|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
|
Уни, ти кръстоносен поход ли си повела с/у Димо или 100-годишна война на изсветляване?
Срещу умряло куче кръстоносен поход не се води. Рутинен подпис е това. ВсЕкакви мъдрости се мъдрят по подписите, а аз, практична - както винаги!
ДИМО = Leii, Duomo, Amore innamorata, Marzo, PERLA RARA, S236, UnicaDonnalapamuhi, Bomboniera, Dymarata, Unica Rolkata, Bietola, Bucaneve, Dash, Esaurita, UniDonna, UltraDolce, Pinomugo, Peperone, Pompelmо, Вombardier
| |
|
Via Мира Манолова
Ахахаааааа, това с Кольо Фичето и "Нотр Дам" в 1866 изби рибата...
Вие наред ли сте, бе? Какъв Мидхат паша, какъв "Ориент експрес", какво отводняване е правил на "Нотр Дам" Кольо Фичето" и каква чешма?"
В 1865 -67 Кольо Фичето строи Беленския мост...
В 1866 е построена първата жп линия у нас - Русе - Варна и тя става единствената...
В 1870 - 74 барон Хирш прокарва жп линия от Цариград до Белово и край, свършва линията...
Пътуващите от Западна Европа са слизали в Ниш, туй в Сърбия, и оттам са маали до София 160 км, а после и до Белово още 80 км и едва тогава са можели да се качат на железницата за Цариград. И не си спомням при Иречек ли беше, но той описва как пътниците били съветвани по тоя маршрут с брички и разни такива превозни средства да внимават за разбойници, че било фрашкано...Това обаче означава и обратното - за да стигнеш Западна Европа, е требвало да се докопаш до Ниш в Сърбия, ако годината е била 1866...
Що се отнася до "Ориент експрес", първият тръгва от Париж за Истанбул в 1883, 2 години след като Кольо Фичето се е преселил вече в по - хубавия свят, за да вдига там своите църкви и да опъва своите белокаменни мостове...
Така че аре малко по - сериозно, но ако не требва да го даваме сериозно, ок:
Вдига се Кольо Фичето от Бяла, Русенско и пеша стига до Ниш за 2 седмици, а оттам се качва на влака за Париж и като пристига на гарата, с питане намира и "Нотр Дам": "Бон соар. Же суи Кольо Фичето. Къдя ий тйечът? Юн момент...Ей сига за 2 часъ ви утвуднявъм катидралътъ и съ връщам у нас, чи Белйенскийът мост ма чака..." Два часа по - късно: "Готово, няма тйеч, няма нищо... И идин чучур ви изкарах, да си пиите вода студена. Оревоар, чи щи гонйъ "Ориент експрйесъ" на 5 часъ и 20 минути...."
И отива Кольо Фичето да гони "Ориент експреса", ама нема нужда да бърза, щото той тоя трен ще потегли чак след 17 години и неколко минути...
Божеее, пази България!
| |
|
Подобна командировка е била напълно осъществима с параход Русчук-Виена и влак Виена-Париж, после обратно.В Париж е имало авери на Мидхад паша, преводачи с турски и френски - наспорил Господ.
Дали е факт и може ли да се докаже е друга работа.
| |
|
Ок, интересно, както винаги, и на място, мерси. Но в темата "Кольо Фичето спасил Нотр Дам" да говорим за пътя , е като в тема "Летяща чиния кацна в Казанлък" да изясняваме аеродинамиката на двойната леща.
Ташак.
| |
Тема
|
Re: Нотр Дам
[re: Koftia]
|
|
Автор |
NUT (ot ada) |
Публикувано | 17.04.19 18:20 |
|
поне петлето е намерено - символа на Франция!
| |
|
Що да е доморасъл ма, патко?
Как се не сети малко да се запреш?
По-скоро тоя номер с тъпите чуждици е признак за пълната идиотия тук.
Тук не е Франция, че да се изявяваме постоянно с френски думи.
WALL·E
| |
|
В науката "самоук" няма, поне в модерната наука е невъзможно.
В приложната наука - изобщо! Човешкият живот не е достатъчно дълъг, нито човек разполага с достатъчно материални ресурси, че да се "само-научи" в приложението на научни принципи.
В творбите на Кольо Фичето: какво ново има? Сериозно, наблягам на думата "ново", защото имаш пред вид, Лондонското Изложение със стъкления павилион и със "статуята" от пре-натегнат стомано-бетон - което се било състояло когато Кольо Фичето е бил дете - но на другата страна на Европа, че и отвъд Европа.
Който не е запознат с къде е била науката и приложната наука, още от ПРЕДИ парната машина (нали за създаването на парна машина е нужно метало-обработване с дадена точност и финност! разбиране по смазване и смазки; чертежи - с нужните помагала и мастила; и прочие), говорим 200 години преди Кольо Фичето, да, такъв може да се гордее с майстор строител - но НЕ на национално ниво, а на градско, или да кажем, околийско.
Нашата българска гордост, букварът на Петър Берон... Знаеш ли по същото време другите народи какви научни томове са пишели? Коя година Еулер се тормози с математическите си принципи? Ми Гаус?
За нещастници, запречени от строеж на къща с най-висока точка на покрива под нивото на погледа на турчин на кон... Строежът на "бял мост" е вярно постижение.
Има още много път да бием, и трябва много чужда кръв да леем, че да наваксаме 500 години турско робство - и ЧАК ТОГАВА ще можем да говорим, наваксали, за напредък отвъд номиналния, че да се гордеем с него, защото с нещо е повече от, и допринася към, световния...
| |
|
Дрън дрън, уважаеми. Строежите на Фичето и Букварът на Берон не са научни, а исторически постижения. Те са видимата част, финалът на един процес започнал преди Паисий(защото той самият също е резултат) и Софроний. Грамаданското, невиждано преди движение на европейските народи да се само-харесат и определят на национален признак. Това води до подем. Българите сме на гребена на тази вълна и харесваме белезите и. Берон с буквара дето викаш, Войников с елементарните си постановки, смешната църковна независимост от която нищо не зависи и още разни други. Но целият този процес при нас за разлика от други се развивс в една все по-репресивна, разпадаща се империя и столетно управление на безконтролни банди.
Така че имаме за какво да си харесваме и сочим буквари, мостчета и Многострадални Геновеви.
Аз поне не карам никой друг да го прави
| |
|
Фичето бил я проклел да изгори, щото не му платили за отводняването. Тъй била рекла Ванга през 1985-та.
| |
|
Ама ако нашето възраждане било толкова Курова и сУраво...Интересон би трябвало да сме имали такива технологични предпоставки и за гения на бай Кольо Фичето...
И ако сме да били такива гений защо аджеба българските възстаници по време на априлското възстание са имали дървена артилерия а не стоманена с параметри на стомана издържаща на налягане на барутни газове по добри и от тези на Круп и Есен
Просто няма как както доста удачно и своебразно забеляза Сър Скромния, няма как да наваксаме тогава тия 500 години едно закономерно истинско технологично развитие каквото въпреки войни , чумни епидемии и други разни катаклизми - останалите европейски народи.. Няма как да си под ботуша нарязани мангали тотални примати ...които си търкат задника с пепел и овча лой и ебат българската популация когато и както им скимне щото дори са били по жалки и разкапани и от тях като са им нахлули в задния двор...
Просто няма как да сме имали по онова време своите гении в архитектура, металургия, инженерство, механика, корабостроители, математици, физици, химици биолози , лекари и т.н.
Шепата ни представители учили на Запад въобще не са били достатъчно голяма критична маса за да може да внедни знанието и да го претвори в технологии.. Най вече защото са били подвластни на една империя силно зависима от религиозни звероподобни догми спиращо и нейното технологично развитие...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
|
|
|