Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:57 01.06.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | (покажи всички)
Тема Re: и ...нови [re: Crrafterr]  
Автор MilaO6 ()
Публикувано17.04.19 10:52



На теб ти е или навик, или характерова особеност да е изразчвая неясно и мъгливо и мисле, че не съм единствената и не веднъж ти е било казвано това...

Това, което ти се е сторило като "подмяна на темата", всъщност не е във връзка с въпросното клонче по темата, а с конкретни изказвания от теб и нерв в конкретни изречения. Не ми е било целта да се намесвам темата на разклонението ви...

Хванах се за твоя израз за сравнение на филм с книга с абълки и круши и нагледно ти обчсних, защо подобно сравнение е нелепо и несъсточтелно. Сигурна съм, че дори нутата е в състочние да разбере пределно ясните ми обясненич, ако не се престараваше да ти се лензи какъвто й е адетът, та какво остава за теб.

И въпреки, че ясно ти го обчсних, ти продължаваш да се дървия като удавник за сламка за нелепото си в случая сравнение, очевидно, защото много си го харесвая и не те интересува, че е съвсем ненамясто в случая.


Отново да ти го повторя. Никой не спори, аз поне не споря дали киното и литературата е по-високото или по-ниското изкуство. Т.е. не сравняваме абълките с крушите, защото са различни изкуства и имат различна специфика - пак дебело да ти подчертая, че никой не спори по това, поне не аз в мойто подподразклонение на темата (да приемем, че съм се хванала за един твой израз и съм подхванала подподразклонение, различно от ваяето с нерва).


Висококачествени и стойностни в художествено отношение примери има и в двете изкуства, просто изразните средства в тези изкуства са различни и не могат да се сравняват.

Но тук става дума за филм по книга или по мотиви от книга и подобно сравнение е неминуемо. И като оставим настрани какво казват профитата, зрителите в случая са две категории: такива, които са чели книгата и са гледали филма и такива, каквито само са гледали или ще гледат филма. Ако филмът нямаше претенции или не обявяваше открито, че е "по мотиви" от еди си коя книга, дори зрителят да установеше приликата, това нямаше да повлияе на крайното му впечатление - щеше или да му хареса, или не и нямаше да има чак такова значение дали филмът е качествен или не сам за себе си.


То си има филми, които са "крали" идеи от книги, но или са направили компилация от много различни книги, вземайки от една - едно, от друга
второ, от трета, четвърта и т.н. така, че да не може да се каже по мотиви от коя книга е направен. Такъв беше "Матрицата", например... Специално тези, които сме чели Кастанеда, имахме усещане, че идеята за матрицата е взета от Кастанеда, който въвежда специално понятието "тонал" и разни други синоними като "човечарник", но филмът е толкова различен от книгите на Кастанеда, че по никой начин не може да се направи пряка и недвусмислена връзка. Чувала съм хора да намират връзка и откриват идеи в "Матрицата" от различни други книги, които пък аз не съм чела...

Подобен е примерът и с филма "Ванилово небе". Там има едно преживяване на "сън в съня", което заедно с много други подобни е подробно описано за пръв път единствено в книгите на Кастанеда, ама филмът няма нищо общо с него и книгите му, макар за челите да е прозрачно ясно, че е точно същата идея за "сън в съня" едно към едно.

Е и! Книгите на Кастанеда са литература от висока проба. Но и филмът "Матрицата" е такъв, само че в киното. "Ванила скай" на мен лично много ми хареса, макар и да не е някакъв кой знае какъв шедьовър, ама въобще не ми идва на ум да ги сравнявам с книгите, от които са почерпили идеите си.


А какво да кажем за "Възвишение"?! Пресен пример от родната литературна и киносцена. Книгата е с безспорни достойнства. Филмът от своя страна много точно е уловил духа на книгата, самият автор Милен Русков е доволен от резултата. И двете ми допаднаха, но по съвсем, съвсем различен начин именно, щото разбирам и приемам двете отделни изкуства като ябълки и круши и не ги сравнявам, абстрахирам се от книгата. И въпреки, че имам някои забележки към филма, те съвсем не са свързани и не произхождат от сравнението с книгата или на ябълките с крушите.


Що се отнася до сценария, това, че съм ти цитирала думите на кинотеоретиците, съвсем не означава, че мисля като тях. Само съм ти илюстрирала, колко неясен и неуточнен е статутът на сценария, но че е именно литературна форма, т.е писмена форма, текстова форма, словесна форма - избери си което искаш - няма никакво съмнение, затова и спада към литературата като изкуство, макар да е междинна, смесена форма между двете изкуства кино и литература. Такива преходни форми, на границата между две изкуства не са рядкост, еклектични форми, които обединяват характерните черти на две или няколко изкуства.

За мен сценарият е някаква смесица от епос и драма, но много по-опростена. И смятам, че сценарият е поджанр на драмата, примерно. Синоними на сценарий още са филмова книга, филмов скрипт - и двете са отпратки повече към литературата, отколкото към филма. Но, разбира се връзката на сценария с филма е неоспорима.

Що се отнася до това, как се постига високохудовествен резултат в киното, там вече работата е сложна и комплексна. Най-важната е ролята на режисьора, но много зависи и от сценариста, оператора, монтажиста, актьорите.


В конкретния случай имаме като факт, книга, която вече има своята слава и популярност и авторите на филма или пиарите му, не случайно са използвали уточнението "по мотиви" на еди коя си книга... Щото разчитат на успеха на книгата да донесе по-голям успех и на филма. Затова няма как зрителите, чели и книгата, да не не търсят паралели и да не са по-взискателни към качеството на филма. Ти, като нечетящ подобни книги, може да нямаш подобен "проблем", но това не означава, че няма проблем с качеството на филма по отношение на неговата художественост със или без връзка с книгата.


Фестивалът "CInelibri" ми е мнооого добре известен. Идеята е страхотна! Аз по начало обичам филми по книги, защото харесвам и двете изкуства, макар че съм доста критична към тази категория филми, всъщност точно на тази тема и в този дух съм пускала или коментирала подобни теми тук. За съжаление внучката на Анжел Вагенщайн, Жаклин Вагенщайн, основателка на фестивала и наследничка на издателство "Колибри" все още не може да се справи с предизвикателството, което сама си е надянала, разчитайки на наследството от баща си и дядо си. Доста е критикувана, а аз се разочаровах от едно нейно интервю, в което прозираше дори откровено невежество. Но тя е млада, да се надяваме, че с годините ще се дообразова и научи на нещо повече, както и ще преосмисли опита на известните си предци по най-добрия начин. А иначе, идеята за подобен кинолитературен фестивал е страхотна.



Тема Re: и ...нови [re: MilaO6]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано17.04.19 11:47



Съгласен съм да сме несъгласни един с друг

Всичко най-добро ти желая и все така, дори в заблудите си.



Тема Re: и ...нови [re: MilaO6]  
Автор Green Light (бях "на гости")
Публикувано17.04.19 11:52



Кардиналното ми възражение е, че смяташ своя собствен вкус за опорна точка от която да правиш извод кой е прав и кой не, но с това ще завърша.

Иначе по другите въпроси, според мен си противоречиш:
Кое е вярното:
Отново да ти го повторя. Никой не спори, аз поне не споря дали киното и литературата е по-високото или по-ниското изкуство. Т.е. не сравняваме абълките с крушите, защото са различни изкуства и имат различна специфика - пак дебело да ти подчертая, че никой не спори по това,



По-надолу в същият постинг ти самата спориш с това, понеже казваш
Но тук става дума за филм по книга или по мотиви от книга и подобно сравнение е неминуемо. И като оставим настрани какво казват профитата, зрителите в случая са две категории: такива, които са чели книгата и са гледали филма и такива, каквито само са гледали или ще гледат филма. Ако филмът нямаше претенции или не обявяваше открито, че е "по мотиви" от еди си коя книга, дори зрителят да установеше приликата, това нямаше да повлияе на крайното му впечатление - щеше или да му хареса, или не и нямаше да има чак такова значение дали филмът е качествен или не сам за себе си



А в предишният си постинг казваш дори:
Що се отнася до филми по литературни произведения или "по мотиви от литературни произведения", винаги ще съществува сравнение, паралел, асоциации на литературния първоизточник със сценария, респективно филма, колкото и каквото и да казва който и да е! В този смисъл е нелепо, да се дава акъл за абстрахиране от литературния първоизточник. Не и за тези, които са запознати с него. Не че не е възможно човек да се абстрахира, ако иска или реши, но е нелепо да има подобно изискване към зрителя


Никой не сравнява ябълки с круши, освен тези които не ги сравняват.


Но основното, което искам да ти кажа е че Кастанеда е уникален с едно единствено нещо- той е напипал нишата на читателите преживяващи силен емоционален стрес от грамадна лична загуба. Това му е достойнството. Ако има някакъв вълшебен ефект, това е как образовани и информирани вярващи християни приемат за нормално чисто демонски изцепки в тези книги, като левитацията например. Разбира се, че за теб говоря, но не само - леля ми и братовчедка ми, Бог да ги прости и двете, един мой състудент също - всички те поне на думи - дълбоко вярващи.
Но висока литература? Спрямо какво?

Надолу, това което си пишете за фесивала нямам кураж да коментирам, то бездруго вече ме е страх.
Има много хора, които изхождат от вкуса си и оправдават всичко което им е харесало, без значение на факти и аргументи. Просто не могат да разделят симпатия и справедливост- на мен ми изглежда че ти се плъзгаш по тази плоскост.

П.П. За Милен Русков няма начин да се вкараме в спор, май.



П.П.П. редактирам - форматиране преди всичко
предавам се! както излезе - така

Редактирано от Green Light на 17.04.19 12:01.



Тема Re: Аха. И шаблон за начинаещия фентъзи графоманнови [re: Phillip]  
Автор zaphod (мракобес)
Публикувано17.04.19 20:03



аз след уилоу си бях внушил че харесвам фентъзи, но всъщност това е самозаблуда - харесвал съм уилоу, но не и фентъзи, всеки опит да чета такова завършваше със зарязана до средата книга. но да, рецептата е добра. разбира се не приляга за гот, но то щом харесвам гот, значи не е баш фентъзи.




NE SUTOR ULTRA CREPIDAM


Тема Бриен - рицарканови [re: hypey]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано24.04.19 11:37



Сцената с посвещаване в рицарско звание на жена - еп.2 сезон 8 на "Игра на тронове". Изключителна! Тя задава и заглавието на епизода - "A Knight of the Seven Kingdoms".

Ето нещо, което е написано от Брайън Когман!

Страхотна Гуендолин Кристи, страхотен Костер-Валдау и страхотни поддържащи сцената актори: Питър Динклидж, Лиъм Кънингам, Кристофер Хивю (оня рижавия) и т.н.

Редактирано от Crrafterr на 24.04.19 11:39.



Тема Re: Бриен - рицарканови [re: Crrafterr]  
Автор Alice is (хрисима)
Публикувано24.04.19 12:06



Направо ни скъсват от страхотност!




@}-,-`-

Тема Re: Бриен - рицарканови [re: Crrafterr]  
Автор Green Light (бях "на гости")
Публикувано24.04.19 13:03



Хич не ми хареса тази серия. Отрязъл съм всякакви коментари и не гледам нищо, даже и да ми се появи превъртам, опитвам се да карам само на мои впечатления.

Не ми хареса цял епизод за надвисналата битка, смълчаното приготовление за смъртта, вглъбяването. Всички тези герои ги виждам като здраво стъпили в сегашния момент и нула като "размитата личност между бъдеще и минало" както вика Тери Пратчет. Досега дейни и с ясни цели, сега отнесени си дават равносметка за живота. Направо вън от цялостната стремителна линия на сериала, някакъв паралелен епизод, напълно различен и излишен за мен.
Актьорите са феноменални, а режисьорите и екипът на HBO, така са успели да вкарат всички във филма(за първи път го използвам буквално), че могат от нищо да направят нещо, така че това което си написал важи 100%. Направили са го.

Редактирано от Green Light на 24.04.19 13:05.



Тема Re: Бриен - рицарканови [re: Green Light]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано24.04.19 13:28



Това, което не ти е харесало, всъщност е част от магията - прави нещата реалистични. Почти като руски военен филм. Като го обърнаха и на песен, всичко заспа

- язък, че не пуснаха Катюша. Това е положението, драматургия вкараха, на театър го обърнаха, образите завършиха в дълбочина. А бе големи са. Пръсни се от яд сега

Кога ще е голямата битка, в следващия епизод или в 5-и? Вися на един бас с щерката...

Редактирано от Crrafterr на 24.04.19 13:29.



Тема Re: Бриен - рицарканови [re: Crrafterr]  
Автор Green Light (бях "на гости")
Публикувано24.04.19 13:37



Аз казвам, че в следващият ще започне, но ще продължи поне два, а може и три.
Обект на бас може да е каква ще е "процедурата" при смърт. Как са го измислили? За да не преливат към армията на мъртните.


Има чар и в това да чакаш една седмица за следващият епизод.



Тема Re: Бриен - рицарканови [re: Green Light]  
Автор Crrafterr ()
Публикувано24.04.19 14:00



Да живеят излъчванията по HBO2 и HBO3, щото трудно уцелвам баш 21 ч. и баш понеделник.


Аз обаче четох материал ("" от 4 март) и от него останах с впечатлението, че финалният сблъсък ще е в предпоследния епизод (режисиран от Сапочник), демек в пети. Щял да бъде 90 минути, час и половина са това. Другият, режисиран от същия, е трети - обаче вероятно ще има други сблъсъци, не колосалната финална битка. Бойният епизод отнел 11 седмици нощни снимки!

Големият финал (на 20 май у нас) вече си е на Беньоф и Уайс като режисура.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.