомобилиститенови  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано26.01.22 22:52



Начинаещ шофьор съм и техническото устройство на автомобила ми е напълно непознато, даже не знам как се сменя акумулатор.

Та въпросът ми е... Вдигнах 80 км/ч на 2-ра скорост и след това пъхайки директно на 5-та, при пъхането изтърквам нещо от предавателната кутия, чува се на всички познатото тррррррррррррр...

Защо се получава така? Прекалено бързо ли отпускам педала на съединителя или изобщо вдигането на 80 на 2-ра е тъпотията? Има ли вариант, при който мога комфортно да вдигна 80 на 2-ра и да превключа на 5-та, или проблемът е, че изобщо ги вдигам? Оборотомерът стига до към 5-6 хиляди оборота, но това все още не е в червената зона (която е между 7 и 8 хиляди rpm).





Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: Nuke Dukem]  
Автор Reverend Harry Butz (The Swamp)
Публикувано26.01.22 23:08



Начинаещ шофьор съм и техническото устройство на автомобила ми е напълно
непознато, даже не знам как се сменя акумулатор.



Та въпросът ми е... Вдигнах 80 км/ч на 2-ра скорост и след това пъхайки
директно на 5-та, при пъхането изтърквам нещо от предавателната кутия,
чува се на всички познатото тррррррррррррр...




Is it OK to skip gears on а manual transmission?



"When skipping a gear with a manual transmission, it should be noted the revs will
take slightly longer to drop from the high revs to the lower revs
. If you shift from
third to fifth gear and let the clutch out at the same speed as normal, the car will
jerk as it works to settle the unbalance
. Instead, waiting just a tad longer to let the
clutch out will keep things matched equally as the gearbox moves to meet a lower rev
level."



Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: Nuke Dukem]  
Автор LAMBl (25 W ЛАМБИ)
Публикувано26.01.22 23:07



Виж ся, сигурно е въпрос на синхронизиране на оборотите на въртене на валовете (зъбчатките) за втора и пета скорост, но това по-добре специалистите да го кажат...

Пък аз ще ти кажа да се придъжаш, към това, което са те учили на шофьорските курсове..., че много скъпи тия пущини колите беее....



Абе, Нукене, че ти ми изглеждаш много разумен и внимателен шофьор, какви са тези експерименти да включваш от втора на пета...???

Редактирано от LAMBl на 26.01.22 23:12.



Тема Re: Въпрос към автомобилистите [re: Nuke Dukem]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано26.01.22 23:09



Да си бе останал на 1-ва


Техничарите ще са по-подробни, аз само се усмихвам. Надявам се, че поне машината не е нова и скъпа.



Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: Nuke Dukem]  
Автор pravil_nick (.. от зор)
Публикувано26.01.22 23:16



Ш'ти изкочат буталата .. да видят кой ги надува.




Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: Reverend Harry Butz]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано26.01.22 23:17



Аха, тоест трябва да задържа съединителя напълно натиснат за по-дълго време, докато оборотите не паднат докъм 2-3К?

А ако не чакам да паднат оборотите при натиснат съединител, а вместо това направя превключването от 2-ра на 5-та с леко натиснат педал на газта, това не би ли избегнало суркането също? Целта ми е да вдигна 140 максимално бързо, така че да не създавам опасност при включване в магистрала.





Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: Nuke Dukem]  
Автор TCNQ ()
Публикувано26.01.22 23:19



80 на 2а е леко екстремно, но защо директно на 5а? Изреждаш си ги поред - 2 (40/50), 3 (80/90), 4, и после 5а, като на 4а трябва да си вдигнал вече 140 км/ч, и после на 5а само да ги поддържаш, примерно. Всичко това ще отнеме не повече от 8-10 секунди.



Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: LAMBl]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано26.01.22 23:25



Постоянно прескачам предавки. В града вдигам до 50-60 на 2-ра и после директно на 5-та, така е най-бързо (и после на 5-та – икономично), обаче отвъд 75 от 2-ра не мога да включа 5-та така чевръсто, както би ми се искало, а точно в диапазона 50-80 ускорява най-пъргаво. На шофьорски курс ме учеха на 20 – 2-ра; на 30 – 3-та; на 40 – 4-та; на 50 – 5-та... Само че така е доста бавно, а около мен всички ускоряват по-бързо.



Редактирано от Nuke Dukem на 26.01.22 23:25.



Тема Re: Въпрос към автомобилиститенови [re: TCNQ]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано26.01.22 23:26



Аха, ясно, значи в прескачането е проблемът и решението е да ускорявам секвенциално?





Тема С грешната кола синови [re: Nuke Dukem]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано26.01.22 23:27



Начи - купуваш си Лада Нива - и нема, ама нема как да вдигнеш 80 на втора скорост, все нещо ще се счупи - най-вероятно слуха ти първо.
Та - действай.

Bеer? Mоre?





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.