Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:13 25.06.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
Тема Re: ППнови [re: UnicaDonna]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано18.10.20 00:46



Ами имаше ама в политиката хората ужасно се променят и никога, никога не остават константни.





Тема Re: Точно!нови [re: ad miral]  
Автор LAMBl (25 W ЛАМБИ)
Публикувано18.10.20 01:20



Правиш административните услуги онлайн и няма корупцията. В съседната тема на Уникалтата, за банковите услуги нали това коментирахме? Всички разплащания - електронни и няма скрито-покрито.
Ето ти начини. Това са първите дето ми идват на прима виста. А ако някой се замисли, бъди сигурен, че ще измисли, поне още пет. Щото първо ще е по-умен от мен и второ ще му се плаща за това.



Как се сети за диктатура, а не за едни нормални процедури, които вие по-ги знаете?



Тема Re: Литературна иконописнови [re: alisalisa]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано18.10.20 01:27



Предполагам че е имал предвид по произход, а не по лични убеждения. (Нали виждаш реалното му отношение към Християнството като дълбоко осъзнат светоглед.)



Тема Re: Литературна иконописнови [re: Metropolis]  
Автор alisalisa (Lipari също)
Публикувано18.10.20 01:56



Не, беше писал, че по лични убеждения, дори се гордее, че е православен, нарича католиците нехристияни, щото само православните са християни и прочие старостилни убеждения екстра категория.

Ний сме дебили и говорим само за червила и автомобили.


Тема Re: Литературна иконописнови [re: alisalisa]  
Автор tuzlija-179435 (стар вълк)
Публикувано18.10.20 02:24



Абе за управляващите любимата на светиня му Русия, комай писателят Георги Марков ли, та Велко Верин ли, беше казал нещо от рода , че и марксизмът, и православието, и национализмът, и интернационализмът, и тути кванти- на ония в Кремъл всичко им е само оправдание на пустата му сладка власт и ако утре това оправдание стане ислямът - одма са се обрязали и завили чалмите...



Тема Re: Литературна иконописнови [re: Santo Modesto]  
Автор alisalisa (Lipari също)
Публикувано18.10.20 09:44



Каралийчев, ако бе имал изложение към литературна иконопис от към западната част на Европа, в описанието на просяка щеше да добави, измежду запетайки, кратко изразче да се разбере просякът дали е просяк изцяло по Божия воля, или по негово лично напъване към провали е пропилял каквото Бог му е била дала. В първия случай, той заслужава съжаление. Във втория - не. Бил ослепял - от злополука, по Божия воля, или от злополука, поради негова немърливост - или от запиване с дървен алкохол?

Това е чисто протестантски прочит на разказа. Каралийчев не е сътворявал неделна проповед, а социална притча с адресат гражданското общество, избирателите, избираемите. Затова, опре ли анализът до литературна иконопис, то символиката не е еднозначна.

Ето малко икони за размисъл:
Бай Иван, представен като КМЕТ, който знае, че му предстои отчет за делата /пред символичните порти на Рая/. Не е указано в разказа дали е харчил собствени пари или общински. Тоест, не е икона на преуспелия частен дарител, а икона на разполагалия със средства човек, който ще се отчита как ги е употребил.

Просякът-слепец с протегната ръка - статична безмълвна фигура НА МОСТА. Мостът също е символ. Просякът е сляп. Коя друга символична фигура е сляпа и с превръзка на очите? Просякът държи протегната шепа, в която Кметът избира дали и какво да постави. В какво бай Иван поставя при отчета делата си - в кантар, везна. Коя друга символична фигура е сляпа, с превръзка на очите и държи везна в ръка?

Какво се мери на тази везна? Законът претегля делата на човека, изправен да отговаря пред него. В притчите с чисто християнски проповедническа насоченост делата се поставят в едната или другата "шепа" на везната от застъпници - ангел за добрите дела и дявол за греховете. Каралийчев не нагазва в християнско проповедничество, в неговата притча представителят на властта, Кметът, сам се отчита пред Закона като поставя добрите си дела в едната "шепа" на везната. И вижда с очите си, че другата страна на везната тежи, знае какво се мери там, за да тежи, но не се сеща кое негово дело /престъпление, нарушение на Закона/ е с по-голяма тежест от добрите му дела.

В такъв случай, каква е символичната роля на просяка-слепец с протегната като рамо на везна ръка в тази притча? На пръв поглед, на окаян просещ нещастник, но в светлината на литературната иконопис - на тест, проверка, Темида. И то, приживе, докато мандатът на Кмета тече.

Когато мандатът на Кмета свършва - умрял, пред портите на Рая, пред везната, която окончателно ще претегли делата му, това, което е поставил в "шепите" на везната приживе, има тежест, може да реши каква ще е присъдата. И Бай Иван го знае, защото е запознат и приел Закона. Затова, виждайки с очите си какво отчита везната на Закона, приема присъдата и сам потегля към пъклото.

Никакъв Господ не съди, никакъв св. Петър не отсъжда - отсъжда везната. Отсъжда Законът, отсъждат делата в името на Закона. Който земният служител на Закона, КМЕТЪТ бай Иван, познава и е приел да му се подчини.

Както в изобразителната, така и в литературната иконопис, всеки символ носи многопластово значение и не допуска излишъци /като впускане в излишни обяснения относно този или онзи образ/, когато те са несъществени за глобалната картина.

Ний сме дебили и говорим само за червила и автомобили.

Редактирано от alisalisa на 18.10.20 09:57.



Тема Re: Литературна иконописнови [re: alisalisa]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано18.10.20 12:21



Аз него обикновено го чета, но това съм пропуснал. Абе не ми се обсъждат хора които слабо познавам. А и темата беше за друго. Причината по която се включих пък беше нещо съвсем конкретно. Няма смисъл от много празнословие.





Тема Re: Точно!нови [re: Santo Modesto]  
Автор shtirlic-149751 (прогресор)
Публикувано18.10.20 23:23



брех какъв е тоя джендърски господ в женски род или в неустановен пол...
И как удобно забравяме че просякът е слепец..
а бай ти Иваня ...даже свети Петър доста го е пожалил..трябвало е още там да му опърже мъдете за жестокостта и арогантността която е проявил с най безпомощния - слепеца...
И интересно колко хора познавет супер успели слепци-- аз само 3-ма... Стиви Уондър и италианския тенор Бочел.. и двамата певци..много специфично и крайно рядко ...
Но да приеме че е бил зрящ.., да приемем че от мързел е станал бедняк....
а бай ти иваня като кмет на селото от какъв чеп не е напънал този просяк да работи...да го вкара в някой строеж...да го пусне по полето с другите му работници...
щото така много лесно по капиталистически и социал дарвенистически да се разсъждава- горко на слабите и който е слаб заслужава да бъде и донамачкан хептен в тинята...
Щото исторически се е доказвало когато аристократите и богатите съсловия загубят мярата от арогантност и самоповярване.. Как после охрабрените беднаця с подходящата идеология

почват да тропат с приклади на винтовките си и тоя звук почва да кънти световно и оглушително....
И сега пак ще стане същото макар да готвят нов тип робовладелски строй....
Така че за бай ти Иваня за тая арогантност е трябвало свети Петър да го вкара да чука павета по цял ден и някой като него същия бай ти Иваня да се гаври цял ден и да му подава камък вместо хляб....



Тема Re: Литературна иконописнови [re: alisalisa]  
Автор LAMBl (25 W ЛАМБИ)
Публикувано19.10.20 10:06



Алиса, Скромният искаше просто да ти каже, че сиромахомилството не е добър съветник в живота. Същото е и в приказките за Хитър Петър. Във всяка приказка Хитър Петър взема нещо чуждо с хитрост и измама. Това според народното ни творчество е морал...!?



Редактирано от LAMBl на 19.10.20 10:07.



Тема Re: Точно!нови [re: shtirlic-149751]  
Автор ShokoLada (искам лято!)
Публикувано19.10.20 10:49



Егати демагогията, егати и чудото.
Първо, хайде да помислим защо слепеца е навън и сам. Къде са близките му, роднините му или те ахкат и охкат за африканските гладуващи деца, а нуждаещите им се роднини..вълците ги яли.
Второ..кесия с пари..е защо са му на слепец кесия с пари, нима той може да ги види, или използва..
Трето еднократната помощ, не е помощ, защото колкото и да са парите, те ще свършат, колкото и да е храната, пак ще свърши, за тези хора си трябват специални грижи. И пак питам, къде са близките на слепеца и защо са го подложили на това?
Странно нещо сме това хората, готови сме да осъдим непознатия, който е пиян и още под еуфория от моста, вместо да се види как да се промени съдбата на този сляп човек, какво може да се направи за да не е просяк.
И за календарите..егати. Ми баба ми..а пък и майка ми имат календари, които са стари, но не ми даваха да ги пипна, защото имали много хубави картинки и си ги гледат. И какъв е точно проблема с тях? Защо тези хора са захвърлени в старчески домове? Или за това не се мисли..Направо ми е гадно как хората се отнасят с родителите си, а тези родители са им дали живот и са ги направили хора.
Съжалявам, ама наистина не мога да го приема това за нормално.
А бай ти Иван..пасти да яде, пред хората които и сега разплакват други хора..той е чужд, а най-боли от своето и от пренебрежението му, че си жив и човек.

пп някъде бях чела идеята, че ако всеки човек, се погрижи поне за един друг човек, в неравностойно положение, светът ще е друг. Ама то на приказки е лесно, лесно е да се осъжда и хвърлят камъни..а действието? къде е?




Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.