|
Тема
|
Няма сила от 950 до 1900
|
|
Автор |
J6B (новак) |
Публикувано | 09.05.06 12:29 |
|
Кола Фиеста,92 год,мотор J6B,газ-бензин,проблем калпъв-няма сила от 950 до 1900-2000 оборота и на двете горива[газ-бензин]от там нататък се изтрелва на един път,сменени свещи,въздушен филтър и неще та неще.....
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
DigiPro () |
Публикувано | 09.05.06 21:56 |
|
На повечето бензинови коли е така. Мощността идва след 2000 оборота. На дизелите я има още при 1000. Свързано е с т.нар. въртящ момент, който лично на мен хич не ми е ясен, но го дават в спецификациите на всеки автомобил.
Ford Fiesta Si 1,6 16V Zetec, 95г.
| |
|
Lok-Tar!
Хахаха колега ти ме разби :)
От въртящият момент зависи предимно ускорението, както и междинното ускорение. Камиони, автобуси и т.н. имат голям въртящ момент. Дизеловите коли също така...
Разбира се то зависи от адски много работи, но при теоретично равни условия колата с повече въртящ момент ще набере по-бързо.
Относно проблема на колегата... Принципно е нормално - няма ряз, като натиснеш газта имаш чувството, че стои на едно място... Ако и преди си е била така не се притеснявай, тя фиестата не е от най-мощните. Ако обаче се е появило в следствие тогава вече трябва да се замислим...
Hail and Kill
Kicking King
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
Zarhi () |
Публикувано | 10.05.06 07:48 |
|
Не си казал с какво пълнене е двигателя, карбуратор или инжекция. Но ако ефекта е същия и на газ, тогава причините може да са няколко:
Има спукан някой маркуч и двигателя засмуква въздух директно в смукателните колектори, може да е от спукана мембрана на сервото или някои маркуч който управлява вакуумите.
Ако си с нормално делко, може да е спукана мембрана на вакуумния регулатор на делкото. Или самия регулатор да е блокирал. При рязко подаване на газ на ниски обороти тоя регулатор трябва да отмества запалването от нормалните -5 -10 градуса до -25 градуса преди ГМТ. Ако не го прави, то ефекта е приблизително какъвто го описваш.
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
Leg () |
Публикувано | 10.05.06 17:19 |
|
И все пак това не са ли доста ниски обороти ... как може да се очаква някво нормално ускорение при тях?
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: Leg]
|
|
Автор |
J6B (новак) |
Публикувано | 10.05.06 18:13 |
|
Колата е моноинжекция,харесва ми варианта за сервото ама мисля че не е от него защото му правя едно малко тестче като го натисна без да е запалена колата и с натиснат педал я запалвам и педала потъва малко,е това не е точен тест на все пак показва нещо,отностно делкото :ами нямам такова,колата е с елекронно запалване и има само една бобина и два три кабела които отиват към компа,почвам да си мисля за запушено гърне или нещо подобно,този симптом се показва най добре като загрее колата,като е студена ''бяга много'' особено на газ но като загрее и намалява тягата пак казвам под 2000 оборота,според мен е нещо общо и за двете горива например вакуми, свещи ,а сега се сетих че не съм сменил кабелите но не ми се вярва да е от тях,поне на тъмно не светеха...
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
Zarhi () |
Публикувано | 10.05.06 21:52 |
|
Ако си с електронно запалване с 2 бобини ( те са в 1 корпус но са 2! ) нещата май опират само до запалването. Двигателя задължително трябва да има ламбда сонда. А ламбда сондата не работи коректно на газ, и се слагат някакви емулатори, които колко работят не е ясно. И каква ти е газовата уредба? Нормална или газов инжекцион? Как се превключва на газ? прекъсва се бензиновата помпа, дюзата, или направо захранването на компютъра?
Изобщо на форд с eec-iv/v и edis модул газ трудно се слага като хората......
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: Zarhi]
|
|
Автор |
J6B (новак) |
Публикувано | 11.05.06 01:18 |
|
С това съм съгласен ама защо и на бензин същото,данеби да е заминала сондата,мога ли да е замеря с някакъв уред от рода на мултицета
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
Zarhi () |
Публикувано | 11.05.06 08:03 |
|
Ламбда сондата има значение най-вече на бензин. В зависимост от показанията и за количеството остатъчен кислород в изгорелите газове компютъра на инжекциона освен че регулира дюзата, подава и сигнал към модула на запалването EDIS за промяна на изпреварването на искрата. Затова при слагане на газова не би трябвало да се прекъсва захранването на компютъра на инжекциона, а да се ползва емулатор на лабда сонда. Обаче голяма част от тези емулатори са изключително прости и неефективни. Не си спомням как реагира EDIS модула, ако сигнала от компютъра на инжекциона липса.
Принципно е възможно да се премери с мултицет. Но е много сложно и резултата е двусмислен. А живота на ламбда сондата е около 60 хил. км.
| |
Тема
|
Re: Няма сила от 950 до 1900
[re: J6B]
|
|
Автор |
DigiPro () |
Публикувано | 12.05.06 22:27 |
|
Ламбда сондата се мери с осцилоскоп. Освен напрежението което генерира се гледа и времето за реакция. Някъде ги пишеше конкретно стойностите но не ми се търси.
Ford Fiesta Si 1,6 16V Zetec, 95г.
| |
|
|
|
|