|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
По-скоро е правилно, викаш.
ами не знам. детето (сайде) е ходело в българско общинско училище в селото си,
ОУ "Пейо Яворов".
заради отказа й да махне забрадката, директорът я отстранява от училище.
в резултат на което саде отива да учи в частно ислямско училище в момчилград.
на мен това, че работата е стигнала до съд, някак си ми се струва второстепенно.
| |
|
виж какво пише в ппзнп (правилник за прилагане на зцакона за нар. просвета):
Чл. 4. (1) Светското образование не допуска налагането на учениците на идеологически и религиозни доктрини.
утре друг ученик (15 годишен) ще съди държавата, понеже не му дават да влиза с шарени, широки дрехи в клас, пеейки "харе кришна".
| |
Тема
|
Re: И двете страни не са прави.
[re: Phillip]
|
|
Автор |
grga pitic (suleymanpasha) |
Публикувано | 21.09.14 23:20 |
|
не съм сигурен, че "религиозният заповядващ" (алла') е споменал нещо за забрадки, поне в корана не си спомням да е изрично упоменато.
но щом твърдиш, че е така....
| |
|
ами след като
1. Комисията за защита от дискриминация е решила така,
2. Съдът е решил така,
значи е правилно.
===
Две неправилни неща:
1. Неправилно е хелзинкският комитет да се нарича "български".
2. Неправилно е членовете му да се наричат остри - точно обратното.
===
Два материала:
1.
2. ("законът за забрадките бе приет през март 2004 г.")
| |
|
което означава, че в светските училища не се изучава вероучение,
не че в училищата не се допускат ученици от различни вероизповедания.
| |
|
предположих, че развоят ще е бил някакъв такъв.
като не я искат в училище, девойката или ще си остане вкъщи (нежелателно), или ше отиде в училише, където я допускат (ислямско).
и в двата случая светското образование губи.
подобни мерки винаги радикализират, вместо да приобщават.
лошото е, че радикализират и тези, които искат да бъдат приобщени. но са получили подобен тъп отказ.
| |
|
интересно за мен е, че селото (горно краище) е в изцяло помашки район в западна бг, разположено между рила, пирин и родопа. би било равнозначно на чудо, ако там местната власт не е в дпс.
как тогава се е стигнало до този казус?
п.п. в случая не виждам проблем с допускането на ученици от различни вероизповедания. изтъкването на вероизповеданието не би ли могло да наруши нечии права?
примерно аз съм учител-христийенин в същото това училище и натрапвам на учениците 30 сантиметровия си сребърен кръст, който гордо и свободно се лашка, окачен на дебела верига около врата ми.
| |
|
не е релевантен примерът ти с франсетата, щото там става въпрос за друго.
също - това, че един съд бил решил едикак си, не значи, че е правилно.
ако беше така безусловно, защо са ни следващи инстанции?
| |
|
ако в училището не може да има забрадки, защото религиозните символи са забранени, това значи, че може да има и кръстове.
не знам как се е стигнало до казуса, единственото, което ми идва наум е, че директорът е от другаде.
| |
Тема
|
Не твърдя, че е така. Казвам го общо.
[re: grga pitic]
|
|
Автор |
Phillip (Швайнщайгер) |
Публикувано | 22.09.14 00:05 |
|
Не твърдя, че е така. Казвам го общо. Толкова ми са религиозните познания.
Гледам, че сред мюсюлманките са разпространени забрадки и изобщо закриване на косата и решавам, че е свързано пряко или косвено с религията им.
Така или иначе има някой, да го наречем безспорен авторитет, който нарежда "Забрадка!". Може да е религиозният тотем, може да е всенароден или местен обичай. А пък може просто да са се самозаблудили, че така им харесва и е правилно.
Съдът също не е прав. Забрадката до нищо лошо не довежда. И така, напр. утре може да ми забрани да ходя с бейзболна шапка на работа (б.а. свалям си я чак в стаята), с мотива "не мога да изразявам спортна принадлежност и то към една толкова смотана игра като бейзбола".
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|