|
Тема
|
Въпроси за Мондео 2 i 16 V zetec
|
|
Автор |
mondeooo (непознат
) |
Публикувано | 13.04.05 00:43 |
|
Здравейте, преди седмица си купих Мондео 97 г. 2000 i zetek. С АГУ - инжикцион слагано в италия.
Имам важни въпроси и ще се радвам ако някой може да помогне или обратното.
НО ПЪРВО МОИТЕ ПЪРВИ ВПЕЧЕТЛЕНИЯ !
Да оточня че преди това карах Вектра и между другото бях много доволен,през толкова дупки бях минал че е трудно да се предроят, двигателя бе на 300 000 км. не съм правил никакви сериозни ремонти но реши да сменя на форд.
И така форда е нов внос от Италия,като го взех смених предни амортисьори - монро рефлекс. Всички тампони от долу и биалетки щото цъгъркаше като каруца в буквалния смисъл.Сега всичко е ОК ! колата в завойте просто е тухла !
АГУ - то работи без забележка разхода е 9/100 извън градско при 110-120 км/ч без вкл. климатик. Дърпа завидно добре на газ.
Мондеото е карано 4 год. на газ в италия поне според документите.
Това за газта го пиша защото срещах в този форум свързани с това въпроси.
Преди да го взема питах в България колко струва газов инж. цената на комплекта заедно със симулатора е 2000 - 2100 лв. с монтажа.
А ЕТО И СЛЕДНИТЕ МОИ ВЪПРОСИ;
1.Принципно добре ли е да се "чистят" грешки от компа,въжможно ли е това да стане като се махнат клемите на акомулатора.След това имали някакви процедури като го подкараж с изчистен комп. че четах някаде че имало такива.
2.Като включа светлините се чува странен шум от или по точно вътре в десния фар,иначе реглажа си бачка безпроблемно.
3.Добре ли е при всяка смяна на агренажния ремък да се сменят и всички ролки.
4.Някой идиоти са смъкнали оригиналното cd радио или касетовон,гледам че има жойстик за управлението на същия на волана и сега не може да се използва,знаели някой от къде може да се намери такова оригинално и долу горе какви пари излиза.
5.ABS са ми като се задейства ми се струва малко страно как "рита" педала в смисал малко шумно и се усещат някакви вибрации на педала.Питам щото карах и едно чисто ново рено лагуна и там беше по раличен начин без такива шумаве и вибрации.
6.Датчика за температурата на охладителната течност не бачка т.е. бачка от време на време дали същия има връзка с компа,и да влияе на работата на двигателя.
7.Потинциометара на духалката работи само на положение 4 ,в двете страни дали се е прицакал или е ел. проблем.
Благодаря на всички предварително !
| |
Тема
|
Re: Въпроси за Мондео 2 i 16 V zetec
[re: mondeooo]
|
|
Автор |
AstraGT (ентусиаст) |
Публикувано | 13.04.05 08:45 |
|
Здравей и честито!!! С пожелание за много безаварийни километри.
И аз като теб от Опел скочих на Мондео (от астра към мондео 99г.)и също бях много доволен от опела. Още свиквам с по шумната предница, смених тампони на стабилизираща щанга и се пооправи, но пак е по-шумничка на дупките от колкото ми беше астрата на 225 000. Уж в мото пфое казват, че е ок всичко.
Сега на въпросите:
1. Да с откачане на клемите на акумулатора се ресетва комп. Аз не съм го правил, но колеги от клуба казват, че първите 10ина минути след това се самообучава.
2. Ремъкът мисля, че е задължително да се смени с ролките. В крайна сметка зависи на колко км. го сменяш. При мен бяха 3ролки + ремък 280лв. + 88лв. работа - това са цени на Мото Пфое (там ми казаха, че мога да го карам 120 000, което ми се вижда много, но мисля около 80-90 000 да го карам, ако не смена колата до тогава:) ).
3. За десния фар нямам идея какво може да е.На мен не ми бачка ел.регулирането на десния, може и от него да е, попринцип машинката се чува при работа.
4. Стерео уредба гледах в Мото Пфое, цените започваха от около 600 до 900лв. взависимост от модела. Надявам се, че на старо не се намират, защото това означав, че ще се и крадат. Ако намериш от ударена евентуално.. ?!?
5. За АБС-а и при мен си рита леко педал, май е нормално преди имах чисто нова служебна октавия и при нея беше точно така. А и баща ми има мондео и при него си рита така.
За другото нямам идея.
Успех
| |
Тема
|
Re: Въпроси за Мондео 2 i 16 V zetec
[re: AstraGT]
|
|
Автор |
cossy (ihuahu) |
Публикувано | 13.04.05 09:56 |
|
До колкото знам дори с рестарт не се чистят грешките... трябва да я закачиш на компютъра.
| |
Тема
|
а аз доколкото знам,
[re: cossy]
|
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
Публикувано | 13.04.05 10:09 |
|
като ти даде код примерно МАФ сензор, дори и след рестарта МАФ сензора не се оправя, а трябва да отидеш до магазина и да си купиш нов
Е, може да се самообучи да работи с развален МАФ сензор.... Знам ли.
Редактирано от Щ-3O4 на 13.04.05 10:13.
| |
|
Пожелавам ти дълго и безаварийно (или само безаварийно, ако предпочиташ ) ползуване.
Ще се постарая да ти отговоря на въпросите по реда, в който ги задаваш.
1. Грешките в компютъра (ECU) не се чистят с откачане на акумулатора. Натрупването грешки става в Keep Alive Memory (KAM) и се чете/трие със специализиран компютър или със самоделка. За по-подробна информация виж . Изобщо, ако обичаш да си човъркаш колата разгледай цялата страница на .
2. ....
3. Категорично ДА! Няма начин да установиш степента на износване на ролката. Сега може да изглежда добре, но след 40 000км.?!! Блокирала ролка - скъсан ремък! А пък ако слагаш оригинални Motorcraft наистина карат по 120 000.
4. AstraGT е казал в общи линии. Провери и на Горубляне.
5. ABS-а си "рита". Това му е работата. Това при Лагуната може би е било Stop Assistant или нещо подобно.
6. Датчиците за температура са отделни за ECU и за уреда на таблото. Този за таблото си е само за там и не оказва влияние на нищо друго. Не съм го сменял но е заврян на кучето в г... под термостата. Някой тук писа, че струвал 6-7лв.
7. Вероятно нещо е разкачено при свалянето на радиото. Свали си Хайнес от страницата на разгледай. Сигурно няма връзка с проблема, но смени поленовия филтър.
Успех!
ПП По точка 7. Току що разгледах моите схеми. Първите три степени минават през блокче с резистори, а 4-та е директно. Сред резисторния блок има предпазител. Или е изгорял предпазителя, или е откачен куплунга към резисторния блок.
Много е хубаво, нищо да не правиш и след това да си починеш. Исп.нар. поговорка
| |
Тема
|
Re: Въпроси за Мондео 2 i 16 V zetec
[re: mondeooo]
|
|
Автор |
brock (Mondeo 1.6 16V) |
Публикувано | 13.04.05 10:24 |
|
1. Чистене на грешките на компа
2.
3. Не е добре, а ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
4. Повечето марки касетофони, които имат опция за джойстик, могат да се вържат с адаптор към оригиналното управление на колата /това на волана/. Просто се поинтересувай в магазините за авто-аудио
5. Рита си и се чува шум
6. Не съм сигурен, но мисля че датчиците са два - един за инструмента на таблото и един за компа
7. За парното виж , но ще ти трябва регистрация
| |
Тема
|
отговор по т.7
[re: mondeooo]
|
|
Автор |
la4o (FORD USER) |
Публикувано | 13.04.05 11:39 |
|
Виждам, че колегите са ти отговорили, пък и не съм достатъчно компетентен за да взимам отншение по другите въпроси... По т.7 съм го минал като проблем и знам какво е ;)
Много вероятно ти е изгоряла една част, която в мото-пфое наричат "реостат парно", струва около 15 - 20 лв. за смяна искат около 40 лв. НО... купи частта от там, после погледни в пространството за краката под жабката. ще видиш бяла планка, хваната с болче за купето. отвиваш болтчето, вадиш планката от куплунга, слагаш новата (т. нар. реостат-парно) завиваш болтчето и си свиркаш ;) ако имам време тея дни ще щракна една снимка да те улесня...
Аз тази операция я направих за 5 мин в двора на Мото-Пфое, пред очите на няколко колеги и няколко механици, които чакаха да ми я сменят за 40 лв. ;)
Поздрави,
la4o
Ford Mondeo - 1,8 16V
| |
Тема
|
Re: отговор по т.7
[re: la4o]
|
|
Автор |
mondeooo (непознат
) |
Публикувано | 13.04.05 22:04 |
|
Благодаря на всички !
| |
|
|
|
|