|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
Тема
|
Тема на седмицата: Разпъват Марк - Ще има промени.
|
|
| Автор |
UbuntuBionicBeaver (2018-04) |
| Публикувано | 10.04.18 23:04 |
|
|
Тема на седмицата:
Разпитват Марк. Дава изявление относно проблемите с личните данни.
Ще има промени.
Гинка, Малинка и Калинка (от ГЕРБ) купуват ЧЕЗ... но Всичко е точно.
| |
|
Тема
|
Re: Тема на седмицата: Разпъват Марк - Ще има промени.
[re: UbuntuBionicBeaver]
|
|
| Автор |
dymo (ЛЮБОВИПАКЛЮБОВ) |
| Публикувано | 11.04.18 00:20 |
|
|
Сигурно във фейс бук обаче
ЛЮБОВИПАКЛЮБОВ
| |
|
|
|
Нищо няма да има. Чух му отговора, на блажния евреин. Още от ден първи ......извинявайте, получи се минимална грешка.
Прощавай, не чух ? На теб известно ли ти е, скъпи евреин, че в Китай главата директно ти пада, за тази грешка ? И ти искаш да минеш с едно извинение ? Или главата ти пада, или плащаш назад 'камила с три гърбици и половина'.
| |
|
|
|
Или главата ти пада, или плащаш назад 'камила с три гърбици и половина'.
| |
|
Тема
|
Re: Тема на седмицата: Разпъват Марк - Ще има промени.
[re: Koftia]
|
|
| Автор |
UnicaDonna (заядница) |
| Публикувано | 11.04.18 06:56 |
|
|
Винаги съм се чудела... добре бе, донякъде човешко е да си алчен. Аз самата скоро написах тук, че един милион лева ако ми падне отнякъде - ще се чудя какво да го правя, защото ще ми е твърде недостатъчно за нещата, които бих искала да притежавам, за да се смятам за "богата". (Казвам ви го на фона, примерно, на цените на недвижимите имоти в момента! Трябва да се разкъсаш от колебания ДАЛИ да си купиш прилична къща в София или на морето... за двете просто е абсурд.)
Обаче когато придобиеш първия МИЛИАРД - някак не се ли спираш да ламтиш за повече? А когато са вече НЯКОЛКО? Не са ли вече достатъчни за всичко, което ти "трябва"? Та да стигнеш до там да ПРОДАВАШ масиви от лични данни? Колко трябва да си тъп и лаком, за да не се сетиш, че това е рисковано и най-вече - гадно?
За сравнително умен млад човек като Зукърбърг обяснението ми е едно - НАИСТИНА ЧОВЕШКАТА АЛЧНОСТ НЯМА ГРАНИЦИ. Не е нищо лично или персонално.
Редактирано от UnicaDonna на 11.04.18 07:05.
| |
|
|
|
не сме във времето на класическия капитализъм
корпорациите ядат хора, ако не носи печалба ще го изритат, както на времето стана със стив
| |
|
|
|
Мисля си, че не е тема на седмицата, ами на годината, десетилетието или дори века, зависи как ще ми тръгне аргументацията надолу.
Въпросите са:
1) Какво са лични данни? В смисъла на лични данни които могат да ми навредят ако някой ги знае. Рожденната ми дата, егенето, адреса, имената на децата, годините на жената, сантим... дециметрите на пишката, голи снимки от оня купон? Или какви филми харесвам, кой философ, любими книги, исторически личности, политици, общественици? Какво говоря на всеослушание, в какво вярвам, имам ли кумири?
Защото за това че имам хронически примерно олигофренизъм не искам да се знае, но за това че обичам Висоцки дупка съм пробил в главите на хората.
Та кои от тези неща могат да бъдат виждани и използвани за да ме охарактеризират и след това да ми предлагат продукти?
2) Защото това е смисъла на свободната търговия и на свободната политика. Политици и търговци искат да знаят какво харесвам за да ми го предложат. Тоест тази точка две е за свободния пазар, свободата да търгуваш.
Какво правят Кеймбридж Аналитика чрез Фейсбук? Проучване правят, разбират какво харесваме за да могат да предложат правилния продукт. Това че продукта представлява манипулация на общественото мнение е чак трета точка. Тук говорим за това, че нито Кейбридж аналитика, нито Фейсбук правят нещо необичайно. Правят проучване, реклама и продажба. "Вината" им е че го правят твърде добре и твърде мащабно. Виновни са за голям успех.
3) Рекламата. Ами извинявайте но какво е рекламата ако не манипулация? "манипулирали" са хората за да изберат Тръмп или там какъв беше африкански лидер? Еми ще ги манипулират, предизборна кампания се нарича, в древния Рим е измислена от А до Я- от лакомства за тълпата до бой с тояги. Да, проучили са ни и да поднесли са нещата така както ги искаме. Това нямаше да ни уплаши, не ами никакво впечатление нямаше да ни направи ако не ставаше въпрос за милиони хора. И тук опираме до успеха и мащаба. В рекламНата манипулация няма нищо лошо ако не е чак толкова успешна и мащабна. Ако е, тогава има.
И ето извода, достоен за поколенията. Толкова успешното и мащабно манипулиране трябва да бъде спряно. Това не може да продължава, защото като всяка крайност довежда свободата на търговия и политика до абсурд(отрича сама себе си). Това вече не е свобода, това е диктатура, промиване, робство.
Кой е най-прекият път? Ами социалните мрежи трябва да изчезнат, това е. Да минат в друга форма на общуване- новинарски, търговски, каквито щете, но не и такива каквито са сега. Може би не трябва да се свързваме и да споделяме толкова лесно? Това е вреда за ... да- естаблишмента, но както се оказа - и за нас.
| |
|
|
|
Виртуалната реалност е нов факт, ново обстоятелство, датира от няма 20тина години, а се използва масово едва след първия Уиндоус (кой ползваше компютри по време на доса?). Има необятни измерения и касае живота на всички ни. Тая нова реалност и начинът, по който засяга хората все още се изследват (да не говорим, че се променят постоянно) и съвсем не са регламентирани рамките, в които може да се използват. Това се случва с Фейсбук - работят на нераглемнтиран терен и са толкова успешни, защото нямат ограничения. Въпросът е в манипулирането на хората без тяхно знание и съгласие, това в реалния живот се нарича измама, кражба и др деяния, които обикновено са състав на престъпление.
Туй, което Фейсбук са направили се равнява на следното в реала - да ти взема тайно личната кореспонденция от пощенската кутия, да я прочета, да я поставя обратно и след като вече ти познавам слабостите и вкусовете, да почна да ги използвам за лични цели, без ти да си имаш и хабер за това. А личните цели могат да с мнооого широк обхват. На практика такова проучване, познаване и използване правеше държавна сигурност. Предполагам, че не искаш това, нали?
| |
|
|
|
Не, но ти твърде свободно предположи това за кореспонденцияъа, мисля че грешиш, Кейбридж аналитика не са взели кореспонденция, а предпочитания. Това което хората са поискали да споделят.
| |
|
|
|
Те са бъркотили из лична кореспонденция, за която хората не са и подозирали, че външни лица могат да имат достъп. Влизали са през профила на един, за да достигнат до цяла верига хора и до споделеното в уж тесен кръг. Ние, обикновените потребители си мислихме до тоя момент, че ограничаваме достъпа на информацията до приятелите си само или че "кой ще се интересува от моите неща" и други наивности, докато те в същото време, разполагайки с цялата картина на възможностите за достъп до информация, които Фейса предлага, са използвали тая наивност за лични цели. Сега, като знаеш, че Фейса и Биг Брадър хич не се различават, нали ще внимаваш какво пишеш и каква инфорция споделяш? Отделно, аз вече не вярвам на нито една дума, написана в интернет пространството. Ще се информирам само от източници, на които доказано мога да имам доверие, че ми поднасят обективна и вярна информация. Каквото и да го наречеш, това, което Кеймбрижд аналитика са извършили, дори и да не е незаконно към момента, е крайно аморално. За в бъдеще със сигурност ще стане и незаконно, защото това е целта на закона - да забранява действия, които обществото възприема като аморални. Тия са се поебавали с незнанието и наивността на обикновения интернет потребител.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|