наложи ми се да си оставя колата в сервиза за смяна на стъкло, отивам вчера следобяд, имах си насрочено рандеву, така и така ето ви колата, а те ми дават тяхна кола докато моята е на ремонт, казват ето ви пежо 206, викам абе тва много малко, немате ли нещо по-големо, викат имаме пежи 406 или крайслер PT круизър, викам я дайте крайслера, щот никога не съм карал мириканска кола ... леле, мале, що ли не зех 406-цата?!?
... първом за да тръгне крайслера требело да се натисне спирачката ??? викам си те мириканците верно са бамбашка, ама чак пък толкова ?
... тръгвам аз криво-ляво и спирам на първата бензиностанция да сипя бензин, щот тези коли ги дават празни и требе сам да си сипваш бензина
... спирам до колонката, гася двигателя и не мога да изкарам ключа от контакта ... брех, ами сега? въртях, дърпах, не излиза и не излиза пущината, пак запалих, пах угасих, въртях, дърпах ... неще и неще, викам си да не е нещо дефектна ... забелязвам един бутон зад контакта, натискам го, дърпам, пак нищо не става
... запалих и обратно в сервиза, така и така, не мога да изкарам ключа от контакта, ааааа, викат те американските коли са така, има един бутон, требе да се натисне, викам аз го натисках, ама ключа не излиза ... тя вика идвам да ви покажа, начи гаси се мотора, натиска се бутона, държи се натиснат и едновременно с това ключа се завърта на четвърт оборот, пуска се бутона и ключа излиза .
... теглих една на мириканците и обратно на бензиностанцията, сприрам пред колонката, гордо вадя ключа от контакта, отварям капачето на резервоара, вкарвам ключа в ключалката на капачката, завъртам и ... нищо не става, капачката се върти свободно, но не излиза ... мъчих се така известно време, влязох вътре (тук бензиностанци ите са автоматични, сам си наливаш) и питх човека дали случайно не знае как се отваря капачката на мирикансите коли, като на ум тегля яка майна на мириканците, човекът дойде с мене, взе ключа, въртя, дърпа, ръчка, нищо не можа да направи, вика съжалявам мосю, не мога да ви помогна
... намерих читанката на колата, слава Богу че беше на френски, а не на фламандски, така се бях пищисал че не можех да се сетя как е капачка на резервоара на френски ... зех да чета наред, три нива на сигурност на заключване на вратите, милиарди други щуротии, за капачката нищо не пише, зех да гледам в индекса, капачката се оказа бушон, описанието за отварянето й заемаше половин страница, невъзможно ми е да го възпроизведа тука, четох, въртях, ръчках, все едно отварях сейф на швейцарска банка
... жената ми звъни по телефона, вика къде изчезна, да не те изядоха вълците, сервизът е на един километър от къщи, аз се бавя вече повече от час, викам после ще ти обяснявам, боря се с мириканска кола, не е шега работа това, ако не си дойда до полунощ, идвай на бензиностанцията с палатка и суха храна
... налях повече бензин с надеждата да не ми се налага да повтарям упражнението и подкарах към къщи ... жената отваря гаража и вика кво е тва чудо бре, викам молотвка, навремето имаше едни камиони, произведени в завод имени молотова, викаха им молотовки, тва чудо отвън баш на тех бие, а на висчкото отгоре е по-малко от пежото ми, сал джантите му некви мускулести и лъскави, а вътре клаустрофобично
... излизам от колата, гася лампата на гаража, а в купето на колата обаче светят лампите ... чакам да угаснат, нанай ... не угасват, светят си ... викам си отиде ми акумулатора ако ги оставя така цялата нощ, айде отваряй читанката, търси къде са лампите, чети описания, с големи букви пишеше внимание, лампите не са автоматични и няма да угаснат сами, трябда вие да ги угасите, мерси викам, само да бяхте написали и как да ги угася, цена нямаше да имате !!!
информацията беше на няколко страници, освен с натискане по лампата, трябваше да се завърти и лостчето за фаровете на определено положение
... като се качих горе вече беше започнал филмът, а вечерята ми отдавна беше изстинала
... ах, защо ли не взех пежо 406?!?
|