|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
Тцъ, не съм съгласен ... имаше един ПО!
Сеп Майер! Кан е негово бледо копие!
| |
|
написах че нямам селяни в родовете на родителете ми, откъде я измисли тази щуротия че някой ме е бил "огражденявал"
израза "недобре урбанизирано селячество", се е превърнало в нарицателно за целия български народ
изразa ... се е превърнало ... докато живеех в България, съществуваше пълен член и съгласуване по род и число
да не говорим, че цитирания израз (който аз виждам за пръв път) е поредното нищо неозначаващо клише, не можеш да сложиш Петър Увалиев, Валepи Петров или Петя Дубарова във един и същ калъп заедно с доктора хонорис кауза Христо Стоичков и да кажеш е те тва е българския народ, проз селяк неурбанизируем ...
и интересно все пак, коя е тази последна инстанция, която превръща разни безумни изрази (влкючващи хем урбанизация, хем огражданяване) в нарицателно за целия български народ
| |
Тема
|
Re:
[re: ARlZE]
|
|
Автор |
ARlZE (Nachtmahr) |
Публикувано | 02.07.12 15:00 |
|
Понятието за МК води началото си от 70-те години на миналия век и е създадено, за да опише ситуацията на двуезичието в мултикултурното канадско общество, а после да предпише рецепта на някои хронични проблеми на същото това общество. От 1988 философията на МК-зма е приета за база на канадската държава чрез закон.
МК-змът е интелектуално предизвикателство за философи, културолози, педагози, социолози и т.н. Защото в сърцевината на това понятие е заложен фундаменталният проблем, извор на безкрайни спорове между либерализма и комунитаризма: как именно да се гарантира равенството на гражданите - като се гарантират техните индивидуални права (равни пред закона) или като се предоставят специфични групи права на определени общности (обикновено за да компенсират съществувала в миналото дискриминация - напр. евреи, гейове, цигани и т.н.).
По отношение на тези две възможности, практиките в различните общества варират в зависимост от историческите, културните и геополитическите специфики на всяко едно от тях.
Пропонентите на МК отбелязват, че той обединява 4 важни аспекта от човешкото съществуване:
- той е голяма школа за толерантност и представлява усилие, целящо разбирането на другия и осъзнаването на нашата взаимна зависимост
-спомага за проникване на човешкото творчество в различни области на живота
-отваря се пътят към осъществяване на материална независимост и достоен живот, тъй като в основата на МК е заложен принципът на равнопоставеността
Иначе, налице са два вида критика на МК.
Консервативната критика (либерастките журналисти често я наричат "културен империализъм" и "новият расизъм" ) идва от необхосимостта да се замени МК с монокултурализъм и настоява за законови привилегии за доминиращата културна група (религиозна и етническа). Апологети на тази позиция са NPD в Германия, English Defense league във Великобритания и Front National във Франция.
Позициите на Меркел, Камерън и Саркози са по-близо до либералната критика на МК, според която съхраняването на културната идентичност е безусловно право на всеки гражданин.
В много европейски страни възникват затворени моноетнически, монорелигиозни или монорасови квартали и учебни заведения. Появяват се "азиатски" общежития или дискотеки за цветни, входът за които е практически забаранен за белите ( и това в техните собствени страни!). През 2002 г. имамът на малкия френски град Рубо забранил посещението в него на Мартин Обри, видно политическо лице и кмет на град Лил, бивш министър на труда, лидер на Социалистическата партия и кандидат-президент на Франция. Имамът определил града като "мюсюлманска територия", забранена за посещение от християни. Това е пример за често срещана ситуация - МК-змът на национално ниво се превръща в жестока сегрегация на местно ниво.
Подобни трансформации се наблюдават и с други ценности, които през 70-те години на 20 век са били в основата на МК-зма. Този експеримент, според замисъла на неговите архитекти, е призван да защитава хуманизма, свободата на културното изразяване и демокрацията. Оказва се, че появата на затворените селища и квартали предизвиква в тях алтернативни властови институции, които водят до блокиране на дейността на избраните местни и национални органи на властта. В такива условия е практически невъзможно да се говори за защитата на каквито и да е права на човека. Например, млади туркини или пакистанки, омъжени за жители на турски квартал в Берлин или пакистански в Лондон, се оказват по-малко свободни и сигурни отколкото в родината си, където от прекаления произвол на съпруга, свекъра или свекървата могат да бъдат защитени от роднините си. В европейските градове, тези млади жени не са защитени нито от роднините си, нито от закона. Карикатурният мултикултурализъм, който всъщност разяжда ценностите на хуманизма, способства за възраждането на архаични черти, които имигрантът вече е бил забравил в родината си.
Известно е, че в някои ислямски страни жени стават не само депутати, съдии, министри, но и глави на правителства (Тансу Чилер в Турция, Беназир Бхуто в Пакистан). А в ислямските квартали на западноевропейските градове турските, пакистанските или арабските жени могат да бъдат убити за неподчинение на съпруга си, за подозрение в изневяра, за неносене на забрадка. Вярно е, че в Германия туркинята Айгюл Озкан стана министър на държавното управление на Долна Саксония (април 2010). Но тя е по-скоро изключение, отколкото правило за емигрант, измъкнал се от местната общност и интегрирал се в германското общество.
Има все повече доказателства, че МК се появи само като исторически епизод, като краткосрочна проява на "обратната вълна", която завърши цикъла на индустриалната модернизация. Тази вълна е предизвикана от външни за културата импулси, чиито сили отслабват.
Край
Most Germans own a second property.
It is called Greece.
| |
|
извинете за намесата...
а колко време е необходимо да познаваш някого (виртуално), за да стигнеш до заключението, че той е "един изключително трудно поддаващ се на урбанизация и огражданяване български селянин "?
| |
Тема
|
Re: Не, не .... май за друго става въпрос
[re: esti]
|
|
Автор |
Батко (Bath`men Со) |
Публикувано | 02.07.12 15:18 |
|
Андрей Жеков е"уморен" от неиграене ..... я има-няма 5 мача в Пиаченца .... Видя, че времето му на разпределител в отбора изтече и се прави на щипана Бона.
Познаваш ли Илиян Казиеца и Валя Рашева ... интелектът не им е силно качество. Пък и да защитават каузи - мани, мани ....
Войната се води по същите причини, заради които се водят всички войни - за пари!
Царуването на ИнжЕнерът Данчо е най-малкият проблем в тази федерация .... Я си представи, че дадат повече власт на оня плиткоумен мутант Любчо Скутера .... .... той и сега е един от главните виновници да се осерат нещата.
Don`t Worry! Be happy!
"Оти се косиш, като че ти мине!"
| |
Тема
|
Re: Не, не .... май за друго става въпрос
[re: Батко]
|
|
Автор |
esti () |
Публикувано | 02.07.12 15:29 |
|
Познавам Илиян само от игрището, но за принципите на някой не може да се съди само по интелекта му, липсващ или не.
И да, ясно е, че "каквото и да ти говорят винаги става дума за пари", но в този случай има И принципи.
Сигурна съм.
Що се отнася до Любчо, той и сега си има достатъчно власт и....вижда се.
Аз поне винаги съм за разбутването на подобни бактериални огнища, защото инфекцията би могла поне да се ограничи, ако не съвсем да се излекува.
| |
|
Не зависи от времето , а от многото мозък
Мнението е позиционирано и няма нищо общо!
| |
|
да, разбрах, че нямам много мозък, щото за толкова години в клуба не съм причислила някого към гореспоменатата категория
благодаря за помощта, навреме, както винаги
| |
Тема
|
Re: Не, не .... май за друго става въпрос
[re: esti]
|
|
Автор |
Батко (Bath`men Со) |
Публикувано | 02.07.12 16:56 |
|
Познавам Илиян само от игрището .... кога!? .... в началото и средата на 80те години .... и си харесвала Славия !? ..... Илиян беше разпределител в Славия, а Валя играеше в Русе.
Don`t Worry! Be happy!
"Оти се косиш, като че ти мине!"
| |
|
фрагментацията не е остатък от миналото, който трябва да изчезне с настъпването на глобализацията, тъй като тя е продукт на самата глобализация
Източник би ли посочил, това съм го чувала и преди,
в същите думи.
(може би затова е почернено, но не става ясно)
Everything is a mirror...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|