Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:49 12.06.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
Тема Re: ем тогава да те хвана от вратата за краката :-)нови [re: sp arrow]  
Автор suleymanpasha (dionis)
Публикувано25.03.14 07:42



тази тема, доколкото можах да усетя намеренията на автора, е за реформата, изразена чрез музиката. не говорим за мен тук.
ако искаш да ми кажеш нещо лично - направи го на бележки или пренеси този си пост в моята тема, за да ти отговоря там.
тук само ще кажа, че никой от глупаците, дето се заяждат с мен, не би могъл да направи връзката на софийските жълти павета с виенските (дето ги няма повече от век) - щото не го знае като факт, а и тва не може да бъде прочетено в интернет (или ако може, човек трябва много да рови и да знае точно какво търси).
а, ако на някой такава връзка се вижда спорна - виж какво е казал джелсомино по-горе - да заповяда да спори и дискутира. заяждането на дребно е много по-лесно, защото не изисква умствено усилие.



Тема Re: добре, направо:нови [re: Lilla My]  
Автор gelsomino (solitario)
Публикувано25.03.14 07:49



е, развесели ме искрено :)
без майтап.

рядко се среща такава способност човек да надрънка толкова полуистини и откровени неистини на толкова малко пространство. при това така дълбоко 'аргументирано' - популярната рубрика на dw и рекламите на dg.
поздравления! ама най-искрени. аз това не го мога.
не че искам да ти противореча (щото да не вземеш пак да се издразниш), но все пак едно-две леки уточнения. ей тъй, за сеира на околните:
първо, лутер се обръща срещу евреите в известната си книга доста години след тезисите във витенбург. второ, няма категорични писмени доказателства за точните причини за тази драстична промяна. има различни предположения (едно от тях си го споменала по-рано), но те почиват на повече или по-малко косвени данни. между другото, една от версиите (споменавам я само за куриоз) е, че от кашерната храна, с която го нагостили, му призляло и той решил, че искали да го отровят. не звучи сериозно, ама като за теб става :)
за савонарола трябва още доста прочетеш. а, като стана дума за четене, защо така се дразниш от хора, които все още четат? при това си купуват книги. и то от е-книжарници, мола ви съ! простотия, другарко. вместо да се издокарат в новите дрехи и да отидат на мол, че да си накупят дрешки, обувки, аксесоари и каквото им душицата пожелае. че всички после да ги видят и да им завиждат. а те - книги! ни се вижда, ни нищо.
ако ти кажа, че се снабдявам с книги от няколко антикварни книжарници в англия, ще ме сметнеш съвсем за откачен. а, ако разбереш, че и ги чета... е, чак толкова :)

както според легендата е казал ян хус, от където тръгна този безсмислен спор, о sancta simplicitas! за една женица казват, че било. дето не знаела какви ги върши :)

п.с. извинявай, че за лутер и савонарола не цитирах документи в подкрепа на казаното, но ти така или иначе не се интересуваш от такива подробности.



Тема а така!нови [re: suleymanpasha]  
Автор citizenAlexander (европеец)
Публикувано25.03.14 08:12



дайте, дайте достоен отговор на тийя глупаци, кажете най-сетне истината за тийя жълти виенски павета, дето били изринати от Виена, па докарани в просташка София...
не създавайте впечатление, че не знаете какво говорите и само цитирате жената от входа кво била казала...



води ни Брюкселе, води ни...

Тема един е Бах,...нови [re: oberleutnantRzevski]  
Автор Nerv (Will'o'TheWisp)
Публикувано25.03.14 08:29



Гугъл знае всичко. Например ако се разровиш ще разбереш каква е идеята на опита за поредната мозъчна промивка:

Друго основно послание на този труд на именития немски социолог е схващането, че именно протестантството, благодарение на специфичната "протестантска етика", предлага най-благоприятна среда за развитието капиталистическата икономическа дейност.



В случая Гъгъл има пред вид труда на Вебер, но по същество всичко казано е 1:1 валидно за пропагандата водена в този форум.

Всяка пропагандна машина, било тя религиозна, партийна или по друг начин идеологичерска има нужда от действен инструментариум с който да се оправдае и да държи хората в покорство.

Музиката сама по себе си, тъй както и изкуството като цяло може и и служи доста успешно независимо дали го съзнава или не. Понякога изкуството надскача себе си.

Прав или изправян

Редактирано от Nerv на 25.03.14 08:38.



Тема Re: ето виж:нови [re: suleymanpasha]  
Автор Silverado (HIмана)
Публикувано25.03.14 09:03



ей ма на, тука съм.


А водата влезе в състава на чая ми.



Тема Re: добре, направо:нови [re: gelsomino]  
Автор Lilla My ((мюх))
Публикувано25.03.14 09:42



първо, лутер се обръща срещу евреите в известната си книга доста години след тезисите във витенбург.
това няма никакво значение за протокола.

второ, няма категорични писмени доказателства за точните причини за тази драстична промяна. има различни предположения (едно от тях си го споменала по-рано), но те почиват на повече или по-малко косвени данни. между другото, една от версиите (споменавам я само за куриоз) е, че от кашерната храна, с която го нагостили, му призляло и той решил, че искали да го отровят. не звучи сериозно, ама като за теб става :)

това също няма никакво значение за протокола
за савонарола трябва още доста прочетеш.
това също няма никакво значение за протокола

всичко, което съм написала е вярно и коректно:
1. лутер се обръща срещу евреите и пише онази цветиста книжка /хронологии не са коментирани/
2. лутер се обръща срещу евреите по свои си причини и свой вкус /причини не са коментирани освен най-широко разпространената версия, която така или иначе е - лутер се обръща срещу евреите, те пък не стават християни/
3. савонарола гори балалайките на Кладата на суетата и музикалната част от програмата му е доста слаба

останалият рефрен надолу е недостоен за коментари и за четене - метнах едно око, но не представлява интерес.

лек ден.



Тема Re: ем тогава да те хвана от вратата за краката :-)нови [re: suleymanpasha]  
Автор Lilla My ((мюх))
Публикувано25.03.14 10:06



че никой от глупаците, дето се заяждат с мен, не би могъл да направи връзката на софийските жълти павета с виенските (дето ги няма повече от век) - щото не го знае като факт, а и тва не може да бъде прочетено в интернет (или ако може, човек трябва много да рови и да знае точно какво търси).

Пардон...тази връзка паве-виена нещо много важно и свързано с развитието на генетиката ли е? Пиши до Мин.Обрз. да го включат в новата учебна програма. Очевидно няма как човешкият род да продължи да еволюира без това безценно познание!
Ти си открил най-малкото Дървото на Живота!

Нобел!





Тема Re: обещанотонови [re: MilaO6]  
Автор gelsomino (solitario)
Публикувано25.03.14 11:51



оказа се, че и в youtube (или както един образ преди време го наричаше 'вие тръба') има доста образци на музикални произведения от този период (приблизително, разбира се):

- късно средновековие, предренесанс

- ранен ренесанс

- полифонията на ренеснаса

- късният ренесанс, висша полифония

- знаменитата му меса в чест на онзи папа, не е нещо изключително, но е знакова.

- ясно какво. имам цял диск с амброзиански песнопения, но засега това е достатъчно. нека слушателите не се подвеждат по 'ориенталския' привкус на мелодията. това е ранно християнство и идва от земите на палестина. обикновено тогава се е пеело предимно на гръцки.

- любимата ми композиторка, изкуших се да я пусна заради красотата на произведенията й.
-----

ранно протестантство (два химна от лутер):





------------

ранен барок, heinrich schuetz (1585 – 1672):

- барок stile moderno (seconda prattica)

- барок с елементи на stile antico (prima prattica). идва да покаже, че старият ренесансов стил продължава да живее и в барока, но за това друг път, че темата е обширна.



Тема Re: ем тогава да те хвана от вратата за краката :-)нови [re: Lilla My]  
Автор suleymanpasha (dionis)
Публикувано25.03.14 14:55



няма никаква претенциозност в написаното от мен, но, освен нормални хора, ме четат и откровени глупаци, комплексари, парвенюта и т.н.; те много държат да споделят мнението си колко не харесват написаното от мен.
освен това ми се струва, че нивото на тестостерона в организма ти е твърде високо за една жена.
приятелски съвет - направи си хормонално изследване. ако вече си го направила или пък имаш някакъв друг идентифициран вече от теб проблем, ограничи публичните си контакти, намали писането във форуми и т.н., докато не го решиш.



Тема Re: Eeee, благодаря! И чудесно,нови [re: gelsomino]  
Автор MilaO6 (рекордьор)
Публикувано25.03.14 15:00



че темата пак се завърна в музикалното русло, откъдето и тръгна...



(щото, някои, както може и да се очаква, отказват да схванат, че темата няма за цел да разглежда Реформацията от историко-религиозна гледна точка, а от музикална гледна точка...ма, понеже, тях музикалната не ги интересува, щот от нея не отбират, но много ги тегли да се изявят откъм таз, дето си мислят, че разбират, щот са попрочели от тук-от там по нещо... нещо като мирча кришан и краставицата - каквото и да ги питаш, става въпрос за "краставицата, дъра-бъра и 99% вода"... дежурните морализаторски проповеди на пишман-моралистите, както и мълниеносното сформиране на "санитарната агитка" в случая ги остаям настрана...)

та, лично аз много благодаря за точно тази и точно по този начин направена музикална извадка на - средновековна, предренесансова, ренесансова, ранно протестантска и протестантска и барокова музика - първо, че предложените произведения, с малки изключения са наистина редки и рядко изпълнявани и второ, че наистина могат да се проследят преходните периоди между отделните епохи и направления, а това е много важно не само в рамките на развитието на музиката, а и в един по-широк план -

как става определянето на границите на културните епохи и направления и на теченията в рамките на направленията от една страна и как се появяват новите мелодии, новото звучене, колко дълго съжителстват съвместно елементи на старите и новите периоди, как се застъпват, как се преливат музикални детайли от едната и другата епоха, как се видоизменят от друга страна. И от трета, как всичко това повлиява на култивирането на музикалните вкусове, на развитието на все по-голямото разнообразие на музикалните подстилове, в рамките на господстващия в определения период основен стил...

Тук се сещам, че включването на Пипилота, много би обогатило темата, но за съжаление, поради вихрещите се тенденции в клуба, тя отдавна не е влизала...

С нея веднъж разговаряхме точно по повод на проявленията на романтизма и на сецесиона в музиката на Шопен и за това, че границите между определени направления, течения, стилове са често пъти много неясни, размити и рядко са точно определими... затова и преходните периоди са много интересни...

Още веднъж да те поздравя и да ти благодаря за усилието, да направиш тази подборка, което явно малко хора биха могли да оценят...

Редактирано от MilaO6 на 25.03.14 15:05.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.