|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
|
|
Автор |
dae (непознат
) |
Публикувано | 19.07.05 17:28 |
|
Здравейте !
Много съм на зор !
Може ли някой да ми каже къде могат да ми ремонтират компютъра на Форда?
Ни приема, ни предава, накъса нерви и на майстори, за моите да не говорим.
В Мото-пфое Добрич и Варна ми казаха, че нямат стенд или програма и направо ми казват да купя нов.
Ама 1540 лв дават ли се бе, хора?
Автомобилът е 1992 г, с мотор двувалов.
Моля помогнете!
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
kEFi (...) |
Публикувано | 01.08.05 12:51 |
|
А що ти е компютър? Това е последното, което би се развалило! Кой те кара да го сменяш?
www.clubford.org
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
dae (непознат
) |
Публикувано | 09.08.05 16:40 |
|
Ей това вече е почти загадка.
Намерих компютър, сменихме го и пак не пали. от 2 дни се въртят майстори около него и само вдигат рамене.
Всички датчици са изправни и са проверени по няколко пъти.
Днес един ми разправя че трябвало да се препрограмира икономайзера???????Ако някой има идея нека да сподели.
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
Публикувано | 09.08.05 17:01 |
|
Има една пускова дюза, ама дали на нея се вика "икономайзер"....
Нека да я провери. И ъгъла на запалването, датчика на Хол. Помпата дава ли необходимото налягане? Регулатора на налягане? Силата на искрата?
Само нахвърлям каквото се сещам...
Има ли стенд майстора или е някакво гаражче?
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
kEFi (...) |
Публикувано | 10.08.05 09:12 |
|
Я първо ми опиши как така не пали! Кога? Има ли налягане бензина? Докъде стига ток?.....
www.clubford.org
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: kEFi]
|
|
Автор |
dae (непознат
) |
Публикувано | 10.08.05 09:36 |
|
Не пали въобще. Проблема възникна когато и оправях стартера - при монтирането пропуснах да изключа акомулатора и даде лека искра. След това вече не запали.Обиколих 6 сервиза тук в Добрич включително и така наречения фирмен сервиз на Форд.Всички ми казваха че са проверили датчиците един по един и са добре,проблема е в компютъра.Намерих друг компютър - докараха ми го от Германия и там е тестван и работи. Монтираха го и пак е същото не пали.В единия сервиз ми казаха че имло някакъв икономаизер който трябвало да се препрограмира - там са пробвали с техен компютър и не запалила. По техните обяснения не идвал импулс към запалването от компютъра. Никой не ми е казал за проблем в помпата и за налягане на бензина - всички проверяват от пробката дали идва бензин и казват че там е добре. Чакам сега в събота да дойде един познат да пробва самия компютър дали е вред - щял да го препрограмира ако трябва???????????
Не знам какво точно иска да прави но и тоя вариант вече ще пробвам. Не ме искат вече в сервизите вдигнали са ръце. Във фирмения сервиз във Варна питах и там е същата работа не можели да ми кажат нищо защото нямали тестер и не можели да кажат нищо по въпроса.
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
kEFi (...) |
Публикувано | 10.08.05 14:45 |
|
Мен ако питаш - нищо не са ти проверявали или само повърхностно!
Както и да е....
Смени си CAS датчика (4х.хх лв. в Мото Пфое). Представлява това . Преди смяната е добре да се провери все пак. Става с осцилоскоп. Съпротивлението му е 200-450 Ом. Напрежение при RMS е 4V, при peak to peak - 11V. Изглежда така
Добре е това (диагностициране на датчика) да става при разбиращи хора.
Ако проблема е в него - купи го от МП (гаранция) и го смени там по възможност!
После пак пиши (макар че рядко да влизам тук)!
Поздрави!
П.П. Предполагам втория комп не си го платил! Ако си - жалко че не ме послуша. На тоя, дето ти разправя за икономайзери му кажи да се гръмне и ако не знае - по добре да замълчи, отколкото да ръси глупости и да ти бърка в джоба!
www.clubford.orgРедактирано от kEFi на 10.08.05 14:50.
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: kEFi]
|
|
Автор |
dae (непознат
) |
Публикувано | 10.08.05 17:08 |
|
Благодаря за помощта.Като стане ще пиша от какво е било.
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: dae]
|
|
Автор |
Disc (Ford Rider) |
Публикувано | 13.08.05 04:01 |
|
Мамка му...Аз си мислех че поста ми от преди 2 седмици се е появил... явно дир.бг имат проблеми.
Срамота е човека да не може да си кара колата 1 месец...
Искам да попитам - има ли искра? Защото наскоро се случи да отремонтираме един Ескорт дето не щеше да пали. Проблема се оказа в EDIS модула.
kEFI - може и да има нещо вярно в това с "икономайзера" (бих казал имобилайзер...), защото Форд почват да монтират сериийно след 199Х година PATS, фабричен имобилайзер. Ако не се лъжа беше след '94, но не съм сигурен. В ключа има капсула с чип, който е нужен за да запалиш колата... ако dae има резервен ключ (който изглежда като всички нормални Форд ключове) или такъв който е правен в последствие при някой ключар и с него колата си е палила преди случката значи няма PATS.
Но нека се върна на проблема.
Ако колата на dae е с външен EDIS модул тогава:
Намери EDIS модул - монтиран е до казанчето за течността за чистачките - черна кутиика с голяма букса и лепенка EDIS.
Замери с мултицет, мисля черното кабелче на буксата, на контакт трябва да има 12V, ако не е черното кабелче, пробвай всички подред в буксата докато го намериш. Не се притеснявай - няма опасност да направих нищо нежелано с търсенето на 12V с мултицета.
На ескорта който споменах сменихме почти всички датчици с такива от работеща Фиеста и пак не запали. Вадим свещите - искра има. Праблема обаче се явява при палене - там където идват 12V на контакт (черното кабелче, или какъвто едруг цвят намерен с мултицета по-рано), при палене падат до 9V!!! 
Пуснахме едно кабелче от плюса на акумолатора до въпросното черно кабелче, завъртаме ключа и ВОЙЛА! - колата запали. По-късно срещнах в английски форум, както и в БГ Форд форум мнения, че в кутията с бушоните и релета има 2 платки, който са свързани с кабели помежду си и много често се появяват студени спойки, а от там и аномалии в ел. инсталацията на колата. Явно проблема с онзи Ескорт беше такъв, но не се впуснахме в прилючение да търсим точно къде е лошата връзка - просто добавихме едно реле и малко кабели и толкоз.
Надявам се проблема на dae да е същият!
Ако колата е с вътрешен EIDS модул (намира се в самият компютър) - тогава немога да кажа че моята теория може да бъде проверена... Форд започват да слагат EDIS модула в компютъра някъде към '95-96.
dae - ако имаш въпроси относно написаното - ще се постарая да отговоря.
Поздрави!
Orion 1,4 8V >1.8T 16V
| |
Тема
|
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L
[re: Disc]
|
|
Автор |
big bobi (непознат) |
Публикувано | 13.08.05 13:54 |
|
Значи относно таблото с релетата и бушоните-аз го свалих моето на ескорда и ватре беше ужасно-на места спойките направо мърдаха,калая някъде се беше стопил и имаше едва едва , спойка по спойка всичко запоихме и се оправиха всички тоци-и на мен ми идваше на инжекциона 9-10волта. Иначе таблото лесно се сваля-всичко е на букси
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|