|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема
|
Re: филолози ще учат математика
[re: MilaO6]
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 21.08.21 23:01 |
|
Аха, значи само едно същество е вървяло към София – бабата (понеже старците с котките в чувалите – тези престъпници – вървели насреща й, тоест в посока извън София, а не към нея). Пък отговорът на 4-тата задачка е 2, защото са останали само 2-те изгасени свещи, а останалите 3, понеже не ги изгасили, изгоряли докрай.
ПП: И още една... Една възрастна дама има три кокошки, които снасят 3 яйца за 3 дни.Тя обаче иска кокошките й да снасят още яйца и затова си купува 12 нови кокошки. Колко яйца ще събере старата дама за 15 дни?
Редактирано от Nuke Dukem на 22.08.21 00:21.
| |
|
.... до това при някои води комбинацията от филология и математика.
"Дж. М. Кутси... . Завършва Университета в Кейптаун с две специалности — английски език и математика. Няколко години работи в Англия като компютърен програмист, след което е приет в Тексаския университет в Остин, от който получава докторска степен по английски език и лингвистика. От 1984 до 2003 г. Кутси преподава в някои от водещите университети в САЩ: Харвард, Станфърд, Джонс Хопкинс, Чикагския университет и Университета на щата Ню Йорк....
... удостоен с „Букър“ два пъти — за „Живот и страдания на Майкъл К“ (1983) и „Позор“ (1999). През 2003 г. получава Нобелова награда за литература."
| |
|
има много, които съчетават математика с хуманитарни науки. в случая самата математика се явява силен инструмент в научните им изследвания - напр. лингвистика, музика и т.н.
аз лично познавам такива хора (е, не чак нобелисти) и трябва да призная, че общуването с тях е истинско удоволствие. така че такива като джон максуел кутси не са изключение.
иначе идеята да се организират такива интердисциплинарни курсове никак не е лоша. само дето да се създаде такова нещо се иска много ум, за да се дозират и организират нещата и също така умни студенти, които да не мрънкат. в което силно се съмнявам.
п.с. примерът с безкрайните редици не е измислен и не е виц - за огромно съжаление :(
| |
|
конкретно мога да кажа за един от елитните щатски университети (и не само в него, но там имам преки впечатления) в последната година от обучението студенти от съвсем различни специалности се събират заедно и на всеки студент преподавателят дава задачи, които са далеч от специалността му - например на математик дава тема за разработка от областта на химията. задачата на студента е да проучи проблема, да изготви доклад и да го представи пред останалите студенти (повечето от тях също не-химици) и то така, че и те да го разберат. при това въпросният проблем никак не е елементарен.
пак там - ако някой студент, например филолог, ентусиазирано реши да посещава и курсове по някоя математическа дисциплина - например вероятности и статистика и после да държи изпит по нея (заради кредитите), никой не се интересува, че това е нещо странично за него. изпитват си го безмилостно наравно с математиците.
| |
|
и на всеки студент преподавателят дава задачи, които са далеч от специалността му...
Може ли да попитам: преподавателите в университетите, например по инженерните специалности - каква педагогическа подготовка имат?
Редактирано от T a n y a на 22.08.21 17:24.
| |
|
не знам да имат някаква специална педагогическа подготовка както тези в средните училища, ако това питаш, но и не съм запознат чак с такива детайли.
| |
|
Да, за това питах. Всъщност педагогиката е предучилищна, начална училищна, прогимназиална и гимназиална педагогика.
А при студентите? - познания/умения на преподавателите им по андрагогика?
Защото, ако нямат знания/умения за методи и практиката на преподаване/изпитване, как го правят?
Тръгнах в тази посока на размисли покрай тези твои думи: "... идеята да се организират такива интердисциплинарни курсове никак не е лоша. само дето да се създаде такова нещо се иска много ум, за да се дозират и организират нещата.."
Ако има преподаватели, които имат въпросните интердисциплинарни знание/умения и ако знаят как да ги преподават.... няма да има проблем на студентите да ги усвояват и прилагат.
| |
|
всъщност, упражненията с презентациите в непозната област (математик - химия), който дадох, се отнася не толкова до интердисциплинарно обучение, колкото до развиване на уменията да се вниква в непозната материя до степен да може да се обясни разбираемо на други лаици.
| |
|
за целия цикъл от предучилищна до гимназия, особено в началните етапи, специалните педагогически умения са задължителни. не може някакво дърво да обучава първокласници, примерно.
работата със студентите е нещо различно. там по-скоро действа естествения подбор - кофти преподавател губи студентите освен ако не е някакво супер светило и поне двоен нобелист :)
сигурно повечето от нас са имали по някой легендарен преподавател. при мен това бяха професорите Тагамлицки, Алипи Матеев, Кирил Дочев. без да подценявам и други, но тези бяха наистина легенда. особено проф. Тагамлицки, който обясняваше и най-сложните неща брилянтно ясно. сигурно защото срещаше тъпите ни погледи :)
| |
|
Всъщност се казва андрагогия.
Имам положени изпити по андрагогия.Нали съм бил преподавател по ограмотяване на възрастни.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
|
|