|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
Ами, то педагогиката няма как да е университетска, защото в университетите не учат деца.
| |
|
да, да. :)
Има разграничаване между андрагогика, андрагогия и андрогология.
| |
|
работата със студентите е нещо различно. там по-скоро действа естествения подбор -
... и в оценяването на знания/умения?
| |
|
оценяването на студентите зависи от естеството на курсовете.
водя два курса (по-скоро четири, но са свързани два по два) - теоретичен и практикум, като при втория от студентите се изисква изготвяне на курсови работи с чисто практическо приложение. самият практикум се състои от две части - дискусии по практическото приложение на теорията от първите два курса и след това формирането на екипи, всеки от които получава задание за изготвяне на проект. работи се екипно.
изпитите са върху теорията - решаване на казуси + тестове и ей такива неща. после се оценяват курсовите работи, които студентите трябва да защитят пред мен. оценката при тях е групова, т.е. оценява се изготвения проект и всеки от студентите от съответния екип получават тази оценка.
трябва обаче да кажа, че работя изключително със студенти от магистърски курсове. с бакалаври не се занимавам.
в заключение - въпреки че минавам за доста взискателен и рядко пиша високи оценки, всяка година капацитетът на тези курсове е запълнен, че има и чакащи. нямам обяснение на това.
пояснение - курсовете ми не са ми основната дейност. работя, което пък ми дава възможност да организирам работата си със студентите изцяло върху практически казуси, а не с отвлечени теории. това особено важи за курсовите им работи - всички те са на базата на реални проекти, реализирани преди време (е, поорязани разбира се, че все пак да могат да се справят в разумни срокове).
----
колкото да щестобалната система за оценяване, имам сериозни резерви към нея. по същество това наказателна система. знаеш всичко - отл.6, колкото повече не знаеш, толкова по-ниска оценка получаваш, демек наказват те.
а би трябвало да е поощрителна:
знаеш материала - добър 4
знаеш над изискванията - много добър 5
изключителни знания - отличен 6
средни знания - среден 3
слаби знания - слаб 2, което в никакъв случай не се възприема като неуспех. просто имаш слаби познания по предмета, но все пак имаш
никакви знания - оценка 1 - човеко, потърси си друга специалност, не ставаш за тази, което съвсем не означава, че човекът е некадърник. просто не му е тук мястото.
и накрая - оценка НУЛА - тотален некадърник: абе човеко, вземи се гръмни - за нищо не ставаш :)
| |
|
т.е. оценява се изготвения проект и всеки от студентите от съответния екип получават тази оценка.
... а изготеният проект - реализира ли се?
| |
|
имах такива идеи, но времето е ограничено и си остава само проект за съжаление. даже бях предложил да го реализират бакалаврите, а магистрите да са project managers, ама май им дойде много и не се получи.
всъщност самите проекти никак не са малки. включват изготвяне на детайлна спецификация на изискванията, детален план с подробна разбивка на задачите по фази, оценки на време и труд, изчисляване на критичните пътища и вериги, изготвяне на план за тестване и test cases. общо взето работа за около месец-два, че за някои и повече.
ама като имам предвид как се работят проекти в реални условия, трябва да ги хвърлям в дълбокото. така най-добре се учат да плуват :)
| |
|
... така най-добре се учат да плуват :)
И какви плувци са?
Щот нали се плачат популарно, че системата на образованието се заблатявала... от възпитаниците на соца.
| |
|
ами виж сега: не е задължително всички да имат виШо. който знае и може, той си плува. е, повечето такива са в MIT и Harward, ама пък всеки има "право на живот, на свобода и на стремеж към щастие" (т. джеферсън)
не правя компромиси, щото после ми идват на интервюта за работа със самочувствие без покритие - само с една формална диплома.
колкото до соц.възпитаниците, слава богу специалността ми е възможно най-далече от всякаква идеология :)
Редактирано от gelsomino на 26.08.21 13:57.
| |
|
:)) ми то.... " ако човек не е роден гений, харвардското му образование е перманентен пасив...."
Това съм го прочела нейде при бродене из художествената литература.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
|
|