| 
	
 | 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Третокласниците и турското робство 
 | 
 
 |  
| Автор | 
UnicaDonna (Заядница) |  
| Публикувано | 01.09.14 21:59 |  
             |  
           | 
            
           
  Бях написала темата, ама спешно трябваше да изляза и съм забравила да я пусна...а в колата чух, че битивито ме е изпреварило с новината...е, кво пък - ще си я пусна!! Любопитна съм какво мислите...
 
 Историци алармират, че българската история се подменя с чудовищни лъжи!
 
 Учебник за 3-ти клас „Човек и общество“ съдържа чудовищни лъжи за историята на България. Странното издание учи невръстните дечица, че българите живели щастливо и сговорно с поробителя по време на турското робство. Имали неограничени права, дори и да изповядват свободно православната религия.
 
 За безумните уроци алармира директорът на регионалния исторически музей в Добрич Костадин Костадинов. Потресен, той написа в личния си блог:
 
 Учебник за 3-и клас: Българите живели щастливо с турския си поробител ... Васил Левски е заловен от полицията, цар Симеон Велики не оставил никакви следи в историята, а САЩ протестират след Априлското въстание
 
 
  За Османската империя ще научите, че „немюсюлманите имали право да изповядват вярата си… в семействата си българите говорели родния език, създавали песни, празнували празници… в общите села християни и мюсюлмани живеели заедно, а в труда и празника човешките връзки надмогвали различията“ (стр. 60). Въобще идилия, мед и мляко текат по улиците, а доволната рая пее радостни песни за султана.
 
 Това обаче не е най-страшното в учебника за третокласници. В урока за цар Симеон Велики на 48 стр. ще научите, че „Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало“. Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно. Последният български цар Иван Шишман от Второто Българско царство пък въобще не е споменат дори и с една дума.
 
 За още по-голям срам на авторите Апостолът на Свободата Васил Левски е представен като организатор на някакво въстание, но срещу кого и защо – остава пълна тайна. Особено покъртително е описано залавянето и обесването на Левски. Цитатът в този урок на стр. 66 гласи: „Той създал комитети за подготовка на общо въстание… но ПОЛИЦИЯТА заловила Апостола и съдът го осъдил на смърт. Присъдата била изпълнена в покрайнините на София“. По въпроса толкова, обесването не е споменато. Според историкът Костадин Костадинов третокласниците остават с впечатлението за един справедлив процес и заслужена присъда от Апостола.
 
 И ако това ви звучи скандално, почакайте да стигнете до страница 68, където е описано Априлското въстание. От там ще научите новината, че въстанието е съпроводено с протести в САЩ!!! Да, няма грешка – Америка се вдигнала на протест! Ето и точния цитат: „Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт“ .
 
 Като прочетох за протестите на хората в Съединените щати, и ми се прииска да си скъсам дипломата по балканистика. Както и да е… Но като прочетох, че с нашите опълченци на Шипка се сражавали и румънци- вече не исках да си късам дипломата. Исках да я подпаля…
 
 коментира шефът на РИМ в Добрич.
 
 На първо четене мога да кажа само, че... "директорът на регионалния исторически музей" доста неграмотен бе!!! Ся ако се яви на матура по БЕЛ - повече от 4 няма да изкара.... (Само вметка, офф)
 
  
 
 Според мен!
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  днес, поради естеството на бизнеса ми, се наложи да изгледам на запис .
 
 тоя костадин е написал превелики глупости в блога си, за които доста - дори непретенциозни - историци биха му скъсали дипломата (както сполучливо се изрази Емо в предаването, цитирайки друг наш приятел)
 
 отделно, този костадин не е историк.
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  поради естеството на бизнеса ми, се наложи да изгледам на запис тази част от сутрешния блок на бтв. 
 
 Леле, аз наистина, значи, късно живея... Срам - точно тая сутрин да не съм вкъщи и да се изложа така!
 
 Аз получих материала в пощата си и си викам - я да пусна тая щекотлива сензация...пък то - брадата новина!
 
 Не го знам какъв е, автора, но макар и самата аз да бях възмутена от подобно представяне на историята в учебниците - все пак при мен се случи в по-горен клас, когато учениците вече биха могли да бъдат по-реалистично запознати. Ама в трети клас наистина е по-добре да кажеш "полиция", отколкото "заптии"... Е, дейността на Левски доста постничко е описана...изобщо - със смесени чувства съм.
 
 Най-лесно би било просто в 3 клас ИЗОБЩО да не се учи история!
  
 
 Според мен!
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  а най-лесно е, (а може би пък е трудно) преди да се говори, да се прочете учебника. неисторикът костадин говори програмирани глупости, защото изпълнява политическа поръчка. (вмро)
 
 и понеже за пореден път се спекулира с термина "османско присъствие" - че бил, видите ли, присэствал  и актуален в българските учебници по история,
 обявявам награда от 128 лева  за този, който даде тук цитат от учебник, издаден поне 10 години назад, значи поне от 2004 г., в който е употребено "османско присъствие".
 ще чакам доказателство още 24 часа и 26 минути. и нека търсенето отпочне сега. 
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  ще чакам доказателство още 24 часа и 26 минути. и нека търсенето отпочне сега.
 
 Е, ти пък се изказа...нЕмам си аз друга работа, да търся СПЕШНО учебници!  Ако намеря - ще ти покажа. Но - правим уговорка - аз не съм го твърдяла.
 
 А да четем учебника - може, ама нали са ти дадени цитати от него? Те поне са истина.
  
 
 Според мен!
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Но - правим уговорка - аз не съм го твърдяла. 
 
 няма нужда от уговорки - така е, не съм видял да си го твърдяла. имах предвид костадин. а цитатите от учебника са съпроводени от ултратенденциозен коментар, в който липсва всякаква историческа мисъл; на моменти изобщо липсва мисъл, а вместо нея - смехотворни и глупави умозаключения. 
 например:
 В урока за цар Симеон Велики на 48 стр. ще научите, че „Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало“. Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно.
 
 Симеон е наречен Велики (както и Емо каза в предаването) за първи път от Спиридон Палаузов през Възраждането. Дори Паисий не го е наричал така, а го е назовавал "лабарос = светлия"..Саймън Светлий.
 
 ама това дори и по-опитни историци не го знаят.
 отплеснах се нещо. 
 на неисторикът с политическата поръчка (защото и назначението му като шеф на рим-толбухин е политическо) костадин костадинов не му е ясно, защо са наричали симеон - велики, след като всъщност не са го наричали така. 
 
 Редактирано от suleymanpasha на 01.09.14 23:59. 
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Той въпросният учебник нали не бил по история, идеята била да предизвика първоначален интерес у 10-годишния към миналото.
 Това е доста любопитен момент. От света на приказките, през разказите на мама и тате / баба и дядо като млади, и постепенно към обществото (това пък какво е), че то дори имало не приказно, а истинско минало...
 
 Думата "присъствие" според мен е постепенно наложена от ДПС след 10 ноември. От робство се мина към това присъствие, после владичество, после пък думата "турско" стана "османско" и се върнахме към тайнственото присъствие.
 Не мога да гадая за някаква точна година, от която имаме "османско присъствие" в учебник, но някак ми идва годината 2006 - т.е. след изборите от 2005 г., когато през август имахме правителство с мандата на ДПС (т.нар. тройна коалиция). Ако не са успели да вкарат "термина" за учебната 2005/2006, може би са успели за следващата, 2006/2007.
 
 А защо 128 лв е наградата, а не примерно 136?
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  недей да гадаеш 
 такъв термин - османско присъствие - се появи в "зората на демокрацията". не знам (=не си спомням, а и няма значение сега) кой го изкопа тогава, но те уверявам, че от новото хилядолетие никой официално, в учебник или друг документ, не твърди, че османците са присъствали тук.
 *османско* е по-правилно от *турско*, ама мислам дека нема нужда да објаснувам зашто.
 
 специално за теб - ако намериш блъгарски учебник по история след 2004 г., в който османското владичество е изписано като "османско присъствие", наградата за теб ще е 136 лева
 
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Какво ще кажеш за този цитат?
 "Ето и точния цитат: „Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт“ . "
  
 Мнението е позиционирано и няма нищо общо!  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Ба, ще търся аз - щом казваш, че няма, това е достатъчно.
 А в крайна сметка историците какво казват по драмата с конкретния учебник за трети клас, или не взимат страна?
  
           
  
             |   |  
  |   
 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
 |  
 |   
 |