|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Тема
|
Луга на отвора за доливане на масло ?
|
|
| Автор |
Ludmil () |
| Публикувано | 18.11.05 00:39 |
|
|
Здравейте колеги,
Карам си Фиестата вече 2 години, гори ми малко масалце, но иначе всичко е добре. Проблема ми е следния, преди няколко дни отворих капачката за доливане на масло и под нея имаше нещо като бяло лепкаво на отвора от вътрешната страна, както и на самата капачка отвътре. Какво е точно това и от какво се е получило. От както съм я взем си доливам масалце от време на време и 2 години не съм имал проблем това се появи сега след застудяването.
Карам я на газ и си слагам като захладнее едно допълнително там съедиенение ли (ласкаво, гънещо се) с цел да не взима дирекно студения въздух, че да не ми гасне. По принцип го слагам Октомври края и го махам Март (само за зимата). Двигатела ми е 1.1.
Четох, че това май се получава от не добре вентилиран двигател, та въпроса ми е: маркучето от капачката то служи ли да пропуска някакви пари, да не би да ми е запушено и затова да се получава това. Това пресечно масло ли е? от 1 година и половина си карам с едно и също масло 15W-40 (сменям го на 7000км).
Надявам се да съм ви обяснил проблема и някои да ми подскаже от какво е да го оправя.
Мерси предварително.
Ford Fiesta 1.1 92г.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: Ludmil]
|
|
| Автор |
6i6kebap (непознат) |
| Публикувано | 18.11.05 11:25 |
|
|
Преди да си купя форда,карах Шкода.Та тогава имах същия проблем.Независимо от марката и цената на маслото тази "слуз" си стоеше на капачката.И така 3 години,докато накрая маслото не започна да мирише и на бензин и Шкодата спря.Оказа се малка шупла в леглото на ризата.След като я запълниха с някаква химия,изшлайфаха главата и сложиха нова гарнитура- всичко се опрви,включително и бялата гадост по капачката.Сигурно се е просмуквал и малко антифриз в картера,въпреки че в резервоарчето не се образуваха балончета което е 100% гаранция за избила гарнитура.Явно и много малко количество антифриз е бил достатъчен.Така ,че провери първо гарнитурата.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: 6i6kebap]
|
|
| Автор |
Ludmil () |
| Публикувано | 18.11.05 22:46 |
|
|
Колеги споделете още някое мнение, надявам се да не съм стиганал чак до описаните от 6i6kebap неща. Антифриза ми не спада. Четох от fiesta1.hit.bg от проблемите че това го има при фиестите и пише: Лугата по капачката е пресечено масло / при лоша вентилация на мотора /
Нещо подобно е и при мен:
Ford Fiesta 1.1 92г.
| |
|
|
|
Това на монтьорски език се казва МАЙОНЕЗА. Образува се когато в маслото проникне вода. Най-често се получава когато гарнитурата избие или главата се изкриви. Тогава антифриза прониква в маслото или горивната камера. Това се проверява като отвори6 капачката на радиатора /казанчето/, пълниш го до горе с охладителна течност докато не прелее, оставяш отворена капачката на радиатора и запалваш мотора... оставяш я да работи на място и гледаш дали не излизат балончета през маркуча дето идва от мотора, като даваш газ от време на време. Ако излизат - гарнитура или крива глава.
Ако не излизат, вероятно имаш достъп на влага до маслото от някъде. Но не мога да си представя от къде другаде освен от антифриза.
Маслото ти вероятно не го гори двигателя а го прави на МАЙОНЕЗА. Мисля че няма да ти се размине отваряне на мотора.. тогава всичко ще стане ясно.
А ти прегрявал ли си я? Вероятно предишния собственик я е прегрял.
| |
|
|
|
Еми нов внос я взех доколкото видях май е сменян термостата през 2000 година, но 2 години не съм имал такъв проблем само разход на масло. Гумички сменях прези 1 години, неусетих някакъво подобрение в разхода на масло, иначе компресия има 10,5-11 във всички цилиндри. Антифриза не пада. Казаха ми че ако не се оправи след гумичките значи проблема са сегменти.
Антифриза трябва ли да е оцапан ако има пробив на гарнитура ?
И колко време може да кара според вас така ?
Ford Fiesta 1.1 92г.Редактирано от Ludmil на 19.11.05 12:42.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: Ludmil]
|
|
| Автор |
6i6kebap (непознат) |
| Публикувано | 19.11.05 16:51 |
|
|
Тази кола със сигурност поне един път е прегряла яко.От там е цялата работа.Сегментите може да са само за "капак".Ако ти харесва ремонтирай я , но ако и без друго си и скроил шапка,по-добре я продай още сега.Ако отложиш за след зимата,може да няма какво да продаваш.Ти решаваш.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: 6i6kebap]
|
|
| Автор |
muko (непознат
) |
| Публикувано | 19.11.05 18:41 |
|
|
Според мене не бързай да правиш ремонт на мотора! През студения сезон често се натрупва влага от конденз на вода поради големи температурни разлики и влажен въздух. Освен по капачката на маслото това може да стане и по пръчката за мерене не маслото - те са открити и се охлаждат повече при спрян мотор, а после отново загряват. Ако се движиш повече на къси разстояния влагата е повече. Почисти майонезата и проследи дали ще се получи след дълго пътуване. Ако я няма - ОК.На градско може и да се образува помалко.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: 6i6kebap]
|
|
| Автор |
Ceдмия (засега) |
| Публикувано | 19.11.05 23:34 |
|
|
Колега със сигурност знам едно ! Когато не знаеш нещо не давай категорични оценки. Питай гошко и ще научиш много.
ПП Почти на 100% колата се кара на къси преходи градско с голям престой.
=====
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: Ceдмия]
|
|
| Автор |
Ludmil () |
| Публикувано | 20.11.05 19:03 |
|
|
Здравейте,
Колеги преди 2 дена минах 100-150км извънградско и като погледнах вчера и няма никакво бяло. Всичко си изглежда много добре. Наистина като се замисля бях в друг град 2 седмици и там я карах основно градско и то разтоянието което минавах е 2км. Таман я запала и гаса, та даже и студена я включвах на газ и след престой 4-5 часа я палех дирекнтно на газ (само сутрин палех на бензин). След 2 дена ща патувам пак и ще я видя, та наистина се усъмних и аз дали наистина не е от касите разтояния и от това че незаграява.
Като я карам така на къси разтояния, да я карам ли само на бензин какво мислите ? Според вас, възможно ли е от газта да се е образувало това (че я палех студена и че превключвам даже и като не е минала платното бяло на температурата) ?
А че се сетих, на пробката за проверяване на маслото, всичко си изглежда добре там. И мерси на всички поуспокоих се ...
Ford Fiesta 1.1 92г.Редактирано от Ludmil на 20.11.05 19:08.
| |
|
Тема
|
Re: Луга на отвора за доливане на масло ?
[re: Ludmil]
|
|
| Автор |
muko (непознат
) |
| Публикувано | 20.11.05 20:16 |
|
|
Личният ми опит /3 години със Сиера на газ/ е, че действително на газ е по-слонна на конденз, може би защото при работа на газ се вдига по-голяма температура. Действително не е за препоръчване да се пали на газ при студено, но не толкова заради този конденз, а по много други причини - съсипват се мембраните на изпарителя, защото охлаждащата течносте не е топла и той често заскрежава /газта при разширението си поглъща топлина/, харчи много и работи нестабилно а има и опасност от задавяне на газ порди недоброто и изпаряване и т.н. Знам, че не удобно, но това е цената на икномията!/и не само това/ Успех!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|