|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
Почти всяка седмица пътувам по него, от четвърт век насам - още когато нямаше магистрала (или скоростен път в участъка). Всичко си е почти перфектно по моите критерии с 37 г. безавариен шофьорски стаж. Нищо му няма на наклона. Нищо му няма и на праха, какъв прах. В района ръми от снощи, от около 18 ч., катастрофата е станала към 02 ч., опасна е началната влага, първите 15 минути на преваляване. За осем часа въобще няма плъзгане. Караме и със зимни гуми. Температурата беше около +7 градуса в района към 2 часа, когато си легнах (наблизо до мястото съм). Нямало е кьорава кола по магистралата по това време, поне досега не се е чул свидетел. Да караш и да пееш! (аз обичам нощното шофиране)
Според мен се е случило това, което и казано в началния постинг на темата - шофирането. Това е в средата на "шус-спускането" (от скиорството), някой е прекалил със скоростта и е изгубил контрол или моментно разсейване. Това да закачиш мантинелата откъм вътрешната част на десен завой е някакво без-умие. Наистина, има объркващ паркинг с островче между него и пътя, мантинела насред островчето, светлоотразители не функционират, маркировка почти няма - ама има достатъчно. Каране като на шофьорски курс, а водачът си е опитен. Видимостта е била перфектна. Случайна грешка, разсейване е моето обяснение, фатално поради скоростта.
Какви условия трябват на хилядите шофьори, дето псувам поне по три пъти на всяко излизане с кола, не знам. Откъде се навъдиха.
Да видим от живите пътници-свидетели какво ще излезе. Някъде споменаха за взрив вътре в автобуса преди катастрофата.
Редактирано от Crrafterr на 23.11.21 16:04.
| |
|
Не е взрив, ами пръскане на гума. Пишеше някъде, че возил туби с нафта в предната част, поради очевидни причини. , до мантинелата на острова има чернилка, т.е. мантинелата е пробила тубите и запалването е започнало там. Обилието от разлята нафта обяснява бързото и пълно изпепеляване на рейса.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай...
| |
|
Ето ви снимка на мястото на инцидента, да не се обяснява наизуст.
В момента по едни новини - предположения на пътни експерти:
- липса на спирачен път. автобусът влязъл в десен завой и директно се забил в мантинелата. 50м ожъната мантинела.
- някои от оцелелите свидетелстват за взрив в началото на пожара. предположение, че отпред може и да е имало туби с гориво и да е избухнало и запалено при някаква искра в двигателя при сблъсъка и прегазването на мантинелата.
ЗАБРАНА ОТ: UnicaDonna, sladunka medunka, jumbles, parvaty, Liya, saksun, NUT
| |
|
за мен нощното каране има някакво особено очарование, направо може да се каже че е почти мистично изживяване ...
обаче
колкото и да е добър и професионален шофьорът, колкото и да са добри и фаровете и маркировките и всичко останало, нощем светът изглежда по съвсем, ама напълно съвсем друг начин, отколкото на дневна светлина - особено пък ако не си от близкото село и си нямаш и хабер какво представлява пътят в действителност (на дневна светлина), отделно че биологията е против тебе, защото стотиците милиони години еволюция са направили организмът да е в минимална активност когато навън е тъмно, и последните сто и петдесет години откакто има електричество са напълно недостатъчни да променят тази основна функция на организма да е със забавени метаболизъм, реакции и внимание и да му се спи постоянно и неусетно да заспива ... тъй че аз нощем гледам да не карам, нищо че тук в Белгия всички магистрали нощем са осветени, нищо че колата е с лазерни фарове от последно поколение и още една камара всевъзможни камери и автоматики, които са предназначени да предотвратят всякакво излизане от пътя и/или сблъсък - сложили са дори и камера, която следи очите на водача дали не блее и дали не заспива - обаче най-важното при пътуването е задкормилното устройство, а то конструктивно не е предназначено да е активно и адекватно през нощта, тъй че аз правя всичко възможно нощем да съм си в леглото, а не на път.
| |
|
Бог да прости тези човешки същества отишли си без време от този свят!
| |
|
Всички го правим, естествено, нощем търсим леглото.
Много често пътувам по тази магистрала, по това място, където е станала катастрофата (предполагам, че и македонските шофьори така). Но заради трафика през уикенда, ако преди 10 години се прибирах към София в неделя към 17 ч., преди 5 години започнах в 14 ч., а сега вече преди 21 - 22 ч. не тръгвам. Това не е баш нощно, а вечерно някакво.
| |
|
Да, сигурно така е станало.
Не е трябвало да гази мантинелата... какво ли го е накарало.
| |
|
Според мен шофьорът е заспал. Пътят е дълъг, възможно е да са дремали на границата дълго. Като са спрели се е нахранил и се е затоплил в автобуса и е заспал. Предполагам, че и пътниците са заспали и затова има толкова малко спасени. Горкичките хора!
| |
|
Те ако са спрели на Shell/McDonalds, то е на 3-4 минути път оттам, кога да заспи шофьорът.
Редактирано от Crrafterr на 23.11.21 19:23.
| |
|
Останах с убеждение, че час и половина преди това са спрели - от нещо набързо прочетено днес.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|