|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
Тема
|
Преподавателски садизъм
|
|
Автор |
Cв.Ckpoмни (стар клубар) |
Публикувано | 04.02.13 06:27 |
|
Когато бях студент, мразех официалните празници. Всеки официален празник бе повод за професорите да ни товарят с допълнителни домашни и проекти и учебен материал. Естествено дължим точно на деня след празника. Мислех, че се опитват да ни подготвят за "истинския живот". Вече след 31 години работен стаж в 3 инжинерни профила, още не съм видял "истинският живот" да проявява систематичния садизъм на професорите от университета. Но затворих наблюденията ми като характеристика на университетската професура.
Тези дни, след като съм видял опита на нашите деца в 7 поредни години през гимназията, виждам че университетски професори просто са част от преподавателската класа. Гимназиалните учители също не пропускат официален празник без да дадат допълнително домашно, допълнителен материал, допълнително изискване за безплатен доброволен труд за "почетно дружество", и прочие. И защото имам колеги, чиито съпруги са учителки, от лични наблюдения от другата, учителската страна, разбирам че гимназиалните учители дори не осъзнават садизма си. Този садизъм, да насилиш поставения под теб да се огъне и да пренебрегне точно каквото би желал да прави, в своето си време, да му докажеш че той няма право на лично свое време, свободно от преподавателската инетелктуалщина... той си е бил част от психологията на преподавателската класа.
Този следобед беше финалът по американски футбол. За повечето деца, особено за гимназистите, това е големият мач за годината. Дори не става дума за официален празник, а само за мач в Неделя следобед. Обаче учителите в гимназията зараздаваха допълнителни домашни и проекти още от миналия Вторник. Интелектуалката преподаваща английски, примерно, даде на учениците си 2 домашни, дължими утре, начисляващи 6 съчинения за 15 000 думи общо (има твърд минимум), плюс гледане на 2 часа изпълнение на Хамлет от затворническа група, с коментар, плюс четене на материал успореден на Хамлет. Това по ЕДИН гимназиален курс! Типичният гимназист има 5 курса.
Малката дъщеря изтърка клавишите на прелката да пише глупостите за Хамлет. (Един от въпросите: изброй всички кръво-смесващи връзки в пиесата, и как те се връзват с Оедипус комплекса на мъжките роли. Сериозно!) Защото не се вълнува от американски футбол. Но мога да си представя нейните съученици през какво минават. Нито седмокраят им е свободен, нито мача могат да гледат, нито пък виждат стойност в отрицанието на личното време заради интелектуалщини. (После защо американските момчета изоставали зад момичетата, особено в основно и гимназиално образование!? Но това е друга тема.) Аз й казвах на дъщерята да напише, че ние произхождаме от култура която няма англо-саксонския богат опит с кръво-смесващи отношения и, уви, не сме способни да ги разкриваме в пиеса писана на чужд език в чужда държава в чужд континент и в чуждо от преди незнам си колко столетия пияндурник. И точка на съчинението по този въпрос. И да натрака "бла-бла-бла" в колкото е нужно бройки, да отчете минимума от 2 500 думи. Оценките от този семестър в гимназията, последния преди завършване, стига да не са "слаб", не важат за нищо. Изобщо. Класацията на гимназистите се базира върху пред-последния семестър. Сега учат за знания. И по инерция от трудовата им етика. Но могат да си позволят едно "среден" в името да натъркат муцуната на интелектуалците садисти.
Та успокояваме детето, че садизмът на гимназиалните преподаватели я подготвя за садизма на университетските професори. И че в крайна сметка обществото си го връща чрез ниските заплати на преподавателските кадри.
| |
|
Напълно се солидаризирам с темата за професорско-учителския садизъм. Впрочем - за професорския (моя) вече не помня, но учителският (на сина ми) ми е пресен - ходи из къщи. Като закон за учителите е да смятат своя си предмет за най-важен, и затова - е, кво толкоз, като през празниците решат петдесетина задачи повече...или напишат 2-3 теми (проекти, домашни) в повече...ама това ИЛИ се превръща в И...
Да не говоря за по-дребните садистични прояви като например - 2-3 теста по различни предмети в един и същи ден и пр.
А друга смехотворна проява на "благосклонността" към свободното време на децата, е: "Зимна ваканция - 23.02.2013 г. – 25.02.2013 г. включително." (Обяснявам - 25.02 е ПОНЕДЕЛНИК. Значи - прословутата "ваканция" на практика се състои от 1 (един) ден!!)
Или например - първият учебен срок свършва на 5 февруари, ВТОРНИК, а вторият почва на ...6 февруари, СРЯДА. Като имаш предвид, че поне 50% от училищата обръщат смените на учениците - значи 50% от тях ще учат във вторник след обяд, а в сряда-сутрин...Като че ли не можеше първият срок да свърши 2 дни по-рано - в петък, за да има поне 2 дни между смяната на смените...
..... СПОРЕД МЕН!!
| |
|
Леле мале къде го ъва чудо..
Тук даскалите ходят в училище по рядко от калпазаните
Доматите не се ядат с коловете,на тиквите не се ядат листата-личен опит
| |
|
Тъй както ми звучиш, не си ходил в казарма. Инак щеше да знаеш какъв е смисъла от безмислените упражнения - младежта е вятърничава по дефиниция, и ако мисълта (или поне мускулите) не са заети 16 часа в денонощието, почва да се мисли за глупости.
Ся по-сериозно: и аз съм го забелязал тва, даскалята явно имат някаква норма с домашните, която трябва да изпълняват, инак им режат от заплатите. Последното ти изречение по принцип кефи, но тук може да се спори за това кое е първичното - лично аз смятам, че мизерните заплати ги карат да проявяват подобен садизъм
М+З=ВЛ
| |
|
Според мен трябва да се забрани децата да се обучават от хора, които нямат 20-30 годишен стаж в реалния сектор. Останалото - да се учат на четене, писане може да се свърши от "бавачки" (т.е. начални учителки). За законите на страната и административните знания могат да ги обучат пенсионирани администратори и чиновници.
| |
|
Сега най-коментираната тема по ваше село е угасването на ламбите по време на събитието на годината.
Дори вицове тръгнаха и то само, заради гаф на някакъв си мач, а не дългоочаквано лунно затъмнение например - каквито случаи имаме ние.
Разглезена работа.
Иначе по темата - в гимназията на сина ми не е така.
Дори скоро на род. среща даскалицата по литература каза, че спряла да дава домашни, защото всички преписвали от и-нет.
| |
Тема
|
Re: Преподавателски садизъм
[re: esti]
|
|
Автор |
УниKaлнaтa (Заядница) |
Публикувано | 04.02.13 09:38 |
|
Дори скоро на род. среща даскалицата по литература каза, че спряла да дава домашни, защото всички преписвали от и-нет.
Че преписват - преписват, ама поне научават нещо минимално, докато ровят да търсят откъде да препишат, после да сглобяват оттук-оттам, и накрая - докато препишат сглобеното като уж "тяхно" творение! Пък ако ползват и програмата, която поправя правописните грешки на компа - все има надежда да запомнят една от десетте си грешки!
Аз например се нервя на учителката по математика, която не дава домашни. Щото - КОЛКО са децата, които, ако нямат домашно - ще седнат да порешават ей така, за кеф, някоя и друга задача от новия урок? Другият й номер е да диктува задачите за домашно, в края на часа. Народът е вече с единия крак в коридора, а тя диктува набързо 5-6 задачи..ми те една цифричка да сгрешат - задачата вече е нерешаваема.
..... СПОРЕД МЕН!!
| |
|
А едно време не беше така или аз съм забравила!? Единственотот което помня много ясно как в началното училище ни караха да правим дневник. От задължителните книги които трябваше да прочетем преписвахме по една страница и рисувахме картинка по тази книга. На мен ми харесваше, само че тези дневници в началото на годната ги събираше и даже не ги разглеждаше учитилката, а аз такова старание влагах. Просто потъваха в някой си шкаф.
| |
Тема
|
Re: Преподавателски садизъм
[re: dnaunseq]
|
|
Автор |
Molly (Перушанова) |
Публикувано | 04.02.13 09:41 |
|
да бе, и да ги учат сърдитите старчета от нашето поколение ли
а младежите да ги изнасяме директно
| |
Тема
|
Re: Преподавателски садизъм
[re: esti]
|
|
Автор |
Lolla () |
Публикувано | 04.02.13 09:43 |
|
сега имат интернет, а едно реме имаше списания - Супер рик, Гимназист и аз от там преписвах темите по литература, но и решавах задачките . Хубави списания бяха, дали ги има още?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
|
|
|