|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
За 4-ти цилиндър няма ток
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 23.08.05 19:45 |
|
Баси каръка, колата се счупи... сега и зъб ме заболя... както и да е. Я да питам, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, да даде съвет.
Не работи 4-ти цилиндър. Няма ток към свеща. Смених кабела, но пак същото. Реших да проверя дистрибуторната капачка... и тук вече е същината на проблема. Първо - хич не прилича на дистрибуторна капачка и май е нещо, което съм го чувал като "електронно запалване" или нещо от този род... не се смейте, не съм специалист в тази област. Второ (по-неприятното е) - намира се на майната си - точно между двигателят и купето, под карбуратора, където хич не е удобно за бъркане. Даже не мога да го огледам хубаво как изглежда и какво му е захващането.
Та въпросът ми е: може ли някой да ми даде повече инфо за това устройство, възможно ли е да се сваля в "домашни условия", как се сваля, трябва ли да разглобявам всичко над него за да го демонтирам, може ли да се ремонтира или трябва задължително ново. Горе -долу какво му е цената ново\старо. Абе изобщо някой ако се е сблъсквал с подобен проблем, ще се радвам на всякаква информация.
Колата е Ескорт 1.3 моноинж, 92-ра год.
Благодаря предварително!
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: rexxx]
|
|
Автор |
Chavdu (непознат
) |
Публикувано | 24.08.05 16:59 |
|
сори , пич , ако си таял надежди за това мнение ... обаче нямам идея какъв може да ти е проблема ....сори пак ...
исках да използвам да те попитам ... понеже имам същото фордче - 1.3mi
колко ти гори твоята ... сондирам тук мнения и опит
мерси :)
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: rexxx]
|
|
Автор |
Disc (Ford Rider) |
Публикувано | 24.08.05 17:11 |
|
Здрасти!
Като гледам сам си намерил някои особености на запалването на ФОрд.
Системата се нарича EDIS.
От следващият линк може да намериш повече инфо, но това за 4-ти цилиндър ми звучи почти абсурдно, мисля си че повредата е механическа (във контактите на бобината):
Orion 1,4 8V >1.8T 16V
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: Chavdu]
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 24.08.05 22:09 |
|
Пич, писах ти на твоята тема за разхода още вчера. Ако нещо още искаш да коментираме, задай по-конкретен въпрос.
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: Disc]
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 24.08.05 22:20 |
|
Мерси за инфото! Разгледах схемата и мисля, че си прав. Бобината още не съм я свалил, но като гледам някакви разпадащи се от ръжда ръбове от видимата й страна, подозирам че има нещо корозирало в нея и тя е "виновникът".
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: rexxx]
|
|
Автор |
Chavdu (непознат
) |
Публикувано | 25.08.05 00:34 |
|
сори брато ... вярно че ти си ми писал .. 1.3 mi
ми привлече внимание ...
10x за инфото ...
че горят тия малките двигатели .. явно горят ...
но поне да вървяха .. моята е супер заспала ... най тромавата кола в историята .. и твоята ли е така ??
на 5та по баир с натиснат педал до ламарината вместо равноускорително извършвам равно закъснителни движение
супер дразни ... трябва ли да свикна или имам някакъв проблем
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: Chavdu]
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 25.08.05 03:49 |
|
Явно търсиш информация за сравнение, така ще се опитам по цялостно да ти опиша впечатленията си от моята кола.
Карам я от около 4 години и съм й врътнал около 57 хил. км, основно на градско каране и едва около 4-5 хил извън. Още от самото начало сложих газ. уредба и почти на бензин не съм карал, така че нямам впечатления какъв беше разхода преди газта, но нещо ми се върти в главата - около 8 - 8.5 градско. Както писах, сега ми дава в града 10-10.5 газ, а на извънградско е към 8, но при средна скорост около 100 км. Ако почна да я настъпвам над 120 разходът отива към 10/100. Масло доливам около литър на 3 хил., но ми изпуска малко гарнитурата на картера. Иначе и аз си мислех, че точно моят двигател е много издухан и затова е тромава, но след като и ти споделяш същото, явно проблемът си е в слабия мотор. За градско става, но на дълъг път си е живо тегло. Изпреварванията по баир са си направо опасни. Аз затова и избягвам да пътувам с нея на дълъг път. Абе, пенсионерска кола.
Като цяло съм сравнително доволен от експлоатацията й в градски условия. След повече от 50-хил. км. дрънкане по софийските дупки не смятам, че се е чупила повече от колите на приятелите ми, даже по-малко от някои. Това, което се е повреждало и съм го заменял за 4-те години е следното: 2бр задни амортесьори, водна помпа, ауспух, кормилна рейка, 2 шарнирни болта, селенови втулки, лагер на предна главина, жило на ръчна спирачка, амортесьори за капака на багажника, 1 семеринг и .... и това е. Общата им парична стойност не надвишава 700 лв с труда по монтажа, с уговорката, че някои части са купувани на старо и съм си ги слагал аз. Разбира се, в тази калкулация не влизат консумативите: масла, ремъци, гуми, накладки.
Не знам как я виждаш тази рекапитулация на разходите, но на мен ми изглежда сравнително добре за 13-годишна ежедневно карана кола.
Това, обаче, което най-много ме дразни в нея е ръждата... Тръгнала е по десния заден калник и засега не знам как ще се оправям с нея.
Това е, което се сещам засега да ти пиша. Ако теб те интересува нещо по-специално, питай.
| |
Тема
|
Тогава продължаваме...
[re: rexxx]
|
|
Автор |
Disc (Ford Rider) |
Публикувано | 25.08.05 13:23 |
|
Здравей.
Радвам се, че инфото ти е било полезно. Като казах механичен проблем нямах предвид точно бобината - тя е пластмасова, в нея няма какво да ръждяса, най-вероятно е ръждясала ламаринената й стойка. Вземи на заем комплект кабели за свещи - може да е там проблема. Или пък размени местата на кабелите на 4-ти и 1-ви цилиндър на бобината - това няма да обърка с нищо работата на двигателя (на бобината има номерца оградени с кръгче за да познаеш кой куплунг за кой цилиндър е). Ако след този опит пак нямаш искра на 4-ти цилиндър значи проблема определено не е в бобината или управлението й. Остава да е кабел за свещ (на 4-ти цилиндър). Ако и след този опит пак няма резултат - пак пиши. Няма начин да не намерим причината за този странен проблем.
Поздрави!
Orion 1,4 8V >1.8T 16V
| |
Тема
|
Re: Тогава продължаваме...
[re: Disc]
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 25.08.05 18:57 |
|
Здрасти!
Още първия ден, когато установих работа на 3 цилиндъра, се насочих към проверка на свещите. Вадех кабелите един по един и накрая се разбра, че към четвърти цилиндър нищо не идва. Веднага реших, че проблема е кабела и без да правя допълнителни проверки притърчах при "италиянеца", че ми е близо, и купих за 5 лева два кабела на старо. И двата, обаче, не дадоха искра към свеща. После, по подобен на описаният от теб начин, започнах да разменям кабелите и изводът е един - от гнездото на бобината, означено с цифрата "4", няма ток.
Не можах да сваля бобината и днеска, ще ми трябва "еврейска звезда", каквато за сега нямам, пък и ще е трудоемка операцията. Всичко е клеясало и изпоръждясало, а и неудобно за работа. Това, което наричаш "ламаринена стойка" буквално се рони на парчета и се е "подуло"... деформирало и като натиснах леко пласмасовото парче, на което са цифрите на гнездата от едната страна, то се отчупи без проблем. Все повече се затвърждава в мен мнението, че проблемът идва точно от корозията на тази "стойка", която някакси при деформацията си е увредила механично бобината... ама ще се разбере, като я сваля. Знам само, че ще видя голям зор.
Ще пиша пак, като има развитие по решаването на проблема.
Благодаря за вниманието и отзивчивостта!
| |
Тема
|
Re: За 4-ти цилиндър няма ток
[re: rexxx]
|
|
Автор |
rexxx (непознат
) |
Публикувано | 30.08.05 00:35 |
|
Край на проблема, повредата е отстранена!
Пиша за обща информация и дано не ви се случва.
Всичко се дължеше на въпросната бобина от "бездистрибуторното запалване". Въпреки, че е капсулована в пластмаса, беше сериозно корозирала отвътре, външният кожух беше напукан на много места и парчета от него се разпадаха. Замених я с купена на старо бобина за 50 лева и тя проработи. Иначе чисто нова е около 200 кинта.
Сваля се сравнително лесно, макар че е много неудобно поставена. Държи се на 3 болта, но си трябва "еврейска звезда".
Ми,... това е... Пожелавам на всички колеги такава повреда да не ги застига!!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|